AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




bepi81


Békéscsaba
Hozzászólások: 0
Reg.: 2017.05.17.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifije Autóhifije
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

5őw, caska, delta 6 vw radio , teljesítmény, opel tigra, Watt, alpine, seat, caska ca3038, peugeot

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
Farkas Ádám2019. 07. 16.
Németh Máté2019. 07. 15.
Huszár Martin2019. 07. 14.
Zsiga Dalma 2019. 07. 13.
Szabó Lóránt2019. 07. 12.
Lestyán György2019. 07. 11.
Győri Attila Tamás2019. 07. 10.
Dornyi Tibor2019. 07. 09.
Tomkó Márk2019. 07. 08.
Elek István2019. 07. 07.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 


Tervek, dilemmák, döntések...


 
 Ki vagyok én?
 
Bende Istvánnak hívnak, a harmincas éveim kellős közepén járok, 2 gyermekes családapaként. Ezt a blogot azért kezdtem el írni, mert, amikor kutattam tapasztalat után a neten az enyémhez hasonló Avensisbe történő hifi építése kapcsán, egyszerűen nem találtam elegendő infót. Gondoltam, akkor írok én egy összefoglalót, hiszen, nagyrészt magam végeztem a beépítést, bár, néha muszáj volt segítséget kérnem. Szerencsére, fotókkal dokumentáltam az egyes munkafázisokat, így talán mások számára is hasznos know-how-val tud szolgálni a blog.
Előre bocsátom, hogy nem vagyok szakember, csak lelkes érdeklődő, aki autodidakta módon tanulja és tapasztalja a témát. A megfogalmazásaim helyenként lehetnek pongyolák, de törekszem az érthető, megfelelő nyelvezet alkalmazására.
 
 
Előszó
 
Miért kell egy 17 éves autóba a gyárinál komolyabb, jobb, drágább autóhifi, amikor az egész autó már csak alig látható összeget ér a használtautó piacon és egyébként is, egyre gyakrabban kell(het) költeni rá a kora miatt? - merülhet fel a kérdés az olvasóban. Tulajdonképpen, jogosan fogalmazódhat meg a kérdés a mai fogyasztói világban, hiszen, rendkívül kevés olyan új termék van manapság, ami 10-20-30 évig nem igényel cserét. Egy - számomra - egészséges, racionális szintig magam is osztom ezt a vélekedést, de autók esetében ez már árnyaltabb téma. Vagyok abban a szerencsés helyzetben, hogy céges autót használhatok, így, tulajdonképpen felesleges lehet saját a autó fenntartása, de annyira hozzám nőtt az elmúlt években meglévő Avensisem (2000/11. havi 1,8 vvt-i Wagon), hogy úgy döntöttem, még megtartjuk 5-6 évig. Maga az autó műszakilag hibátlan, gyakorlatilag az éves olajcseréken kívül 2 évente műszakiztatni viszem, fizetem az adóit és ennyiről szól az Élet vele.
Évente egyszer megyünk külföldi nyaralásra és jellemzően csak hétvégén veszem elő, így az évi futásteljesítménye mindössze 7-8000km. Törve soha nem volt, korrózió sehol nincs rajta, igaz, nem is hagyom, hogy legyen. Ha már javítani, toldozni-foltozni nem kell, valamit mégiscsak csináljak már vele, így fordult a figyelmem néhány hónappal ezelőtt az autóhifi fejlesztés felé.
 
 
Az autó eleve rendkívül csendes, alaposan szigetelt utastérrel rendelkezik, vastag textil paplanokkal a kárpitok mögött, mindenhol. Az egész utastér nyugalmat áraszt, sokak szerint unalmat is, ez már egyéni szubjektív megítélés kérdése, de autóhifi témában ez jó jel a jövőre nézve.
  
A kezdetek...
 
A gyári fejegység 2DIN-es, fedélzeti computer-rel egybe épített vezérlő kijelzőből áll és egy kijelző nélküli - Panasonic-Matsushita - CD-s fejegységből. Az ajtókban elöl, térd magasságban egy-egy 13 cm-es kis mélyközép foglal helyet, fent az "ablakháromszögben", pedig a magas sugárzók (40mm átmérő) csücsülnek. A hátsó ajtók is kaptak egy-egy 13 cm-es közép hangszórót az ajtó aljára. Nos, ezek egyike sem valami nagy durranás, de a vízállás jelentésekhez végül is megfelelnek. Nos, nekem ez nem volt elég...
 
 
 
Előző autóból átmentett "rendszer"...

Mint sokan mások, magam is megjártam az előző autóból maradt autóhifi átmentését 1.0 tevékenységként az Avensisbe. Erősítőnek egy kb 12 éves Jensen Invader 4000, kábelezéssel együtt, illetve egy 22 literes zárt kis ládában egy SAL BC3040 típusú "sub", ami inkább nevezhető egy nagyobb méretű mélyközépnek, tekintettel arra, hogy 3500Hz-en még hallható hangot ad ki. Aki végül megvette tőlem, azt mondta, ez a hangszóró inkább zenészeknek, gitárosoknak jó választás hangfalba.
Maga a rendszer sokkal jobb, hangosabb volt már, mint gyári állapotában, pedig a fejegységet meghagytam gyárinak. A célom az volt, hogy semmi ne látszódjon az utastérben az autóhifiből. Ehhez azért ragaszkodtam, mert az Avensis belterét az előző évezredben rajzolták és számomra mindenféle modern kütyü stílusidegen lett volna benne. Persze, ezen a szemléleten muszáj volt csiszolnom, ha jobb hangot akartam az autóban, de erről kicsit később...
 
 
Az elmúlt 2 évben elvégeztem az autóhifi fejlesztés 0. pontját, a rezgéscsillapítást. Őszintén azt gondolom, hogy ez a legfontosabb feladat, mielőtt az ember bármilyen komponensét kicserélné, hiszen, a nincs is annál zavaróbb, amikor a hangos zenét túl rezonálják a kasztni nagy, egybefüggő lemez felületei. A rezgéscsillapítási munkák nálam 2 év alatt, szakaszosan készültek el. Az első ajtók, hátsó ajtók, hátsó oldallemez tetőlemez és legutóbb a csomagtérajtó. A csomagtér padlólemeze még várat magára, mint opcionális felület, ugyanis, egyrészt inkább az utazási komfortra volna jótékony hatása, másrészt, rendelkezik viszonylag jó gyári rezgéscsillapítással, így ennek burkolása nem annyira sürgető.
 
 
A rezgéscsillapításra 2 féle anyagot használtam fel, mindkettő bitumenes, alukasírozott, öntapadós termék. Az egyik a Soudal Soudaband 100cmX30cm kiszerelése, a másik a Hanno Protecto PF830. A piacon számtalan helyen jelen van az STP (Standardplast) is, rendkívül széles választékkal és komoly autóhifis tapasztalattal, az is bátran használható. A Dynamat számomra túl magas árkategóriában van, ezért nem játszott.
 
 
A Soudal nem kifejezetten autóhifihez lett fejlesztve, de jól lehet vele dolgozni és kiszerelése folytán kiadós. Hatékonysága megfelelő, de tudni kell, hogy mindössze 1,8kg/m2 fajsúllyal rendelkezik, szemben a Hanno Protecto PF830 3kg/m2 adatával. Rezgéscsillapításkor előny a nagyobb fajsúly, de figyelni kell arra, hogy függőleges felületekre túl nagy sűrűségű anyagokat se tegyünk, mert melegben megolvadhat és lecsúszik a felületről. A Soudal került az ajtók külső lemezének belső oldalára, a Hanno, pedig az ajtók belső lemezére, lezárandó az összes szerelőnyílást. A szerelés menetét egy későbbi bejegzésben részletesen leírom, fotókkal szemléltetve.   
 
Dilemmák hada...
 
Ugye nem kell részleteznem a szitut, amikor az ember szeretne valamit vásárolni, megvan a képzelt keret is rá, bemegy a boltba és rájön, hogy annyi pénzért, amennyit gondolt, nem fog olyan terméket kapni, ami teljesíteni fogja az elvárásait?
Az autóhifivel tipikusan EZ a helyzet. Túl vagyok egy komplett házfelújításon, jó közelítéssel 1,3x a szorzó, amivel meg lehet növelni a rászánt összeget, mire a végére ér az ember.
 
 
Kb tavaly ősz körül észleltem először, hogy a vezető oldali ajtóban lévő hangszórók (magas és mélyközép is) halkabban szólnak, mint a jobb oldali páros. Szétszedés, méregetés, vezetékek ellenőrzése... minden jó, nyilván, hiszen, nem volt piszkálva, a Toyota elektronikája, pedig eléggé atombiztos. Maradt a fejegység hiba, mint lehetőség. Nagyjából ekkor döntöttem el, hogy kénytelen leszek kompromisszumot kötni a beltér kinézete terén és fejegységet kell cseréljek.
 
 
Szerencsére van egy jóbarátom, aki autóhifiben jártas és gyakorlott, így a segítségével elkezdődött a tanulás folyamata.
 
 
 Jött az ötlet, hogy fejegység csere. Oké, de ha a gyári hangszórók maradnak, nem lesz élvezetes a hangzás, bár, valamennyit biztosan fog javítani rajta. Kellenek hangszórók is. De, ha már hangszórók és fejegység, akkor már a hangszórókábeleket is illene cserélni, hogy ne a gyári tyúkbeleken menjenek a jelek. Tehát, akinek még nem világos a dolog anyagi oldala, annak jelezném:
 
 
Fejegység: 40000Ft
Hangszórószett + vezetékek: 40000Ft.
 
 
És ezek nem kiugró értékek, éppen nem belépő szintet képviselnek, semmi luxus. Tehát, máris megdupláztuk a szükséges összeget. Nem arról van szó, hogy "oké, akkor szórjuk két kézzel a pénzt!", hanem egyszerűen ahhoz, hogy a várt minőségbeli javulás tényleg hallható legyen az autóban, rendszer szinten kell gondolkozni. Hiába van jó fejegységem, ha gyengék a hangszórók és/vagy a hangszórókábel. Tudom, vannak, akik szerint csak egy bizonyos szint felett fogjuk észre venni a jobb minőségű hangszóró vezeték "hangját", de én ezt nem osztom.
A következő gondolat egy normális sub hangszóró beszerzése volt. Peti barátomra hallgatva, elkezdtem böngészni a facebook autóhifi adok-veszek csoportjainak, valamint, a prohardver apróhirdetéseit.
Utóbbin tűnt fel a Phase Evolution SX12 sub. Ment egyből a kérdés, hogy "na, ez milyen lehet?", jött a válasz, hogy "ez jó!".
 
15000 Ft-ért egy 150 EUR-s sub igen jó vétel, ráadásul, szinte alig használt állapotban, teljesen újszerű volt. Nagyon örültem neki, de arra nem gondoltam, hogy a 22 literes kis ládában megfullad, hiszen a gyári adatai alapján egy 32 literes zárt/reflex méretű ládát igényel. Oké, vegyünk ládát is. Ebből újat vettem, mert nem volt drága 11400 Ft-ért.
Közben szembejött a hirdető oldalakon egy Pioneer MVH-X580XT fejegység, 1 hónapja vásárolva, 36 hó Pio garanciával, hivatalosan. 12000Ft-tal a bolti ár alatt... Ki az, aki nem ugrik ilyen ajánlatra? Korrekt volt az eladó, korrekt a cucc, írtuk is az adásvételit.
 
Az eredeti elképzelésem az erősítőről az volt, hogy azt majd a jövő évben fogom cserélni, addig kihúzza a Jensen az utasülés alatt. Hát, nem!
Tovább nézegettem a facebook autóhifis adok-veszek csoportjait, felbukkant egy Emphaser EA470 típusú 4 csatornás, igen tiszteletet parancsoló hűtőbordákkal ellátott erősítő, mondanom sem kell, pöpec állapotban (mindössze néhány jelentéktelen karc volt rajta, de javítani nem kellett soha. Utána néztem a neten. Valamikor 2012. környékén árulták utoljára, akkor 105900Ft-ért, tehát, messze nem alap erősítő, ez valami más lehetett. Alaposabban kutatva a google-ön, találtam német tesztet róla, amiben igen jó véleménnyel voltak róla, továbbá, Peti barátom is találkozott már vele, ő is bőszen ajánlotta, hogy ugorjak rá. Megtaláltam az adatlapját és használati útmutatóját is, ami nagy kincs a számomra. Papíron nem mond sokat a teljesítménye, 4x63W RMS (erősítőknél, ugye, NEM a maximális teljesítményt emlegetjük!!!) 4 ohmon és 13,6V mellett, de mindezt meglehetősen erős hanggal és jó minőségben, minimális torzítás mellett tudja. Az ára 15000Ft. Egy hetede az újkori árának... Naná, hogy megvettem, ilyen bizniszt nem lehet kihagyni.
 
Érdekessége, hogy nem volt beépített biztosítéka, így azt vennem kellett, biztosítékházzal együtt (1db 60A).
 
Így borult minden tervem az autóhifi fejlesztésének ütemezése kapcsán, köszönhetően annak, hogy egy-egy komponensből tök véletlen botlottam bele a megfelelőbe és nem lehetett kihagyni a megvásárlását. Ember tervez... szokták mondani. 
 

(2 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2017. 08. 14. 15:15



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások



Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

tataratatata 14:46: Helló Zsolt!
Vásároltam egy új autórádiót és nem tudom, hogy mire kössem az """amplifer control wire"""szálat!
A régin nem volt ez.
Talán direct 12v-ra, vagy az ACC-re kellene?
Kérlek segíts!
Köszi, a segítséget.
Üdv: Zoli

Autohifi City 18:32: Szia!
Egy jelszint átalakítóval megoldható a dolog:
[katt]
Üdv.
Sziasztok! Segítségre volna szükségem.A témában elég laikus vagyok, de megpróbálom a legegyszerűbben leírni a problémámat. Van egy dusterem, amiben gyári 2din fejegység van, valamint egy, a régi autómból megmaradt Sony erősítőm. Szeretném beszerelni az erősítőt az autóba, azonban a fejegységemen nem tudom csatlakoztatni azt (nincs RCA kimenet, azt hiszem így hívják). Van-e valami megoldás erre, vagy halott ötlet és fejegységet kellene cserélnem. A segítséget előre is köszönöm.
Üdv: Lajos
Sziasztok!
DNX4230Bt-m szivat mostanában, a navigáció nem akar elindulni, egy fehér háttérre bedob egy üzenetet, hogy a kezdő képet nem tudja betölteni(amin az az üzenet szerepelne, hogy menet közben ne használjam a GPS-t és lenne egy elfogadó gomb, ami nem tud megjelenni. Mitől lehet ez?
Köszönettel: Jimbo
Szia!
Vettem egy használt Kenwood kmm122y fejegységet. direktbe kötöttem a piros és sárga vezetéket biztosítékokkal az aksira bekötéskor szikrázott gondolom nem lenne ez baj mivel fogyasztó. kikapcs majd reset és ettől a biztosíték elszált kicseréltem 1,5 A ra és igy müködött a rádió rendesen. De lekapcsolt bekötött állapotba rámértem az aksira 13,60 majd egy félóra mulva újra mértem már csak 13,45 és igy tovább az idő múlásával szívta az aksit. A kérdésem az hogy a fejegység lehet e zárlatos ha igen hogy lehet megállapítani? vagy más bekötést alalmazva ez a jelenség megszűnhet.

Autohifi City 21:57: Szia!
Hívj fel Kedden.
06704506440
Üdv.
Üdv Zsolti!2001-es Reneault Megan scénic 2.0 gépkocsiba gyári új rádió került beszerelésre de nincs meg a kód valamint az antenna letört melyet ki kellene cserélni meg kellene oldani a . problémát. Tudnál esetleg időpontot mondani mikor keresselek fel. Üdvözlettel. Gulácsi Gyula Tel +36303767761
Autohifi City 20:25: Szia!
A biztositék tábláról kell vinni a rádióhoz.
Üdv.
Üdv.Van egy skoda fabia 1,4 2008-as.A gyári rádiót szeretném kicserélni egy HD MP5 2 dines rádióra megvettem hozzá a csatlakozót ISO kell a rádiohoz.A gond az hogy nem találok 12 voltot amit csak az gyújtás után kapna így nem kapcsol ki a rádió kijelzője és két nap alatt lemerití az aksit..Van megoldás vagy új vezetéket kell bekötni? Kösz a választ
Szia!
Egy régi Fiat Punto I-be szeretném a gyári ajtó hangszórót kicserélni egy jobbra (meg mert amúgy is elöregedett és zörög). A rendszer gyárilag 6 hangszórós, elöl van 2 csipogó és hátul van két kisebb hangszóró a kalaptartóban. Az ajtó hangszórón 16 (?) cm-es és egyutas (mármint önmagában egyutas).
Mit ajánlasz? Van aki azt mondta, vegyek bele kétutas hangszórót, nem lesz belőle baj.
Köszönettel:
Ákos
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


fustiistvan Hangminőség autóhifije
pioneer autóhifi
Pisti666 Normál autóhifije
sal autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Puppyka Normál autóhifije
autóhifi
Ordas92 Normál autóhifije
autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


andraas
andraas
Ajka

Vikócika
Vikócika
Ludányhalászi

Tibor 1965
Tibor 1965
Jászkarajenő

bmarton
bmarton
Őrbottyán

f.tamas91
f.tamas91
Jánkmajtis