AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




wolfman


Budapest
Hozzászólások: 16
Reg.: 2013.05.08.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifi rendszere Autóhifi rendszere
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

nissan micra, 2 din autoradio gps, hertz, fiat bravo rádió használati utasítás, fiat bravo cd-s rádió használati utasítás, autóhifi csepel, mtx, mélynyomó szett, citroen xsara radio, sinus live fxl

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
Papdi Tamás2019. 05. 24.
Nagy Miklós2019. 05. 23.
Hurda Gyula2019. 05. 22.
Grünfelder Henriett2019. 05. 21.
Madarász Ibolya2019. 05. 20.
Stieger Mercedes2019. 05. 19.
Gulyás Viktória2019. 05. 18.
Baranyai János2019. 05. 17.
Török Mihály2019. 05. 16.
Csobai Károly2019. 05. 15.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


Rendeszerépítés és buktatói

... szóval ott tartottam, hogy van egy Alpine CDA-9856R fejegységem, és egy Hertz DSK 165-ös szettem, amit kétnapi munkával faragtam be az autóba, ráadásul úgy, hogy a gyári csatlakozókat használtam fel hozzá, mert (akkor még) fontos volt a visszaalakíthatóság.Hát akkor lássuk tovább a történetet...
  
A következő lépésre úgy került sor, hogy egy alkalommal annál a barátomnál vendégeskedtünk, aki később a mentoromnak bizonyult. Megemlítettem neki, hogy hát tervben volna a rendszer további fejlesztése, később erősítő, mélyláda kellene. Ahogy beszélgetünk, kiböktem egy nem kis méretű mélyládát a polcon. Kérdezem, hogy ez meg micsoda, mire mondja, hogy az ott áll már egy ideje, eladó, de hirdetve nincs.
 
Két darab készült belőle összesen, dupla előlapos, a hangszóróhoz fél literre pontosan van kiszámolva és építve. Polírozott, lakkozott tömör keményfa reflexporttal a szuszogás és a nem kívánt rezonanciák ellen... Tényleg szép darab volt, ténylag bazinagy volt, és ráadásul valahonnan ismerős volt a Morel név.... Aztán beugrott, hogy a DLS-nek egy időben ők szállítottak be. A neten korábban már olvastam az R6A tesztjét, így elkezdett érdekelni a dolog. Mondta, hogy érdemes hozzá megfelelő erősítőt nézni, mert meghálálja.
  
Akkor még nem tudtam, hogy a high end, vagy aközeli kategória egyik képviselőjére, egy Morel HCW10-es szubra készülök rátenni a mancsomat, úgyhogy ennek megfelelően nézegettem is buzgón a MacAudio, FLI Audio és kategóriatársai szintjén mozgó erősítőket. Akárcsak egy igazi vérbeli nullkilométeres, mert hát az is voltam. Más kérdés, hogy szerencsére mindig a kritikus pillanatokban hallgattam a jótanácsra... Nem sokkal később kinéztem a szép kerek 4x100 Wattot ígérő csillivilli modellt (asszem, hogy a Mac Z4100-asa volt), felhívtam a barátom, hogy na ehhez mit szól…
  
…szinte sírva mondta, hogy csak ezt ne. Korrekt srác volt, a fejébe lévő tudás ellenére semmit, de az égvilágon semmit nem mondott addig arról, hogy mit nézzek, és mit kerüljek el, mindig csak annyit, hogy meg kelll hallgatni. Végül hosszas unszolásra volt hajlandó kibökni, hogy legalább egy JBL GTO 75.4 szintű erősítő legyen, ami ez előtt a szub előtt van, azt mondta, ez a minimum. Számomra csak később derült ki, hogy ez az erősítő tényleg a minimum volt ennek a hangszórónak, és itt nem is a teljesítményére gondolok, de ne ugorjunk ennyire előre…
  
(Remélem, világos már, ismét elkövettem egy igazi kezdő hibát: az egész hifiépítési hercehurcát pont a végéről kezdtem, és amit csak lehetett, megkutyultam. Hogy nem nyúltam mellé és nem lett belőle valami jó nagy, de lagelább hangos összevisszaság, az kizárólag annak volt köszönhető, hogy jó helyre fordultam tanácsért... Bizony, egy jó rendszer egy kezdőnél nagyon-nagyon nagyban ettől függ: ki ad tanácsot és milyet.)
  
