AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




wolfman


Budapest
Hozzászólások: 16
Reg.: 2013.05.08.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifi rendszere Autóhifi rendszere
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

peugeot 206 cc hangszóró, opel astra f iso csatlakozó, autoradio adapter 220v ra, 9 cm autóhangszóró, astra g gyári hangszóró méret, 4 ohm mélynyomó, blaupunkt -opel adapter, bmw e46, japán rádió csatlakozó, atd cr-778 iso csatlakozó

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
Kovacs Krisztian2019. 07. 21.
nagyné varga erika2019. 07. 20.
Pölöskei János2019. 07. 19.
Steidl Tamás2019. 07. 18.
Danyi Robert2019. 07. 17.
Farkas Ádám2019. 07. 16.
Németh Máté2019. 07. 15.
Huszár Martin2019. 07. 14.
Zsiga Dalma 2019. 07. 13.
Szabó Lóránt2019. 07. 12.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


Morel Dotech 6 MKII

Egy rég áhított hangszórószettet volt alkalmam tesztelni, ennek a tapasztalatait osztanám meg.
Egy olyan gyártótól, amelyiknek a termékeivel meglehetősen ritkán fut össze az autóhifit, vagy általában hifit hallgató ember, és amelyiknek a termékéhez egy igen profin kivitelezett ládában mélysugárzó formájában korábban már volt szerencsém, és amely már autóhifis „pálya- (vagy tetszés szerint ámok-) futásom” elején megadta azt a meghatározó élményt, amely a további keresésre, továbblépésre sarkallt, a szó jó értelmében.
Tette mindezt úgy, hogy a márka csalódásra legalább annyi okot adott, mint bizakodásra, mert ami a szettjeit illeti, azokat többször hallottam kifejezetten rosszul szólni, mint jól.
A Morel egy korábbi gyártású hangszórószettjéről, a Dotech 6 MK-II-ről lesz szó tehát a továbbiakban. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy hallhattam mind aktív, mind passzív elrendezésben, így talán némi képet alkothattam arról, hogy hogyan is szól.
Fenntartással kell ugyan, hogy kezeljem az összehasonlítást, hiszen aktív rendszerben számomra közel sem ideális (azaz: nem ismert) párosításban hallottam, viszont egy szenzációs ajtóban (mi más lenne, mint egy Mercedes), nálam pedig ugyan a kívánt alkotóelemekkel együtt, azonban jóval mostohább körülményeket jelentő Toyotában.
Aki nagyjából nyomon követi a blogom, vagy ismeri az adatlapom, az már sejtheti, hogy a meghallgatáshoz használt fej jelen esetben is egy Sony high end (valóban az!) termék volt, a CDX-C90R.
Az erősítő, ami hajtotta a JBL Px 300.4-esem, ezúttal oldalanként hídba kötve, hogy a teljesítményhatárnak legalább az alja meglegyen; botorság lett volna egy oldalt egyetlen csatornával meghajtani.
A kábelezés Cordial volt, a szubot – JBL P1020E – külön hajtotta egy Px500.1-es erősítő, melyet jobbára kihagytam a hallgatózásból. A hangszórókat ezüsttartalmú ónnal forrasztva illesztettem be a rendszerbe; hiszem, hogy a csatlakozóknak is megvan a saját hangjuk, alkalmasint a szűk keresztmetszetük, amire nem voltam kíváncsi...
 
