AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERÕSÍTÕ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




rimArt


TatabĂĄnya
Hozzszlsok: 3
Reg.: 2020.05.16.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifije Autóhifije
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenõfal Üzenõfal
Követõi Követõi
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi keresõ


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

ebay, honda accord, opel astra j, szeged hifi beszerel, toyota celica t23, forum, audi a3, bmw e46, magnat bull power, peugeot rt6

Autóhifi gyártók



Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végzõ partnereket keresünk a következõ városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Gyõr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezõvásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllõ Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykõrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 
rimArt blogja


 Legrgebbivel kezdve
Lodgy és a nagy zene

 Nos..... izé..... õõõõõõõõõ...... hogy is kezdjem.
 
Elkészült a "Big Music" az új Dacia Lodgymban.
 
Nagyon-nagyon sokat tanultam belõle és bevallom ha tudom mennyi idegbajjal jár, akkor bele sem kezdek.
 
Bûnösök....:
A 3 fõ bûnös:
a). egy kis D osztályú erõsítõ
b). egy pont sikeresen kiválasztott mélyláda
c). és egy új fejegység.
DE!!!!!!!!!!!!!!!!!
A legfõbb bûnös a "Gyári-Gagyi" zene volt.
(Errõl szóltam is az elõzõ blogomban.)
 
A történet.....
 
Jó hosszú lesz, de kérlek olvasd végig, fõleg ha Lodgy tulaj vagy!
 
....Még a gyári hangszórók voltak az elsõ ajtókban....
 
Elkezdtem gyûjteni az információkat és rátaláltam több "profi" autóhifivel foglalkozó cég weblapjára. Sajnos sok felcser cég van ebben a szakmában az hamar kiderült, de szerencsére idetaláltam az autohifi-city-re.
Innen szereztem be a bummládát. Az elsõ vásárlásom volt, majdnem zöldfülüként az autóhifiben. Azóta igazolódott, jól választottam. Kezdtem a tanulást, még további pénzköltés nélkül, de már vágytam egy kész, szabályosan beszerelt rendszerre. A fejegységet kicseréltem és mögé provizórikusan, tehát szabálytalanul beszereltem a kis erõsítõt. "Légkábelezéssel" a beltér közepén vezettem el a bummládához a vezetéket a csomagtartóba. Annyival szebben szólt a zene ezen a rendszeren, hogy teljesen fellelkesedtem. Elõtte úgy gondoltam, hogy ha majd nem szól szebben, akkor marad az új fejegység, az elsõ ajtókba szerelek valami jobb susogókat, a mélyládát meg eladom kis veszteséggel oszt jóccakát.
Nem így lett.
 
Nekem "Big Music"-om lesz a tutuban, ha addig élek is.......
 
Alapvetések:
A kocsit ez év május 15-én vettem át. Gyári illat, garancia, szines szélesvásznú, ahogy illik..... Kevés kárpitigazítás után már szemet szúró hibája sincs belül.
Zsolt tudására, ajánlásaira alapoztam a rendszert. A klasszikus 2.1-es hangrendszerre esett a választásom. Nem az utasoknak építem be a zenét.....
Az utasok nézelõdjenek, mobilozzanak, féljenek, vagy élvezzék az utat, vagy mit bánom én csak kussoljon mindenki miközben szól a zene.......
(Lehet, hogy túl radikális vagyok?)
 
 Helyzetfelmérés......
A tutuban minden variálható, nincs hely sehol ahová az erõsítõt védetten fel lehetne szerelni. A bummláda elfér a csomiban, azzal nincs gond, ráadásul nem használjuk a 3. üléssort. Már elsõ nap kiszedtem és becsomagoltam.
A villanyt bevinni a tûzfalon szinte lehetetlen. A motortérbõl nézve sem jobb a helyzet. Csak a mûszerfal leszerelése és a légszûrõház kiszerelése után lehetne szabályosan bevinni a fõ villanyköteg mellett a nagy méretû gumitömítésben.
Az ajtókba kivinni a hangszóróvezetéket szintén lehetetlen, mert a mûszerfal fél magasságában van a gumialagút, hozzáférni belülrõl nem lehet, de ez a 2. indok a mûszerfal lebontására. Zsolt és sokan mások is óvva intettek ettõl. Javasolt a hangszóró vezetéket felvinni a fejegységhez, ott szétvágni a gyári madzagot, forrasztani, szigetelni, szabályosan.
 
