AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




bepi81


Békéscsaba
Hozzászólások: 0
Reg.: 2017.05.17.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifije Autóhifije
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

astra g gyári hangszóró méret, 4 ohm mélynyomó, blaupunkt -opel adapter, bmw e46, japán rádió csatlakozó, atd cr-778 iso csatlakozó, citroen c3 hangszoro, jbl fejegység, miért recseg a radio, opel astra j hangszoró

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
Kovacs Krisztian2019. 07. 21.
nagyné varga erika2019. 07. 20.
Pölöskei János2019. 07. 19.
Steidl Tamás2019. 07. 18.
Danyi Robert2019. 07. 17.
Farkas Ádám2019. 07. 16.
Németh Máté2019. 07. 15.
Huszár Martin2019. 07. 14.
Zsiga Dalma 2019. 07. 13.
Szabó Lóránt2019. 07. 12.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


A megvalósítás lépései II. rész

Első hangszórószett beépítése...
 
Ez a téma sem onnan indul, hogy szereld le a kárpitot...
Korábban említettem, hogy rendszer szinten kell/érdemes gondolkodni és ennek megfelelően kutatni a megoldásokat.
Mi volt az én legfőbb kérdésem?
Nem meglepő módon az, hogy vajon befér-e a gyári 13 cm-es mélyközép helyére a 16,5 cm átmérőjű mélyközép hangszóró az első ajtókba.
Lelövöm a poént, igen, befér... már, ha jól választasz hangszórót.
Miért is?
Azért, mert a beépíthetőséget nemcsak a hangszóró átmérője határozza meg, hanem a kosár mérete és maga a hangszóró mélysége is. Sőt! Ez sem minden, ugyanis, ezek a fifikás japánok úgy igyekeztek növelni a térdmagasságban a helyet, nekünk, európai langalétáknak (188cm vagyok), hogy az ajtó belseje felé mozdították el az ajtókárpit síkját. Ezzel csökkentették a membrán és a hangszóró rács közötti teret. A gyári hangszórónak elegendő, de vajon az új, nagyobb átmérőjű hangszóró is akadály nélkül tud dolgozni a rács mögött? No, ezek szép kérdések, pláne úgy, hogy nem volt még nagyon senki, aki erről konkrét információt hagyott volna a neten (legalábbis, én nem találtam ilyet).
Az alábbi kép mutatja, hogy kb. 138mm az átmérője a gyári nyílásnak, tehát, ha ennél az értéknél kisebb a vásárlandó hangszóró kosármérete, akkor már majdnem dombon a tanya... de csak majdnem.
Az én szettemnek, ami egy Hertz ESK165F.5, 134mm az ide vonatkozó adata, ami bizakodásra adott okot.
 
 
A következő kérdés a rendelkezésre álló ajtómélység meghatározása volt.
Aki most azt gondolja, hogy a fém színű szigetelésig, netán csak az ajtó merevítőig kell mérni, az téved, ugyanis a hangszóró elsődleges találkozási pontja mélység szempontjából az ajtó üveg! Tehát, a helyes adatokhoz előzetesen le kell engedni az ablakot teljesen az ajtóba.
Ha ezzel megvagyunk, akkor kihúzzuk kb 10-15cm-re a mérőszalagunkat és a lemez pereméhez tartva, leírunk egy kört úgy, hogy a mérőszalag 0 pontja folyamatosan érintse az ablaküveget. Én 12-3-6-9 óránál olvastam le az értékeket és bizony meglepett az eredmény:
Az ablaküveg hajlítottságából adódóan, változó volt az ajtómélység, 45 mm volt a legkisebb érték. Tehát, a gyári ajtó mélység 45 mm.
 
 
Mi van akkor, ha a választott hangszórónak nagyobb a mélysége, mint a gyári hely?
 