No de ennyi bevezető elég is talán, térjünk a tárgyra, és kezdjük a külsőségekkel.
Kézbe véve a hangszórókat az ember hirtelen nem is tudja, hogy sírjon-e, vagy nevessen, illetve hogyan is fogja meg a középsugárzókat, hogy semmit ne törjön le róluk. Kifejezetten aprónak, könnyűnek, játékszernek tűnnek, és az érzetre rásegít az óriási porvédő a mágnesek fenekén, a vékony kosárperem és a felülről ugyancsak vékony, oldalról viszont furcsán csúcsos membránszél. Aztán ahogy lejjebb vándorol az ember tekintete, a hüledezés folytatódik a lemezkosár és az annak az alján trónoló (valójában inkább megbúvó) mágnes láttán, melynek a gyártó úgy igyekezett legalább valami kis hangsúlyt adni azzal, hogy ráhúzott egy meglehetősen méretes műanyag sapkát. Az első gyanús jel a magassugárzó kézbe vételekor mutatkozik, abban ugyanis már első pillantásra bőven van anyag…
Egy szó mint száz nézi az ember az inkább nevetséges mint komolynak tűnő középsugárzót, és nem érti, mi eredményezheti a 90 dB érzékenység mellett jelentkező 140W folyamatos, 300W (!) csúcs terhelhetőséget. A magassugárzó esetében könnyebben elhiszi az ember a hasonló érzékenység melletti 100W folyamatos terhelhetőséget, mert mint mondtam, a selyemdóm magasból nem spórolták ki az anyagot: az alja gyakorlatilag egybefüggő mágnes, súlya ennek megfelelően egész komoly hányada a középsugárzókénak.
De vissza a közepekhez. A membrán anyaga lehetetlenül vékony, itatott papír, vagy textil, mely olyannyira lágy, hogy ha az ember csak egyik oldalon nyomja meg finoman, láthatóan torzul. A porvédő ha lehet még könnyebb és vékonyabb, impregnált textil, mely a legkisebb nyomásra benyomódik, majd kiugrik… Egyébként maga a felfüggesztés is megdöbbentően lágy, a membránnak megnyomva szinte nincs is ellenállása.
Egyszóval nézi az ember, forgatja – majd gyanút fog... Merthogy valóban lemezkosaras a közép, viszont ebből a lemezkosárból nem spórolták ki az anyagvastagságot, ez nem az a tipikus nyomott-surjás kosár, ez kifejezetten masszív, köszönhetően annak, hogy a kosár peremét nem a szokásos 4-5 "oszlop" tartja, hanem az egybefüggő anyagon vannak lyukak vágva. A membránszél mint említettem ugyancsak nem hagyományos. Az természetes, hogy jó minőségű gumi, az azonban már kevésbé, hogy a formája profilból nem a megszokott félkör, hanem parabola alakú, mely feltehetően (sőt, inkább nagyon is láthatóan) a szokásosnál jóval nagyobb kitérést tesz lehetővé. A lengőtekercs átmérője a gyártó hagyományaihoz híven óriási, anyaga ráadásul nem is réz, hanem hatszögletű alumínium, melyet jelen esetben Hexatech néven illetnek.
Összerakva az apró részleteket egy elsőre egészen megdöbbentő, majd végiggondolva megnyugtató kép tárul elénk: ennek a hangszórónak nemcsak a tervezése professzionális, hanem minden bizonnyal a kivitelezése is, másképpen ennyi „gyenge pont” (a kis mágnes, a puha membrán és felfüggesztés, a rendhagyó formájú membránszél és az óriási lengőcséve) nem tudna jól együttműködni. Gondoljunk csak bele: elég egy kis anyaghiány, vagy –fölösleg a gumiszélen, és megváltozik egy területen az ellenállása, amely beláthatatlan (vagyis inkább nagyon is előre látható) következményekkel jár mondjuk nagy terhelésen...
A magassugárzó mint említettem egy meglehetősen masszív felépítésű és nagy terhelhetőségű selyemdóm, ferrofluid hűtéssel. Kompakt darab, szétszedni nem lehet, ezt tehát nem is erőltettem. Kábele kb. 1 mm2-s réz kábel, mely durva szálakból álló. Számomra kicsit a Monster egyik kábelére hajaz, ami szöges ellentétben volt a rendszerben használt, szinte haj tapintatú Cordial kábelekkel.
A keresztváltó ugyancsak méretes és súlyos darab. Én ugyan nem bontottam szét, de aki igen, az egy tekercsről és egy ellenállásról tett említést, semmi extráról. Nos, ez is lehet jó, ha jó minőségű. A specifikáció szerint a keresztezési pont 1800Hz-en van, a vágási meredekség pedig 6 dB/oktáv, tehát egy egyszerű elsőrendű váltó jár a szetthez, állítási lehetőségek nincsenek.
 