Elszomorodás.....
Az elõzõk miatt, meg nem is tudom...
Túl sok szereléssel jár az egész és igen magas a kockázat a vélt nyereséggel szemben.....
 
Nekem nem lesz "Big-Music"-om.......
 
Halvány reménysugarak.......
Már majdnem letettem az egészrõl, amikor megláttam egy érdekes képet egy ülés alá beépitett erõsítõrõl. Ráadásul pont olyan kocsiban, ahol szintén esélytelen volt a szabályos beszerelés. Na mondok... Ha lehet ülés alá is akkor uccú nézzük csak... Ááááá a Lodgy erre sem alkalmas. Posztó alatt Hungarocell József lapul.... Hosszában légbefúvó a hûtés-fûtés hátra miatt... Na megint lelombozódtam. Törtem a fejem napokig, újabb és újabb ötletek jártak a fejemben. Megkértem Zsoltot, hogy tegyen ajánlatot az erõsítõre, meg az elsõ hangszóró szettre, mert a fejegység meg van, a bummláda is. Utóbbi az általam hallgatott zenékhez passzolva zárt. Zsolt küldött is javaslatot erõsítõre, meg elsõ szettre. Hamar megtudtam a fizikai méreteket. Az elsõ szett mélyközép sugárzó beépítési mélysége 65 mm. Fasza, honnan a fészkes fenébõl tudjam, hogy befér-e, ha még szét sem szedtem a kárpitot, hogy megmérjem. A javasolt erõsítõ fizikai méretein szintén elhültem. Arra gondoltam, szivatni akar, hogy letegyek a szándékomról. Még tombolt a vírnyák idõszak, Zsolt sem tudta vállalni a beszerelést. Elkezdtem tovább gondolkozni. Mérni, mérni.... Ítt sem jó, ott sem jó, sehol sem jó, tényleg nincs hely az erõsítõnek sehol. Na feladom...
 
Biztatások és együttérzések....
Egyik nap kijött a garázsszomszédom. Õ ilyen bulihangosító. Teli minden elképzelhetõ erõsítõvel, hangládával ami kell egy rendes bulihoz, rendezvényhez. Látta, hogy már napok óta csüggedek. Kérdi hogy mi van? Megvan már a nagy zene?
Ja mondom.... fejben. Azt javasolta, hogy nézzek meg a neten sok, tényleg sok képet meg videót a youtube-on hátha valaki már szerelt dácsiába nagy zenét. Na elkezdtem. És meg is félemlített egy puszta ajtókárpit leszedés egy Sanderoban. Speciális feszítõk kellenek a kárpit szereléshez. A gyári hangszóró popszegeccsel szerelve.... Fasza, egyre jobb. Nyilván a Lodgyban sincs másképp. Mert egy popszegecs 25 fillér egy 6X20-as csavar anyával, alátétekkel meg lehet, hogy 6 forint 25 fillér és az már sok. Meg az idõ amíg becsavarozzák, hát értem én. Ekkor már szabályosan féltem is kicsit az egésztõl, hiszen ha már az ajtóban ennyire bonyolult lesz a hangszóró csere... Szóval síró szemekkel néztem a fotókat meg a videókat és semmi ötlet. De mégis. Nézétek meg!
 
 
Így azért nem merném....
Egyre inkább barátkozni próbáltam a sok szereléssel járó bontásokkal. Ezer csatlakozó, mit kell egyáltalán szétpattintani és hol vannak a csavarok? Le kell szedni a kormányt szöröstül bõröstül, közepében a légzsák.....
Á dehogy.... ez már túl nagy kockázat..... Kiváló barátom (aki autóvillamossági technikus) le is vágja a fejem, ha nekimegyek a szerelésnek ... -gondoltam. Egy kidurrant légzsák gondolom úgy 100 ezer körül lehet. De jött az impulzus a youtube-on. Ahmed Bürgüs arab szerelõ éppen egy jobbkormányos Lodge-ból pitéli ki a dashboard-ot. Nem akárhogy, kicsit tanítva, mutatva, hogy mit hogyan kell csinálni.
 
