AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERÕSÍTÕ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




bepi81


Békéscsaba
Hozzszlsok: 0
Reg.: 2017.05.17.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifije Autóhifije
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenõfal Üzenõfal
Követõi Követõi
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi keresõ


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

renault megane cc, suzuki swift , hyundai i40, peugeot 407 aux, aktiv melynyomo ules, m n c 1 farad kondenzator bekot?si rajz, honda, citroen c4 picasso g, autohifi debrecen, parrot mki92? haszn

Autóhifi gyártók



Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végzõ partnereket keresünk a következõ városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Gyõr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezõvásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllõ Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykõrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


A megvalósítás lépései III. rész

Az erõsítõ...
 
Ez volt az a komponens a rendszerben, amit nem akartam idén (2017.) lecserélni. Nem volt tervben, majd jövõre... Aha. Ahogy Móricka elképzeli...
A kb 12-13 éves kis Jensen Invader 4000-emet még a Media Marktban vettem újonnan, valami 30 000 Ft-ért akcióban. Mit is mondhatnék, nem egy high-end kategória, de az elmúlt több, mint 1 évtizedben hibátlanul tette a dolgát, adta a hangerõt az autóba. Amire használtam az egész cuccot, arra pont jó volt. Nemigen hallottam eközben profi rendszereket szólni, így nem volt számomra fájdalmas a minõség.
Jelenleg eladó sorban van. Kis szépséghiba van rajta a fényezés miatt, ugyanis, végig az utasülés alatt volt, aminek az alja az ülés állításakor meg-megsikálta az erõsítõ tetejét. Ami ennél lényegesebb, hogy egyik potija sem recseg, minden egyéb dolgot pontosan úgy tud most is, mint újkorában. De jött az Emphaser...
 
Emphaser EA470...
 
 
Német leírás alapján:
1 × 64 Watt Kanal 1 an 4 Ohm
2 × 64 Watt Kanal 1 + 2 an 4 Ohm
4 × 62 Watt Kanal 1 bis 4 an 4 Ohm
Áramfelvétel: 29,3 A
Hatékonyság: 63,1 %
 
1 × 196 Watt Kanal 1 + 2 gebrückt an 4 Ohm
2 × 196 Watt Kanal 1 + 2 sowie 3 + 4 gebrückt an 4 Ohm
Áramfelvétel: 51 A
Hatékonyság: 56,9 %
392 Watt összteljesítmény
 
 
És jó?
 
Nehéz erre korrekt választ adni. Az biztos, hogy hallhatóan erõsebb, jobb hangja van, mint a Jensennek. Van benne erõ bõven, hiába "csak" 62-63W csatornánként. Na, pont ilyenkor nem számítanak az adatok semmit, mert a Jensen is "tud" 50W RMS-t csatornánként, de az Empi kb 1,5-2x erõsebbnek, dinamikusabbnak, hangosabbnak érzõdik.
Legjobban, talán az tetszik benne, hogy bár nagy hangerõn él igazán, abszolút élvezhetõ utazás közben kisebb hangerõn is. Ez amolyan szubjektív élmény, nem tudom ennél pontosabban megfogalmazni. A fülem úgyis megmondja, hogy jó-e, vagy sem. Meg az asszony! Õ sápítozott párszor mellettem, hogy bántja a fülét (a korábbi rendszer), nem bírta a magas hangerõt. Ennél, meg, igen.
 
Bekötési mód...
 
Nálam a klasszikus felállásban van bekötve a rendszer, tehát az elsõ szettet egy-egy csatornáról hajtja az erõsítõ és a maradék két csatornán keresztül, hidalva dolgozik a subláda.
Lehetne javítani 2db 2 csatornás erõsítõvel a hangon, de egyelõre ez nincs tervben... muhahaha, dejavu-m van!
 
Külsõ biztosíték...
 
Érdekes módon, ehhez az erõsítõhöz gyárilag nincs beépített biztosíték, azt venni kell külön. Nem nagy összeg, a biztosíték ház és a bizti (1db 60A) együtt kb 2000Ft és az erõsítõ tábkábelére, az erõsítõtõl 30cm távolságon belülre kell beiktatni. Ez szerepel az Emphaser eredeti használati utasításában is.
Más erõsítõk esetében van egy, vagy két biztosíték az erõsítõ oldalába beépítve, ezeknél ez a mûvelet felejthetõ.
Továbbá, ez a külsõ biztosíték nem összekeverendõ az akkumlátor közelébe helyezendõ külsõ biztosítékkal! Utóbbi minden esetben szükséges, elõbbi csak akkor, ha az erõsítõ gyárilag nem tartalmazza.
 
Elhelyezés, rögzítés...
 
