AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




wolfman


Budapest
Hozzászólások: 16
Reg.: 2013.05.08.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifi rendszere Autóhifi rendszere
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

cd adapter, autórádió zavarszűro kapcsolási rajz, kormányról vezérelhető rádió, toyota corolla e12 multimedia, mac audio, basszus radiátor, suzuki ignis blaupunkt rádió használati utasítás, tolatókamera beszerelése, hertz hangszóró vélemény, renault megane ii hátsó hangszóró

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


Rendeszerépítés és buktatói

... szóval ott tartottam, hogy van egy Alpine CDA-9856R fejegységem, és egy Hertz DSK 165-ös szettem, amit kétnapi munkával faragtam be az autóba, ráadásul úgy, hogy a gyári csatlakozókat használtam fel hozzá, mert (akkor még) fontos volt a visszaalakíthatóság.Hát akkor lássuk tovább a történetet...
  
A következő lépésre úgy került sor, hogy egy alkalommal annál a barátomnál vendégeskedtünk, aki később a mentoromnak bizonyult. Megemlítettem neki, hogy hát tervben volna a rendszer további fejlesztése, később erősítő, mélyláda kellene. Ahogy beszélgetünk, kiböktem egy nem kis méretű mélyládát a polcon. Kérdezem, hogy ez meg micsoda, mire mondja, hogy az ott áll már egy ideje, eladó, de hirdetve nincs.
 
Két darab készült belőle összesen, dupla előlapos, a hangszóróhoz fél literre pontosan van kiszámolva és építve. Polírozott, lakkozott tömör keményfa reflexporttal a szuszogás és a nem kívánt rezonanciák ellen... Tényleg szép darab volt, ténylag bazinagy volt, és ráadásul valahonnan ismerős volt a Morel név.... Aztán beugrott, hogy a DLS-nek egy időben ők szállítottak be. A neten korábban már olvastam az R6A tesztjét, így elkezdett érdekelni a dolog. Mondta, hogy érdemes hozzá megfelelő erősítőt nézni, mert meghálálja.
  
Akkor még nem tudtam, hogy a high end, vagy aközeli kategória egyik képviselőjére, egy Morel HCW10-es szubra készülök rátenni a mancsomat, úgyhogy ennek megfelelően nézegettem is buzgón a MacAudio, FLI Audio és kategóriatársai szintjén mozgó erősítőket. Akárcsak egy igazi vérbeli nullkilométeres, mert hát az is voltam. Más kérdés, hogy szerencsére mindig a kritikus pillanatokban hallgattam a jótanácsra... Nem sokkal később kinéztem a szép kerek 4x100 Wattot ígérő csillivilli modellt (asszem, hogy a Mac Z4100-asa volt), felhívtam a barátom, hogy na ehhez mit szól…
  
…szinte sírva mondta, hogy csak ezt ne. Korrekt srác volt, a fejébe lévő tudás ellenére semmit, de az égvilágon semmit nem mondott addig arról, hogy mit nézzek, és mit kerüljek el, mindig csak annyit, hogy meg kelll hallgatni. Végül hosszas unszolásra volt hajlandó kibökni, hogy legalább egy JBL GTO 75.4 szintű erősítő legyen, ami ez előtt a szub előtt van, azt mondta, ez a minimum. Számomra csak később derült ki, hogy ez az erősítő tényleg a minimum volt ennek a hangszórónak, és itt nem is a teljesítményére gondolok, de ne ugorjunk ennyire előre…
  
(Remélem, világos már, ismét elkövettem egy igazi kezdő hibát: az egész hifiépítési hercehurcát pont a végéről kezdtem, és amit csak lehetett, megkutyultam. Hogy nem nyúltam mellé és nem lett belőle valami jó nagy, de lagelább hangos összevisszaság, az kizárólag annak volt köszönhető, hogy jó helyre fordultam tanácsért... Bizony, egy jó rendszer egy kezdőnél nagyon-nagyon nagyban ettől függ: ki ad tanácsot és milyet.)
  