 
Persze egy-két részlet hiányzik, de nem tûnik bonyolultnak. (pl. mekkora külsõ torx kulcs kell a kormánycsavarhoz, meg az elején az a légzsákrugó kiakasztás, abból 3 különbözõ van) Nem nyugodtam meg. De a fõ mumus az erõsítõ továbbra is. És ekkor rátaláltam a megoldásra. Bazseva Lajos éppen egy youtube videóban mutatja be muzikbox-át.
 
 
Azon nyomban rájöttem, hogy rosszul kerestem, de egyben itt az ötlet. Rászerelni az erõsítõt a mélyládára.
 
Itt is jól látszik...
 
 
és még jónéhány ilyet találtam. Elkeserítõ, hogy mennyi szabálytalan beszerelésrõl vannak fenn videók a youtube-on. Nade az erõsítõnek hûlni is kellene... Az alján perforáció van nem véletlenül. Milyen jó, hogy a gyártótól le lehet tölteni pdf-ben egy komoly leírást. Tehát szabálytalanul (ahogy sok videóban látható) nem szerelhetem fel az erölködõt, mert a melegedéstõl többet lesz kikapcsolva mint amennyit muzsikál.... Na erre is találtam megoldást. Fenyõlécre kell szerelni a bummláda tetejére, hogy alulról kapjon levegõt. És ekkor észrevettem, hogy a Lodgyba azért nem túl hatékony a légkondi, mert a 3. sorba is fúj egy keveset a rendszer. Nade az pont a csomitartó, ha nincs benne a 3. üléssor. Minõ szerencse, nyári hõségben a csomiba is megy kicsi hideg levegõ az majd segít a hûtésben. Tehát fejben már látszott a végsõ megoldás, de milyen áron....
 
Alapvetés, hogy minden szabályos legyen. A vezetékezés, a beszerelés, a szigetelések, a biztosíték a motortérben ect, ect...
 
A felsoroltak miatt a következõ szerelési munkálatokra van szükség:
 
1. a mûszerfalat le kell bontani minden nyúlványával együtt;
2. a légszûrõházat ki kell szerelni;
3. ki kell szedni minden ülést (elsõket és a 2. sort is);
4. fel kell szedni az alsó kárpitot a tûzfaltól a 2. üléssorig a szabályos kábelcsatornás, rögzített vezetékezés miatt;
5. a 2 elsõ ajtókárpitot le kell szerelni, a gumialagutakat ki kell venni;
 
Ja 0. pont: az akksi kiszerelése
 
Csak ennyi ill. még amirõl nem is tudok.... A fenti 6 pontos szerelések buktatói, kockázatai. Megéri? Sokszor feltettem ezt a kérdést magamnak. A tutu garis. Azt bukhatom, ha valamit elrontok és vihetem szervizbe. Nagy bátorság ennyi mindenhez hozzányúlni. Van-e elég türelmem ha pl. valami bekavar és bonyolítja a szerelést, amire csak 2 napom van. Be kell szereznem a célszerszámokat. Sok idõ és kilométer ment el míg az egyes adaptereket, célszerszámokat, egyéb anyagokat beszereztem. Napról napra egyre jobban akartam a nagy zenét, de egyre jobban féltem a beszereléstõl. Végül döntenem kellett. Mindenre találtam megoldást elvileg. Hangsúlyoznám, ELVILEG.
 
Na döntöttem, AKAROM.....
 
Megrendeltem a hangszóró szettet, az erõsítõt, a spec kábeleket, sarukat, vízmentes biztosítékházat, mindent ami kell. Meg is jött minden ahogy rendeltem. Kicsit féltem a mélyközép 65 mm-es beszerelési mélységétõl, de miután sikeresen kipitéltem a gyári susogót kiderült, hogy 70 mm-es mélység van a beépítõkeret peremétõl mérve. Na ennyi az elõzmény.
 
Kezemben a cucc kezdés....
 
