AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




wolfman


Budapest
Hozzászólások: 16
Reg.: 2013.05.08.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifi rendszere Autóhifi rendszere
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

mitsubishi outlander navigáció, honda accord, hívd zsoltit debrecen hifi, philips, vw polo hangszoró, iveco daily, opel vectra c gyári rádió navigáció, használt aktiv mélyláda, blaupunkt gtx 572 hp, toyota iso csatlakozó

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
Gyovai Tamás2019. 03. 21.
Halász Lajos2019. 03. 20.
Sólyom Richárd2019. 03. 19.
Balla Nándor2019. 03. 18.
Éltes Csaba Zoltán2019. 03. 17.
Horváth Márton2019. 03. 16.
Gyolcsos Attila2019. 03. 15.
Szűcs Péter Gábor2019. 03. 14.
Gavallér Mónika2019. 03. 13.
Varga Péter2019. 03. 12.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


A kezdetek

Hogy hol kezdtem?
  
Nem is olyan rég (vagy csak úgy érzem?), pár éve a párom lepett meg egy Hertz DSK 165-ös hangszórószettel születésnapomra, mert tudta, hogy annak a hangja nagyon tetszett a demofalban, és hosszú ideje szemezek vele, csak - kapaszkodjatok, ez a mai rendszerem ismeretében több, mint megmosolyogtató - sajnáltam rá 20 darab ezrest kiadni....
  
De végre-valahára megvolt, így nagy örömmel neki is estem a Toyotának: szétkaptam az ajtókat, mint majom a zsebórát, és szembesültem a kezdő autóhifisek első problémájával: ehhez bizony kiemelőkeretet kell gyártani, mert nem ott vannak a felfogatási pontok, mint a gyári hangszórókéi, és jól látszott, hogy a gyári hangszórók gombelemnyi mágnesei helyén nem fog elférni a DSK méretes - de egyébként szabvány - kosara.
 
Ez volt talán az a pont, amikor megindult alattam a lavina. Ha akkor azzal minden rendben lett volna, talán azóta sem indultam volna tovább. De persze nem volt....
 
Nagy nehezen, egyszerű szerszámokkal szabad ég alatt, mintegy kétnapi szerelgetéssel, rajzolással, fúrás-faragással ragasztással OSB lapból kiemelőkeretet gyártottam, és végre beraktam álmaim hangszóróját....
 
Ami persze nem hozta a kívánt hatást. Sőt, nemhogy a kívántat, hanem nagyjából semmilyet sem... Az eredeti gyári hangszórókkal is az volt leginkább a gondom, hogy nem volt mélytartománya: az álló autóban még csak-csak szólt valahogy, de mihelyt beindítottam az amúgy elég csendes benzinmotort, az is elmúlt (mi lett volna, ha dízelem van...?). Dinamikáról, felbontásról színpadképről inkább ne is beszéljünk... Egy szó, mint száz, a kis Toyota hangrendszere nagy visszalépés volt az előd Golféhoz képest (Blaupunkt fej, CD-tár, két bazinagy Blaupunkt freeair a kalaptartóban, két kis 8 cm-s nünüke elöl a műszerfalban... igazi tanyahifi volt, mai szemmel. Ha jobban belegondolok, a lavina talán már korábban megindult volna, csak nem volt hozzá hó... :o) ). És még ezen az alap hangrendszeren is sikerült rontani. Hogy hogyan?
 
Hát úgy, hogy a gyári alkatrészek egymáshoz voltak tervezve. Hártyavékony papír membrán, közepén a "magassugárzó" papírtölcsérrel, mindezt gombelemnyi mágnesek mozgatták - nem kellett hozzá szinte semekkora teljesítmény, hogy ez mozgásba "lendüljön". A szerencsétlen Hertz pedig hiába volt az érzékenyebb hangszórók közül való, a gyári fej fing a fürdőben kategória volt, egyszerűen nem mozgatta meg az új hangszórókat. Magas tartomány még csak-csak volt, de alja még annyi sem, mint a gyárinak. Így aztán pofán csapott a kezdő autóhifisek első hibája is, akik azt gondolják, hogy a hiba biztos a gyári hangszórókban van....
 
Nem volt mese, fejet kellett venni. Majd' elfelejtettem, az eredeti felállás kazettás volt, amihez addig FM transmittert használtam, ha untam a szalagokat, ezért adott volt, hogy CD-s fejet kell vadásznom, de ha már, akkor valami olyat, amit a későbbiekben esetleg bővíteni is tudok, azaz szempont volt, hogy legyen rajta vonalszintű (gyk.: RCA) kimenet.
 