Nem voltam könnyû helyzetben az Empi elhelyezését illetõen, ugyanis, nem kicsi darab. A Jensen egy kompakt, viszonylag kis méretû dobozka, viszonylag kényelmesen elfért az utasülés alatt, sõt, azt még elõre-hátra lehetett is állítani a gyári intervallumnál némileg szûkebb tartományban.
Az Empivel nem ez a helyzet.
 
Amikor kerestem a hirdetések között a megfelelõt, kénytelen voltam figyelembe venni a leendõ erõsítõ fizikai méreteit is. Volt 2-3 típus, ami emiatt esett ki a szórásból.
 
Amikor feltûnt ez a típus, elkezdtem kutatni a neten a fizikai méretei után. Miután megtaláltam, fogtam egy kartonpapírt és egyszerûen kivágtam abban a méretben. A magassággal nem foglalkoztam, mert 2 mm eltéréssel azonos a Jensennel, azaz, be fog férni.
 
 
A szélessége és hossza, azonban, eltért, nem is kevéssel, így muszáj volt az erõsítõt hosszába fordítani, máskülönben nem fért volna el, nem tudtam volna az ülést rögzíteni.
Az is fontos szempont volt, hogy a potméterek egy viszonylag egyszerûen elérhetõ helyen legyenek, ahol lehet õket állítgatni, ezért az erõsítõ potméteres oldala néz a hátsó lábtér felé. Jöhet a kérdés, hogy
"de miért nem elõre néz, hiszen onnan jobban hozzáférhetõk lennének a potik?"
A kérdés teljesen jogos, de ehhez szükségem lett volna még kb 0,5 m tápkábelre, ami, azonban, pontosan méretre volt szabva. Ezért kizárásos alapon kellett válasszam a kevésbé komfortos (jobban az ülés alá kell nyúlni, de legalább az ülést nem kell kiszerelni!) megoldást.
 
Törekedtem arra, hogy a tápkábel és a negatív szál az RCA-któl és hangszórókábelektõl teljesen elkülönítve legyen vezetve a küszöbben, a többi a szõnyeg alatt a középkonzol közvetlen közelében került elvezetésre.
Itt jegyezném meg, mekkora butaságnak tartom, hogy az RCA kábelekbõl csak 1, 5 és 10m-es van, nagyon elvétve 3m-es. De 2 m-es nincs, pedig az utasülés alá helyezett erõsítõtõl a fejegységig általában pont elég lenne, többek között nekem is.
Most az van, hogy a felesleges RCA kábelt
 
  1. a kivehetõ szõnyeg alatt tekered össze és tapossa az utas, vagy
  2. sikerül befûznöd a középkonzol (könyöklõ, kézifék, váltó környéke!) alá.
A magam részérõl - mivel nem értek hozzá, levágni nem mertem méretre, mert aztán nem tudtam volna szakszerûen rárakni a dugót.
A feljebb említett külsõ biztosítéknak a gyári padlószõnyegen metszettem egy kb 1cm-es rést és azon vezettem a szõnyeg alá a tápkábelt.
A munka elkészültével ilyen a látvány:
 
 A biztosíték ház csak pár centire lóg ki az ülés alól, többszöri próbálgatással sem akad bele az utas lába. A padlószõnyegen van még egy gyári szövetszõnyeg, azon, pedig, még egy gumiszõnyeg.
Minden a helyén van, semmi nem csúszkál.
Az erõsítõ hûtése miatt sem aggódom egyelõre. Egyrészt, mert brutál hûtõbordái vannak, másrészt, mert az Avensis klímája rendkívül hatékony, hátul is fújja a lábtérbe a hûvöset, szóval, elvileg nem szabadna, hogy beszoruljon a meleg az ülés alá, az erõsítõ köré.
 
Az erõstõ beállítása...
A folyamat ugyanaz, ahogyan azt Zsolti leírta a tudásbázisban.
A fejegységen mindent 0-ra, vagy líneárba állítottam, a referenciának választott zenét ismétlésre állítottam, majd a fejegység hangerejét felvettem 3/4-ed értékre. Ez a Pio esetében kb a 48-as érték.
Az erõsítõn az elsõ szett potméterét feltekertem 3/4-re, majd a mélyláda potiját fülre belõttem. Van benne mély, de nem hátulról hallatszik. Ezek az állítgatások, egyébként, ismétlõdhetnek idõnként, lehet/kell finomhangolni.
 
Frekvencia vágás erõsítõrõl, vagy fejegységrõl...?
 
Ez jelenleg számomra is jó kérdés. Egyelõre úgy van, hogy a fejegységen állítottam be a vágási frekvenciákat, mind az elsõ szett, mind a mélyláda vonatkozásában és az erõsítõn az LPF, HPF kapcsolók "full" állásban vannak.
Zsolti tudásbázisa nem említi az olyan fejegységeket, amiken lehet állítani a frekit, csak azt írja, hogy az erõsítõn kell állítani. Lehet, hogy én csinálom rosszul, ebben a dologban bizonytalan vagyok még.
 
