AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




bepi81


Békéscsaba
Hozzászólások: 0
Reg.: 2017.05.17.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifije Autóhifije
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

1 farados kondenzátor olcsón eladó, fiat grande punto hangszóró, punto hangszóró, subwoofer kimenet, mtz belso karpit, autórádió beszerelés dorog, autó erősítő elhelyezése, chrysler pt cruiser gyári rádió kód, használt autó multimédia dvd, mtx jackhammer ár

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


A megvalósítás lépései I. rész


Rezgéscsillapítás - miért?!
 
Röviden, tömören, kurtán-furcsán: mert egy személyautó kasztnija alapvetően NEM a zenehallgatás kritériumai szerint lett tervezve.
Létezik talán egyetlen (!) autó, melynek tervezésekor bizony szempont volt az utastér akusztikája (Lexus LS430 és 600h 19 hangszórós Mark Levinson csomaggal), de általánosságban elmondható, hogy az autók nem alkalmasak zene hallgatására. Viszont, többé-kevésbé azzá lehet tenni.
 
 
Akusztikai befolyásoló tényezők:
 
1. Nagy egybefüggő, csillapítatlan (vagy kis mértékben csillapított) lemezfelületek
2. Hangszórók elhelyezése az ajtókban, boka tájékán
3. Menetzajok (szél-; futómű-; motor-; belső kárpitok nyöszörgése)
4. Gyereksírás hátulról... Neeem! :-)))
 
Olvasmányaim alapján, tapasztalt, autóhifi szerelésben jártas emberek véleményét figyelembe véve, a tenyérnyi felületnél nagyobb lemezfelületeket érdemes rezgéscsillapítani.
A felhasznált anyagon azért nem érdemes sokat spórolni, mert hatékonyságukat tekintve jelentős különbségek adódhatnak az egyes termékek között.
Saját példám: A Soudal Soudaband tekercs ár/m2 arányban kedvező, de fajsúlya fele akkora, mint a Hanno Protecto PF830-é. Miért baj ez?
Azért, mert pl. az ajtókban, a hangszórók mögötti ajtólemez felület rezgéscsillapításához legalább 2 réteg kell belőle, azaz, dupla anyagmennyiség, mint a Hanno-ból, hasonló hatásfok eléréséhez.
Mi - szerintem - a jó döntés?
Az, ha az ember előre megtervezi, hogy az egyes helyekre milyen rezgéscsillapító anyagra lesz szüksége.
Szerencsére, a magyar piacon is számos anyag megtalálható, jobbnál jobbak. Érdemes kérni az egyes boltokban dolgozó eladók segítségét a korrekt választáshoz.
Jómagam, ha most kezdeném a munkát, a Soudalt nem az ajtóra ragasztanám, hanem a tetőre, a hangelnyelő szivacs (STP Hybrid4) fölé. Ellenben, az egész ajtót a Hanno Protecto PF830-cal burkolnám be kívül és belül is.Nem gondolom, hogy hallanám a zenében a két megoldás közötti különbséget, de műszaki szempontból így lenne szerencsésebb megoldás.
 
 
Vigyázat! Borulhat az NVH...
 
"Minden éremnek két oldala van." - tartja a mondás, nincs ez másképpen itt sem.
Az autógyártók az egyes típusok fejlesztésekor különböző mértékben fektetnek hangsúlyt a kasztni "hangolására". Ez annyit jelent, hogy igyekszenek az emberi fül számára nem hallható tartományba fojtani az utazás közben keletkező zajok frekvenciáját. azaz, különböző praktikát alkalmazásával úgy hangolják a kasztnit, hogy az az embert ne zavarja utazás közben.
Ezt hívják NVH-mutatónak (noise- zaj, vibration - vibráció, harness - kellemetlenség), melyet egy erre szakosodott mérnök csoport vizsgál.
A rezgéscsillapítással bizony mélyen belenyúlunk ebbe az egyensúlyba és valószínűleg érzékelhető is lesz a változás, pl. hallhatóbb szélzaj, vagy a motorzaj feltűnőbb jelenlétében.
Személyes véleményem erről az, hogy ha elkezdjük a rezgéscsillapítást, akkor igyekezzünk végigmenni az összes zajkeltő részen. Nekem a kerékdobok és a tűzfal maradt ki, de köszönhetően az egyébként is jól szigetelt kasztninak, a futóműzaj nem zavaró. A szélzajjal nem tudok, mit kezdeni, de az amúgy is csak nagyobb sebességnél (autópályán) hallatszik.
A rezgéscsillapítés, egyébként, nemcsak a zenehallgatáshoz jár akusztikai előnyökkel, hanem az utazási komfortot is javítja (a fentiek alapján, természetesen, a helyesen alkalmazott anyagok mellett). Esetemben, pl. vizes aszfalton haladva sokkal kevésbé szűrődik be az utastérbe a víz sistergő hangja.
A szigetelt ajtó csukódása nagyautósan tompán puffanó, ellenben a gyári, fémes, sokszor pléhdoboz-szerű hanggal.
Van még egy jellemző, ami abszolút pozitívuma ennek a munkafázisnak, hogy a szerelés otthon végezhető.
Mérőszalag, snitzer, nagy flakon féktisztító, tiszta rongy, kézi simító roller, hajszárító/hőlégfúvó és maga az anyag. Ennyi kell hozzá. Melgítésre hatékonyan használható a nap melege is. Érdemes élni vele, mert a meleg csillapító anyaggal könnyebb dolgozni, jobban ragad, formázható. Kihűlve kopogósan kemény (Hanno).

