Kedves Látogatóm! A megnövekedett számú rendelések miatt, azok teljesítési ideje várhatóan 3-4 munkanap is lehet. Szíves megértésedet elõre is köszönjük.
AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




bepi81


Békéscsaba
Hozzászólások: 0
Reg.: 2017.05.17.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifije Autóhifije
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

hangszóró lengocséve, suzuki swift ii hang, üres mélyládák 3, üres mélyláda 30, jvc autórádió haszná, volvo s40 2 din kere, macaudio zx 2ő0 ada, audi concert adapter, eladó használt han, toyota corolla verso

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


A megvalósítás lépései I. rész


Rezgéscsillapítás - miért?!
 
Röviden, tömören, kurtán-furcsán: mert egy személyautó kasztnija alapvetően NEM a zenehallgatás kritériumai szerint lett tervezve.
Létezik talán egyetlen (!) autó, melynek tervezésekor bizony szempont volt az utastér akusztikája (Lexus LS430 és 600h 19 hangszórós Mark Levinson csomaggal), de általánosságban elmondható, hogy az autók nem alkalmasak zene hallgatására. Viszont, többé-kevésbé azzá lehet tenni.
 
 
Akusztikai befolyásoló tényezők:
 
1. Nagy egybefüggő, csillapítatlan (vagy kis mértékben csillapított) lemezfelületek
2. Hangszórók elhelyezése az ajtókban, boka tájékán
3. Menetzajok (szél-; futómű-; motor-; belső kárpitok nyöszörgése)
4. Gyereksírás hátulról... Neeem! :-)))
 
Olvasmányaim alapján, tapasztalt, autóhifi szerelésben jártas emberek véleményét figyelembe véve, a tenyérnyi felületnél nagyobb lemezfelületeket érdemes rezgéscsillapítani.
A felhasznált anyagon azért nem érdemes sokat spórolni, mert hatékonyságukat tekintve jelentős különbségek adódhatnak az egyes termékek között.
Saját példám: A Soudal Soudaband tekercs ár/m2 arányban kedvező, de fajsúlya fele akkora, mint a Hanno Protecto PF830-é. Miért baj ez?
Azért, mert pl. az ajtókban, a hangszórók mögötti ajtólemez felület rezgéscsillapításához legalább 2 réteg kell belőle, azaz, dupla anyagmennyiség, mint a Hanno-ból, hasonló hatásfok eléréséhez.
Mi - szerintem - a jó döntés?
Az, ha az ember előre megtervezi, hogy az egyes helyekre milyen rezgéscsillapító anyagra lesz szüksége.
Szerencsére, a magyar piacon is számos anyag megtalálható, jobbnál jobbak. Érdemes kérni az egyes boltokban dolgozó eladók segítségét a korrekt választáshoz.
Jómagam, ha most kezdeném a munkát, a Soudalt nem az ajtóra ragasztanám, hanem a tetőre, a hangelnyelő szivacs (STP Hybrid4) fölé. Ellenben, az egész ajtót a Hanno Protecto PF830-cal burkolnám be kívül és belül is.Nem gondolom, hogy hallanám a zenében a két megoldás közötti különbséget, de műszaki szempontból így lenne szerencsésebb megoldás.
 
 
Vigyázat! Borulhat az NVH...
 
