AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




bepi81


Békéscsaba
Hozzászólások: 0
Reg.: 2017.05.17.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifije Autóhifije
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

peugeot, suzuki ignis radio beepito keret, nissan primera radio, opel zafira b hangszóró, bmw e46, passat b4 hangszóró, mtx, dension audi, 7018g, autóhifi szett

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
Halasi István2018. 11. 18.
Tekezer Baláázs2018. 11. 17.
Kanozsai Bence2018. 11. 16.
Domján Dávid2018. 11. 15.
Gállos Dóra 2018. 11. 14.
Hornyik Csaba2018. 11. 13.
Godó Ferenc2018. 11. 12.
Bodnár Lászlo2018. 11. 11.
Ürmös Ferenc2018. 11. 10.
Timár Csaba2018. 11. 09.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


A megvalósítás lépései III. rész

Az erősítő...
 
Ez volt az a komponens a rendszerben, amit nem akartam idén (2017.) lecserélni. Nem volt tervben, majd jövőre... Aha. Ahogy Móricka elképzeli...
A kb 12-13 éves kis Jensen Invader 4000-emet még a Media Marktban vettem újonnan, valami 30 000 Ft-ért akcióban. Mit is mondhatnék, nem egy high-end kategória, de az elmúlt több, mint 1 évtizedben hibátlanul tette a dolgát, adta a hangerőt az autóba. Amire használtam az egész cuccot, arra pont jó volt. Nemigen hallottam eközben profi rendszereket szólni, így nem volt számomra fájdalmas a minőség.
Jelenleg eladó sorban van. Kis szépséghiba van rajta a fényezés miatt, ugyanis, végig az utasülés alatt volt, aminek az alja az ülés állításakor meg-megsikálta az erősítő tetejét. Ami ennél lényegesebb, hogy egyik potija sem recseg, minden egyéb dolgot pontosan úgy tud most is, mint újkorában. De jött az Emphaser...
 
Emphaser EA470...
 
 
Német leírás alapján:
1 × 64 Watt Kanal 1 an 4 Ohm
2 × 64 Watt Kanal 1 + 2 an 4 Ohm
4 × 62 Watt Kanal 1 bis 4 an 4 Ohm
Áramfelvétel: 29,3 A
Hatékonyság: 63,1 %
 
1 × 196 Watt Kanal 1 + 2 gebrückt an 4 Ohm
2 × 196 Watt Kanal 1 + 2 sowie 3 + 4 gebrückt an 4 Ohm
Áramfelvétel: 51 A
Hatékonyság: 56,9 %
392 Watt összteljesítmény
 
 
És jó?
 
Nehéz erre korrekt választ adni. Az biztos, hogy hallhatóan erősebb, jobb hangja van, mint a Jensennek. Van benne erő bőven, hiába "csak" 62-63W csatornánként. Na, pont ilyenkor nem számítanak az adatok semmit, mert a Jensen is "tud" 50W RMS-t csatornánként, de az Empi kb 1,5-2x erősebbnek, dinamikusabbnak, hangosabbnak érződik.
Legjobban, talán az tetszik benne, hogy bár nagy hangerőn él igazán, abszolút élvezhető utazás közben kisebb hangerőn is. Ez amolyan szubjektív élmény, nem tudom ennél pontosabban megfogalmazni. A fülem úgyis megmondja, hogy jó-e, vagy sem. Meg az asszony! Ő sápítozott párszor mellettem, hogy bántja a fülét (a korábbi rendszer), nem bírta a magas hangerőt. Ennél, meg, igen.
 
Bekötési mód...
 
Nálam a klasszikus felállásban van bekötve a rendszer, tehát az első szettet egy-egy csatornáról hajtja az erősítő és a maradék két csatornán keresztül, hidalva dolgozik a subláda.
Lehetne javítani 2db 2 csatornás erősítővel a hangon, de egyelőre ez nincs tervben... muhahaha, dejavu-m van!
 
Külső biztosíték...
 
Érdekes módon, ehhez az erősítőhöz gyárilag nincs beépített biztosíték, azt venni kell külön. Nem nagy összeg, a biztosíték ház és a bizti (1db 60A) együtt kb 2000Ft és az erősítő tábkábelére, az erősítőtől 30cm távolságon belülre kell beiktatni. Ez szerepel az Emphaser eredeti használati utasításában is.
Más erősítők esetében van egy, vagy két biztosíték az erősítő oldalába beépítve, ezeknél ez a művelet felejthető.
Továbbá, ez a külső biztosíték nem összekeverendő az akkumlátor közelébe helyezendő külső biztosítékkal! Utóbbi minden esetben szükséges, előbbi csak akkor, ha az erősítő gyárilag nem tartalmazza.
 