Hívtam Nándi barátomat, hogy nyomja rá a sarukat a 20 kvadrátos piros, meg fekete tápkebelekre valami erõsen, mert a forrasztás ott nem ajánlott. Menjek nyugodtan, megoldjuk, van hidraulikus sarunyomójuk 50 kvadrátig szabvány lépésekben. Megyek a boltba, Nándi meg kiröhög. Azt mondja, hogy na ezek nem saruk, csak s-ek, hiába aranyozottak. A kábel súlyánál fogva a rezgések következtében nyakban eltörnek fél év alatt, tapasztalatból tudja. De van neki jó saruja. Máris egy pozitív dolog ami elõre mutat. Igen ám, de nincs neki csúszósaruja. Csak 6-os meg 8-as, szemes, 35 kvadrátos. Na azok kerültek fel, mert inkább bevállaltam a csúszó saru kireszelését a szemesbõl mint hogy a gyenge sarut tegyük fel. Na megvannak a kábelek, kireszeltem a csúszókat. Még meg kell vennem a külsõ torx kulcsokat, de milyen méretben? Mivel sehol sem találtam a kormánycsavar méretét, meg kellett saccolnom. Készletben T70-tõl van T100-ig. Úgy láttam, hogy az nagy. Vettem T45-T50-T55-T60-as sort 1/2 colos hajtókarra valót, mert az van. (A T45-ös kellett.) Minden összeállt. Az erõsítõt felszereltem a mélyládára.    A facsavar hosszát körültekintõen kellett kiválasztanom, hogy lehetõség szerint ne érjen bele a ládába, hogy a zártsága megmaradjon. Ezekre a munkákra is elég sok idõ ment el.
 
És eljött a nap amikor elkezdtem szétszedni a gépsárkányt.....
 
Szombat reggel volt, imádkoztam az égiekhez, hogy ne essen. Ja, mert hogy nem tudok beállni a garagéba, az csak mûhely. Egész nap pompás napsütés volt, szarrá égtem. Eljött az este, de nem voltam még kész félig sem. Fejlámpa fel, folyt köv. Igen ám, de Szélvihar Úr 22 órakor megérkezett és rá 10 percre az esõ is. Semmi gond, gyorsan elpakoltam, a tutut becsuktam ne ázzon. Beültem a garázsba és vártam. Holt fáradt voltam és úgy döntöttem alszok a kocsiban egy kicsit. Egy szék akkor még bent volt. Aludtam úgy hajnal fél 5-ig. Nekiálltam befejezni legalább a kábelezést, hogy össze tudjam rakni a tutut, lett lévén vasárnap volt és hétfõn meló. Délután 4-kor lettem kész, de csak a beltéri kábelezéssel, kivezetve a pozitív kanócot a motortérbe, és minden más kábelvéget a megfelelõ helyre húzva, szabályosan rögzítve a kábelcsatornákban. Így hagytam abba az egészet és összeraktam a tutut. Teljesen kimerültem. Idegileg és fizikailag is. És képzeljétek el, minden kifogástalanul mûködött, azaz mégse. A motor egyenetlenül járt, kerregett, csattogott, surrogott. Na ezt elb...tad valahol. De nem is nyúltam a motorvezérlés közelébe sem. Ekkor jutott eszembe, hogy a motor meg a vezérlése valószínüleg tanulja egymást. Hosszú ideje nem volt feszkó alatt az engine controller és gondolom elfelejtette a beállításait. Na magára hagytam. Ahogy teltek a percek egyre szebben járt és úgy negyed óra alatt beállt az a finom alapjárat amilyen az átvételkor volt. Történt még egy sajnálatos dolog is. A mûszerfalat 2 székre rongyokra tettem fejjel lefelé. A garázsban legalább 30 fok volt mindvégig hiába volt nyitva az ajtó. A puha mûanyag mûszerfal kb. 5-6 mm-t szépen egyenletesen szétnyílt saját súlya meg a hõ miatt. Gondolhatjátok milyen ideg kapott el amikor feltettem a helyére. Felül minden oké, lent meg elállt. Benyúltam alá végig amennyire csak tudtam, kerestem mi nyomja el. Semmi, szétnyílt. 5-6 mm nem a világ, visszanyomtam és becsavaroztam.
 