Hangszóró kábelek...
 
Ment a dilemma, hogy a hangszórócserével együtt cseréjek-e hangszóró kábelt is?
Egyesek szerint, az én rendszerem még nem az a (magas) minõségi kategória, hogy meghalljam a különbséget, mások szerint, kár lenne egy ilyen tisztességes szettnek (Hertz ESK165F.5) a hangját tönkretenni a gyári tyúkbelekkel. A döntés az enyém, én ismerem a céljaimat, így természetesen a csere mellett döntöttem. Az Autóhifi-City-tõl (Zsolti ajánlására) rendeltem 5 fm 1,5-es Gladen hifi hangszóró kábelt, majd kértem a helyi profi beszerelõ mûhely segítségét a vezeték szakszerû behúzását illetõen. Nekem, ugyanis, meghaladta a képességeimet a gyári ajtóátvezetõn történõ áthúzás, tekintettel arra, hogy ehhez mennyi mindent le kellett bontani a mûszerfal alatt. Nem mertem magam csinálni.
 
A döntés helyesnek bizonyult, mert a szakmûhely az elvárható szakmai igényesség mellett végezte el a munkát.
A feladat az volt, hogy mindkét oldalon duplán húzza be a vezetéket az ajtóba, hiszen, az elsõ szett keresztváltóját is be akarom kötni. Abba, pedig, a fejegység felõl 1 pár, az ajtó felõl 1-1 pár (magas- és mélyközepek) vezeték jön. A keresztváltó a mûszerfal alatt került elhelyezésre. Eleinte volt egy kósza, átgondolatlan ötletem, miszerint, az ajtókba teszem, de a szerelõ gyorsan lebeszélt róla, mondván, ott pára és esetleg víz (ablakok mentén leszivároghat!) is lehet, ami nem kedvez a keresztváltónak.
A hangszóróvezetéket, tehát, duplán, összebandázsolva húzta be az ajtókba. A kárpitok szét- és összeszerelése az én feladatom volt, ugyanis akkor vagyok nyugodt, ha én illesztek mindent a helyére. Szedtem már szét az egész autó belsejét, tudom, hogy hol kell megfogni és hol nem szabad.
 
RCA kábelek...
 
Használtan sikerült beszereznem egy pár 3m-es Neotech KHS-112C RCA kábelt, ezek kerültek az elsõ szett számára a fejegység és az erõsítõ közé. A mélyládának maradt a korábban vásárolt egyszerû, Media Markt-ban kapható Renegade RCA kábel. Utóbbi nem egy minõségi darab, de mélyládához használható.
 
Zörgõ kárpitok problémája...
 
Nincs is annál zavaróbb dolog, amikor az utastér belsõ burkolatai zörögnek a zene ritmusára.
Tudjuk, hogy a Toyotákat jól összerakják a gyárakban, nem jellemzõ rájuk a zörgés egészen addig, míg nem hozzáértõ kezek nyúlnak hozzá. Eltörnek a patentok, kiesnek a helyükrõl, stb. Ha nem pótolják õket, akkor a Toyok is zörögni fognak.
Amikor vettem az autót, elsõ dolgom volt elvinni egy szakmûhelybe, ahol ízléses fóliát helyeztek az ablakokra a B oszloptól hátra. A mûvelethez, többek között le kellett bontani a hátsó-oldalsó kárpitot is. Csak utólag derült ki számomra, hogy az oldalanként 8db patentbõl 2-3 db mindkét oldalon hiányzik, vagy törött. Bújtam a netet, de ezeket a patenteket a különbözõ patentdepókban nem lehet kapni, így besétáltam a márkaszervizbe és egy csinos összeget otthagyva, megrendeltem õket. 2 nap múlva át is vehettem a kis csomagot és átpatenteztem az egész hátsó traktust a kocsiban.
 
Az eredmény? - Nem zörög semmi a 17 éves autómban.
 
Ja, de. Most a belsõ visszapillantó tükör zörög, azt kell majd leszednem és rezgéscsillapítanom. De bent egyébként csend honol.
Kívül, persze, felütötte feját több zajforrás:
  1. tanksapka belseje
  2. jobb hátsó ajtó kilincse belül
  3. hátsó rendszám, de ez könnyen orvosolható.
Egyet jegyezzetek meg: Ha egyszer elkezditek a rezgéscsillapítást, zörgések megszüntetését, annak soha nem lesz vége...
 
update 20210914..:

Már 4 éves a rendszer az autóban, gondoltam írok róla pár gondolatot...
 
