AUTÓRÁDIÓ AUTÓHANGSZÓRÓ MÉLYNYOMÓ AUTÓS ERŐSÍTŐ KONDENZÁTOR SZERELÉSI ANYAG
AUTÓHIFI OUTLET

Felhasználó menüje




bepi81


Békéscsaba
Hozzászólások: 0
Reg.: 2017.05.17.


Adatlapja Adatlapja
Autóhifije Autóhifije
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Vásárlásai Vásárlásai
Üzenőfal Üzenőfal
Követői Követői
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

AUTÓHIFI



Autóhifi kereső


Keresett autóhifi termék neve:

Autóhifi Keresés
Részletes autóhifi keresés

A 10 utolsó autóhifi keresés:

golf 4, jvc autórádió használati utasítás, kormánytávvezérlő adapter ford, rca jelátalakító, üres mélyláda mondeo, mazda 3 usb adapter, rezgéscsillapítás, autó folia zalaegerszeg, mazda 6 bose mélynyomó, mondeo mk5

Ingyen KENWOOD autórádió
Minden nap kisorsolunk egy ilyen KENWOOD autórádiót és semmit sem kérünk érte cserébe...
Megnézem
EDDIGI NYERTESEK
Ingyen KENWOOD autórádió nyertesek
csák istván2019. 09. 18.
Balogh József2019. 09. 17.
Cseszneki István2019. 09. 16.
Majnár Dániel2019. 09. 15.
Staudinger Henrietta2019. 09. 14.
Süveges Sándor2019. 09. 13.
Majláth Zoltán2019. 09. 12.
Beluch János2019. 09. 11.
Kovács Zsolt Pál2019. 09. 10.
Végi Lajos2019. 09. 09.
További nyertesek

Autóhifi gyártók


Autóhifi gyártók
 
Rockford Fosgate autóhifi

Autóhifi címkék



Autóhifi partner


Viszonteladó és autóhifi beszerelés végző partnereket keresünk a következő városokba:
 
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti 

 

 

 
  User blog


Tervek, dilemmák, döntések...


 
 Ki vagyok én?
 
Bende Istvánnak hívnak, a harmincas éveim kellős közepén járok, 2 gyermekes családapaként. Ezt a blogot azért kezdtem el írni, mert, amikor kutattam tapasztalat után a neten az enyémhez hasonló Avensisbe történő hifi építése kapcsán, egyszerűen nem találtam elegendő infót. Gondoltam, akkor írok én egy összefoglalót, hiszen, nagyrészt magam végeztem a beépítést, bár, néha muszáj volt segítséget kérnem. Szerencsére, fotókkal dokumentáltam az egyes munkafázisokat, így talán mások számára is hasznos know-how-val tud szolgálni a blog.
Előre bocsátom, hogy nem vagyok szakember, csak lelkes érdeklődő, aki autodidakta módon tanulja és tapasztalja a témát. A megfogalmazásaim helyenként lehetnek pongyolák, de törekszem az érthető, megfelelő nyelvezet alkalmazására.
 
 
Előszó
 
Miért kell egy 17 éves autóba a gyárinál komolyabb, jobb, drágább autóhifi, amikor az egész autó már csak alig látható összeget ér a használtautó piacon és egyébként is, egyre gyakrabban kell(het) költeni rá a kora miatt? - merülhet fel a kérdés az olvasóban. Tulajdonképpen, jogosan fogalmazódhat meg a kérdés a mai fogyasztói világban, hiszen, rendkívül kevés olyan új termék van manapság, ami 10-20-30 évig nem igényel cserét. Egy - számomra - egészséges, racionális szintig magam is osztom ezt a vélekedést, de autók esetében ez már árnyaltabb téma. Vagyok abban a szerencsés helyzetben, hogy céges autót használhatok, így, tulajdonképpen felesleges lehet saját a autó fenntartása, de annyira hozzám nőtt az elmúlt években meglévő Avensisem (2000/11. havi 1,8 vvt-i Wagon), hogy úgy döntöttem, még megtartjuk 5-6 évig. Maga az autó műszakilag hibátlan, gyakorlatilag az éves olajcseréken kívül 2 évente műszakiztatni viszem, fizetem az adóit és ennyiről szól az Élet vele.
Évente egyszer megyünk külföldi nyaralásra és jellemzően csak hétvégén veszem elő, így az évi futásteljesítménye mindössze 7-8000km. Törve soha nem volt, korrózió sehol nincs rajta, igaz, nem is hagyom, hogy legyen. Ha már javítani, toldozni-foltozni nem kell, valamit mégiscsak csináljak már vele, így fordult a figyelmem néhány hónappal ezelőtt az autóhifi fejlesztés felé.
 