Jöjjön tehát a lényeg, a hang. A meghallgatás során igyekeztem minél inkább lefedni a hangszeres zenekínálatot, megmondom őszintén elektronikus zenével nem próbálkoztam. Igyekeztem a teszt során lehetőleg műsoros lemezeket használni, ez alól a dBCup2009 teszt CD-je volt kivétel, illetőleg a Metallica Death Magnetic albuma, mely épp akkor csak biztonsági másolatként állt rendelkezésemre… :) Komolyzenével, tesztlemezzel, Metallicával, Nightwish-sel és Dream Theaterrel kínoztam tehát a szettet mintegy 2-3 óra előzetes együttjáratást követően (azért nem többel, mert a szett be volt járatva). Szubot nem használtam, elsősorban a szett hangjára voltam kíváncsi.
Az első, ami a hallgatózás során feltűnt az, amire számítottam is, nevesül hogy a selyemdómnak köszönhetően egész más a jelenlét-érzet, mint a fém magasak esetében. Cserébe ezeknek közel sem annyira irányított a hangja, mint az általam korábban használtaknak; szinte mindegy volt, hogy van-e előttük valami „tereptárgy” útban, vagy nincs, érdemi változást kizárólag a sugárzók letakarása eredményezett, de hát ez ritka jelenség még autóban is… :)
A mélyközepek gyakorlatilag pincemélységben képesek megszólalni, megfelelő ajtóban egész egyszerűen döbbenetes mélyeket produkálnak. Sajnos nem a saját autómban volt szerencsém ezt megfigyelni, hanem a korábbi tulajdonosnál a bizonyos Mercedes ajtóban, de nálam is érezhetően mélyebbre ment le, mint előtte bármi más, egy jó ajtó közreműködésével pedig a szubot gyakorlatilag el is lehet felejteni, ha álló helyzetű zenélésről van szó.
Megfigyeltem viszont egy kifejezetten érdekes jelenséget, ez pedig az volt, hogy a hangszórók - annak ellenére hogy szub nem dolgozott a kocsiban - a mélytartományt valahogy hátul "helyezték el" mind nálam, mind pedig az említett Mercedesben, ami lehet akár véletlen egybeesés is, bár kevéssé tartom valószínűnek, hogy a nehéz német vasban véletlenül produkálja pont ugyanazt a jelenséget, mint a pehelysúlyú japánban.
A hangszóró egy dolgot már a meghallgatás elején tisztán megmutatott. Konkrétan a foga fehérjét, mert a terhelhetősége gyakorlatilag végtelennek tűnt, mindig lehetett még egy kicsit adni neki, nem lett sok, az előadás nem esett, nem töredezett szét, végig egységes maradt. Egy bizonyos hangosság felett azt lehetett érezni, hogy csak a magas tartomány hangosodik tovább, a mélyközép lemaradozik, ez pedig igen komoly energia-igényt jelez.
Ezúttal a meghallgatás során nem felejtettem el némi jegyzetet készíteni arról, amit éppen hallok, ezt alább közzéteszem, hátha hasznos és jól mutatja az első, meghatározó benyomásokat:
- Händel - Messias: kissé szűk tér
- Badinerie: vonó nem „szőrös”, fuvolának nincs mechanikája, csak hangja
- Mozart Divertimenti: fényes, szép, de nincs jelenlét
- Mozart Tanze&Märsche (német volt a CD :) ): szép mélyek - hátulról, láda nincs. Szépen "gurul", még-még-még-érzés
- Mozart - Don Giovanni, Vedrai, carino: szép, gömbölyű női énekhang, ám valódi jelenlét-érzet nélkül
- Beethowen Overtüren: jó dinamika, nemjó hegedűhang (nem „szőrös”)
- Schubert, férfikórus - Az éj: szép, de nem ragad magával