"Minden éremnek két oldala van." - tartja a mondás, nincs ez másképpen itt sem.
Az autógyártók az egyes típusok fejlesztésekor különböző mértékben fektetnek hangsúlyt a kasztni "hangolására". Ez annyit jelent, hogy igyekszenek az emberi fül számára nem hallható tartományba fojtani az utazás közben keletkező zajok frekvenciáját. azaz, különböző praktikát alkalmazásával úgy hangolják a kasztnit, hogy az az embert ne zavarja utazás közben.
Ezt hívják NVH-mutatónak (noise- zaj, vibration - vibráció, harness - kellemetlenség), melyet egy erre szakosodott mérnök csoport vizsgál.
A rezgéscsillapítással bizony mélyen belenyúlunk ebbe az egyensúlyba és valószínűleg érzékelhető is lesz a változás, pl. hallhatóbb szélzaj, vagy a motorzaj feltűnőbb jelenlétében.
Személyes véleményem erről az, hogy ha elkezdjük a rezgéscsillapítást, akkor igyekezzünk végigmenni az összes zajkeltő részen. Nekem a kerékdobok és a tűzfal maradt ki, de köszönhetően az egyébként is jól szigetelt kasztninak, a futóműzaj nem zavaró. A szélzajjal nem tudok, mit kezdeni, de az amúgy is csak nagyobb sebességnél (autópályán) hallatszik.
A rezgéscsillapítés, egyébként, nemcsak a zenehallgatáshoz jár akusztikai előnyökkel, hanem az utazási komfortot is javítja (a fentiek alapján, természetesen, a helyesen alkalmazott anyagok mellett). Esetemben, pl. vizes aszfalton haladva sokkal kevésbé szűrődik be az utastérbe a víz sistergő hangja.
A szigetelt ajtó csukódása nagyautósan tompán puffanó, ellenben a gyári, fémes, sokszor pléhdoboz-szerű hanggal.
Van még egy jellemző, ami abszolút pozitívuma ennek a munkafázisnak, hogy a szerelés otthon végezhető.
Mérőszalag, snitzer, nagy flakon féktisztító, tiszta rongy, kézi simító roller, hajszárító/hőlégfúvó és maga az anyag. Ennyi kell hozzá. Melgítésre hatékonyan használható a nap melege is. Érdemes élni vele, mert a meleg csillapító anyaggal könnyebb dolgozni, jobban ragad, formázható. Kihűlve kopogósan kemény (Hanno).

A gyakorlat...

  1. Bármely felületet akarod is rezgéscsillapítani, bonts le róla mindent, egészen addig, amíg fémtiszta nem lesz.
  2. A burkolandó felületre illeszd rá a rezgéscsillapító lapot minél nagyobb darabban, ha szükséges, vágd méretre azt.
  3. Féktisztító segítségével töröld alaposan tisztára, por- és zsírmentesre a fogadó felületet.
  4. Ragaszd a rezgéscsillapító lapot a felületre. Törekedj arra, hogy pontos legyen a lap mérete. Ha a lap begyűrődik, nagyon nehéz javítani, ezért próbáld megelőzni a hibákat. Indulj az egyik saroktól, vagy éllel, ahogy a helyzet jobban kiadja, majd simítsd rá a lemezre fokozatosan, hogy légbuborék ne maradjon sehol alatta. Patentek helyét jelöld be, majd utólag a snitzerrel vágd ki.
  5. Ha kézzel átsimogattad, akkor
  6. hőlégfúvó és a kézi simító roller segítségével a lap minden részért idomítsd a felület domborzatához
  7. Szereld össze az előzőleg lebontott kárpitokat.
A munka végeztével, kíváncsiságból megkopogtathatod a bizumenlapozott felület átellenes oldalát, mennyivel tompább, tömörebb hangja van rezgéscsillapítva. Tetszeni fog!
 
 
 
 

Képek:
Az előre, vagy hátra lapozáshoz, kattints a kép jobb, vagy bal oldalára.
A képek áttekintéséhez húzd az egeret a kép alatti menü feliratra.