 
Az autó eleve rendkívül csendes, alaposan szigetelt utastérrel rendelkezik, vastag textil paplanokkal a kárpitok mögött, mindenhol. Az egész utastér nyugalmat áraszt, sokak szerint unalmat is, ez már egyéni szubjektív megítélés kérdése, de autóhifi témában ez jó jel a jövőre nézve.
  
A kezdetek...
 
A gyári fejegység 2DIN-es, fedélzeti computer-rel egybe épített vezérlő kijelzőből áll és egy kijelző nélküli - Panasonic-Matsushita - CD-s fejegységből. Az ajtókban elöl, térd magasságban egy-egy 13 cm-es kis mélyközép foglal helyet, fent az "ablakháromszögben", pedig a magas sugárzók (40mm átmérő) csücsülnek. A hátsó ajtók is kaptak egy-egy 13 cm-es közép hangszórót az ajtó aljára. Nos, ezek egyike sem valami nagy durranás, de a vízállás jelentésekhez végül is megfelelnek. Nos, nekem ez nem volt elég...
 
 
 
Előző autóból átmentett "rendszer"...

Mint sokan mások, magam is megjártam az előző autóból maradt autóhifi átmentését 1.0 tevékenységként az Avensisbe. Erősítőnek egy kb 12 éves Jensen Invader 4000, kábelezéssel együtt, illetve egy 22 literes zárt kis ládában egy SAL BC3040 típusú "sub", ami inkább nevezhető egy nagyobb méretű mélyközépnek, tekintettel arra, hogy 3500Hz-en még hallható hangot ad ki. Aki végül megvette tőlem, azt mondta, ez a hangszóró inkább zenészeknek, gitárosoknak jó választás hangfalba.
Maga a rendszer sokkal jobb, hangosabb volt már, mint gyári állapotában, pedig a fejegységet meghagytam gyárinak. A célom az volt, hogy semmi ne látszódjon az utastérben az autóhifiből. Ehhez azért ragaszkodtam, mert az Avensis belterét az előző évezredben rajzolták és számomra mindenféle modern kütyü stílusidegen lett volna benne. Persze, ezen a szemléleten muszáj volt csiszolnom, ha jobb hangot akartam az autóban, de erről kicsit később...
 
 
Az elmúlt 2 évben elvégeztem az autóhifi fejlesztés 0. pontját, a rezgéscsillapítást. Őszintén azt gondolom, hogy ez a legfontosabb feladat, mielőtt az ember bármilyen komponensét kicserélné, hiszen, a nincs is annál zavaróbb, amikor a hangos zenét túl rezonálják a kasztni nagy, egybefüggő lemez felületei. A rezgéscsillapítási munkák nálam 2 év alatt, szakaszosan készültek el. Az első ajtók, hátsó ajtók, hátsó oldallemez tetőlemez és legutóbb a csomagtérajtó. A csomagtér padlólemeze még várat magára, mint opcionális felület, ugyanis, egyrészt inkább az utazási komfortra volna jótékony hatása, másrészt, rendelkezik viszonylag jó gyári rezgéscsillapítással, így ennek burkolása nem annyira sürgető.
 
 
A rezgéscsillapításra 2 féle anyagot használtam fel, mindkettő bitumenes, alukasírozott, öntapadós termék. Az egyik a Soudal Soudaband 100cmX30cm kiszerelése, a másik a Hanno Protecto PF830. A piacon számtalan helyen jelen van az STP (Standardplast) is, rendkívül széles választékkal és komoly autóhifis tapasztalattal, az is bátran használható. A Dynamat számomra túl magas árkategóriában van, ezért nem játszott.
 