Elhelyezés, rögzítés...
 
Nem voltam könnyű helyzetben az Empi elhelyezését illetően, ugyanis, nem kicsi darab. A Jensen egy kompakt, viszonylag kis méretű dobozka, viszonylag kényelmesen elfért az utasülés alatt, sőt, azt még előre-hátra lehetett is állítani a gyári intervallumnál némileg szűkebb tartományban.
Az Empivel nem ez a helyzet.
 
Amikor kerestem a hirdetések között a megfelelőt, kénytelen voltam figyelembe venni a leendő erősítő fizikai méreteit is. Volt 2-3 típus, ami emiatt esett ki a szórásból.
 
Amikor feltűnt ez a típus, elkezdtem kutatni a neten a fizikai méretei után. Miután megtaláltam, fogtam egy kartonpapírt és egyszerűen kivágtam abban a méretben. A magassággal nem foglalkoztam, mert 2 mm eltéréssel azonos a Jensennel, azaz, be fog férni.
 
 
A szélessége és hossza, azonban, eltért, nem is kevéssel, így muszáj volt az erősítőt hosszába fordítani, máskülönben nem fért volna el, nem tudtam volna az ülést rögzíteni.
Az is fontos szempont volt, hogy a potméterek egy viszonylag egyszerűen elérhető helyen legyenek, ahol lehet őket állítgatni, ezért az erősítő potméteres oldala néz a hátsó lábtér felé. Jöhet a kérdés, hogy
"de miért nem előre néz, hiszen onnan jobban hozzáférhetők lennének a potik?"
A kérdés teljesen jogos, de ehhez szükségem lett volna még kb 0,5 m tápkábelre, ami, azonban, pontosan méretre volt szabva. Ezért kizárásos alapon kellett válasszam a kevésbé komfortos (jobban az ülés alá kell nyúlni, de legalább az ülést nem kell kiszerelni!) megoldást.
 
Törekedtem arra, hogy a tápkábel és a negatív szál az RCA-któl és hangszórókábelektől teljesen elkülönítve legyen vezetve a küszöbben, a többi a szőnyeg alatt a középkonzol közvetlen közelében került elvezetésre.
Itt jegyezném meg, mekkora butaságnak tartom, hogy az RCA kábelekből csak 1, 5 és 10m-es van, nagyon elvétve 3m-es. De 2 m-es nincs, pedig az utasülés alá helyezett erősítőtől a fejegységig általában pont elég lenne, többek között nekem is.
Most az van, hogy a felesleges RCA kábelt
 
  1. a kivehető szőnyeg alatt tekered össze és tapossa az utas, vagy
  2. sikerül befűznöd a középkonzol (könyöklő, kézifék, váltó környéke!) alá.
A magam részéről - mivel nem értek hozzá, levágni nem mertem méretre, mert aztán nem tudtam volna szakszerűen rárakni a dugót.
A feljebb említett külső biztosítéknak a gyári padlószőnyegen metszettem egy kb 1cm-es rést és azon vezettem a szőnyeg alá a tápkábelt.
A munka elkészültével ilyen a látvány:
 
 A biztosíték ház csak pár centire lóg ki az ülés alól, többszöri próbálgatással sem akad bele az utas lába. A padlószőnyegen van még egy gyári szövetszőnyeg, azon, pedig, még egy gumiszőnyeg.
Minden a helyén van, semmi nem csúszkál.
Az erősítő hűtése miatt sem aggódom egyelőre. Egyrészt, mert brutál hűtőbordái vannak, másrészt, mert az Avensis klímája rendkívül hatékony, hátul is fújja a lábtérbe a hűvöset, szóval, elvileg nem szabadna, hogy beszoruljon a meleg az ülés alá, az erősítő köré.
 
Az erőstő beállítása...
A folyamat ugyanaz, ahogyan azt Zsolti leírta a tudásbázisban.
A fejegységen mindent 0-ra, vagy líneárba állítottam, a referenciának választott zenét ismétlésre állítottam, majd a fejegység hangerejét felvettem 3/4-ed értékre. Ez a Pio esetében kb a 48-as érték.
Az erősítőn az első szett potméterét feltekertem 3/4-re, majd a mélyláda potiját fülre belőttem. Van benne mély, de nem hátulról hallatszik. Ezek az állítgatások, egyébként, ismétlődhetnek időnként, lehet/kell finomhangolni.
 
Frekvencia vágás erősítőről, vagy fejegységről...?
 
