AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




wolfman


Budapest
Hozzászólások: 16
Reg.: 2013.05.08.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifi rendszere Autóhifi rendszere
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

mercedes w124 hangszóró, mercedes w124 elsö hangszóró, blank, 2 din beépíto keret ignis, iso csatlakozó mazda 6, suzuki swift - iso rádió csatlakozó kábel, opel astra h autórádió bluetooth kihangosító, honda cr-v gyári navigáció, audi a6 hangszóró, cd autórádió javítás kenwood

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
Danyi Robert2019. 07. 17.
Farkas Ádám2019. 07. 16.
Németh Máté2019. 07. 15.
Huszár Martin2019. 07. 14.
Zsiga Dalma 2019. 07. 13.
Szabó Lóránt2019. 07. 12.
Lestyán György2019. 07. 11.
Győri Attila Tamás2019. 07. 10.
Dornyi Tibor2019. 07. 09.
Tomkó Márk2019. 07. 08.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


A kezdetek

Hogy hol kezdtem?
  
Nem is olyan rég (vagy csak úgy érzem?), pár éve a párom lepett meg egy Hertz DSK 165-ös hangszórószettel születésnapomra, mert tudta, hogy annak a hangja nagyon tetszett a demofalban, és hosszú ideje szemezek vele, csak - kapaszkodjatok, ez a mai rendszerem ismeretében több, mint megmosolyogtató - sajnáltam rá 20 darab ezrest kiadni....
  
De végre-valahára megvolt, így nagy örömmel neki is estem a Toyotának: szétkaptam az ajtókat, mint majom a zsebórát, és szembesültem a kezdő autóhifisek első problémájával: ehhez bizony kiemelőkeretet kell gyártani, mert nem ott vannak a felfogatási pontok, mint a gyári hangszórókéi, és jól látszott, hogy a gyári hangszórók gombelemnyi mágnesei helyén nem fog elférni a DSK méretes - de egyébként szabvány - kosara.
 
Ez volt talán az a pont, amikor megindult alattam a lavina. Ha akkor azzal minden rendben lett volna, talán azóta sem indultam volna tovább. De persze nem volt....
 
Nagy nehezen, egyszerű szerszámokkal szabad ég alatt, mintegy kétnapi szerelgetéssel, rajzolással, fúrás-faragással ragasztással OSB lapból kiemelőkeretet gyártottam, és végre beraktam álmaim hangszóróját....
 
Ami persze nem hozta a kívánt hatást. Sőt, nemhogy a kívántat, hanem nagyjából semmilyet sem... Az eredeti gyári hangszórókkal is az volt leginkább a gondom, hogy nem volt mélytartománya: az álló autóban még csak-csak szólt valahogy, de mihelyt beindítottam az amúgy elég csendes benzinmotort, az is elmúlt (mi lett volna, ha dízelem van...?). Dinamikáról, felbontásról színpadképről inkább ne is beszéljünk... Egy szó, mint száz, a kis Toyota hangrendszere nagy visszalépés volt az előd Golféhoz képest (Blaupunkt fej, CD-tár, két bazinagy Blaupunkt freeair a kalaptartóban, két kis 8 cm-s nünüke elöl a műszerfalban... igazi tanyahifi volt, mai szemmel. Ha jobban belegondolok, a lavina talán már korábban megindult volna, csak nem volt hozzá hó... :o) ). És még ezen az alap hangrendszeren is sikerült rontani. Hogy hogyan?
 
Hát úgy, hogy a gyári alkatrészek egymáshoz voltak tervezve. Hártyavékony papír membrán, közepén a "magassugárzó" papírtölcsérrel, mindezt gombelemnyi mágnesek mozgatták - nem kellett hozzá szinte semekkora teljesítmény, hogy ez mozgásba "lendüljön". A szerencsétlen Hertz pedig hiába volt az érzékenyebb hangszórók közül való, a gyári fej fing a fürdőben kategória volt, egyszerűen nem mozgatta meg az új hangszórókat. Magas tartomány még csak-csak volt, de alja még annyi sem, mint a gyárinak. Így aztán pofán csapott a kezdő autóhifisek első hibája is, akik azt gondolják, hogy a hiba biztos a gyári hangszórókban van....
 