Normális esetben ennek úgy kell lennie, hogy az ember felméri, mire van szüksége. Ez a legnehezebb feladat, hiszen ebbe nagyon-nagyon sok minden beletartozik. Kezdve onnan, hogy milyen zenét hallgat, azon keresztül, hogy pontosan mit is akar, aktív, vagy passzív rendszert, és minderre mennyi pénze van, milyen autóba lesz stb, ezek mind-mind még a konkrét keresgélés előtt nagyjából le kellene, hogy fixálva legyenek. Aztán a képességekhez választ az ember fejet, amivel sokmindent eldönt, hiszen a forrás által kibocsátott jelen már csak rontani lehet. Ehhez jön erősítő (egy vagy több), hangszórószett, vezetékezés, és a beépítés. És ezek nagyjából azonos súllyal esnek latba a végeredményt tekintve...
 
 
Aki figyelt, jól gondolja. Igen, az utolsó elem a mélyláda beszerzése, hiszen ennek egy már meglévő láncba kell harmonikusan illeszkednie. Szerencsém volt, nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy olyan emberhez fordulhattam, és ezúttal hallgattam is rá (nem úgy, mint a fejnél), aki tudta, mit beszél, és miért….
  
Szóval nagy nehezen meg lett az erősítő, így bent lehetett a láda is. Persze nem egyszer keményen szívtam a fogam, hogy páronként 12.000.- Ft-ot kéne kiadni egy RCA kábelért (és az csak az első kábelszettem volt)? 400 Ft/méter az ára a minimálisan megfelelő hangszóróvezetéknek, és ebből kéne 12 méter…? 8.000.- Ft a minimális tápkábel, ami a követelménynek megfelelő kábel…? Egy bitumenlapnak 5-6000 Ft darabja…?
 
Na ja, volt bent egy új áron kb. 70 ezres erősítő, egy 90 ezres mélyhangszóró hangolt-számított profi ládában, meg egy közel 100 ezres fej. Mit is vártam…? Aranyszabály: egy lánc pont olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme. Muszáj volt egy bizonyos szintet megütni minden komponensnek, mert ennek hiányában nem tudta hozni a tudását a többi sem. Persze meg lehetett volna oldani ennek a feléből is, spórolni a nem látható dolgokon, beépítésen, káébeleken, csak akkor az eredmény is ezt tükrözte volna.
 
 És hogy milyen hangja volt? Kezdő rendszer volt, nem kevés hibával, de megjelent a színpad, voltak normális mélyek, lett tere a zenének. Ki lehetett iktatni végre a hangszínszabályzó elektronikákat, nem volt szükség loudnessel kombinált MegaBass-ra... :o) Ha koncertfelvételt hallgattam, lehetett érezni a stadiont a zene mögött. Nem is nagyon figyeltem fel én ezekre, míg be nem ültem pár másik autóba. Akkor jöttem rá, hogy van ez is olyan jó, mint mások "csak úgy" összedobott, vagy akár jónak tartott rendszerei. A hangszórókat sokkal durvábban lehetett terhelni , mint addig, ami nem csak nagy hangerőn, hanem már közepesen is vastagon megmutatkozott.
 
Ennek a rendszernek nagyon sokáig nagyon örültem, valóban örömmel hallgattam. Pedig hamar kiütközött a belépő szintű, de fém magassugárzóval szerelt első szett hátulütője, ami a demofalban még kívánatossá tette, és amire többen figyelmeztettek is: hogy a magasa zavaró, mert fém.
 
Persze ez így nem igaz ebben a formában, nem szabad arra hallgatni, aki ilyet mond. Egy fém magas nem azért zavaró, mert fém (sőt, a fém magasak sokszor jobbak, mint a selyem dómok), hanem mert ilyenre tervezték a szettet, ez fért bele a büdzsébe.
 
Hát itt egy kicsit karcos-érdes, sivítós magassugárzó fért bele a költségvetésbe. Sajnos akkor még nem úgy használtam azt a szettet, hogyan kellett volna, és ahogyan hallottam később sokkal kultúráltabban szólni (ha valakit érdekel, elmondom... ;) )
A színpadot, a nüansznyi kis rezzenéseket, a teret, amik egy élményt teljessé tudnak tenni sokszor a középmagas és magas hangok adják, hiszen az ember hallása olyan, hogy egy hang minél magasabb, annál könnyebben meg tudja határozni az irányát (tudja esetleg valaki, miért?).
 
