AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




wolfman


Budapest
Hozzászólások: 16
Reg.: 2013.05.08.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifi rendszere Autóhifi rendszere
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

audi a6 ajtókárpit leszerelés, toyota yaris navigáció beszerelés, seat cordoba, autóhifi teszt zene torrent, mélyláda beállítása, skoda swing radio, autóhifi bolt dunakeszi, boxxer sal 250w-os erősitős mélyláda, autóriasztó bicskakulcsos szeged, univerzális autó antenna beszerelés

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
Nagy Laura2019. 06. 18.
Gémes Norbert2019. 06. 17.
Keresztes Gábor2019. 06. 16.
Lőrincz László2019. 06. 15.
Piti István2019. 06. 14.
Pintér Tamás2019. 06. 13.
Kovácsné Kocsa Marianna2019. 06. 12.
SZÉLL ZSOLT2019. 06. 11.
Tyukodi András2019. 06. 10.
Soós Norbert2019. 06. 09.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


A kezdetek

Hogy hol kezdtem?
  
Nem is olyan rég (vagy csak úgy érzem?), pár éve a párom lepett meg egy Hertz DSK 165-ös hangszórószettel születésnapomra, mert tudta, hogy annak a hangja nagyon tetszett a demofalban, és hosszú ideje szemezek vele, csak - kapaszkodjatok, ez a mai rendszerem ismeretében több, mint megmosolyogtató - sajnáltam rá 20 darab ezrest kiadni....
  
De végre-valahára megvolt, így nagy örömmel neki is estem a Toyotának: szétkaptam az ajtókat, mint majom a zsebórát, és szembesültem a kezdő autóhifisek első problémájával: ehhez bizony kiemelőkeretet kell gyártani, mert nem ott vannak a felfogatási pontok, mint a gyári hangszórókéi, és jól látszott, hogy a gyári hangszórók gombelemnyi mágnesei helyén nem fog elférni a DSK méretes - de egyébként szabvány - kosara.
 
Ez volt talán az a pont, amikor megindult alattam a lavina. Ha akkor azzal minden rendben lett volna, talán azóta sem indultam volna tovább. De persze nem volt....
 
Nagy nehezen, egyszerű szerszámokkal szabad ég alatt, mintegy kétnapi szerelgetéssel, rajzolással, fúrás-faragással ragasztással OSB lapból kiemelőkeretet gyártottam, és végre beraktam álmaim hangszóróját....
 
Ami persze nem hozta a kívánt hatást. Sőt, nemhogy a kívántat, hanem nagyjából semmilyet sem... Az eredeti gyári hangszórókkal is az volt leginkább a gondom, hogy nem volt mélytartománya: az álló autóban még csak-csak szólt valahogy, de mihelyt beindítottam az amúgy elég csendes benzinmotort, az is elmúlt (mi lett volna, ha dízelem van...?). Dinamikáról, felbontásról színpadképről inkább ne is beszéljünk... Egy szó, mint száz, a kis Toyota hangrendszere nagy visszalépés volt az előd Golféhoz képest (Blaupunkt fej, CD-tár, két bazinagy Blaupunkt freeair a kalaptartóban, két kis 8 cm-s nünüke elöl a műszerfalban... igazi tanyahifi volt, mai szemmel. Ha jobban belegondolok, a lavina talán már korábban megindult volna, csak nem volt hozzá hó... :o) ). És még ezen az alap hangrendszeren is sikerült rontani. Hogy hogyan?
 
Hát úgy, hogy a gyári alkatrészek egymáshoz voltak tervezve. Hártyavékony papír membrán, közepén a "magassugárzó" papírtölcsérrel, mindezt gombelemnyi mágnesek mozgatták - nem kellett hozzá szinte semekkora teljesítmény, hogy ez mozgásba "lendüljön". A szerencsétlen Hertz pedig hiába volt az érzékenyebb hangszórók közül való, a gyári fej fing a fürdőben kategória volt, egyszerűen nem mozgatta meg az új hangszórókat. Magas tartomány még csak-csak volt, de alja még annyi sem, mint a gyárinak. Így aztán pofán csapott a kezdő autóhifisek első hibája is, akik azt gondolják, hogy a hiba biztos a gyári hangszórókban van....
 
Nem volt mese, fejet kellett venni. Majd' elfelejtettem, az eredeti felállás kazettás volt, amihez addig FM transmittert használtam, ha untam a szalagokat, ezért adott volt, hogy CD-s fejet kell vadásznom, de ha már, akkor valami olyat, amit a későbbiekben esetleg bővíteni is tudok, azaz szempont volt, hogy legyen rajta vonalszintű (gyk.: RCA) kimenet.
 