(1 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2017. 08. 15. 13:10



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


Autohifi City 08:09: Szia! Nálam meg tudod venni. Én ezeket ajánlanám előre és ...
Segítség autóhifi választáshoz
06:48: Szia! ...
Segítség autóhifi választáshoz
Autohifi City 18:23: Szia! Ez a csati kellene. Ebből tudod átpakolni ami kell ...
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
15:22: Szia lenne egy Audi A3 8p-m 2008 as évjárat az lenne a problémám hogy vettem bele androidos navit ...
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
15:22: Szia lenne egy Audi A3 8p-m 2008 as évjárat az lenne a problémám hogy vettem bele androidos navit ...
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
15:21: Szia lenne egy Audi A3 8p-m 2008 as évjárat az lenne a problémám hogy vettem bele androidos navit ...
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Autohifi City 08:19: Szia!
Igazából ebben az árkategóriában annyi a különbség, hogy nem 1DIN-es és a kijelző mérete nagyobb.
Ebben a kategóriában sokszor jobban megéri egy 1 DIN választása.
Üdv.
Szia! Autórádiókat nézegetek a kocsiba, 1dines, és 2 dines között vacilálok. Kb 50-60ezer között szánnék rá, ez a 2 dineseknél még csak az alja, de 1 dinesekből már vannak azért jobbak.
Kérdésem az lenne, hogy mivel járnék jobban? Mit ajánlasz?
Autohifi City 10:08: Szia!
Hétfőn 9 után csörgess meg.
06704506440
Üdv.
Szia! Attila vagyok. Kérdésem: Hogyan lehetne az autó 4 meglévő hangszóróját használni úgy, hogy vagy a gyári rádiót, vagy az utólag beépített multimédiát hallgatom? Természetesen az egyiket vagy a másikat kikapcsolva! A gyári rádióval nincs semmi bajom, nem szeretném kiiktatni (2002-es Mazda 6). Úgy hallottam, hogy mind a 4 hangszóró + bemenete elé valamilyen ellenállást kell beiktatni. Ha igen, hány ohmosat? Bekötési rajz sokat segítene! Köszönöm előre is!
Autohifi City 08:00: Szia!
Akkor elég mély zsebre van szükség, hogy egy olyat összedobjál.
Egy jó első szett ami hozza azt a minőséget kb 140-150 ezer forint.
Kell egy hangprocesszor ami 140-180 ezer forint.
Egy jó 4 csatornás erősít az aktív hajtáshoz 150-180 ezer forint.
Egy jó láda 150 ezer forint.
Hozzá egy erősítő 100 ezer forint.
Szigetelő, zajcsillapító anyagok 60-80 ezer forint.
Szerelési anyagok 60-80 ezer forint.
KB ennyi.
Üdv.
Szervusz Zsolti bácsi!
Golf 4 kombiba szeretnék olyan hangzást ami veri a BMW olufsenjét, de ugyanakkor költséghatékony is.
Gyári hangszórók végül is nem annyira rosszak, de gondolom érdemes komolyabbra cserélni. Fejegységből 2 dineset szeretnék, abból mit ajánlasz?
Kell-e hozzá erősítő? Kábeleket érdemes-e cserélni?
Köszönöm válaszod!
Autohifi City 18:11: Szia!
Én előre és hátra ezt ajánlanám:
[katt]
[katt]

Üdv.

Autohifi City 18:10: Szia!
Én előre és hátra ezt ajánlanám:
Audio System CARBON 165 16 cm-es elsőszett - Autóhifi (autohifi-city.hu)
Audio System CARBON 165 CO 16 cm-es autóhangszóró - Autóhifi (autohifi-city.hu)
Üdv.

hunkryo 16:30: Suzuki Swift 2019-be milyen első 16,5 hangszóró szettet ajánlanál ami megfizethető de a gyáritól jobb "élményt" nyújt. Magas hangszóró gyárilag egyáltalán nincs ebben a felszereltségben.
Hello!

Hatha mar belefutottal valami hasonloba.

Pioneer AVIC-Z830DAB, egy honapos keszulek.

Az AV input valaszto kepernyore bokve elkezdi ciklikusan frissiteni az elerheto forrasok listajat, es minden frissitesnel kulonbozo elerheto elemeket mutat.

A ket lista kozotti kulonbseg az USB1, USB2 es a Wifi Audio elemek, melyek nem szerepelnek az egyik listaban.

Ez magaban is eleg zavaro, mert megneheziti a listaelemek kivalasztasat (atrendezodik a lista ugyeber, nah psze pont akkor amikor boknel), de ami nagyobb baj, hogy iszonyatosan be is lassul a masina, neha le is fagy, csak ki/be kapcsolas segit.

Az, hogy van e egyseg bedugva az USB poortokba, az nem szamit, viszont a Wifi kapcsolata is elkezdett bizonytalankodni, sokszor nem hajlando kapcsolodni a telefonhoz, tobbszori probalkozas utan sem.

Valami tipp esetleg?

Elore is koszi!
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


Hooliboy
Hooliboy
Budapest

Rine
Rine
Mindszent

borla
borla
Örményes

janos0092
janos0092
Jászberény

Csigusz
Csigusz
Debrecen