 
Persze egy jó beépítés, vagy aktív alkalmazás a passzív váltók helyett még áldásosabb tud lenni, de én nem gondolkodtam aktív meghajtásban, úgyhogy el kellett viselnem a néha kifejezetten zavaró magasakat. De mindenképpen jó kompromisszum volt, és főként rossz minőségű másolatoknál vált zavaróvá, és akkor is főként nagy hangerőn (vagyis jó sokszor…). De mondom még egyszer, élhető kompromisszum volt, az ember szívesen ült be az autóba, és kelletlenül szállt ki.
 
Az akkori beépítés persze még komoly hiányosságokkal küzdött: a visszaalakíthatóság érdekében a 16 cm-s középsugárzók a 13 cm-s átmérőjű, gyári "hangszórórács" mögül dúdoltak, cserébe a magassugárzók a tükörháromszögben terpeszkedtek... talán ezért is visított. Ajtószigetelés még nem volt, rezgéscsillapítás is csak épp hogy. Aztán később, ahogy a rendszer fejlődött, rájöttem, hogy ha komoly előrelépést szeretnék, a látszólag sokadrangú apróságokra pont akkora gondot kell fordítani, mint a szembetűnő dolgokra.

(2 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2013. 09. 11. 17:00



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


Autohifi City 05:58: Szia! Ezen a néven? Mert mindent végignéztem, de ezen a néven nem találtam semmit. Sőt az elmúlt ...
MECATRON Hyundai Tucson 2005- rádió beépítő keret 572337/C Autospecifikus rádiókeret 1DIN
00:56: T. Cím! Kb. másfél hete megrendeltem itt egy 1 dines beszerelő keretet Hyundai Tucson 2006-os ...
MECATRON Hyundai Tucson 2005- rádió beépítő keret 572337/C Autospecifikus rádiókeret 1DIN
18:58: Szia 2007 Citroën Xsara ...
EGYéB Kormánytávkapcsoló interface kábel SONY rádiókhoz CT-S Connects2 kormánytávvezérlő interface
Autohifi City 18:55: szia! Pontosan milyen évjáratu az ...
EGYéB Kormánytávkapcsoló interface kábel SONY rádiókhoz CT-S Connects2 kormánytávvezérlő interface
13:28: Szia Szeretném megkérdezni, hogy a Sony DSX-A210UI rádióhoz milyen kábel kell, hogy a Citroën ...
EGYéB Kormánytávkapcsoló interface kábel SONY rádiókhoz CT-S Connects2 kormánytávvezérlő interface
08:31: Sziasztok! Mazda 3 gyári rádió helyére keresnék fejegységet, kihangosító, telefonos lejátszás, usb ...
BSX BSX-7035 autómultimédia egység MAZDA 3 (1.6L) gyári kinézetű multimédiás autórádió

Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Üdv!

A 2004-es opel astra g-be szeretném kicserélni a hátsó ajtó alsó hangszórót. JVC CS-J520X hangszórót néztem bele. Szerinted ez jó lehet? Vagy van valami ajánlásod?
Köszönöm előre is a választ!
JVC kérdés

Hello. Szeretném megkérdezni,hogy régebbi JVC modelleket tudtok e még valahonnan szerezni,akár használt is megfelelne ha nem hibás és nincs agyonkarcolva.Ami érdekelne a KD-AVX sorozatból a 33,40,55,77 ezek közül bármelyik.Tudom régi darabok,de egy kérdést megért.A választ előre is köszönöm. Üdv: Richard
Autohifi City 20:47: Szia!
A készülékhez adtak fémkeretet, és díszkeretet?
Üdv.
Szia Zsolt: van egy 2Din-es [katt] ...össze lehet hozni az általatok ajánlott 2Din-es kerettel?aminek a cikszáma 571998-ATT majd elfelejtettem az autó amibe szeretném 2004-es Suzuki Ignis,és azon kívül kell-e még valami hozzá? Válaszod Köszönöm előre is,Köszönettel:Böszörményi Gyula.