A gyakorlat...

  1. Bármely felületet akarod is rezgéscsillapítani, bonts le róla mindent, egészen addig, amíg fémtiszta nem lesz.
  2. A burkolandó felületre illeszd rá a rezgéscsillapító lapot minél nagyobb darabban, ha szükséges, vágd méretre azt.
  3. Féktisztító segítségével töröld alaposan tisztára, por- és zsírmentesre a fogadó felületet.
  4. Ragaszd a rezgéscsillapító lapot a felületre. Törekedj arra, hogy pontos legyen a lap mérete. Ha a lap begyűrődik, nagyon nehéz javítani, ezért próbáld megelőzni a hibákat. Indulj az egyik saroktól, vagy éllel, ahogy a helyzet jobban kiadja, majd simítsd rá a lemezre fokozatosan, hogy légbuborék ne maradjon sehol alatta. Patentek helyét jelöld be, majd utólag a snitzerrel vágd ki.
  5. Ha kézzel átsimogattad, akkor
  6. hőlégfúvó és a kézi simító roller segítségével a lap minden részért idomítsd a felület domborzatához
  7. Szereld össze az előzőleg lebontott kárpitokat.
A munka végeztével, kíváncsiságból megkopogtathatod a bizumenlapozott felület átellenes oldalát, mennyivel tompább, tömörebb hangja van rezgéscsillapítva. Tetszeni fog!
 
 
 
 

Képek:
Az előre, vagy hátra lapozáshoz, kattints a kép jobb, vagy bal oldalára.
A képek áttekintéséhez húzd az egeret a kép alatti menü feliratra.




(0 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2017. 08. 15. 13:10



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


08:38: Sziasztok, 2015-ös Golf VII GTE(hybrid) hátsó ajtajában megsérültek a gyári hangszóróim (hosszú ...
Audison AP 6.5 Ohm2 SP PRIMA mély-közép hangszórópár, 2 Ohm, 210W, VW Golf VII-hez Kick Bass hangszóró
Autohifi City 20:31: Szia! Hát igen. Az ideális az a 20-as szett lenne. Én minimum ezt a szettet raknám be ...
Kicx ICQ-6.2 16 cm-es elsőszett
13:23: Szia! MX-5-ös mazdába szeretném az ajtókban lecserélni a hangszórókat. Olvasgatva, azt látom, hogy ...
Kicx ICQ-6.2 16 cm-es elsőszett
22:34: Kia carnival.
Clarion BKX117908 KIA Carnival III 2DIN autórádió beépítőkeret, fekete színben Autospecifikus rádiókeret 2DIN
Autohifi City 20:41: Szia! Pontosan milyEN ...
Clarion BKX117908 KIA Carnival III 2DIN autórádió beépítőkeret, fekete színben Autospecifikus rádiókeret 2DIN
09:15: Vettem egy sal 2 dines hifit. A hozzá adott keret nem jó, a kia gyári keret sem jó. 2008 as ...
Clarion BKX117908 KIA Carnival III 2DIN autórádió beépítőkeret, fekete színben Autospecifikus rádiókeret 2DIN

Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Szia! VW PASSAT B5.5 gyári GPS-es antennát illetve antennakábelt cserélném. GPS-re nincs szükségem, egyelőre a gyári navis fejegység van az autóban, esetleg későbbiek folyamán cserélve lesz. Melyik antennára és antennakábelre lenne szükségem?
Köszönöm szépen!
Üdv!