Nem volt mese, fejet kellett venni. Majd' elfelejtettem, az eredeti felállás kazettás volt, amihez addig FM transmittert használtam, ha untam a szalagokat, ezért adott volt, hogy CD-s fejet kell vadásznom, de ha már, akkor valami olyat, amit a későbbiekben esetleg bővíteni is tudok, azaz szempont volt, hogy legyen rajta vonalszintű (gyk.: RCA) kimenet.
 
Gyakorlatilag nulla tudással, és még annál is kevesebb tapasztalattal indultam tehát neki a dolognak, a két elsődleges szempont a minél jobb, minél kiegyensúlyozottabb hangzás, és a későbbi bővíthetőség volt. Kábé annyi fogalmam volt az autóhifiről akkor, mint bárkinek, aki egy Media Marktba beszédül az utcáról, azaz nagyjából semmi. Szerencsére éppen abban az időben futottam össze valakivel, aki mint kiderült, járatos a témában.
 
Igen szerencsés véletlen volt ám, hogy egy kezdő olyan valakit találjon, aki jó fülű, jó ízlésű, járatos a (nemcsak az autó) hifi világában, kellőképpen kritikus, és az elmúlt tíz(!) év szinte összes autóhifis, és jelentős mennyiségű szobai elektronikája megforduljon nála (nem vicc!!!) a műanyag gagyitól a többszázezres, akár milliós komoly darabokig...
  
Szóval őt, mondhatjuk úgy, hogy a mentoromat (akinek a személye egy kezdő életében igenis fontos, talán írok majd róla pár sort) kérdeztem meg, persze kezdők szokásához híven nagyjából nulla utána járással, mit válasszak, és azt is hol máshol, mint az elektronikai nagyáruház zajos eladóterében, a kinézett darabot hipnotizálva a polc előtt állva.... Annyit azért tudtam, mert olvasgattam utána, hogy Pioneer mint olyan jó márka, az Alpine meg pláne. Vagy fordítva, ez ízlés kérdése...
  
Kérdeztem, hogy akkor mi legyen, Pioneer, vagy Alpine, erre egészen meglepő választ adott: ha a kettő közül lehet választani, akkor legyen inkább Sony. Igen, az a márka, amit szinte mindenki másodvonalbeli terméknek tekint az autóhifi világában. Azóta persze rájöttem, mennyire igaza volt, és ezt jórészt a saját bőrömön tapasztaltam meg. De nem is lenne igazi tapasztalat, ha megfogadtam volna a jótanácsot és ennek megfelelően választok már az elején.... :o)
  
Szóval vissztérve a demofalhoz az éppen aktuális kínálattal szemezgetve a 40.000.- Ft-os értékhatáron belül maradva végül két típusra sikerült szűkítenem a szóba jöhető darabokat. Persze egyik sem Sony volt, és naná, hogy az egyik kilógott az értékhatárból....
 
Végül Alpine lett a kiválasztott, mégpedig egy CDA-9856R típusú modell. A másik induló egy Pioneer DEH-P6900IB volt. És hogy végül mi győzött meg? A saját bevallása szerint botfülű párom. Ahogy hallgattuk ott a zajban, a demofalban a kommersz SAL hangszórókon keresztül, még ott is ordított, hogy az Alpine mennyivel precízebb, pontosabb, levegősebb. A Pioneernak dögösebb, zsírosabb mélyei voltak, viszont elkent volt a hangzása, kicsit mismásolós.
 
Utólag kiderült, hogy a választott darab listaára 97 ezer volt, és azért volt annyira leárazva, mert eredeti áron a kutya se szagolt oda. Az eladó szerint a fej akkor két éve nap mint nap (!) ment a demofalban, nézegették, taperolták, mégis karcmentes volt. Ezzel szemben a pár hónapos Pioneeron már látszottak a hajszálkarcok, amiket a portörlés során a törlőrongy okozott, úgyhogy úgy tűnt (és később be is bizonyosodott), hogy a két márka tartósságban, strapabírásban messze nem áll azonos szinten, ráadásul a Pioneeron egyszerűen nem lehetett nullára redukálni a vizuális környezetszennyezést, valami kis bizbasznak félpercenként feltétlenül ugrálni kellett a képernyőn... Na ja, ezt már akkor is utáltam.
  