Gyakorlatilag nulla tudással, és még annál is kevesebb tapasztalattal indultam tehát neki a dolognak, a két elsődleges szempont a minél jobb, minél kiegyensúlyozottabb hangzás, és a későbbi bővíthetőség volt. Kábé annyi fogalmam volt az autóhifiről akkor, mint bárkinek, aki egy Media Marktba beszédül az utcáról, azaz nagyjából semmi. Szerencsére éppen abban az időben futottam össze valakivel, aki mint kiderült, járatos a témában.
 
Igen szerencsés véletlen volt ám, hogy egy kezdő olyan valakit találjon, aki jó fülű, jó ízlésű, járatos a (nemcsak az autó) hifi világában, kellőképpen kritikus, és az elmúlt tíz(!) év szinte összes autóhifis, és jelentős mennyiségű szobai elektronikája megforduljon nála (nem vicc!!!) a műanyag gagyitól a többszázezres, akár milliós komoly darabokig...
  
Szóval őt, mondhatjuk úgy, hogy a mentoromat (akinek a személye egy kezdő életében igenis fontos, talán írok majd róla pár sort) kérdeztem meg, persze kezdők szokásához híven nagyjából nulla utána járással, mit válasszak, és azt is hol máshol, mint az elektronikai nagyáruház zajos eladóterében, a kinézett darabot hipnotizálva a polc előtt állva.... Annyit azért tudtam, mert olvasgattam utána, hogy Pioneer mint olyan jó márka, az Alpine meg pláne. Vagy fordítva, ez ízlés kérdése...
  
Kérdeztem, hogy akkor mi legyen, Pioneer, vagy Alpine, erre egészen meglepő választ adott: ha a kettő közül lehet választani, akkor legyen inkább Sony. Igen, az a márka, amit szinte mindenki másodvonalbeli terméknek tekint az autóhifi világában. Azóta persze rájöttem, mennyire igaza volt, és ezt jórészt a saját bőrömön tapasztaltam meg. De nem is lenne igazi tapasztalat, ha megfogadtam volna a jótanácsot és ennek megfelelően választok már az elején.... :o)
  
Szóval vissztérve a demofalhoz az éppen aktuális kínálattal szemezgetve a 40.000.- Ft-os értékhatáron belül maradva végül két típusra sikerült szűkítenem a szóba jöhető darabokat. Persze egyik sem Sony volt, és naná, hogy az egyik kilógott az értékhatárból....
 
Végül Alpine lett a kiválasztott, mégpedig egy CDA-9856R típusú modell. A másik induló egy Pioneer DEH-P6900IB volt. És hogy végül mi győzött meg? A saját bevallása szerint botfülű párom. Ahogy hallgattuk ott a zajban, a demofalban a kommersz SAL hangszórókon keresztül, még ott is ordított, hogy az Alpine mennyivel precízebb, pontosabb, levegősebb. A Pioneernak dögösebb, zsírosabb mélyei voltak, viszont elkent volt a hangzása, kicsit mismásolós.
 
Utólag kiderült, hogy a választott darab listaára 97 ezer volt, és azért volt annyira leárazva, mert eredeti áron a kutya se szagolt oda. Az eladó szerint a fej akkor két éve nap mint nap (!) ment a demofalban, nézegették, taperolták, mégis karcmentes volt. Ezzel szemben a pár hónapos Pioneeron már látszottak a hajszálkarcok, amiket a portörlés során a törlőrongy okozott, úgyhogy úgy tűnt (és később be is bizonyosodott), hogy a két márka tartósságban, strapabírásban messze nem áll azonos szinten, ráadásul a Pioneeron egyszerűen nem lehetett nullára redukálni a vizuális környezetszennyezést, valami kis bizbasznak félpercenként feltétlenül ugrálni kellett a képernyőn... Na ja, ezt már akkor is utáltam.
  
Szóval volt már egy általam jónak minősített hangszórószettem, és egy ugyancsak jónak megismert fejegységem. Viszonylag sokáig ez a fej volt meg nekem, nagy megelégedéssel használtam, mert kellően visszafogott volt külsőre, és mert nem ismertem ennél jobbat. Csak később, egy meglepő, ám annál tanulságosabb tapasztalat nyomán cseréltem le végül, de erről majd később. Egyelőre ott tartunk, hogy boldog és elégedett vagyok, mert van egy visszafogott kinézetű, jó dizájnú készülékem, ami nem műanyagdarabnak néz ki, és lehet rá építeni. És hogy milyen volt a hangja? Akkori szemmel, a gyári rendszer után saját végfokát használva is több volt, mint kielégítő.... de persze valami hiányzott, pontosabban furdalta az oladalam. Hogy mi lenne ha...?
  