A 2004-es opel astra g-be szeretném kicserélni a hátsó ajtó alsó hangszórót. JVC CS-J520X hangszórót néztem bele. Szerinted ez jó lehet? Vagy van valami ajánlásod?
Köszönöm előre is a választ!
JVC kérdés

Hello. Szeretném megkérdezni,hogy régebbi JVC modelleket tudtok e még valahonnan szerezni,akár használt is megfelelne ha nem hibás és nincs agyonkarcolva.Ami érdekelne a KD-AVX sorozatból a 33,40,55,77 ezek közül bármelyik.Tudom régi darabok,de egy kérdést megért.A választ előre is köszönöm. Üdv: Richard
Autohifi City 20:47: Szia!
A készülékhez adtak fémkeretet, és díszkeretet?
Üdv.
Szia Zsolt: van egy 2Din-es [katt] ...össze lehet hozni az általatok ajánlott 2Din-es kerettel?aminek a cikszáma 571998-ATT majd elfelejtettem az autó amibe szeretném 2004-es Suzuki Ignis,és azon kívül kell-e még valami hozzá? Válaszod Köszönöm előre is,Köszönettel:Böszörményi Gyula.

Üdv!

Adott autóm egy 2004-es kiadású Alfa Romeo 156.

A gyári rádiómat szeretném lecserélni erre JVC KD-R992BT Autórádió USB bemenettel és Bluetooth csatlakozással autórádió.
Érdeklődnék hogy milyen beépítőkeretre, csatlakozókra illetve adapterre lenne szükségem hogy a multikormányomról is tudjam vezérelni?

Előre is köszönöm válaszod.
Szias! Van egy Peugeot 207 SW-m . 2008-as évjárat. Szeretném a gyári fejegységet kiegészíteni egy másik 1 dines fejegységgel,és kicserélni a hangszórókat is jobbakra.Van valami amit tudnátok ajánlani? Nem tudom mekkora hangszórók vannak benne. Mind a négy ajtóban van, plusz a műszerfal van 2db.Fejegységre 20-25e Ftvan,ládára erősítőre hangszórókra kb 100e Ft. Segítségeteket előre is köszönöm! Tisztelt Tóth Sándor!
Szia Zsolti! A múltkoriban beszéltél apukámmal, viszont kérésére (mivel én többet olvastam utána a dolgoknak) én írom neked az üzenetet. Először is leírnám, hogy miből is tevődik össze az a bizonyos autóhifi:
Fejegység: Pioneer MVH-190UBG
Első szett: Pioneer TS-A173CI
Erősítő: Mac Energy 6000
Mélynyomó: Hertz DBX 30.3
Az erősítő hajtja meg az első szettet is, illetve a mélynyomót is. Mivel a fejegységnek csak egy pár RCA kimenete van (Egy bal és egy jobb), így egy Y elsztóval oldottuk meg az erősítést. És az autó egy Alfa Romeo 155, ami egy 4 ajtós sedan. (Tehát a csomagtartó "el van szigetelve" az utastértől. Általában rock zenét hallgat(unk), ezért is vettünk zárt ládát, mivel mindenhol azt írták, hogy az sokkal pontosabb mélyeket ad. Szóval a probléma maga annyi, hogy nincs elég basszus. Azaz van, de csak hogyha az erősítőn található "Bass Boost"-ot feljebb tekerjük. Azt olvastam, hogy a Bass Boost annyit tesz, hogy a ~45Hz-es tartományt felhangosítja, viszont ez úgynevezett "clipping"-et okozhat, ami nem tesz jót se a mélynyomónak, se az erősítőnek. (Javíts ki kérlek ha tévedek, koránt sem vagyok otthon a témában. ) Nyilván nem szeretnénk kárt tenni semmibe sem, ezért kérdezünk téged. Mit tudnánk tenni? Esetleg az erősítőn a basszus "Level"-t fel lehet tekerni maximumra, azzal nem okozunk bajt? Vagy mi az a beállítás, amivel "több basszust" tudnánk elérni, a lehető legkevesebb károkozással? Illetve még egy kisebb kérdés: Hogyha az erősítőre van kötve az első szett is illetve a láda is (hídba van kötve a láda), akkor nekünk 3 vagy 4 csatornát kell kiválasztani az erősítőn? Előre is nagyon szépen köszönjük mind a ketten!
Szia! A Pionner MVH-S320BT fejegységem van. Ha a kihangosítót használom nagyon zúg , gerjed . Hogyan lehet ezen állítani háttér zajt hangminőséget? Sajna nincs hozzá részletes magyar nyelvű használati utasítás. Köszi előre is.
Szervusz! Astra F 96' hoz kellene rádió bekötéshez adapter kábel. (Gyári csatihoz való csatlakozáshoz) köthető, vagy isos. (Antenna toldóval!) Tudtok beszerezni, ha igen milyen áron, mikorra? Bemennék érte ha van. A választ előre is köszi.
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


jancsi
jancsi
Székesfehérvár

Ricko
Ricko
Nézsa

Spidy
Spidy
Budapest

rubins
rubins
Miskolc

benkeati
benkeati
Bázakerettye