Szóval volt már egy általam jónak minősített hangszórószettem, és egy ugyancsak jónak megismert fejegységem. Viszonylag sokáig ez a fej volt meg nekem, nagy megelégedéssel használtam, mert kellően visszafogott volt külsőre, és mert nem ismertem ennél jobbat. Csak később, egy meglepő, ám annál tanulságosabb tapasztalat nyomán cseréltem le végül, de erről majd később. Egyelőre ott tartunk, hogy boldog és elégedett vagyok, mert van egy visszafogott kinézetű, jó dizájnú készülékem, ami nem műanyagdarabnak néz ki, és lehet rá építeni. És hogy milyen volt a hangja? Akkori szemmel, a gyári rendszer után saját végfokát használva is több volt, mint kielégítő.... de persze valami hiányzott, pontosabban furdalta az oladalam. Hogy mi lenne ha...?
  
És mai szemmel? Azt hiszem, elég, ha azt mondom, hogy már nem azt használom... :o)
 

(5 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2013. 09. 10. 17:30



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


Sorento 00:01: Hello! Észrevétel! Ez a fejegység rosszul van kiírva, mert nem tartalmaz DVD egységet és 1 ...
Macrom M-AN1000 Android multimédia monitor 2din DVD autórádió monitorral
WB88 23:31: Szia!! Van egy 2005ös Citroen Berlingom. Szeretnék az autóba egy mélynyomót. Viszont elég sokat ...
Segítség autóhifi választáshoz
21:01: Üdv .. sikerült valamit a képekről ..kibogozni ...
ACV 1046-01 Citroen peugeot hangszóró csatlakozó
19:32: Azt szeretném kérdezni, hogy mekkora felbontású a 3,5" TFT/LCD kijelző? Billenthető, lecsukható -e ...
Golden Eye Tolatóradar és tolatókamera 3,5" TFT/LCD kijelzővel Tolatókamerák és tolató radarok
Autohifi City 17:58: Szia! Fel tudsz holnap ...
Fiat Stilo Connect Nav + and Xcarlink
Profi10 19:57: Szia! Kérhetek egy magyar nyelvű utasítást a nálad vásárolt kmm-bt 305-höz? Üdv Bíró ...


Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Armogur 17:37: Az alábbit én írtam.
Érdekes, hogy bejelentkezés nélkül is lehet írni...
Szerintem büntetni kellene a vásárlók megtévesztését. Ez kicsit olyan, mintha egy kocsinál azt írnák, hogy 200 LE, miközben még 100 sincsen. Nagyon egyszerű felállítani egy szabványt, és ellenőrizni. Aki csal, azt pedig jól megbüntetni.

Bevallom, én a külföldi teszteket is szoktam böngészni, és a jó helyezést elért erősítők közül válogatok a számomra elérhető árkategóriában. Továbbá fontos az is, hogy a design letisztult legyen.