Két és fél lehetőséged van:
  1. Keresel az autód típusához megfelelő kiemelő szettet (műanyag, vagy MDF), ami általában 10-15-20mm vastag szokott lenni (ezt az értéket hozzáadod a az ajtód gyári mélységéhez és máris fogod tudni, hogy a hangszóró elfér-e, vagy sem.
  2. Vékonyított, ún. "flat" hangszórót választasz és feladsz némi mélyhangot az első ajtóban cserébe. Ezek 40-45mm mélységűek, az én "F"-es Hertz ESK-m is ilyen.
  3. 2,5-dik megoldás, ami hangban a lehető legjobb megoldás, de melós, hogy hangszórópanelt építesz, vagy vásárolsz. Ezzel a megoldással én nem foglalkozok, a youtube tele van jobbnál jobb videó, amiken én is csorgatom a nyálamat.
Az első lehetőség lenne az arany közép út, már ha a T22 Avensishez gyártottak volna kiemelő keretet. De nem. Nincs, nem létezik. Bújtam az angol, német fórumokat, nem létező termék az aftermarketen.
Megoldás lehet, ha csináltat az ember fia egy párat, de nekem ez a lehetőség nem adatott meg.
Érdekes, hogy a T25 (2003-) Avensisekhez van az első- hátsó ajtób is külön, csakúgy, mint a vele párhuzamosan gyártott, E12 Corollához is.
Nem maradt más választásom, mint a
 
Második lehetőségként említett "flat" hangszóró szett vásárlása.
Az általam választott Hertz ESK 165F.5 szett mélyközepe éppen 45mm mélységgel rendelkezik.
Nem nyugodtam meg teljesen, hogy ilyen passzentos a dolog, ezért a kimaradt Hanno Protecto PF830 rezgéscsillapító anyaggal (2mm vtg.) leragasztottam a fedetlen, hangszóró alatti lemezt, valamint, a belső ajtó merevítő csövet is. Bónuszként, találtam néhány ív hangszigetelő szivacsot, amivel körberagasztottam a hangszóró felfekvő szélét, így biztosítva a pontos felfekvést. Íme:
 
 

(2 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2017. 08. 16. 15:15



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


19:39: Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy adott egy audi a3 8l 1997 ( gyári mélynyomóval)(nem bose) ...
4CARMEDIA ASA.01 Adapter aktív rendszerekhez Audi Seat ©koda VW
15:29: Szia ! Kerdésem az lenne vagyis kérdéseim,hogy Audio Sytem cuccokat már nem forgalmaztok ? Azon ...
Segítség autóhifi választáshoz
11:37: Tisztelt Hölgyem/Uram! Nekem egy 2006-os Skoda Octavia 2-m van (nem faceliftes). Egy olyan ...
MECATRON Skoda Octavia rádióbeépítő keret Dupla ISO 572261-TT Autospecifikus rádiókeret 2DIN
Lecter96 08:52: Szia! Szeretnék renault lagunaIII-as (2009-es évjáratú) autómban hangszóró szettek cserélni ...
Lecter96
Autohifi City 15:42: Szia! Hívj fel ...
Kicx ICQ-6.2 16 cm-es elsőszett
Autohifi City 15:40: Szia! Én a Kenwood-ot ...
Segítség autóhifi választáshoz

Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

musli25 21:59: Szia!
Még új vagyok az oldalon!
Nagyon tetszik!
Kis segítséget szeretnék kérni.Egy hete vettem egy Pioneer DEH140UB autórádiót.
Suzuki Swiftembe.
Kicseréltem az első hangszorókat egy JVC 100w-ra.
Azt szeretném megtudni hogyan tudnám beállítani a autórádiót minél szebb legyen a hangja?Minél hangosabb szóljon?Sajnos még kezdő vagyok a témába.Igy bocsi a amatőr kérdésekért!
Üdv
Musli25
Igen 2002 előtti.
Szasztok e felöl a termék felöl érdeklödnék "Toyota Avensis - Corolla hangszóró beépítő keret 572205/C " ez 2002 ig vagy 2002 töl lévö autokra vonatkozik?Köszönöm a választ.
Armogur 22:43: Átvittem a témát a fórumra, ott kényelmesebb olvasni, és talán tovább is fennmarad az infó.

"Sokszor elég ismeretlen gyártók is képesek olyan jó erősítőket csinálni, amelyek toronymagasan kiugranak a mezőnyből, de senki nem teszteli őket."

Erre tudnál példát mondani? Szeretném bővíteni a kört.
Ez egy ilyen üzenőfal...