Ez jelenleg számomra is jó kérdés. Egyelőre úgy van, hogy a fejegységen állítottam be a vágási frekvenciákat, mind az első szett, mind a mélyláda vonatkozásában és az erősítőn az LPF, HPF kapcsolók "full" állásban vannak.
Zsolti tudásbázisa nem említi az olyan fejegységeket, amiken lehet állítani a frekit, csak azt írja, hogy az erősítőn kell állítani. Lehet, hogy én csinálom rosszul, ebben a dologban bizonytalan vagyok még.
 
Hangszóró kábelek...
 
Ment a dilemma, hogy a hangszórócserével együtt cseréjek-e hangszóró kábelt is?
Egyesek szerint, az én rendszerem még nem az a (magas) minőségi kategória, hogy meghalljam a különbséget, mások szerint, kár lenne egy ilyen tisztességes szettnek (Hertz ESK165F.5) a hangját tönkretenni a gyári tyúkbelekkel. A döntés az enyém, én ismerem a céljaimat, így természetesen a csere mellett döntöttem. Az Autóhifi-City-től (Zsolti ajánlására) rendeltem 5 fm 1,5-es Gladen hifi hangszóró kábelt, majd kértem a helyi profi beszerelő műhely segítségét a vezeték szakszerű behúzását illetően. Nekem, ugyanis, meghaladta a képességeimet a gyári ajtóátvezetőn történő áthúzás, tekintettel arra, hogy ehhez mennyi mindent le kellett bontani a műszerfal alatt. Nem mertem magam csinálni.
 
A döntés helyesnek bizonyult, mert a szakműhely az elvárható szakmai igényesség mellett végezte el a munkát.
A feladat az volt, hogy mindkét oldalon duplán húzza be a vezetéket az ajtóba, hiszen, az első szett keresztváltóját is be akarom kötni. Abba, pedig, a fejegység felől 1 pár, az ajtó felől 1-1 pár (magas- és mélyközepek) vezeték jön. A keresztváltó a műszerfal alatt került elhelyezésre. Eleinte volt egy kósza, átgondolatlan ötletem, miszerint, az ajtókba teszem, de a szerelő gyorsan lebeszélt róla, mondván, ott pára és esetleg víz (ablakok mentén leszivároghat!) is lehet, ami nem kedvez a keresztváltónak.
A hangszóróvezetéket, tehát, duplán, összebandázsolva húzta be az ajtókba. A kárpitok szét- és összeszerelése az én feladatom volt, ugyanis akkor vagyok nyugodt, ha én illesztek mindent a helyére. Szedtem már szét az egész autó belsejét, tudom, hogy hol kell megfogni és hol nem szabad.
 
RCA kábelek...
 
Használtan sikerült beszereznem egy pár 3m-es Neotech KHS-112C RCA kábelt, ezek kerültek az első szett számára a fejegység és az erősítő közé. A mélyládának maradt a korábban vásárolt egyszerű, Media Markt-ban kapható Renegade RCA kábel. Utóbbi nem egy minőségi darab, de mélyládához használható.
 
Zörgő kárpitok problémája...
 
Nincs is annál zavaróbb dolog, amikor az utastér belső burkolatai zörögnek a zene ritmusára.
Tudjuk, hogy a Toyotákat jól összerakják a gyárakban, nem jellemző rájuk a zörgés egészen addig, míg nem hozzáértő kezek nyúlnak hozzá. Eltörnek a patentok, kiesnek a helyükről, stb. Ha nem pótolják őket, akkor a Toyok is zörögni fognak.
Amikor vettem az autót, első dolgom volt elvinni egy szakműhelybe, ahol ízléses fóliát helyeztek az ablakokra a B oszloptól hátra. A művelethez, többek között le kellett bontani a hátsó-oldalsó kárpitot is. Csak utólag derült ki számomra, hogy az oldalanként 8db patentből 2-3 db mindkét oldalon hiányzik, vagy törött. Bújtam a netet, de ezeket a patenteket a különböző patentdepókban nem lehet kapni, így besétáltam a márkaszervizbe és egy csinos összeget otthagyva, megrendeltem őket. 2 nap múlva át is vehettem a kis csomagot és átpatenteztem az egész hátsó traktust a kocsiban.
 
Az eredmény? - Nem zörög semmi a 17 éves autómban.
 
Ja, de. Most a belső visszapillantó tükör zörög, azt kell majd leszednem és rezgéscsillapítanom. De bent egyébként csend honol.
Kívül, persze, felütötte feját több zajforrás:
  1. tanksapka belseje
  2. jobb hátsó ajtó kilincse belül
  3. hátsó rendszám, de ez könnyen orvosolható.
Egyet jegyezzetek meg: Ha egyszer elkezditek a rezgéscsillapítást, zörgések megszüntetését, annak soha nem lesz vége...
 