 
A Soudal nem kifejezetten autóhifihez lett fejlesztve, de jól lehet vele dolgozni és kiszerelése folytán kiadós. Hatékonysága megfelelő, de tudni kell, hogy mindössze 1,8kg/m2 fajsúllyal rendelkezik, szemben a Hanno Protecto PF830 3kg/m2 adatával. Rezgéscsillapításkor előny a nagyobb fajsúly, de figyelni kell arra, hogy függőleges felületekre túl nagy sűrűségű anyagokat se tegyünk, mert melegben megolvadhat és lecsúszik a felületről. A Soudal került az ajtók külső lemezének belső oldalára, a Hanno, pedig az ajtók belső lemezére, lezárandó az összes szerelőnyílást. A szerelés menetét egy későbbi bejegzésben részletesen leírom, fotókkal szemléltetve.   
 
Dilemmák hada...
 
Ugye nem kell részleteznem a szitut, amikor az ember szeretne valamit vásárolni, megvan a képzelt keret is rá, bemegy a boltba és rájön, hogy annyi pénzért, amennyit gondolt, nem fog olyan terméket kapni, ami teljesíteni fogja az elvárásait?
Az autóhifivel tipikusan EZ a helyzet. Túl vagyok egy komplett házfelújításon, jó közelítéssel 1,3x a szorzó, amivel meg lehet növelni a rászánt összeget, mire a végére ér az ember.
 
 
Kb tavaly ősz körül észleltem először, hogy a vezető oldali ajtóban lévő hangszórók (magas és mélyközép is) halkabban szólnak, mint a jobb oldali páros. Szétszedés, méregetés, vezetékek ellenőrzése... minden jó, nyilván, hiszen, nem volt piszkálva, a Toyota elektronikája, pedig eléggé atombiztos. Maradt a fejegység hiba, mint lehetőség. Nagyjából ekkor döntöttem el, hogy kénytelen leszek kompromisszumot kötni a beltér kinézete terén és fejegységet kell cseréljek.
 
 
Szerencsére van egy jóbarátom, aki autóhifiben jártas és gyakorlott, így a segítségével elkezdődött a tanulás folyamata.
 
 
 Jött az ötlet, hogy fejegység csere. Oké, de ha a gyári hangszórók maradnak, nem lesz élvezetes a hangzás, bár, valamennyit biztosan fog javítani rajta. Kellenek hangszórók is. De, ha már hangszórók és fejegység, akkor már a hangszórókábeleket is illene cserélni, hogy ne a gyári tyúkbeleken menjenek a jelek. Tehát, akinek még nem világos a dolog anyagi oldala, annak jelezném:
 
 
Fejegység: 40000Ft
Hangszórószett + vezetékek: 40000Ft.
 
 
És ezek nem kiugró értékek, éppen nem belépő szintet képviselnek, semmi luxus. Tehát, máris megdupláztuk a szükséges összeget. Nem arról van szó, hogy "oké, akkor szórjuk két kézzel a pénzt!", hanem egyszerűen ahhoz, hogy a várt minőségbeli javulás tényleg hallható legyen az autóban, rendszer szinten kell gondolkozni. Hiába van jó fejegységem, ha gyengék a hangszórók és/vagy a hangszórókábel. Tudom, vannak, akik szerint csak egy bizonyos szint felett fogjuk észre venni a jobb minőségű hangszóró vezeték "hangját", de én ezt nem osztom.
A következő gondolat egy normális sub hangszóró beszerzése volt. Peti barátomra hallgatva, elkezdtem böngészni a facebook autóhifi adok-veszek csoportjainak, valamint, a prohardver apróhirdetéseit.
Utóbbin tűnt fel a Phase Evolution SX12 sub. Ment egyből a kérdés, hogy "na, ez milyen lehet?", jött a válasz, hogy "ez jó!".
 
15000 Ft-ért egy 150 EUR-s sub igen jó vétel, ráadásul, szinte alig használt állapotban, teljesen újszerű volt. Nagyon örültem neki, de arra nem gondoltam, hogy a 22 literes kis ládában megfullad, hiszen a gyári adatai alapján egy 32 literes zárt/reflex méretű ládát igényel. Oké, vegyünk ládát is. Ebből újat vettem, mert nem volt drága 11400 Ft-ért.
Közben szembejött a hirdető oldalakon egy Pioneer MVH-X580XT fejegység, 1 hónapja vásárolva, 36 hó Pio garanciával, hivatalosan. 12000Ft-tal a bolti ár alatt... Ki az, aki nem ugrik ilyen ajánlatra? Korrekt volt az eladó, korrekt a cucc, írtuk is az adásvételit.
 