Üdv!

Adott autóm egy 2004-es kiadású Alfa Romeo 156.

A gyári rádiómat szeretném lecserélni erre JVC KD-R992BT Autórádió USB bemenettel és Bluetooth csatlakozással autórádió.
Érdeklődnék hogy milyen beépítőkeretre, csatlakozókra illetve adapterre lenne szükségem hogy a multikormányomról is tudjam vezérelni?

Előre is köszönöm válaszod.
Szias! Van egy Peugeot 207 SW-m . 2008-as évjárat. Szeretném a gyári fejegységet kiegészíteni egy másik 1 dines fejegységgel,és kicserélni a hangszórókat is jobbakra.Van valami amit tudnátok ajánlani? Nem tudom mekkora hangszórók vannak benne. Mind a négy ajtóban van, plusz a műszerfal van 2db.Fejegységre 20-25e Ftvan,ládára erősítőre hangszórókra kb 100e Ft. Segítségeteket előre is köszönöm! Tisztelt Tóth Sándor!
Szia Zsolti! A múltkoriban beszéltél apukámmal, viszont kérésére (mivel én többet olvastam utána a dolgoknak) én írom neked az üzenetet. Először is leírnám, hogy miből is tevődik össze az a bizonyos autóhifi:
Fejegység: Pioneer MVH-190UBG
Első szett: Pioneer TS-A173CI
Erősítő: Mac Energy 6000
Mélynyomó: Hertz DBX 30.3
Az erősítő hajtja meg az első szettet is, illetve a mélynyomót is. Mivel a fejegységnek csak egy pár RCA kimenete van (Egy bal és egy jobb), így egy Y elsztóval oldottuk meg az erősítést. És az autó egy Alfa Romeo 155, ami egy 4 ajtós sedan. (Tehát a csomagtartó "el van szigetelve" az utastértől. Általában rock zenét hallgat(unk), ezért is vettünk zárt ládát, mivel mindenhol azt írták, hogy az sokkal pontosabb mélyeket ad. Szóval a probléma maga annyi, hogy nincs elég basszus. Azaz van, de csak hogyha az erősítőn található "Bass Boost"-ot feljebb tekerjük. Azt olvastam, hogy a Bass Boost annyit tesz, hogy a ~45Hz-es tartományt felhangosítja, viszont ez úgynevezett "clipping"-et okozhat, ami nem tesz jót se a mélynyomónak, se az erősítőnek. (Javíts ki kérlek ha tévedek, koránt sem vagyok otthon a témában. ) Nyilván nem szeretnénk kárt tenni semmibe sem, ezért kérdezünk téged. Mit tudnánk tenni? Esetleg az erősítőn a basszus "Level"-t fel lehet tekerni maximumra, azzal nem okozunk bajt? Vagy mi az a beállítás, amivel "több basszust" tudnánk elérni, a lehető legkevesebb károkozással? Illetve még egy kisebb kérdés: Hogyha az erősítőre van kötve az első szett is illetve a láda is (hídba van kötve a láda), akkor nekünk 3 vagy 4 csatornát kell kiválasztani az erősítőn? Előre is nagyon szépen köszönjük mind a ketten!
Szia! A Pionner MVH-S320BT fejegységem van. Ha a kihangosítót használom nagyon zúg , gerjed . Hogyan lehet ezen állítani háttér zajt hangminőséget? Sajna nincs hozzá részletes magyar nyelvű használati utasítás. Köszi előre is.
Szervusz! Astra F 96' hoz kellene rádió bekötéshez adapter kábel. (Gyári csatihoz való csatlakozáshoz) köthető, vagy isos. (Antenna toldóval!) Tudtok beszerezni, ha igen milyen áron, mikorra? Bemennék érte ha van. A választ előre is köszi.
Autohifi City 21:21: Szia!
Nagyon szívesen. Sok örömöt az új készülékhez.
Üdv.
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


KEX
KEX
Bélavár

nagya.tuz@gmail.com
nagya.tuz@gmail.com
Balatonfűzfő

Martin2285
Martin2285
Jászberény

Miki74
Miki74
Karcag

Algida
Algida
Győr