És mai szemmel? Azt hiszem, elég, ha azt mondom, hogy már nem azt használom... :o)
 

(5 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2013. 09. 10. 17:30



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


22:51: Jó napot! A jbl stage 1210 hez milyen erősítőt javasol? Kérem küldjön róluk linket vagy a nevét ...
JBL STAGE 1210 30 cm-es autóhifi mélysugárzó
22:49: Jó napot! A jbl stage 1210 hez milyen erősítőt javasol? Kérem küldjön róluk linket vagy a nevét ...
JBL STAGE 1210 30 cm-es autóhifi mélysugárzó
22:34: Sziasztok, azt szeretném kérdezni hogy ez az interphoneF5xt Twin kihangosító 135 ezer forintért egy ...
CELLULAR LINE Interphone F5XT Twin Universal Bluetooth + Intercom bukósis Bluetooth kihangosítók
Autohifi City 20:34: Szia! Sajnos ehhez az évjárathoz nincs semmi. De tudnál küldeni egy képet a középkonzolról a ...
KENWOOD DPX-M3100BT 2din CD autórádió
Autohifi City 20:27: Szia! Természetesen szívesen segítek. Előtte viszont telón át tudnánk beszélni az ...
Segítség autóhifi választáshoz
17:47: Üdvözlet! Érdeklődnék, hogy fent említett járműbe be építhető - e a gyári rádió helyére és mi ...
KENWOOD DPX-M3100BT 2din CD autórádió

Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Autohifi City 08:31: Milyen típusu az autó, és hanyas évjáratú?
Üdv.
Szia Zsolt! Pár éves autót vettem, melynek rádiója hagyományos cd lejátszós. Szeretnék usb csatlakozást (kivezetést) a meglévő cd lejátszó mellett. Milyen lehetőségeim vannak?
Autohifi City 19:15: Szia!
Igen, beszerelhető.
Ez a keret kell hozzá:
[katt]
Üdv.
Szia!Alpine CDE-W235BT készüléket szeretném opel meriva /2004/tipusú autómba.Gyári 2 dines tönkrement.Helyére befér ez?üdv lexi
Szia. COBALT-6400 magyar nyelvű használati útmutatód van? Köszi:Talpas
Üdv!
Egy 4 RCA kimenetes rádióhoz szeretnék 4 csatornás erősítőt kötni, első szettel és 1 mélynyomóval (erősítőn 3-4 csatornát "áthidalva").
Ebben a konfigban mit kötök az erősítő 3-4 bemenetére? A rádió 3 ÉS 4 kimenetét, vagy a 3-at Y-nal elosztva? Avagy zavarja-e a "2 csatornára kötött" mélynyomót, ha bementein nem ugyanaz a jel van?
Előre is köszönöm!
Icka 08:10: 2005 oct kombi. próbálkoztam egy can bus fantomtáppal. Vagy rosszul kötöttem rá vagy nem jó hozzá.
Autohifi City 15:57: Szia!
Nem egyszerű.
Kell hozzá egy aktív adapter.
Pontosan milyen évjáratú az autó?
Üdv.

Icka 15:07: Szia Zsolti. Bízom benne hogy tudsz segíteni nekem. Egy skoda octavia rsII- be szeretnék egy kínai multimédiás fejegységet beszerelni. Elvittem szakemberhez 4 és fél óra után feledta. Maga a fejegység tökéletesen működik auxon van hang, külön hangszórót ráköttünk az is szól, csupán csak a gyári erősitővel nem akar együtt dolgolzni sehogy sem(nem produkál hangot). Keresgéltem a neten kapcsolási rajzot vagy valami segítséget de eddig nem találtam semmi értékelhetőt. Egy 12 hangszórós gyári erösítős szett van benne. válaszodat előre is köszönöm
Pioneer AVH-X7800

szia zsolti! nagyon sokat olvasgattam az irasaidat,es valoban egy nagyon jo szakembernek tartalak! a felesegemtöl kaptam karacsonyra egy pioneer AVH-X7800 as radiot,amit a peugeot 206cc automba szeretnek beepitettni. a kerdesem az lenne,hogy elöre milyen 16-os hangszorot ajanlasz.2 utas,vagy 3 utas? kiköttessem a 2 hatso hangszorat,vagy maradjon? ha igen hatra mit ajanlasz? Elöre is megköszönöm megtisztelö valaszd,üdv jozsef
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


szemi
szemi
Miskolc

Era59
Era59
Kazincbarcika

metalstorm71
metalstorm71
Budapest

elek10
elek10
Vác

xendruxt
xendruxt
Siklós