Képek:
Az előre, vagy hátra lapozáshoz, kattints a kép jobb, vagy bal oldalára.
A képek áttekintéséhez húzd az egeret a kép alatti menü feliratra.




(0 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2017. 08. 17. 12:18



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások



Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Autohifi City 20:27: Szia!
Ha fontos az SD kártya, akkor csak ezt az egy típus van.
Üdv.
autorádiot keresek. alap az rds, és az sd kártya, és az sem baj ha jo a hangja. jelenleg egy sencor 5017 van az autoban, met hirtelen kellett bele valami. egyébbként meglepöen jo a hangja. igaz egy 4x100w erösitön hajtom. de a rádioja nagyon gyenge, és ami a lenagyobb baja az a kaotikus menü. több honap alatt sem sikerült megfejtenem a müködését. találtam egy kenwood 361 sd ami esetleg megfelne, de érdekelne hogy van-e még más tipus is. sony, pioneer, jvc.
Autohifi City 10:56: Szia!
Hívj fel Hétfőn.
06704506440
Üdv.
Autohifi City 10:52: Szia!
Cak a XIX kerbe tudok egyet.
Üdv.
Szia
Segítséget szeretnék kérni.

E bay-en vásároltam az alábbi autó rádiót:

[katt]

A kapott csatlakozóknál 2X8 db kábel van, viszont az autóm csatlakozójánál az egyiknél 8 a másiknál pedig csak 5 van bekötve. Ez mit okoz? mit befolyásol? Vettel egy csatlakozót hozzá pluszban, ott is 8 és 5 kábel van ráadásul más helyen van az 5 kábel a csatlakozóban ,mint az autóban bekötve.

Autó: Opel Omega 1999-es évjárat.

Az autóban lévő csatlakozók úgy néznek ki, hogy a felső 8 az be van kötve, az alsó 8-ból csak 5.

Ha sorba nézzük akkor a felső sorban balról jobbra az 1 és 2.

Alsó sorban balról jobbra 1. 3 és 4-es van bekötve.



Ha vett csatlakozót nézem ott pedig a felső sorban balról jobbra az 1 és 2. (Ez megegyezik at autóban lévővel)

Alsó sorban balról jobbra 1. 2 és 3-as van bekötve. (itt van különbség)

Előre is köszönöm
Hello! Ismertek bárkit is, aki tudna nekem ma segíteni az opel G astramba bekötni egy rádiót a XI.kerületben? eredeti rádió volt benne és egy használtat szeretnék beleraktni, de nincs hozzá kábelem, nem is láttam sajnos hasonlót az oldalon
Autohifi City 08:56: Szia!
Sajnos én se tudok rá mit mondani.
A Kínai készülékeknél ilyen előfordulhat.
Üdv.
Autohifi City 08:53: Szia!
Én ezt ajánlanám előre és hátra:
[katt]
[katt]
A beépítéshez pedig ezek kellenek:
[katt]
Üdv.
Szia!
Szeretnék segítséget kérni mert eddig bárhová vittem nem jártak sikerrel, és fórumokon sem tudtak sajnos segíteni
Van egy Bosion BX-440 autó multimédiás androidos fejegységem egy Ford focus 2-be, a fejegységhez kapott specifikus átalakítóval lett összekötve.
Van olyan beállítás rajta, hogy meddig tartsa készenlétben az autó leállítása után (max 2 óra), hogy ne töltse be újra az androidot, hanem egyből jöjjön be a rádió (gondolom készenlét). Ha a gyújtást 1-es állásba állítom tökéletesen működik, viszont ha indítom az autót akkor hol jó hol viszont újraindul a rendszer az-az megint elkezdi betölteni az androidot. Illetve azt hogyan lehetne megoldani, hogy a gombok háttérvilágítása csak a fényszóró bekapcsolásánál világítson ne pedig állandóan.
szia, jani vagyok az, 1-es tigra hangszóróit kérdezném, mit ajánlanál, a rádiós Sony GT 33U, 4x45W, ennyi adatot tudok, az autó, még gyári, első ,és hátsó hagszóró átmérője 160 mm, személyesen megmértem, erősitő nincs, nem kell, az autó 97-es éjáratú, email címem. kisszentes1@freemail.hu, köszönöm segitséged
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


tomi076
tomi076
Tiszalúc

proximus
proximus
Ruzsa

regabpr
regabpr
Budapest

freiapu76
freiapu76
Zsira

Ancsa
Ancsa
Gödöllő