Az eredeti elképzelésem az erősítőről az volt, hogy azt majd a jövő évben fogom cserélni, addig kihúzza a Jensen az utasülés alatt. Hát, nem!
Tovább nézegettem a facebook autóhifis adok-veszek csoportjait, felbukkant egy Emphaser EA470 típusú 4 csatornás, igen tiszteletet parancsoló hűtőbordákkal ellátott erősítő, mondanom sem kell, pöpec állapotban (mindössze néhány jelentéktelen karc volt rajta, de javítani nem kellett soha. Utána néztem a neten. Valamikor 2012. környékén árulták utoljára, akkor 105900Ft-ért, tehát, messze nem alap erősítő, ez valami más lehetett. Alaposabban kutatva a google-ön, találtam német tesztet róla, amiben igen jó véleménnyel voltak róla, továbbá, Peti barátom is találkozott már vele, ő is bőszen ajánlotta, hogy ugorjak rá. Megtaláltam az adatlapját és használati útmutatóját is, ami nagy kincs a számomra. Papíron nem mond sokat a teljesítménye, 4x63W RMS (erősítőknél, ugye, NEM a maximális teljesítményt emlegetjük!!!) 4 ohmon és 13,6V mellett, de mindezt meglehetősen erős hanggal és jó minőségben, minimális torzítás mellett tudja. Az ára 15000Ft. Egy hetede az újkori árának... Naná, hogy megvettem, ilyen bizniszt nem lehet kihagyni.
 
Érdekessége, hogy nem volt beépített biztosítéka, így azt vennem kellett, biztosítékházzal együtt (1db 60A).
 
Így borult minden tervem az autóhifi fejlesztésének ütemezése kapcsán, köszönhetően annak, hogy egy-egy komponensből tök véletlen botlottam bele a megfelelőbe és nem lehetett kihagyni a megvásárlását. Ember tervez... szokták mondani. 
 

(2 szavazat)Értékeld ezt az autóhifi blogbejegyzést!



2017. 08. 14. 15:15



Kérdezz az autóhifiről...
Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:

Alulírott, az alábbi checkbox pipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással. Adatkezelési tájékoztató

 

 

Közösség


E-mail:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelsz?

Autóhifi tippek


Miért melegszik túl az autóhifi erősítőm?

Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése

Miért ordít túl hangosan a magassugárzód?

Ajtópanel készítés házilag autóhifihez

Milyen RCA és hangszóró kábel kell autóhifihez?

Miért torzít az autóhifi rendszered hangja?

Hány Wattos autóhifi hangszórót vegyek?

Autóhifi erősítő beállítása

Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz

A 10 leggyakoribb hiba autóhifi vásárláskor

Autórádió vásárlási tippek

Milyen mélynyomó? Reflex? Zárt? Bandpass?

Autóhifi mélynyomó választási tippek 2.

Autóhifi és a fülsértő hangzás legfőbb oka

Autóhifi beszerelés

Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Vajon mitől füstölt el a hangszóród?

Számít-e, hogy hány Wattos az autórádiód?

Bassreflex mélyláda választási tanácsok...

Autóhifi kondenzátor választási tanácsok...


Autohifi LIKE!


 

Hozzászólások


Autohifi City 19:41: Szia! Ha nem aktív erősítős a rendszer, akkor ahhoz is jónak kell, hogy ...
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
Autohifi City 19:40: Szia! Ebben az esetben én mindenképpen ezt a készüléket ajánlanám a későbbi ...
Mac Audio Edition 213 13 cm-es elsőszett
Autohifi City 19:37: Szia! Természetesen tudok segíteni. De előtte tudnánk pár szót beszélni telefonon. Csörgess meg ...
Segítség autóhifi választáshoz
08:41: Üdv, Igen ezt néztem én is , de azt írj hogy kivéve a Ghia, az enyém Ghia felszereltségű, fog ...
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
06:02: Szia! Nem kérek CD-s mecganikát. Bluetooth se annyira szükséges.
Mac Audio Edition 213 13 cm-es elsőszett
Borniweld 20:10: Kedves Zsolt ! Ford focus mk2 kombi autóba szeretnek 2dines autó rádió vagy Dvd monitort vásárolni ...
Segítség autóhifi választáshoz

Új autóhifi blog



Üzenőfal


Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére

Szia! Nem vagyok otthon e témában,segítségedet szeretném kérni.Nem akarok nagy rendszert,csak ami tűrhetően szól.Fejegység 4x45,a gyári hangszórók ovál 9x15 4db. Mit ajánlanál? Előre is köszönöm!Tisztelettel Józsi.
Szia Zsolti!