Minden sikerült.
Semmi sem zörög, pedig tartottam tõle.
Egy héttel késõbb folytattam a munkálatokat az eszközök bekötésével ami már sokkal gyorsabban és könnyebben ment, buktatók nélkül.
 
És ha idáig elértél kedves olvasó, akkor vegyél be légy szíves egy xanax-ot, mert ide teszem azt a link-et ami a szerelés közben készített képekre mutat.
 
 
A kész rendszert is bemutatom majd egy másik fotósorozatban.
 
Ez a rendszer nagyon szépen szól.
Nem azt kaptam amire vágytam, annál sokkal jobbat.
Külön köszönet Zsoltnak, aki végig fogta a kezem és vezetett ezen a rögös úton.
 
Beteljesült egy álom....
 
Üdv, Mindenkinek!
 

2020. 08. 04. 15:10
(0 szavazat)
Szólj hozzá!


Gondolatok a fejegységrõl

 Sziasztok!
 
Elõre szeretném bocsájtani, hogy ezek a gondolatok a saját tapasztalataim, zenei ízlésem, mûszaki végzettségem és szubjektív véleményeim alapján fogalmazódtak meg bennem. Alapvetésként meg kell említenem Zsolt véleményét a fejegységek hangminõségérõl. A Pioneer termékekrõl alkotott véleményét részben osztom, DE.... (idézném:)
 
"BMW-sek ide! PIONEER matricát a hátsó szélvédõre MOST! Szeretheted, rajonghatsz érte és nem lesz
olyan, aki bebizonyítja Neked, hogy a PIONEER autóhifinél, vagy autórádiónál létezik jobb is. Van
jobb, mint, ahogyan a BMW-nél is van rengeteg jobb, gyorsabb, luxusabb autó, de hát a szerelem az
szerelem. Mint minden autórádióról híres gyártónál itt is igaz, hogy a fejegységet érdemes megvenni
de a többi terméket már csak a márka híveinek érdemes kosárba dobálni, nyilván nem azért mert rosszabbak,
hanem 10-20%-ban a feliratot fizeted meg. Félreértés ne essék a PIONEER autóhifi termékek szuperek,
megbízhatóak, jól szólnak, alig van velük garanciális gond, tehát szeretjük és szeretni fogod Te is.
Az autórádiói hangminõségben igencsak jók, bár némi tesztelés után számodra is kiderülhet, hogy azért
van jobb is tõlük. Ritka, de van!"
 
..... ha a weblapon minden Pioneer fejegységnél szerepelnek ezek a gondolatok egyszer már adhatna konkrét
tippet, ajánlást arra a jobb fejegység(ek)re....
 
Magamról:
12 éves korom óta életem fontos része a zene. Magnetofonnal rádióból felvett zenéket hallgattam apám BRG Calypso M8-asával. Késõbb kaptam egy Grundig ZK-140-est. Érettségi után (még az 1800-as években :) )
kezdtem gyûjteni az LP-ket. Ma 3.5 méter szélességben foglalnak helyet polcaimon. A legféltettebb kincseim.
Ebbõl következik, hogy elsõsorban analóg, akusztikus felvételeket szeretek hallgatni. Így számomra mindennemû digitális hangforrás a zene travesztiája. Minden digitális jelforrást az analóghoz mérek, az az etalon.
 
Whittaker-Nyquist-Kotelnikov-Shannon kollektívájától származó "mintavételi törvény" sajnos alapjaiban téveszme.
Szerintem és mások véleménye is az, hogy a zene nem alakítható számjegyekké. Erre még a kollektíva elõtt Euler is célzott már a 18. században. Nevéhez fûzõdik az interpolációk elméletének kidolgozása. Na mindegy LP futómûvet nem lehetséges kocsiban használni, noha beszerelhetõ lenne.....
Maradnak a digitális jelforrások cd, dvd, pendrive. A cd-t, dvd-t már felejtjük, mert mechanikus és sok baj van vele fõleg az idõ elõrehaladtával. A fejegységek 70-80%-a ma már mechanika (cd, dvd) nélküli.
Akkor hát a jelforrások: rádió, pendrive, bluetooth, spotify ect..... ÉS AZ AUX!!!! Analóg bemenet. Tehát külsõ analóg jelforrást köthetünk fejegységünkre. Minõ szerencse. Álló helyzetben akár LP-t is
hallgathatnék, de azt inkább otthon.
 
