AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




wolfman


Budapest
Hozzászólások: 16
Reg.: 2013.05.08.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifi rendszere Autóhifi rendszere
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

suzuki sx4 rádió keret, renault autó hangszóró csatlakozó, hertz, skoda octavia 1 hangszóró méret, web, jvc előlap tok, szett, szelvedo antenna, vw passat hangszóró, renault twingo hangszoró

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
Farkas Ádám2019. 07. 16.
Németh Máté2019. 07. 15.
Huszár Martin2019. 07. 14.
Zsiga Dalma 2019. 07. 13.
Szabó Lóránt2019. 07. 12.
Lestyán György2019. 07. 11.
Győri Attila Tamás2019. 07. 10.
Dornyi Tibor2019. 07. 09.
Tomkó Márk2019. 07. 08.
Elek István2019. 07. 07.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


Rendeszerépítés és buktatói

... szóval ott tartottam, hogy van egy Alpine CDA-9856R fejegységem, és egy Hertz DSK 165-ös szettem, amit kétnapi munkával faragtam be az autóba, ráadásul úgy, hogy a gyári csatlakozókat használtam fel hozzá, mert (akkor még) fontos volt a visszaalakíthatóság.Hát akkor lássuk tovább a történetet...
  
A következő lépésre úgy került sor, hogy egy alkalommal annál a barátomnál vendégeskedtünk, aki később a mentoromnak bizonyult. Megemlítettem neki, hogy hát tervben volna a rendszer további fejlesztése, később erősítő, mélyláda kellene. Ahogy beszélgetünk, kiböktem egy nem kis méretű mélyládát a polcon. Kérdezem, hogy ez meg micsoda, mire mondja, hogy az ott áll már egy ideje, eladó, de hirdetve nincs.
 
Két darab készült belőle összesen, dupla előlapos, a hangszóróhoz fél literre pontosan van kiszámolva és építve. Polírozott, lakkozott tömör keményfa reflexporttal a szuszogás és a nem kívánt rezonanciák ellen... Tényleg szép darab volt, ténylag bazinagy volt, és ráadásul valahonnan ismerős volt a Morel név.... Aztán beugrott, hogy a DLS-nek egy időben ők szállítottak be. A neten korábban már olvastam az R6A tesztjét, így elkezdett érdekelni a dolog. Mondta, hogy érdemes hozzá megfelelő erősítőt nézni, mert meghálálja.
  
Akkor még nem tudtam, hogy a high end, vagy aközeli kategória egyik képviselőjére, egy Morel HCW10-es szubra készülök rátenni a mancsomat, úgyhogy ennek megfelelően nézegettem is buzgón a MacAudio, FLI Audio és kategóriatársai szintjén mozgó erősítőket. Akárcsak egy igazi vérbeli nullkilométeres, mert hát az is voltam. Más kérdés, hogy szerencsére mindig a kritikus pillanatokban hallgattam a jótanácsra... Nem sokkal később kinéztem a szép kerek 4x100 Wattot ígérő csillivilli modellt (asszem, hogy a Mac Z4100-asa volt), felhívtam a barátom, hogy na ehhez mit szól…
  
…szinte sírva mondta, hogy csak ezt ne. Korrekt srác volt, a fejébe lévő tudás ellenére semmit, de az égvilágon semmit nem mondott addig arról, hogy mit nézzek, és mit kerüljek el, mindig csak annyit, hogy meg kelll hallgatni. Végül hosszas unszolásra volt hajlandó kibökni, hogy legalább egy JBL GTO 75.4 szintű erősítő legyen, ami ez előtt a szub előtt van, azt mondta, ez a minimum. Számomra csak később derült ki, hogy ez az erősítő tényleg a minimum volt ennek a hangszórónak, és itt nem is a teljesítményére gondolok, de ne ugorjunk ennyire előre…
  
(Remélem, világos már, ismét elkövettem egy igazi kezdő hibát: az egész hifiépítési hercehurcát pont a végéről kezdtem, és amit csak lehetett, megkutyultam. Hogy nem nyúltam mellé és nem lett belőle valami jó nagy, de lagelább hangos összevisszaság, az kizárólag annak volt köszönhető, hogy jó helyre fordultam tanácsért... Bizony, egy jó rendszer egy kezdőnél nagyon-nagyon nagyban ettől függ: ki ad tanácsot és milyet.)
  
Normális esetben ennek úgy kell lennie, hogy az ember felméri, mire van szüksége. Ez a legnehezebb feladat, hiszen ebbe nagyon-nagyon sok minden beletartozik. Kezdve onnan, hogy milyen zenét hallgat, azon keresztül, hogy pontosan mit is akar, aktív, vagy passzív rendszert, és minderre mennyi pénze van, milyen autóba lesz stb, ezek mind-mind még a konkrét keresgélés előtt nagyjából le kellene, hogy fixálva legyenek. Aztán a képességekhez választ az ember fejet, amivel sokmindent eldönt, hiszen a forrás által kibocsátott jelen már csak rontani lehet. Ehhez jön erősítő (egy vagy több), hangszórószett, vezetékezés, és a beépítés. És ezek nagyjából azonos súllyal esnek latba a végeredményt tekintve...
 