- Dvorák Új Világ-nyitány: szép, gömbölyű, a fúvósok jók!, hegedű már megint....
- Karikás: Átokdal: hegedű...!!! Egyébként kiegyensúlyozott
- Zongora tompa
- teremhang jó (teremben kolomppal 20m oda-vissza)
- Water Falls: nem rossz!
- Hotel California (koncert): tompa gitárhang, jó mély, hátulról, lapos tér. Kevés az erő?
- Metallica - Unforgiven III: nem trashmetal, inkább "metálka"
- Dream Theater - Panic Attack: jó megindulások, jó hangtömeg, torzító kicsit zavaró
- Dream Theater - Octavarium: játékosság megvan, de nincs igazi hangulat. Gitárhang nem az igazi, torzító zavaró.
- Nightwish - Imaginaerum album. Itt tapasztaltam kifejezetten egy kellemetlen sistergést, ami a torzított elektromos gitárt „kísérte”, amitől alig lehetett megítélni a hangmagasságot – és amit a korábbi hangszórókkal nem tapasztaltam. Mint említettem a CD-k közül a komolyzenei és a Nightwish műsorosak voltak, a többi másolt de mind audio, jórészt a dBCup2009 teszt CD-jéről, tehát minőségi kifogás nem lehetett.
Bele-belekaptam persze más CD-kbe is, csak egy-egy próba kedvéért, de azt nem említem itt külön, mert ott már kifejezetten egy-egy tulajdonságra voltam kíváncsi, hogy vajon ezen, vagy azon a zenén, vagy CD-n is mutatja-e magát.
Végül valahogy hiába hallgattam, mert bár nagyon tetszett, nem nyűgözött le. Nem tudom, mi baja lehetett, vagy nekem vele. Valahogy hiányoztak a zenét élővé tevő apró részletek, hiányoztak a sávszélek. Gondoltam arra, hogy a keresztváltó a gyenge keresztmetszet. Igen ám, de mint említettem előtte hallgattam váltó nélkül aktívban. Egész meggyőző volt (az alig észrevehető bágyadtságát leszámítva, melyet nem tudtam, hogy a hangszóróknak, vagy az azt kiszolgáló elektronikának tudjak be), míg „csak” tesztanyagot hallgattunk. Onnantól, hogy rockzene került bele és helyenként óriási hangtömeget kellett lesugároznia megint megvolt a zavaró sistergős hang, bár jóval gyengébben.
Aztán gondoltam arra is, hogy a Power erősítő nem tudja megfelelően kiszolgálni. De az meg a kozmetikázatlan gyári specifikációja szerint kiad magából úgy 150W-t hidalva (kozmetikázva 2x358W, amit ugye nem hiszünk el), úgyhogy ha sok nem is volt, arra talán elég, hogy minimálisan ellássa a szettet.
Összefoglalva a meghallgatás során alapvetően nagyon jó hangszórószettet ismertem meg, igazán igényes és precíz felépítéssel. Egy hangszórószettet, mely nagyszerű zenét játszott – de megmaradt hangszórónak. Az ember a meghallgatás során végig egy nagyon jó hangszórót hallgat, ami jó érzéssel tölti el, hacsak nem kíváncsi a koncertélményre jellemző jelenlétre.
Megvan persze ennek is a hátulütője, mármint a koncertélményre jellemző jelenlét-érzetnek. Ilyen tulajdonságokkal bíró rendszerben nem nagyon lehet zenehallgatás közben másra koncentrálni, az ilyen rendszer, vagy ilyen hangszóró tehát afféle holmi zenei aláfestésnek nem alkalmas.
Ez a hangszórószett nem rendelkezik ezekkel a tulajdonságokkal, sokkal kevésbé fényes, viszont a hangja megnyugtató. Ha valakinek az efféle zenehallgatás a szíve csücske, annak számára ideális társ lehet, ha ki tudja szolgálni a megfelelő lánccal és beépítési körülményekkel.
 