Gyakorlatilag nulla tudással, és még annál is kevesebb tapasztalattal indultam tehát neki a dolognak, a két elsődleges szempont a minél jobb, minél kiegyensúlyozottabb hangzás, és a későbbi bővíthetőség volt. Kábé annyi fogalmam volt az autóhifiről akkor, mint bárkinek, aki egy Media Marktba beszédül az utcáról, azaz nagyjából semmi. Szerencsére éppen abban az időben futottam össze valakivel, aki mint kiderült, járatos a témában.
 
Igen szerencsés véletlen volt ám, hogy egy kezdő olyan valakit találjon, aki jó fülű, jó ízlésű, járatos a (nemcsak az autó) hifi világában, kellőképpen kritikus, és az elmúlt tíz(!) év szinte összes autóhifis, és jelentős mennyiségű szobai elektronikája megforduljon nála (nem vicc!!!) a műanyag gagyitól a többszázezres, akár milliós komoly darabokig...
  
Szóval őt, mondhatjuk úgy, hogy a mentoromat (akinek a személye egy kezdő életében igenis fontos, talán írok majd róla pár sort) kérdeztem meg, persze kezdők szokásához híven nagyjából nulla utána járással, mit válasszak, és azt is hol máshol, mint az elektronikai nagyáruház zajos eladóterében, a kinézett darabot hipnotizálva a polc előtt állva.... Annyit azért tudtam, mert olvasgattam utána, hogy Pioneer mint olyan jó márka, az Alpine meg pláne. Vagy fordítva, ez ízlés kérdése...
  
Kérdeztem, hogy akkor mi legyen, Pioneer, vagy Alpine, erre egészen meglepő választ adott: ha a kettő közül lehet választani, akkor legyen inkább Sony. Igen, az a márka, amit szinte mindenki másodvonalbeli terméknek tekint az autóhifi világában. Azóta persze rájöttem, mennyire igaza volt, és ezt jórészt a saját bőrömön tapasztaltam meg. De nem is lenne igazi tapasztalat, ha megfogadtam volna a jótanácsot és ennek megfelelően választok már az elején.... :o)
  
Szóval vissztérve a demofalhoz az éppen aktuális kínálattal szemezgetve a 40.000.- Ft-os értékhatáron belül maradva végül két típusra sikerült szűkítenem a szóba jöhető darabokat. Persze egyik sem Sony volt, és naná, hogy az egyik kilógott az értékhatárból....
 
Végül Alpine lett a kiválasztott, mégpedig egy CDA-9856R típusú modell. A másik induló egy Pioneer DEH-P6900IB volt. És hogy végül mi győzött meg? A saját bevallása szerint botfülű párom. Ahogy hallgattuk ott a zajban, a demofalban a kommersz SAL hangszórókon keresztül, még ott is ordított, hogy az Alpine mennyivel precízebb, pontosabb, levegősebb. A Pioneernak dögösebb, zsírosabb mélyei voltak, viszont elkent volt a hangzása, kicsit mismásolós.
 
Utólag kiderült, hogy a választott darab listaára 97 ezer volt, és azért volt annyira leárazva, mert eredeti áron a kutya se szagolt oda. Az eladó szerint a fej akkor két éve nap mint nap (!) ment a demofalban, nézegették, taperolták, mégis karcmentes volt. Ezzel szemben a pár hónapos Pioneeron már látszottak a hajszálkarcok, amiket a portörlés során a törlőrongy okozott, úgyhogy úgy tűnt (és később be is bizonyosodott), hogy a két márka tartósságban, strapabírásban messze nem áll azonos szinten, ráadásul a Pioneeron egyszerűen nem lehetett nullára redukálni a vizuális környezetszennyezést, valami kis bizbasznak félpercenként feltétlenül ugrálni kellett a képernyőn... Na ja, ezt már akkor is utáltam.
  
Szóval volt már egy általam jónak minősített hangszórószettem, és egy ugyancsak jónak megismert fejegységem. Viszonylag sokáig ez a fej volt meg nekem, nagy megelégedéssel használtam, mert kellően visszafogott volt külsőre, és mert nem ismertem ennél jobbat. Csak később, egy meglepő, ám annál tanulságosabb tapasztalat nyomán cseréltem le végül, de erről majd később. Egyelőre ott tartunk, hogy boldog és elégedett vagyok, mert van egy visszafogott kinézetű, jó dizájnú készülékem, ami nem műanyagdarabnak néz ki, és lehet rá építeni. És hogy milyen volt a hangja? Akkori szemmel, a gyári rendszer után saját végfokát használva is több volt, mint kielégítő.... de persze valami hiányzott, pontosabban furdalta az oladalam. Hogy mi lenne ha...?
  