Autóhifi és én.
2005-ben vásároltam egy Dacia Logan típusú gépsárkányt, amiben 0 azaz semmi zene nem volt, csak elõkészítés az elsõ ajtókban és a fejegységnél. Vásároltam egy Pioneer MVH-1400UB fejegységet meg az ajtókba 1 pár
Hertz (típust nem tudom pontosan) koaxiális 2 utas 13 cm-es hangszórót. Beépítettem és öröm és bodottá.... 15 évet kellemesen szolgált. Idén januárban eladtam zenével együtt. Jött az új (mondanom sem kell) Dacia
de már a Lodgy. 7 személyes, mindenhol variálható, nagycsaládos bódéval megáldott tutu. Gyári zenével.....
Gagyitronix fejegység és hangszórók (minden ajtóban). Lelombozó volt. Pendrive-ról lejátszottam néhány zenét és úgy döntöttem, hogy ezt nem akarom hallani. Ekkor kezdtem beleásni magam az autóhifibe és szerencsémre
rátaláltam az autohifi-cityre és Zsoltra. Errõl külön blogot fogok írni "Lodgy és a nagy zene" címmel. Ennyit elõlegként.
 
És a lényeg amiért az egészet írom....
 
A fejegység.
 
1). fejezet....
Számomra az egyetlen szempont a hangminõség. Hangsúlyozom az EGYETLEN szempont.
Fények, csicsa-micsa, szolgáltatások, wattok, hangszínezések, bluetooth, spotify, atyaúristen semmit sem jelentenek.
A fentebb említett zenei jelforrások közül a fejegységben lévõ dac és az erre dolgozó pendrive, valamint az analóg aux azok amik számításba jöhetnek. Autóhifi beszerelés után (amirõl már írtam is, hogy külön blog lesz) beállítás és hosszadalmas teszteléskor véletlenül vettem észre a következõ igen tanúságos jelenséget. A fejegység "Pionyír"
kiválasztásánál fõ szempont volt a flac támogatás viszonylag jó 24 bites és 96 kHz-es plafonnal. Bár kizárólag multibites szegénykém, de azért ha "visszabutítom", vagyis lerontom az sacd-rõl grebbelt dsd64-es fájlokat az említett multibites plafonra még egészen jó minõségû marad a végeredmény. Gondoltam én. Pendrive-ba betöltve a
fájlokat hallgattam is órák hosszat és jónak is éreztem minden felvételt.
Öröm és bodottá...
Nyilván az aux nem szólhat ilyen szépen azt gondoltam. Külsõ lejátszó line kimenetén lévõ analóg jelet vihetném a fejbe egy plusz vezetéken keresztül, ami nyilván jelentõs minõségromlást eredményezne. Az elõítéletemet félretéve az aux-al kapcsolatban, gondoltam kipróbálom a kis FiiO X3-asom. Egy jó minõségû rövid kábellel
összekötöttem a Fiio line kimenetét (színezésmentes lineáris kimenet) a fejegység aux-ával. Elõzményként nem
ártalmas leírnom, hogy a Fiio X3-ban 2 db igen jó dac van. Annyira jók, hogy az egyik 24 bit 192 kHz-es mutibites, a másik egy 1 bites 2.822 MEGA-Hz-es, igen jól olvassátok egy sacd-s dac. Natívan lejátssza a dsd64-es fájlokat.
Na de ne adjak elõnyt neki, maradjunk a pendriveon lévõ flac 24/96 fájloknál. Betöltve azokat a Fiioba is, csatlakoztatva az auxba, a fejegységen pedig a forrást kapcsolgatva jött a meglepi. Mint vak a poharat úgy verte a Fiio aux-on keresztül a Pajó fej belsõ dac-ját. Megerõsíteném AZONOS flac fájlokat játszottam le. Na erre varrjatok gombot. Most jön a lecke.
Az erõsítõben van alul és felül áteresztõ szûrõ. A Pajó fejegység 2 volt cc (csúcstól-csúcsig) jelet ad az erõsítõkre, amik fél hangerõre állítva kibírhatatlan hangnyomást
produkálnak a Gladen hangszórókat hajtva. A Fiio line kimeneten szintén tud 2 volt cc-t. Tehát a feladat megoldva, semmi szükség a fejegységre....
Ja és a non-plusz ultra a Fiio a dsd64-es fájlokat natívan, tehát bárminemû konverzió nélkül lejátssza. Csupán egy jelelosztásra (sokszorozásra) van szükség a Fiionál a 4 csatornás erõsítõ miatt.
 