És ezt a záró gondolatot kéretik nagyon komolyan venni. Fölösleges a számára nem megfelelő komponensekkel terhelni, mert jobb esetben is csak a rendszerhibákat hozza ki örömszerzés helyett... Rosszabb esetben maga a hangszóró lesz hibás.
 

Képek:
Az előre, vagy hátra lapozáshoz, kattints a kép jobb, vagy bal oldalára.
A képek áttekintéséhez húzd az egeret a kép alatti menü feliratra.




(1 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2013. 10. 04. 16:00



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


19:39: Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy adott egy audi a3 8l 1997 ( gyári mélynyomóval)(nem bose) ...
4CARMEDIA ASA.01 Adapter aktív rendszerekhez Audi Seat ©koda VW
15:29: Szia ! Kerdésem az lenne vagyis kérdéseim,hogy Audio Sytem cuccokat már nem forgalmaztok ? Azon ...
Segítség autóhifi választáshoz
11:37: Tisztelt Hölgyem/Uram! Nekem egy 2006-os Skoda Octavia 2-m van (nem faceliftes). Egy olyan ...
MECATRON Skoda Octavia rádióbeépítő keret Dupla ISO 572261-TT Autospecifikus rádiókeret 2DIN
Lecter96 08:52: Szia! Szeretnék renault lagunaIII-as (2009-es évjáratú) autómban hangszóró szettek cserélni ...
Lecter96
Autohifi City 15:42: Szia! Hívj fel ...
Kicx ICQ-6.2 16 cm-es elsőszett
Autohifi City 15:40: Szia! Én a Kenwood-ot ...
Segítség autóhifi választáshoz

Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

musli25 21:59: Szia!
Még új vagyok az oldalon!
Nagyon tetszik!
Kis segítséget szeretnék kérni.Egy hete vettem egy Pioneer DEH140UB autórádiót.
Suzuki Swiftembe.
Kicseréltem az első hangszorókat egy JVC 100w-ra.
Azt szeretném megtudni hogyan tudnám beállítani a autórádiót minél szebb legyen a hangja?Minél hangosabb szóljon?Sajnos még kezdő vagyok a témába.Igy bocsi a amatőr kérdésekért!
Üdv
Musli25
Igen 2002 előtti.
Szasztok e felöl a termék felöl érdeklödnék "Toyota Avensis - Corolla hangszóró beépítő keret 572205/C " ez 2002 ig vagy 2002 töl lévö autokra vonatkozik?Köszönöm a választ.
Armogur 22:43: Átvittem a témát a fórumra, ott kényelmesebb olvasni, és talán tovább is fennmarad az infó.

"Sokszor elég ismeretlen gyártók is képesek olyan jó erősítőket csinálni, amelyek toronymagasan kiugranak a mezőnyből, de senki nem teszteli őket."

Erre tudnál példát mondani? Szeretném bővíteni a kört.
Ez egy ilyen üzenőfal...

Hifiben és autóhifiben csak a meghallgatásra, vagy a tapasztalatra szabad hagyatkozni. Az autóhifi tesztek sem rosszak, csak ha van a termékről egy két oldalas hirdetés ugyanabban az újságban, akkor előfordul, hogy jókat írnak olyan autóhifiről is, amely sajna nem a legjobb, hiszen a kétoldalas hirdetés jó bevétel, a hirdetőt, meg egy a termékéről áradozó teszttel lehet megfogni, de a Te erősítőd jó. Másik gondja a teszteknek, hogy érthető okokból nem tudják egymás mellett tesztelni a piacon lévő pl 50 és 60e közé eső összes erősítőt, hiszen akkor 20-50-100 erősítőt kellene egyszerre meghallgatni. Sokszor elég ismeretlen gyártók is képesek olyan jó erősítőket csinálni, amelyek toronymagasan kiugranak a mezőnyből, de senki nem teszteli őket. Szóval nem egyszerű ez...
Armogur 17:37: Az alábbit én írtam.
Érdekes, hogy bejelentkezés nélkül is lehet írni...
Szerintem büntetni kellene a vásárlók megtévesztését. Ez kicsit olyan, mintha egy kocsinál azt írnák, hogy 200 LE, miközben még 100 sincsen. Nagyon egyszerű felállítani egy szabványt, és ellenőrizni. Aki csal, azt pedig jól megbüntetni.