Normális esetben ennek úgy kell lennie, hogy az ember felméri, mire van szüksége. Ez a legnehezebb feladat, hiszen ebbe nagyon-nagyon sok minden beletartozik. Kezdve onnan, hogy milyen zenét hallgat, azon keresztül, hogy pontosan mit is akar, aktív, vagy passzív rendszert, és minderre mennyi pénze van, milyen autóba lesz stb, ezek mind-mind még a konkrét keresgélés előtt nagyjából le kellene, hogy fixálva legyenek. Aztán a képességekhez választ az ember fejet, amivel sokmindent eldönt, hiszen a forrás által kibocsátott jelen már csak rontani lehet. Ehhez jön erősítő (egy vagy több), hangszórószett, vezetékezés, és a beépítés. És ezek nagyjából azonos súllyal esnek latba a végeredményt tekintve...
 
 
Aki figyelt, jól gondolja. Igen, az utolsó elem a mélyláda beszerzése, hiszen ennek egy már meglévő láncba kell harmonikusan illeszkednie. Szerencsém volt, nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy olyan emberhez fordulhattam, és ezúttal hallgattam is rá (nem úgy, mint a fejnél), aki tudta, mit beszél, és miért….
  
Szóval nagy nehezen meg lett az erősítő, így bent lehetett a láda is. Persze nem egyszer keményen szívtam a fogam, hogy páronként 12.000.- Ft-ot kéne kiadni egy RCA kábelért (és az csak az első kábelszettem volt)? 400 Ft/méter az ára a minimálisan megfelelő hangszóróvezetéknek, és ebből kéne 12 méter…? 8.000.- Ft a minimális tápkábel, ami a követelménynek megfelelő kábel…? Egy bitumenlapnak 5-6000 Ft darabja…?
 
Na ja, volt bent egy új áron kb. 70 ezres erősítő, egy 90 ezres mélyhangszóró hangolt-számított profi ládában, meg egy közel 100 ezres fej. Mit is vártam…? Aranyszabály: egy lánc pont olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme. Muszáj volt egy bizonyos szintet megütni minden komponensnek, mert ennek hiányában nem tudta hozni a tudását a többi sem. Persze meg lehetett volna oldani ennek a feléből is, spórolni a nem látható dolgokon, beépítésen, káébeleken, csak akkor az eredmény is ezt tükrözte volna.
 
 És hogy milyen hangja volt? Kezdő rendszer volt, nem kevés hibával, de megjelent a színpad, voltak normális mélyek, lett tere a zenének. Ki lehetett iktatni végre a hangszínszabályzó elektronikákat, nem volt szükség loudnessel kombinált MegaBass-ra... :o) Ha koncertfelvételt hallgattam, lehetett érezni a stadiont a zene mögött. Nem is nagyon figyeltem fel én ezekre, míg be nem ültem pár másik autóba. Akkor jöttem rá, hogy van ez is olyan jó, mint mások "csak úgy" összedobott, vagy akár jónak tartott rendszerei. A hangszórókat sokkal durvábban lehetett terhelni , mint addig, ami nem csak nagy hangerőn, hanem már közepesen is vastagon megmutatkozott.
 
Ennek a rendszernek nagyon sokáig nagyon örültem, valóban örömmel hallgattam. Pedig hamar kiütközött a belépő szintű, de fém magassugárzóval szerelt első szett hátulütője, ami a demofalban még kívánatossá tette, és amire többen figyelmeztettek is: hogy a magasa zavaró, mert fém.
 
Persze ez így nem igaz ebben a formában, nem szabad arra hallgatni, aki ilyet mond. Egy fém magas nem azért zavaró, mert fém (sőt, a fém magasak sokszor jobbak, mint a selyem dómok), hanem mert ilyenre tervezték a szettet, ez fért bele a büdzsébe.
 
Hát itt egy kicsit karcos-érdes, sivítós magassugárzó fért bele a költségvetésbe. Sajnos akkor még nem úgy használtam azt a szettet, hogyan kellett volna, és ahogyan hallottam később sokkal kultúráltabban szólni (ha valakit érdekel, elmondom... ;) )
A színpadot, a nüansznyi kis rezzenéseket, a teret, amik egy élményt teljessé tudnak tenni sokszor a középmagas és magas hangok adják, hiszen az ember hallása olyan, hogy egy hang minél magasabb, annál könnyebben meg tudja határozni az irányát (tudja esetleg valaki, miért?).
 