Nem bántam meg, hogy megépítettem. Azóta is jó döntésnek tartom az egyes komponenseket, összességében, pedig elégedett vagyok ezen az árszinten nyújtott hangjával, teljesítményével.
A Hertz ESK F165.5 komponens hangszóró szett egyik mélyközepe 1 évet bírt mindössze, azóta bizonyos hõmérséklet felett recseg. A hibát vélhetõen én okoztam, talán túltoltam a hangerõt és nem vettem figyelembe kellõen a hangszín beállításokat.
A fejegység (Pio DEH-580BT) bluetooth funkciója továbbra sem a kedvencem, ahogy korábban írtam is, lassú és néha nem csatlakozik. Próbáltam már reset-elni is, meg firmware-t frissíteni, de ez a funkció nem változott. Lehetséges, hogy ez az árszint még ennyit ad, a drágább fejek talán jobbak. Egyébiránt rendben van a tudása és a minõsége.

Az erõsítõ, viszont, telitalálat számomra. Az stabil, mint az atomóra. Marha jó hangja van, nagyon kedvelem. 

A mélyláda és a sub is jól dolgozik, semmi problémám nincs vele. 
 

Képek:
Az elõre, vagy hátra lapozáshoz, kattints a kép jobb, vagy bal oldalára.
A képek áttekintéséhez húzd az egeret a kép alatti menü feliratra.




(0 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2017. 08. 17. 12:18



Kérdezz az autóhifirõl...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erõsítõm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erõsítõ beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértõ hangzás legfõbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitõl füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!



Hozzászólások


13:09: Kedves Auto hifi city! Az autómban található egy "Parrot Parrot MKi9200 Colour" típusú ...
Parrot Parrot MKi9200 Colour beépíthetõ bluetooth kihangosító Bluetooth kihangosítók
13:08: Kedves Auto hifi city! Az autómban található egy "Parrot Parrot MKi9200 Colour" típusú ...
Parrot Parrot MKi9200 Colour beépíthetõ bluetooth kihangosító Bluetooth kihangosítók
13:33: Kedves Zsolt! Segítséged kérném antenna ügyben.Van egy 67 éves veterán autóm és a két ...
Segítség autóhifi választáshoz
zolvarga 14:53: Kedves Zsolti! Szeretném tanácsodat kérni az alábbiakhoz. Adott egy Ford Focus C-max, ...
zolvarga
zolvarga 14:26: ....
zolvarga
21:12: Hello. Érdekl?dni szeretnék, hogy rendelhet?-e ilyen modul, vagy esetleg valami hasonló ...
EGYéB Utólagos lámpaszintezõ Xenonszettek és kiegésszítõk

Új autóhifi blog



Üzenõfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezõAutóhifi Végére

szia olyan 13cm-es hangszórót keresek ami nem kis fülekkel kell felfogatni hanem a peremben van benne a felfogatás
Autohifi City 12:09: Szia!
Ez kell hozzá:
[katt]
Üdv.
Üdvözletem,
Pioneer MVH-S620BT-hez keresek kormánytávvezérlõhöz kábelt.
Ford Focus MK2 facelift 2009 évjáratú autóba szeretném beépíteni.
Melyik típus lenne jó nekem?
Köszönettel:
István
ZsKH,()(()'").
ZsKH
Autohifi City 20:27: Szia!
Megoldható.
Hétfõn hívj fel.
06704506440
Üdv.
gyzolee69 01:00: Szia. Vásároltam nálatok egy Hertz K 165 16 cm-es elsõszettet ([katt]) 2 éve, ilyen szetthez szeretnék csak magassugárzókat venni. Megoldható? Elõre is köszi a választ! Üdv Zoltán
Autohifi City 17:37: SZia!
Csörgess meg holnap.
06704506440
Üdv.
Szia! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzád hogy van egy e46 típusú autóm, benne egy JBL GT5-1204BR mélyláda, melyet egy Toxic-1000 erõsítõ hajt meg, a gond hogy egyáltalán nem szól. Viszont ha az erõsítõn összehidalom egy kábel segítségével a Pozitívat és Remet akkor megszólal a láda de mintha épp ki szeretne szakadni olyan hangon. Mi lehet a gond? Válaszodat elõre is nagyon szépen köszönöm!

Autohifi City 17:25: Szia!
Én ezt az erõsítõt raknám hozzá:
[katt]
Üdv.
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezõAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


szluko Hangminõség autóhifije
Audison autóhifi
szluko Hangminõség autóhifije
Audison autóhifi
Ernõ85 Hangminõség autóhifije
autóhifi
Golf3 Hangnyomás autóhifije
autóhifi
5hR3kY Normál autóhifije
autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok