AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




bepi81


Békéscsaba
Hozzászólások: 0
Reg.: 2017.05.17.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifije Autóhifije
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

peugeot boxer , rca jelszint átalakító bekötési rajz, opel omega hangszóró beépítő keret, connection kondenzátor, vw transporter hangszoró, ford s max rádió, hyundai i 40 rádió, tolatókamera bekötés, opelastra h ora beallitas, focus gyári navigáció

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


Tervek, dilemmák, döntések...


 
 Ki vagyok én?
 
Bende Istvánnak hívnak, a harmincas éveim kellős közepén járok, 2 gyermekes családapaként. Ezt a blogot azért kezdtem el írni, mert, amikor kutattam tapasztalat után a neten az enyémhez hasonló Avensisbe történő hifi építése kapcsán, egyszerűen nem találtam elegendő infót. Gondoltam, akkor írok én egy összefoglalót, hiszen, nagyrészt magam végeztem a beépítést, bár, néha muszáj volt segítséget kérnem. Szerencsére, fotókkal dokumentáltam az egyes munkafázisokat, így talán mások számára is hasznos know-how-val tud szolgálni a blog.
Előre bocsátom, hogy nem vagyok szakember, csak lelkes érdeklődő, aki autodidakta módon tanulja és tapasztalja a témát. A megfogalmazásaim helyenként lehetnek pongyolák, de törekszem az érthető, megfelelő nyelvezet alkalmazására.
 
 
Előszó
 
Miért kell egy 17 éves autóba a gyárinál komolyabb, jobb, drágább autóhifi, amikor az egész autó már csak alig látható összeget ér a használtautó piacon és egyébként is, egyre gyakrabban kell(het) költeni rá a kora miatt? - merülhet fel a kérdés az olvasóban. Tulajdonképpen, jogosan fogalmazódhat meg a kérdés a mai fogyasztói világban, hiszen, rendkívül kevés olyan új termék van manapság, ami 10-20-30 évig nem igényel cserét. Egy - számomra - egészséges, racionális szintig magam is osztom ezt a vélekedést, de autók esetében ez már árnyaltabb téma. Vagyok abban a szerencsés helyzetben, hogy céges autót használhatok, így, tulajdonképpen felesleges lehet saját a autó fenntartása, de annyira hozzám nőtt az elmúlt években meglévő Avensisem (2000/11. havi 1,8 vvt-i Wagon), hogy úgy döntöttem, még megtartjuk 5-6 évig. Maga az autó műszakilag hibátlan, gyakorlatilag az éves olajcseréken kívül 2 évente műszakiztatni viszem, fizetem az adóit és ennyiről szól az Élet vele.
Évente egyszer megyünk külföldi nyaralásra és jellemzően csak hétvégén veszem elő, így az évi futásteljesítménye mindössze 7-8000km. Törve soha nem volt, korrózió sehol nincs rajta, igaz, nem is hagyom, hogy legyen. Ha már javítani, toldozni-foltozni nem kell, valamit mégiscsak csináljak már vele, így fordult a figyelmem néhány hónappal ezelőtt az autóhifi fejlesztés felé.
 
 
Az autó eleve rendkívül csendes, alaposan szigetelt utastérrel rendelkezik, vastag textil paplanokkal a kárpitok mögött, mindenhol. Az egész utastér nyugalmat áraszt, sokak szerint unalmat is, ez már egyéni szubjektív megítélés kérdése, de autóhifi témában ez jó jel a jövőre nézve.
  
A kezdetek...
 
A gyári fejegység 2DIN-es, fedélzeti computer-rel egybe épített vezérlő kijelzőből áll és egy kijelző nélküli - Panasonic-Matsushita - CD-s fejegységből. Az ajtókban elöl, térd magasságban egy-egy 13 cm-es kis mélyközép foglal helyet, fent az "ablakháromszögben", pedig a magas sugárzók (40mm átmérő) csücsülnek. A hátsó ajtók is kaptak egy-egy 13 cm-es közép hangszórót az ajtó aljára. Nos, ezek egyike sem valami nagy durranás, de a vízállás jelentésekhez végül is megfelelnek. Nos, nekem ez nem volt elég...
 
 
 
Előző autóból átmentett "rendszer"...

Mint sokan mások, magam is megjártam az előző autóból maradt autóhifi átmentését 1.0 tevékenységként az Avensisbe. Erősítőnek egy kb 12 éves Jensen Invader 4000, kábelezéssel együtt, illetve egy 22 literes zárt kis ládában egy SAL BC3040 típusú "sub", ami inkább nevezhető egy nagyobb méretű mélyközépnek, tekintettel arra, hogy 3500Hz-en még hallható hangot ad ki. Aki végül megvette tőlem, azt mondta, ez a hangszóró inkább zenészeknek, gitárosoknak jó választás hangfalba.
Maga a rendszer sokkal jobb, hangosabb volt már, mint gyári állapotában, pedig a fejegységet meghagytam gyárinak. A célom az volt, hogy semmi ne látszódjon az utastérben az autóhifiből. Ehhez azért ragaszkodtam, mert az Avensis belterét az előző évezredben rajzolták és számomra mindenféle modern kütyü stílusidegen lett volna benne. Persze, ezen a szemléleten muszáj volt csiszolnom, ha jobb hangot akartam az autóban, de erről kicsit később...
 
 
Az elmúlt 2 évben elvégeztem az autóhifi fejlesztés 0. pontját, a rezgéscsillapítást. Őszintén azt gondolom, hogy ez a legfontosabb feladat, mielőtt az ember bármilyen komponensét kicserélné, hiszen, a nincs is annál zavaróbb, amikor a hangos zenét túl rezonálják a kasztni nagy, egybefüggő lemez felületei. A rezgéscsillapítási munkák nálam 2 év alatt, szakaszosan készültek el. Az első ajtók, hátsó ajtók, hátsó oldallemez tetőlemez és legutóbb a csomagtérajtó. A csomagtér padlólemeze még várat magára, mint opcionális felület, ugyanis, egyrészt inkább az utazási komfortra volna jótékony hatása, másrészt, rendelkezik viszonylag jó gyári rezgéscsillapítással, így ennek burkolása nem annyira sürgető.
 
 
A rezgéscsillapításra 2 féle anyagot használtam fel, mindkettő bitumenes, alukasírozott, öntapadós termék. Az egyik a Soudal Soudaband 100cmX30cm kiszerelése, a másik a Hanno Protecto PF830. A piacon számtalan helyen jelen van az STP (Standardplast) is, rendkívül széles választékkal és komoly autóhifis tapasztalattal, az is bátran használható. A Dynamat számomra túl magas árkategóriában van, ezért nem játszott.
 
 
A Soudal nem kifejezetten autóhifihez lett fejlesztve, de jól lehet vele dolgozni és kiszerelése folytán kiadós. Hatékonysága megfelelő, de tudni kell, hogy mindössze 1,8kg/m2 fajsúllyal rendelkezik, szemben a Hanno Protecto PF830 3kg/m2 adatával. Rezgéscsillapításkor előny a nagyobb fajsúly, de figyelni kell arra, hogy függőleges felületekre túl nagy sűrűségű anyagokat se tegyünk, mert melegben megolvadhat és lecsúszik a felületről. A Soudal került az ajtók külső lemezének belső oldalára, a Hanno, pedig az ajtók belső lemezére, lezárandó az összes szerelőnyílást. A szerelés menetét egy későbbi bejegzésben részletesen leírom, fotókkal szemléltetve.   
 
Dilemmák hada...
 
Ugye nem kell részleteznem a szitut, amikor az ember szeretne valamit vásárolni, megvan a képzelt keret is rá, bemegy a boltba és rájön, hogy annyi pénzért, amennyit gondolt, nem fog olyan terméket kapni, ami teljesíteni fogja az elvárásait?
Az autóhifivel tipikusan EZ a helyzet. Túl vagyok egy komplett házfelújításon, jó közelítéssel 1,3x a szorzó, amivel meg lehet növelni a rászánt összeget, mire a végére ér az ember.
 
 
Kb tavaly ősz körül észleltem először, hogy a vezető oldali ajtóban lévő hangszórók (magas és mélyközép is) halkabban szólnak, mint a jobb oldali páros. Szétszedés, méregetés, vezetékek ellenőrzése... minden jó, nyilván, hiszen, nem volt piszkálva, a Toyota elektronikája, pedig eléggé atombiztos. Maradt a fejegység hiba, mint lehetőség. Nagyjából ekkor döntöttem el, hogy kénytelen leszek kompromisszumot kötni a beltér kinézete terén és fejegységet kell cseréljek.
 
 
Szerencsére van egy jóbarátom, aki autóhifiben jártas és gyakorlott, így a segítségével elkezdődött a tanulás folyamata.
 
 
 Jött az ötlet, hogy fejegység csere. Oké, de ha a gyári hangszórók maradnak, nem lesz élvezetes a hangzás, bár, valamennyit biztosan fog javítani rajta. Kellenek hangszórók is. De, ha már hangszórók és fejegység, akkor már a hangszórókábeleket is illene cserélni, hogy ne a gyári tyúkbeleken menjenek a jelek. Tehát, akinek még nem világos a dolog anyagi oldala, annak jelezném:
 
 
Fejegység: 40000Ft
Hangszórószett + vezetékek: 40000Ft.
 
 
És ezek nem kiugró értékek, éppen nem belépő szintet képviselnek, semmi luxus. Tehát, máris megdupláztuk a szükséges összeget. Nem arról van szó, hogy "oké, akkor szórjuk két kézzel a pénzt!", hanem egyszerűen ahhoz, hogy a várt minőségbeli javulás tényleg hallható legyen az autóban, rendszer szinten kell gondolkozni. Hiába van jó fejegységem, ha gyengék a hangszórók és/vagy a hangszórókábel. Tudom, vannak, akik szerint csak egy bizonyos szint felett fogjuk észre venni a jobb minőségű hangszóró vezeték "hangját", de én ezt nem osztom.
A következő gondolat egy normális sub hangszóró beszerzése volt. Peti barátomra hallgatva, elkezdtem böngészni a facebook autóhifi adok-veszek csoportjainak, valamint, a prohardver apróhirdetéseit.
Utóbbin tűnt fel a Phase Evolution SX12 sub. Ment egyből a kérdés, hogy "na, ez milyen lehet?", jött a válasz, hogy "ez jó!".
 
15000 Ft-ért egy 150 EUR-s sub igen jó vétel, ráadásul, szinte alig használt állapotban, teljesen újszerű volt. Nagyon örültem neki, de arra nem gondoltam, hogy a 22 literes kis ládában megfullad, hiszen a gyári adatai alapján egy 32 literes zárt/reflex méretű ládát igényel. Oké, vegyünk ládát is. Ebből újat vettem, mert nem volt drága 11400 Ft-ért.
Közben szembejött a hirdető oldalakon egy Pioneer MVH-X580XT fejegység, 1 hónapja vásárolva, 36 hó Pio garanciával, hivatalosan. 12000Ft-tal a bolti ár alatt... Ki az, aki nem ugrik ilyen ajánlatra? Korrekt volt az eladó, korrekt a cucc, írtuk is az adásvételit.
 
Az eredeti elképzelésem az erősítőről az volt, hogy azt majd a jövő évben fogom cserélni, addig kihúzza a Jensen az utasülés alatt. Hát, nem!
Tovább nézegettem a facebook autóhifis adok-veszek csoportjait, felbukkant egy Emphaser EA470 típusú 4 csatornás, igen tiszteletet parancsoló hűtőbordákkal ellátott erősítő, mondanom sem kell, pöpec állapotban (mindössze néhány jelentéktelen karc volt rajta, de javítani nem kellett soha. Utána néztem a neten. Valamikor 2012. környékén árulták utoljára, akkor 105900Ft-ért, tehát, messze nem alap erősítő, ez valami más lehetett. Alaposabban kutatva a google-ön, találtam német tesztet róla, amiben igen jó véleménnyel voltak róla, továbbá, Peti barátom is találkozott már vele, ő is bőszen ajánlotta, hogy ugorjak rá. Megtaláltam az adatlapját és használati útmutatóját is, ami nagy kincs a számomra. Papíron nem mond sokat a teljesítménye, 4x63W RMS (erősítőknél, ugye, NEM a maximális teljesítményt emlegetjük!!!) 4 ohmon és 13,6V mellett, de mindezt meglehetősen erős hanggal és jó minőségben, minimális torzítás mellett tudja. Az ára 15000Ft. Egy hetede az újkori árának... Naná, hogy megvettem, ilyen bizniszt nem lehet kihagyni.
 
Érdekessége, hogy nem volt beépített biztosítéka, így azt vennem kellett, biztosítékházzal együtt (1db 60A).
 
Így borult minden tervem az autóhifi fejlesztésének ütemezése kapcsán, köszönhetően annak, hogy egy-egy komponensből tök véletlen botlottam bele a megfelelőbe és nem lehetett kihagyni a megvásárlását. Ember tervez... szokták mondani. 
 

(2 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2017. 08. 14. 15:15



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


13:43: Szeretnék kérni egy magyar leírást a KMM BT305 autórádióhoz. Előre is köszönöm. És szeretnék ...

Autohifi City 06:20: Szia! Sajnos nem tudom beszerezni. Ezt csak a garanciális szervízben ...
SONY Sony WX-920BT CD-lejátszós vevőkészülék Bluetooth technológiával 2din CD autórádió
22:35: Üdv, Sziasztok! Vettem egy 2003-as skoda fabiat, amiben egy sony wx920 bt fejegyseg van. Nincs ...
SONY Sony WX-920BT CD-lejátszós vevőkészülék Bluetooth technológiával 2din CD autórádió
18:59: udvözlöm, van egy w203 mercim, szeretnék vele egy 2dines rádiót, vettem hozza merci iso csatlakozó ...
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
Autohifi City 09:47: Szia! Ezek kellenek ...
JVC KW-R930BT 2 DIN méretû autórádió Bluetooth kihangosítóval 2din CD autórádió
06:24: Üdv Erre a ternékre szeretném cserélni a 2005-ös Suzuki swiftem gyári rádióját. Szeretném, hogy ...
JVC KW-R930BT 2 DIN méretû autórádió Bluetooth kihangosítóval 2din CD autórádió

Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Szia Zsolti! A múltkoriban beszéltél apukámmal, viszont kérésére (mivel én többet olvastam utána a dolgoknak) én írom neked az üzenetet. Először is leírnám, hogy miből is tevődik össze az a bizonyos autóhifi:
Fejegység: Pioneer MVH-190UBG
Első szett: Pioneer TS-A173CI
Erősítő: Mac Energy 6000
Mélynyomó: Hertz DBX 30.3
Az erősítő hajtja meg az első szettet is, illetve a mélynyomót is. Mivel a fejegységnek csak egy pár RCA kimenete van (Egy bal és egy jobb), így egy Y elsztóval oldottuk meg az erősítést. És az autó egy Alfa Romeo 155, ami egy 4 ajtós sedan. (Tehát a csomagtartó "el van szigetelve" az utastértől. Általában rock zenét hallgat(unk), ezért is vettünk zárt ládát, mivel mindenhol azt írták, hogy az sokkal pontosabb mélyeket ad. Szóval a probléma maga annyi, hogy nincs elég basszus. Azaz van, de csak hogyha az erősítőn található "Bass Boost"-ot feljebb tekerjük. Azt olvastam, hogy a Bass Boost annyit tesz, hogy a ~45Hz-es tartományt felhangosítja, viszont ez úgynevezett "clipping"-et okozhat, ami nem tesz jót se a mélynyomónak, se az erősítőnek. (Javíts ki kérlek ha tévedek, koránt sem vagyok otthon a témában. ) Nyilván nem szeretnénk kárt tenni semmibe sem, ezért kérdezünk téged. Mit tudnánk tenni? Esetleg az erősítőn a basszus "Level"-t fel lehet tekerni maximumra, azzal nem okozunk bajt? Vagy mi az a beállítás, amivel "több basszust" tudnánk elérni, a lehető legkevesebb károkozással? Illetve még egy kisebb kérdés: Hogyha az erősítőre van kötve az első szett is illetve a láda is (hídba van kötve a láda), akkor nekünk 3 vagy 4 csatornát kell kiválasztani az erősítőn? Előre is nagyon szépen köszönjük mind a ketten!
Szia! A Pionner MVH-S320BT fejegységem van. Ha a kihangosítót használom nagyon zúg , gerjed . Hogyan lehet ezen állítani háttér zajt hangminőséget? Sajna nincs hozzá részletes magyar nyelvű használati utasítás. Köszi előre is.
Szervusz! Astra F 96' hoz kellene rádió bekötéshez adapter kábel. (Gyári csatihoz való csatlakozáshoz) köthető, vagy isos. (Antenna toldóval!) Tudtok beszerezni, ha igen milyen áron, mikorra? Bemennék érte ha van. A választ előre is köszi.
Autohifi City 21:21: Szia!
Nagyon szívesen. Sok örömöt az új készülékhez.
Üdv.
Szia Zsolti!
Meg szeretném köszönni a fejegység beszerelését,minden szuper módon müködik!Igényes,prima munka.
Köszönöm!!!
Szia
Ford KA 2006-os autóban a gyári hangszórók cseréje (az ajtóban) hozhat-e minőségi javulást?

Szeretnék 1 dines fejegységet bele, ami kihajtható képernyős. A képernyőn nem néznék filmet, csak a tolatókamerát és az android telefonom tükrözném, azaz csupán zenehallgatás a cél. Mit ajánlasz?
Költségkeret 40 eFt.
Köszi
Szia Zsolti! van egy régi aiwa hifi-m nsx sz50! tud 2x 100 w rms-t! egy sal 30 cm boxer mélynyomó ami 4 ohm os van rajta! Sehol nem találok ilyet. Ha tudsz valami hasonlót ajánlani ami árban is legfeljebb 10-12 eft meg köszönném!
Szia.Van egy Phonocar vm040 autó rádióm,és szerintem a hangerő potméter megadta magát.Hol tudnék belevaló potit vásárolni,rendelni.Köszönöm szépen a segítséget!! Ha lehet a kexpisti@gmail.comra kérhetném a választ? Köszi.Üdv:_ Pisti.
Autohifi City 19:55: Szia!
Én mindenképpen az Audison szettet javasolnám, vagy még ezt a típust:
[katt]
Üdv.
Honda Jazz 2005, Alpine MRV-F300 erősítő, Kenwood BT356 fejegység.
Gladen 600c1 erősítő a HiVi mélykádához/zárt.
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


pittyes
pittyes
Pilisvörösvár

raptor
raptor
Edelény

bitlisz
bitlisz
Pécs

mosy4
mosy4
Pécel

Máté18
Máté18
Seregélyes