És mai szemmel? Azt hiszem, elég, ha azt mondom, hogy már nem azt használom... :o)
 

(5 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2013. 09. 10. 17:30



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


22:34: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy egy 2008-as évjáratú Opel Astra H 1.6 személygépkocsiba ...
Eton PRO 175 16 cm-es elsőszett
22:24: Jó Napot Kívánok! Szeretnék segítséget kérni, hogy van egy Vw golf 6 autóm 2012 évjárat. Gyári ...
Segítség autóhifi választáshoz
22:18: Jó Napot Kívánok! Szeretnék segítséget kérni,hogy van egy vw golf 6 autóm 2012.évjáratú, gyári ...
Segítség autóhifi választáshoz
Autohifi City 17:27: Szia! A sima RS 08 4 Ohmos. De az M10 is ...
Gladen Audio RS 08 Extreme BR autóhifi subwoofer reflex ládában bassreflex mélyláda
15:54: Vagy inkább ez? Gladen Audio M 10 BR. Most vettem észre hogy az rs08 nál 2ohmot ír.
Gladen Audio RS 08 Extreme BR autóhifi subwoofer reflex ládában bassreflex mélyláda
12:52: Szia Zsolt! A címben szereplő erősítő elegendő lenne ehez a ládához (SONY XM-N502) Esetleg jobb ...
Gladen Audio RS 08 Extreme BR autóhifi subwoofer reflex ládában bassreflex mélyláda

Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Autohifi City 21:57: Szia!
Hívj fel Kedden.
06704506440
Üdv.
Üdv Zsolti!2001-es Reneault Megan scénic 2.0 gépkocsiba gyári új rádió került beszerelésre de nincs meg a kód valamint az antenna letört melyet ki kellene cserélni meg kellene oldani a . problémát. Tudnál esetleg időpontot mondani mikor keresselek fel. Üdvözlettel. Gulácsi Gyula Tel +36303767761
Autohifi City 20:25: Szia!
A biztositék tábláról kell vinni a rádióhoz.
Üdv.
Üdv.Van egy skoda fabia 1,4 2008-as.A gyári rádiót szeretném kicserélni egy HD MP5 2 dines rádióra megvettem hozzá a csatlakozót ISO kell a rádiohoz.A gond az hogy nem találok 12 voltot amit csak az gyújtás után kapna így nem kapcsol ki a rádió kijelzője és két nap alatt lemerití az aksit..Van megoldás vagy új vezetéket kell bekötni? Kösz a választ
Szia!
Egy régi Fiat Punto I-be szeretném a gyári ajtó hangszórót kicserélni egy jobbra (meg mert amúgy is elöregedett és zörög). A rendszer gyárilag 6 hangszórós, elöl van 2 csipogó és hátul van két kisebb hangszóró a kalaptartóban. Az ajtó hangszórón 16 (?) cm-es és egyutas (mármint önmagában egyutas).
Mit ajánlasz? Van aki azt mondta, vegyek bele kétutas hangszórót, nem lesz belőle baj.
Köszönettel:
Ákos
Autohifi City 20:54: [katt]
Norbip01 11:52: Szia Zsolti, Renault Megane 3 Grandtour hangszóró cserekor a beépítőkeret(gyűrű) alá milyen szigetelést kell rakni, hogy a víz ne jusson be az utastérbe? Van alu-butil hangszigetelőm, azt úgy rakjam fel, hogy a gyűrű alá is kerüljön és felülről lógjon át a hangszórón? Üdv:
Autohifi City 17:58: Szia!
Igen van.
[katt]
Üdv.
Szia Zsolti!
Alfa Romeo 147-eshez ajtohangszoro beépithető keret van-e és mennyibe kerül?
Autohifi City 11:11: Szia!
Én ezt a típust ajánlanám:
[katt]
Üdv.
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


Pisti666 Normál autóhifije
sal autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Ordas92 Normál autóhifije
autóhifi
atimaci Normál autóhifije
autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


chris
chris
Salgótarján

nemethg6613
nemethg6613
Győr

kovy
kovy
Debrecen

Tomx
Tomx
Budapest

gumimaci
gumimaci
Kiskunhalas