b). fejezet :)
Vagy tényleg létezik olyan fejegység, ami legalább megközelíti a Fiio hangminõségét. Ekkor természetesen a fejcsere a legjobb megoldás, mert a Fiiot nehézkes kezelni menet közben. Tehát a feladat ebben az esetben is adott. Már csak meg kell találni azt a fejegységet. Az összehasonlítás a fentiek alapján elvégezhetõ bármely aux-os
fejegység esetén. Annyira szeretnék tudatában lenni annak, hogy van ilyen fejegység. Gondolom árban húzósabb
mint a jelenlegi (most már ide is merem írni: Pioneer MVH-S420BT) fejegységnél, de minõségi csere volna.
 
harmadszor). fejezet :)
Bármilyen ötletet szívesen fogadnék. Ha van lehetõség hozzászólásra hát ne kíméljetek.....
 Üdv mindenkinek!
 
 

2020. 08. 03. 21:39
(0 szavazat)
Szólj hozzá!


 Legrgebbivel kezdve

Egy oldalon megjelen elemek szma:  

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erõsítõm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erõsítõ beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértõ hangzás legfõbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitõl füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!



Hozzászólások



Új autóhifi blog



Üzenõfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezõAutóhifi Végére

szia olyan 13cm-es hangszórót keresek ami nem kis fülekkel kell felfogatni hanem a peremben van benne a felfogatás
Autohifi City 12:09: Szia!
Ez kell hozzá:
[katt]
Üdv.
Üdvözletem,
Pioneer MVH-S620BT-hez keresek kormánytávvezérlõhöz kábelt.
Ford Focus MK2 facelift 2009 évjáratú autóba szeretném beépíteni.
Melyik típus lenne jó nekem?
Köszönettel:
István
ZsKH,()(()'").
ZsKH
Autohifi City 20:27: Szia!
Megoldható.
Hétfõn hívj fel.
06704506440
Üdv.
gyzolee69 01:00: Szia. Vásároltam nálatok egy Hertz K 165 16 cm-es elsõszettet ([katt]) 2 éve, ilyen szetthez szeretnék csak magassugárzókat venni. Megoldható? Elõre is köszi a választ! Üdv Zoltán
Autohifi City 17:37: SZia!
Csörgess meg holnap.
06704506440
Üdv.
Szia! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzád hogy van egy e46 típusú autóm, benne egy JBL GT5-1204BR mélyláda, melyet egy Toxic-1000 erõsítõ hajt meg, a gond hogy egyáltalán nem szól. Viszont ha az erõsítõn összehidalom egy kábel segítségével a Pozitívat és Remet akkor megszólal a láda de mintha épp ki szeretne szakadni olyan hangon. Mi lehet a gond? Válaszodat elõre is nagyon szépen köszönöm!

Autohifi City 17:25: Szia!
Én ezt az erõsítõt raknám hozzá:
[katt]
Üdv.
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezõAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


szluko Hangminõség autóhifije
Audison autóhifi
szluko Hangminõség autóhifije
Audison autóhifi
Ernõ85 Hangminõség autóhifije
autóhifi
Golf3 Hangnyomás autóhifije
autóhifi
5hR3kY Normál autóhifije
autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


SQL: select * from `9_felhasznalok` where `valid` = 1 and `nick` not like '[t?r?lt felhaszn?l?]' and `bannolt` = 0 order by `datum` desc limit 5
Illegal mix of collations (utf8mb3_hungarian_ci,IMPLICIT) and (utf8mb4_general_ci,COERCIBLE) for operation 'like'