Hifiben és autóhifiben csak a meghallgatásra, vagy a tapasztalatra szabad hagyatkozni. Az autóhifi tesztek sem rosszak, csak ha van a termékről egy két oldalas hirdetés ugyanabban az újságban, akkor előfordul, hogy jókat írnak olyan autóhifiről is, amely sajna nem a legjobb, hiszen a kétoldalas hirdetés jó bevétel, a hirdetőt, meg egy a termékéről áradozó teszttel lehet megfogni, de a Te erősítőd jó. Másik gondja a teszteknek, hogy érthető okokból nem tudják egymás mellett tesztelni a piacon lévő pl 50 és 60e közé eső összes erősítőt, hiszen akkor 20-50-100 erősítőt kellene egyszerre meghallgatni. Sokszor elég ismeretlen gyártók is képesek olyan jó erősítőket csinálni, amelyek toronymagasan kiugranak a mezőnyből, de senki nem teszteli őket. Szóval nem egyszerű ez...
Armogur 17:37: Az alábbit én írtam.
Érdekes, hogy bejelentkezés nélkül is lehet írni...
Szerintem büntetni kellene a vásárlók megtévesztését. Ez kicsit olyan, mintha egy kocsinál azt írnák, hogy 200 LE, miközben még 100 sincsen. Nagyon egyszerű felállítani egy szabványt, és ellenőrizni. Aki csal, azt pedig jól megbüntetni.

Bevallom, én a külföldi teszteket is szoktam böngészni, és a jó helyezést elért erősítők közül válogatok a számomra elérhető árkategóriában. Továbbá fontos az is, hogy a design letisztult legyen.

Egyébként a 25 ezres olcsó erősítő lehet hogy tetszene is az 50 ezres Kenwood fej hangja után, mert még nincs komoly viszonyítási alapom.
Az iPaul remélhetőleg napokon belül beépítésre kerül...
Az a bibi ezzel csak, hogy rengeteg szabvány létezik és tulajdonképpen senki nem bünteti meg a gyártót, ha 6000W-ot ír a 40 amperes biztosítékkal ellátott erősítőre. Nincs bünti, nincs hátrányos következmény és mondhatom azt, hogy emiatt a gyárak marketing részlegén dől el, hogy hány wattos lesz végül egy adott erősítő. Komolyabb cégek, a magasabb árkategóriájú készülékekre általában kevesebbet írnak holott egy meghallgatás után egyértelműen kiderül, hogy a drága kevéswattos erősítő sokkalta nagyobbat szól, mint a gagyibb cég olcsó, de sokwattos erősítője. Az az érdekes, hogy egy gyártón belül is, ahol erősítő sorozatok vannak emelkedő árkategóriákban fordítottan arányosak a wattok a tényleges teljesítménnyel. Pl a belépő sorozat erősítője 4x200W 40e Ft, a következő 4x100W 60e Ft, a top 4x75W és 130e Ft, ha ezeket egymás után meghallgatnád, te is arra a következtetésre jutnál, hogy vicces, de az ár az, ami a tényleges teljesítményre utal. De ezek mind lényegtelenek, mert a wattoktól és műszaki adatoktól függetlenül hangzásban brutális különbségek vannak autóhifi alkotóelemek között. Ezért jó ha tesztel az ember, amikor erősítőt választ magának. A te erősítőd egész komoly darab, köss be helyette próbából egy olcsó 25 ezres ugyanilyen teljesítményű erősítőt... és bírd ki 5 percig, hogy nem hajítod ki az autóból az olcsó tesztalanyt
Armogur 15:34: Ez az írás hasznos volt, és a válaszod is megnyugtató, ezek szerint nincs mitől tartanom.

Viszont az azért csak mond valamit, hogy hány A-es biztosíték van egy erősítőben, nem? Elvileg, ha mindenki adott szabvány szerint (meghatározott torzításra) határozná meg az erősítő teljesítményét és a hangszórók terhelhetőségét, akkor ez legalább iránymutató volna az egyes elemek illesztéséhez. Különben ha nincs semmi kapaszkodó, mi alapján párosíthatjuk a rendszer összetevőit?
Semmit nem jelentenek az autóhifire írt wattok és pont fordítva igaz amit mondtak neked. Kis teljesítményű erősítővel lehet hamarabb tönkretenni a hangszórót. Ha valóban meghallod, hogy már torzítás határon van az erősítő akkor nem lesz gond. Itt egy cikk a témáról: [katt]
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


fustiistvan Hangminőség autóhifije
pioneer autóhifi
Pisti666 Normál autóhifije
sal autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Ordas92 Normál autóhifije
autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


Szafy
Szafy
Hévízgyörk

hakama
hakama
Csongrád

kispedro
kispedro
Szigetszentmiklós

andraas
andraas
Ajka

Molnár72
Molnár72
Sopron