Egyébként a 25 ezres olcsó erősítő lehet hogy tetszene is az 50 ezres Kenwood fej hangja után, mert még nincs komoly viszonyítási alapom.
Az iPaul remélhetőleg napokon belül beépítésre kerül...
Az a bibi ezzel csak, hogy rengeteg szabvány létezik és tulajdonképpen senki nem bünteti meg a gyártót, ha 6000W-ot ír a 40 amperes biztosítékkal ellátott erősítőre. Nincs bünti, nincs hátrányos következmény és mondhatom azt, hogy emiatt a gyárak marketing részlegén dől el, hogy hány wattos lesz végül egy adott erősítő. Komolyabb cégek, a magasabb árkategóriájú készülékekre általában kevesebbet írnak holott egy meghallgatás után egyértelműen kiderül, hogy a drága kevéswattos erősítő sokkalta nagyobbat szól, mint a gagyibb cég olcsó, de sokwattos erősítője. Az az érdekes, hogy egy gyártón belül is, ahol erősítő sorozatok vannak emelkedő árkategóriákban fordítottan arányosak a wattok a tényleges teljesítménnyel. Pl a belépő sorozat erősítője 4x200W 40e Ft, a következő 4x100W 60e Ft, a top 4x75W és 130e Ft, ha ezeket egymás után meghallgatnád, te is arra a következtetésre jutnál, hogy vicces, de az ár az, ami a tényleges teljesítményre utal. De ezek mind lényegtelenek, mert a wattoktól és műszaki adatoktól függetlenül hangzásban brutális különbségek vannak autóhifi alkotóelemek között. Ezért jó ha tesztel az ember, amikor erősítőt választ magának. A te erősítőd egész komoly darab, köss be helyette próbából egy olcsó 25 ezres ugyanilyen teljesítményű erősítőt... és bírd ki 5 percig, hogy nem hajítod ki az autóból az olcsó tesztalanyt
Armogur 15:34: Ez az írás hasznos volt, és a válaszod is megnyugtató, ezek szerint nincs mitől tartanom.

Viszont az azért csak mond valamit, hogy hány A-es biztosíték van egy erősítőben, nem? Elvileg, ha mindenki adott szabvány szerint (meghatározott torzításra) határozná meg az erősítő teljesítményét és a hangszórók terhelhetőségét, akkor ez legalább iránymutató volna az egyes elemek illesztéséhez. Különben ha nincs semmi kapaszkodó, mi alapján párosíthatjuk a rendszer összetevőit?
Semmit nem jelentenek az autóhifire írt wattok és pont fordítva igaz amit mondtak neked. Kis teljesítményű erősítővel lehet hamarabb tönkretenni a hangszórót. Ha valóban meghallod, hogy már torzítás határon van az erősítő akkor nem lesz gond. Itt egy cikk a témáról: [katt]
Armogur 14:36: Szia Zsolti!

Van egy udimension Jr. Comp 5 szettem, melyet most fejegységről hajtok meg. Nem rég vettem hozzá egy Rainbow iPaul 2.400 kétcsatornás erősítőt, hogy szebben szóljon.
Namármost a szett terhelhetősége 50W RMS, míg az erősítő 130 W RMS leadására képes.
Én úgy gondoltam, hogy ebből nem lehet probléma, mivel nem fogom torzításhatáron hallgatni a szettet, csak szeretném a maximumot kihozni belőle.
Viszont nem rég azzal ijesztettek rám, hogy nem fogom hallani, de észrevétlenül elfüstölhetem vele a szettemet. Van ennek realitása szerinted?
Gerjeszti? Ez pontosan mit jelent? Nem arra gondolsz, hogy esetleg torzít? Ennek 1000 oka lehet, pl, kis méretűek a hangszóróid, fordítva vannak bekötve?
Csörgess meg légyszíves és akkor át tudjuk beszélni...
06 70-450-64-40
jani012080 20:42: Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni!Van egy JVC fejegységem, amire ha hangerőt adok,gerjeszti a hangszórókat mind a gyári, mind az rca kimeneten.Ha basszust adok rá a fejegységen, kevesebb hangerő növelés is ezt okozza. Mitől lehet ez? Vennem kell egy újat? Előre is köszönöm!
Általában ezeket a hangszórókat direkt fejegységekhez fejlesztik, így azt mondanám rá, hogy meg fogja hajtani. Amúgy mi a típusa a fejegységnek és a háromutas coaxnak?
Sziasztok.
Egy átlagos fejegység mit kezd 1 pár 2x100W-os 3-utas hangszórókkal? Meghajtja normálisan? Kell hozzá erősítő, ha igen mekkora? Kérem hozzáértő segítségét.
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


fustiistvan Hangminőség autóhifije
pioneer autóhifi
Pisti666 Normál autóhifije
sal autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Ordas92 Normál autóhifije
autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


andraas
andraas
Ajka

Molnár72
Molnár72
Sopron

Vikócika
Vikócika
Ludányhalászi

Tibor 1965
Tibor 1965
Jászkarajenő

bmarton
bmarton
Őrbottyán