Bevallom, én a külföldi teszteket is szoktam böngészni, és a jó helyezést elért erősítők közül válogatok a számomra elérhető árkategóriában. Továbbá fontos az is, hogy a design letisztult legyen.

Egyébként a 25 ezres olcsó erősítő lehet hogy tetszene is az 50 ezres Kenwood fej hangja után, mert még nincs komoly viszonyítási alapom.
Az iPaul remélhetőleg napokon belül beépítésre kerül...
Az a bibi ezzel csak, hogy rengeteg szabvány létezik és tulajdonképpen senki nem bünteti meg a gyártót, ha 6000W-ot ír a 40 amperes biztosítékkal ellátott erősítőre. Nincs bünti, nincs hátrányos következmény és mondhatom azt, hogy emiatt a gyárak marketing részlegén dől el, hogy hány wattos lesz végül egy adott erősítő. Komolyabb cégek, a magasabb árkategóriájú készülékekre általában kevesebbet írnak holott egy meghallgatás után egyértelműen kiderül, hogy a drága kevéswattos erősítő sokkalta nagyobbat szól, mint a gagyibb cég olcsó, de sokwattos erősítője. Az az érdekes, hogy egy gyártón belül is, ahol erősítő sorozatok vannak emelkedő árkategóriákban fordítottan arányosak a wattok a tényleges teljesítménnyel. Pl a belépő sorozat erősítője 4x200W 40e Ft, a következő 4x100W 60e Ft, a top 4x75W és 130e Ft, ha ezeket egymás után meghallgatnád, te is arra a következtetésre jutnál, hogy vicces, de az ár az, ami a tényleges teljesítményre utal. De ezek mind lényegtelenek, mert a wattoktól és műszaki adatoktól függetlenül hangzásban brutális különbségek vannak autóhifi alkotóelemek között. Ezért jó ha tesztel az ember, amikor erősítőt választ magának. A te erősítőd egész komoly darab, köss be helyette próbából egy olcsó 25 ezres ugyanilyen teljesítményű erősítőt... és bírd ki 5 percig, hogy nem hajítod ki az autóból az olcsó tesztalanyt
Armogur 15:34: Ez az írás hasznos volt, és a válaszod is megnyugtató, ezek szerint nincs mitől tartanom.

Viszont az azért csak mond valamit, hogy hány A-es biztosíték van egy erősítőben, nem? Elvileg, ha mindenki adott szabvány szerint (meghatározott torzításra) határozná meg az erősítő teljesítményét és a hangszórók terhelhetőségét, akkor ez legalább iránymutató volna az egyes elemek illesztéséhez. Különben ha nincs semmi kapaszkodó, mi alapján párosíthatjuk a rendszer összetevőit?
Semmit nem jelentenek az autóhifire írt wattok és pont fordítva igaz amit mondtak neked. Kis teljesítményű erősítővel lehet hamarabb tönkretenni a hangszórót. Ha valóban meghallod, hogy már torzítás határon van az erősítő akkor nem lesz gond. Itt egy cikk a témáról: [katt]
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


fustiistvan Hangminőség autóhifije
pioneer autóhifi
Pisti666 Normál autóhifije
sal autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Ordas92 Normál autóhifije
autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


Szafy
Szafy
Hévízgyörk

hakama
hakama
Csongrád

kispedro
kispedro
Szigetszentmiklós

andraas
andraas
Ajka

Molnár72
Molnár72
Sopron