 
Aki figyelt, jól gondolja. Igen, az utolsó elem a mélyláda beszerzése, hiszen ennek egy már meglévő láncba kell harmonikusan illeszkednie. Szerencsém volt, nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy olyan emberhez fordulhattam, és ezúttal hallgattam is rá (nem úgy, mint a fejnél), aki tudta, mit beszél, és miért….
  
Szóval nagy nehezen meg lett az erősítő, így bent lehetett a láda is. Persze nem egyszer keményen szívtam a fogam, hogy páronként 12.000.- Ft-ot kéne kiadni egy RCA kábelért (és az csak az első kábelszettem volt)? 400 Ft/méter az ára a minimálisan megfelelő hangszóróvezetéknek, és ebből kéne 12 méter…? 8.000.- Ft a minimális tápkábel, ami a követelménynek megfelelő kábel…? Egy bitumenlapnak 5-6000 Ft darabja…?
 
Na ja, volt bent egy új áron kb. 70 ezres erősítő, egy 90 ezres mélyhangszóró hangolt-számított profi ládában, meg egy közel 100 ezres fej. Mit is vártam…? Aranyszabály: egy lánc pont olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme. Muszáj volt egy bizonyos szintet megütni minden komponensnek, mert ennek hiányában nem tudta hozni a tudását a többi sem. Persze meg lehetett volna oldani ennek a feléből is, spórolni a nem látható dolgokon, beépítésen, káébeleken, csak akkor az eredmény is ezt tükrözte volna.
 
 És hogy milyen hangja volt? Kezdő rendszer volt, nem kevés hibával, de megjelent a színpad, voltak normális mélyek, lett tere a zenének. Ki lehetett iktatni végre a hangszínszabályzó elektronikákat, nem volt szükség loudnessel kombinált MegaBass-ra... :o) Ha koncertfelvételt hallgattam, lehetett érezni a stadiont a zene mögött. Nem is nagyon figyeltem fel én ezekre, míg be nem ültem pár másik autóba. Akkor jöttem rá, hogy van ez is olyan jó, mint mások "csak úgy" összedobott, vagy akár jónak tartott rendszerei. A hangszórókat sokkal durvábban lehetett terhelni , mint addig, ami nem csak nagy hangerőn, hanem már közepesen is vastagon megmutatkozott.
 
Ennek a rendszernek nagyon sokáig nagyon örültem, valóban örömmel hallgattam. Pedig hamar kiütközött a belépő szintű, de fém magassugárzóval szerelt első szett hátulütője, ami a demofalban még kívánatossá tette, és amire többen figyelmeztettek is: hogy a magasa zavaró, mert fém.
 
Persze ez így nem igaz ebben a formában, nem szabad arra hallgatni, aki ilyet mond. Egy fém magas nem azért zavaró, mert fém (sőt, a fém magasak sokszor jobbak, mint a selyem dómok), hanem mert ilyenre tervezték a szettet, ez fért bele a büdzsébe.
 
Hát itt egy kicsit karcos-érdes, sivítós magassugárzó fért bele a költségvetésbe. Sajnos akkor még nem úgy használtam azt a szettet, hogyan kellett volna, és ahogyan hallottam később sokkal kultúráltabban szólni (ha valakit érdekel, elmondom... ;) )
A színpadot, a nüansznyi kis rezzenéseket, a teret, amik egy élményt teljessé tudnak tenni sokszor a középmagas és magas hangok adják, hiszen az ember hallása olyan, hogy egy hang minél magasabb, annál könnyebben meg tudja határozni az irányát (tudja esetleg valaki, miért?).
 
 
Persze egy jó beépítés, vagy aktív alkalmazás a passzív váltók helyett még áldásosabb tud lenni, de én nem gondolkodtam aktív meghajtásban, úgyhogy el kellett viselnem a néha kifejezetten zavaró magasakat. De mindenképpen jó kompromisszum volt, és főként rossz minőségű másolatoknál vált zavaróvá, és akkor is főként nagy hangerőn (vagyis jó sokszor…). De mondom még egyszer, élhető kompromisszum volt, az ember szívesen ült be az autóba, és kelletlenül szállt ki.
 
Az akkori beépítés persze még komoly hiányosságokkal küzdött: a visszaalakíthatóság érdekében a 16 cm-s középsugárzók a 13 cm-s átmérőjű, gyári "hangszórórács" mögül dúdoltak, cserébe a magassugárzók a tükörháromszögben terpeszkedtek... talán ezért is visított. Ajtószigetelés még nem volt, rezgéscsillapítás is csak épp hogy. Aztán később, ahogy a rendszer fejlődött, rájöttem, hogy ha komoly előrelépést szeretnék, a látszólag sokadrangú apróságokra pont akkora gondot kell fordítani, mint a szembetűnő dolgokra.