Vásároltam egy használt Swiftet, amiben a régi tulaj benne hagyta a lecserélt fejegységet KENWOOD DMX7017BTS-t és a kalaptartóba szerelt két Kicx PRO693 hangszórót, de kivette az erősítőt és a mélyládát (a vezetékek megmaradtak).
Jelenleg a gyári hangszórókat hajtja a fejegység, de szeretném a két nagyobb hangszórót is működtetni - mivel úgy gondolom, hogy azok jobb eredményt adnának.
Egy helyi (békéscsabai) szerelő nem javasolta közvetlenül a fejegységre kötni őket, hanem azt mondta, hogy vegyek a MEDIA MARKTba egy olcsóbb (20 ezer körüli) kétcsatornás erősítőt.
Kinéztem kettőt, a SONY XMN 502, vagy PIONEER GM-A 3702.
Kérem tanácsodat, hogy ezek közül válasszak, vagy jobban illeszkedik a fejegységhez és a hangszírókhoz, így jobb eredményt kapok a Kicx RTS-2.60, vagy a KENWOOD KAC5206, esetleg egy hasonló ár fekvésű általad forgalmazott egyéb márka valamelyikével?

Köszönöm válaszod, üdvözlettel: Pista bácsi

Autohifi City 19:12: Szia!
Ez egy roppant érdekes dolog.
Fel tudsz holnap hívni?
06704506440
Üdv.
Kedves Zsolt! Az új erősítőm alapállapotban zúg, ha rálépek a fékre, akkor nem. Szerinted mi lehet a baj? Esetleg van valami tipped?
Köszönöm szépen: Móni
Szia Zsolti.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 2003-as Mondeo Kombi. Ebben van nekem egy JVC KDR-401 fej. Olcsón szereztem egy régi Mac Energy 6000-es erősítőt. Van egy BR. MNC. láda. Most úgy van bekötve, hogy a fejről megy a 4 ajtóba a gyári hangszóró, és egy nevesincs 100w erősítőről a láda. A gyárihoz képest jobb a hang, de a 4 csatis erősítőt akarom betenni, úgy hogy hídba hajtaná a ládát és előre kellene ebbe a rendszerbe egy 16-os szett. Mivel szinte minden alkotóelem alsó kategória, ehhez tudnál ajánlani valami első szettet, ami jobban muzsikál mint a 4 gyári hangszóró, de árban ehhez a szinthez közelít?
Előre is köszi. Üdv. Zsolt.
Helló!
Golf 4-esbe keresnék max 100 000 ft-ig 2 din-es fejegységet.Nem tudok választani a lényeg a gps lenne hogy azt tudja.Valamint az ajtókba szeretnék hangszórókat a gyári helyett.Érdekelne mit tudnátok ajánlani.
További szép napot hete.

Szeretném megkérdezni, hogy hogy tudom kikapcsolni az autósinfot (utinform hírek), amikor usbről zene közben bekapcsol Pioneer mvh-x370bt típusú rádiónál. Köszönöm. Róbert
Autohifi City 05:46: Szia!
Nagyon valószínű, hogy a bluetooth modul meghalt.
Üdv.

Érdeklődnék, hátha van ötlet, mitől lehet, hogy Dacia Logan 2013-as autó gyári rádiójának a bluetoothja egyszercsak nem villog, nem keresi a kapcsolatot másik eszközzel, de a rádió többi funkciója működik? Köszi!
Köszi szépen.
Üdv.
Autóhifi ElejéreAutóhifi VisszaAutóhifi KövetkezőAutóhifi Végére


Fórum kategóriák


Autóhifi

A fórumon...



Új autóhifik


nabakker73 Normál autóhifije
sony autóhifi
din Hangminőség autóhifije
autóhifi
Tony Normál autóhifije
autóhifi
fustiistvan Hangminőség autóhifije
pioneer autóhifi
Pisti666 Normál autóhifije
sal autóhifi
További autóhifi rendszerek...

Új autóhifi videók



Új autóhifi képek



Új tagok


Acsy0309
Acsy0309
Vásárosnamény

Charly911
Charly911
Kemendollár

Jakoutsu
Jakoutsu
Vác

szazasgumi69
szazasgumi69
Törökbálint

kokanyv
kokanyv
Budapest