 
Persze egy jó beépítés, vagy aktív alkalmazás a passzív váltók helyett még áldásosabb tud lenni, de én nem gondolkodtam aktív meghajtásban, úgyhogy el kellett viselnem a néha kifejezetten zavaró magasakat. De mindenképpen jó kompromisszum volt, és főként rossz minőségű másolatoknál vált zavaróvá, és akkor is főként nagy hangerőn (vagyis jó sokszor…). De mondom még egyszer, élhető kompromisszum volt, az ember szívesen ült be az autóba, és kelletlenül szállt ki.
 
Az akkori beépítés persze még komoly hiányosságokkal küzdött: a visszaalakíthatóság érdekében a 16 cm-s középsugárzók a 13 cm-s átmérőjű, gyári "hangszórórács" mögül dúdoltak, cserébe a magassugárzók a tükörháromszögben terpeszkedtek... talán ezért is visított. Ajtószigetelés még nem volt, rezgéscsillapítás is csak épp hogy. Aztán később, ahogy a rendszer fejlődött, rájöttem, hogy ha komoly előrelépést szeretnék, a látszólag sokadrangú apróságokra pont akkora gondot kell fordítani, mint a szembetűnő dolgokra.

(2 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2013. 09. 11. 17:00



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások



Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Norbip01 11:52: Szia Zsolti, Renault Megane 3 Grandtour hangszóró cserekor a beépítőkeret(gyűrű) alá milyen szigetelést kell rakni, hogy a víz ne jusson be az utastérbe? Van alu-butil hangszigetelőm, azt úgy rakjam fel, hogy a gyűrű alá is kerüljön és felülről lógjon át a hangszórón? Üdv:
Autohifi City 17:58: Szia!
Igen van.
[katt]
Üdv.
Szia Zsolti!
Alfa Romeo 147-eshez ajtohangszoro beépithető keret van-e és mennyibe kerül?
Autohifi City 11:11: Szia!
Én ezt a típust ajánlanám:
[katt]
Üdv.
Szia! 2003-as évjáratú 2,2 Benzines opel zafirám van, még gyári siemens cdr500 fejegységgel. Sajnos már a végét járja, cd-t már nem játszik le, és ha kb. 15 fok fölé melegszik az átlaghőmérséklet, még a rádióadást is bezavarja állandó "messages" csipogásokkal. Nagyon szépen szól egyébként -és ezt szeretném megőrizni egy új fejegység vásárlása után is. A bluetooth kapcsolat mindenképp jó lenne az újban. Tudnál-e vmi új fejegységet ajánlani, max. 30e ft-ért? Vagy ha nem, melyik árszint lenne az, ahol már jó fejegységet tudnál ajánlani? Előre is köszönöm a válaszod. Üdv: Laci
próba
fiat bravo 2 es (2012 evjarat)
eredeti radiot szeretnem lecserelni egy Majestic radiora
tipus szama: SV-516 2
iso csatlakozot keresek hozzá a tudnatok benne segiteni
az eredeti radiot kormanyrol is lehetet iranyitani de nem feletlenul ragaszkodom hozza. Ha lehet olyan keresem es lehetoseg hogy egy kormanyrol iranyithato es egy anelkuli lehetoseget.
koszonom
udv.
Autohifi City 05:36: Szia!
Sajnos a Kínai fejek nem nagyon szabvány méretűek, így nem biztos, hogy be lehet szerelni.
Ezzel esetleg meg lehet próbálni:
[katt]
Üdv.

Szia Zsolt!
Az én autóm egy 2007-es, faceliftes c-Max. Vettem egy Podofo 7018B, 7 collos bluetooth-os rádiót, a gyári Sonyt akarom lecserélni, mert az nem bluetooth-os. Milyen beépítőkeretet javasolsz hozzá?
Autohifi City 07:27: Szia!
Nehéz lenne leírni.
Hívj fel Hétfőn.
06704506440
Üdv.
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Ordas92 Normál autóhifije
autóhifi
atimaci Normál autóhifije
autóhifi
PassatZsolti Normál autóhifije
Hertz autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


SKY79
SKY79
Fonyód

Wield fox
Wield fox
Mohács

glacca21
glacca21
Érd

Ici&Feco
Ici&Feco
Üllő

Puppyka
Puppyka
Jászkisér