(2 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2013. 09. 11. 17:00



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások



Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

tataratatata 14:46: Helló Zsolt!
Vásároltam egy új autórádiót és nem tudom, hogy mire kössem az """amplifer control wire"""szálat!
A régin nem volt ez.
Talán direct 12v-ra, vagy az ACC-re kellene?
Kérlek segíts!
Köszi, a segítséget.
Üdv: Zoli

Autohifi City 18:32: Szia!
Egy jelszint átalakítóval megoldható a dolog:
[katt]
Üdv.
Sziasztok! Segítségre volna szükségem.A témában elég laikus vagyok, de megpróbálom a legegyszerűbben leírni a problémámat. Van egy dusterem, amiben gyári 2din fejegység van, valamint egy, a régi autómból megmaradt Sony erősítőm. Szeretném beszerelni az erősítőt az autóba, azonban a fejegységemen nem tudom csatlakoztatni azt (nincs RCA kimenet, azt hiszem így hívják). Van-e valami megoldás erre, vagy halott ötlet és fejegységet kellene cserélnem. A segítséget előre is köszönöm.
Üdv: Lajos
Sziasztok!
DNX4230Bt-m szivat mostanában, a navigáció nem akar elindulni, egy fehér háttérre bedob egy üzenetet, hogy a kezdő képet nem tudja betölteni(amin az az üzenet szerepelne, hogy menet közben ne használjam a GPS-t és lenne egy elfogadó gomb, ami nem tud megjelenni. Mitől lehet ez?
Köszönettel: Jimbo
Szia!
Vettem egy használt Kenwood kmm122y fejegységet. direktbe kötöttem a piros és sárga vezetéket biztosítékokkal az aksira bekötéskor szikrázott gondolom nem lenne ez baj mivel fogyasztó. kikapcs majd reset és ettől a biztosíték elszált kicseréltem 1,5 A ra és igy müködött a rádió rendesen. De lekapcsolt bekötött állapotba rámértem az aksira 13,60 majd egy félóra mulva újra mértem már csak 13,45 és igy tovább az idő múlásával szívta az aksit. A kérdésem az hogy a fejegység lehet e zárlatos ha igen hogy lehet megállapítani? vagy más bekötést alalmazva ez a jelenség megszűnhet.

Autohifi City 21:57: Szia!
Hívj fel Kedden.
06704506440
Üdv.
Üdv Zsolti!2001-es Reneault Megan scénic 2.0 gépkocsiba gyári új rádió került beszerelésre de nincs meg a kód valamint az antenna letört melyet ki kellene cserélni meg kellene oldani a . problémát. Tudnál esetleg időpontot mondani mikor keresselek fel. Üdvözlettel. Gulácsi Gyula Tel +36303767761
Autohifi City 20:25: Szia!
A biztositék tábláról kell vinni a rádióhoz.
Üdv.
Üdv.Van egy skoda fabia 1,4 2008-as.A gyári rádiót szeretném kicserélni egy HD MP5 2 dines rádióra megvettem hozzá a csatlakozót ISO kell a rádiohoz.A gond az hogy nem találok 12 voltot amit csak az gyújtás után kapna így nem kapcsol ki a rádió kijelzője és két nap alatt lemerití az aksit..Van megoldás vagy új vezetéket kell bekötni? Kösz a választ
Szia!
Egy régi Fiat Punto I-be szeretném a gyári ajtó hangszórót kicserélni egy jobbra (meg mert amúgy is elöregedett és zörög). A rendszer gyárilag 6 hangszórós, elöl van 2 csipogó és hátul van két kisebb hangszóró a kalaptartóban. Az ajtó hangszórón 16 (?) cm-es és egyutas (mármint önmagában egyutas).
Mit ajánlasz? Van aki azt mondta, vegyek bele kétutas hangszórót, nem lesz belőle baj.
Köszönettel:
Ákos
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


fustiistvan Hangminőség autóhifije
Laci1978 Alpine, Steg, Hertz, Connection Hangminőség autóhifije
pioneer autóhifi
Pisti666 Normál autóhifije
Laci1978 Alpine, Steg, Hertz, Connection Hangminőség autóhifije
sal autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
Laci1978 Alpine, Steg, Hertz, Connection Hangminőség autóhifije
autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
Laci1978 Alpine, Steg, Hertz, Connection Hangminőség autóhifije
autóhifi
Ordas92 Normál autóhifije
Laci1978 Alpine, Steg, Hertz, Connection Hangminőség autóhifije
autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


andraas
andraas
Ajka

Vikócika
Vikócika
Ludányhalászi

Tibor 1965
Tibor 1965
Jászkarajenő

bmarton
bmarton
Őrbottyán

f.tamas91
f.tamas91
Jánkmajtis