Oldalunk cookie-kat használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra
a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
További információk
Kedves Látogatóm! A megnövekedett számú rendelések miatt, azok teljesítési ideje várhatóan 3-4 munkanap is lehet. Szíves megértésedet elõre is köszönjük.
Azért ragadtam klaviatúrát, hogy megosszam az általam készített kiemelő keret történetét.
Az alapok: adott egy 2001-es évjáratú Seat Toledo, ez ugye Golf, ill. Bora alváz, technológia. Az ajtó felépítése elég tisztességes, tehát sehol műanyag, nejlon, itt minden fém. Az elektromos ablakemelő motorja is egy leszerelhető nyomott fémlapon található, és ezen található a hangszóró is.
A gyári hangszóró már ki lett cserélve régen és lett kreálva hozzá egy textilbakelit gyűrű kiemelő gyanánt, melynek hozzávetőleges méretei: átmérő 180mm, a hangszórónak a lyuk 146mm, tehát falvastagság van bőven. Régen ebben ült a hangszóró, melyet most szerettem volna kissé még jobban kiemelni és kicsit magam felé dönteni.
A dolog úgy indult, hogy minél olcsóbb annál jobb, tehát szóba sem jöhetett építtetés, csak is sajátkezű munka .
Az első dolog az volt, hogy gyártattam még egy garnitúra textilbakelit gyűrűt, melynek méretei: átmérő 180mm, magasság 10mm, és a beszúrás 2mm 166mm átmérőben, remélem világos, ill ha mégsem, szívesen válaszolok a kérdésekre. A hangszórónak 4db M4-es furat előkészítve, süllyesztett fejű csavar a rögzítéshez.
A terv az volt, hogy lesz rajta 3db furat 120fokos szögben 8mm es átmérővel, /magyarul átlöktem egy 8as fúróval / a nagyobb átmérőjű lyukra azért volt szükség, mert az terveztem, hogy menetes szárral oldom meg a dőlését, mely azért valljuk meg nem arról híres, hogy könnyen hajlik /menetes szár M5, metrikus 5 ös 0,75mm-es menetemelkedéssel/.
Szóval a menetes szárat /90mm hossz/ beletekertem az alap kiemelő keretbe, aminek elő volt készítve a 120fokos szögben M5-ös furat /4,8-as fúróval előfúrtam, majd menetfúróval vágtam 25mm mélységű menetet/, a gyűrűt ráhúztam a menetes szárakra, és mivel 8-as furat volt rajta, így engedte, hogy a dőlést beállítsam rajtuk. Mikor úgy ítéltem meg, hogy megfelelő a kiemelő dőlése akkor a szárakon bejelöltem a helyüket és méretre vágtam fémfűrésszel. Minden szárra tekertem középre 2 anyát, és tettem 1-1 alátétet is, erre két okból volt szükség, első: ha, a két anyát középen összeszorítom, akkor a szárat még be tudom tekerni a menetbe, a második: fellazítva az anyákat mindkét oldalon tudtam rögzíteni miután meghúztam, egyiket az alap gyűrű felé, másikat a vékonyabb döntött gyűrű felé. Itt jegyezném meg, hogy mivel a 10mm-es gyűrűn batár nagy lyuk van a menetes szárnak, a végét beállítás után kétkomponensű ipari ragasztóval fedtem le, tehát olyan lett mintha azt az oldalt odabetonoztam volna .
Most ott tartunk, hogy a gyűrű a helyén, dőlése ok, rögzítés ok, innen folyt köv….
Most jön a tuti mégpedig a finom PU hab, ha nem vigyáz az ember még a „töke” is purhabos lesz, bár legalább nem fázik , ja és minden dologról marha nehezen jön le.
Szóval: a gyűrűket felcsiszoltam durva smirgli papírral, és jól lemostam őket vízzel…/a víz, jó dolog, mert a PU hab is a levegő nedvességtartalmára kezd dagadni, és kikeményedni/, csináltam egy jó nagy gyűrűt valami hulladék kartonból, mely megóvja a kasznit, a belteret, meg mindent finomságot a habtól. kifújtam a réseket, aztán vártam, míg megszilárdul /kb:3-5 óra/ aztán tapétavágóval meg smirglipapírral finomítottam a jelenlegi kinézetet. A következő etap a térplasztika üvegszállal Ígérem írok arról is egy szösszenetet!
Sok sikert mindenkinek aki belevág, sok szívás, sok meló, de olyan örömmel fogod nézegetni, mintha a saját gyereked lenne
Képek: Az előre, vagy hátra lapozáshoz, kattints a kép jobb, vagy bal oldalára. A képek áttekintéséhez húzd az egeret a kép alatti menü feliratra.
Besenyőtelek Hozzászólások: 10 Reg.: 2012.11.16. 3 követő
A hangzáson nem is kicsit javított, kb. olyan volt mint mikor megkapta az ajtó az STP gold szigetelést, lett mélyközép tartomány bőven, olyan hangok jöttek ki a hangszórókból, amik eddig voltak ugyan, csak én nem hallottam.
Szóval az eredményt tekintve kb. annyit ért mint mikor a JBL GTO szériás 16,5-ösök ki lettek cserélve egyel magasabb kategóriájú hangszórókra /JBL Power széria/, Tehát a konklúzió: szigetelni jó dolog, panelt építeni döntve szintén!!!
Besenyőtelek Hozzászólások: 10 Reg.: 2012.11.16. 3 követő
Félni félek kicsit, de a térplasztika után megkapja a hangszórórácsot is, addig meg olyan óvatos vagyok mintha újszülött lenne, hiszen az is , ja, es ha viszek valakit, akkor ki van adva az ukasz, h márpedig, ott egy friss project lakik, vigyazni vigyazni, es elvezni a zenet!
A bal oldal gondolkodással együtt olyan 70óra, a jobb oldal, mivel tudtam a méreteket,8 ora alatt megvolt, ebbol a PU hab száradása 5 óra volt. Szóval nem tartott sokáig!
Besenyőtelek Hozzászólások: 10 Reg.: 2012.11.16. 3 követő
Drága barátom!
A számok igen fontosak az életben, pl.: a fizetésed is számokból áll
Egyéb iránt, azért írtam ennyi számot, mert nem találtam a rajzot, így nem tudtam felrakni képként. Adott esetben, ha valaki belekezd hasonló projectbe, legalább lesz viszonyítási alapja
CSerélgetek én már mindent, főleg a CD-ket, és a polaritással is játszok, pakolgatom a magas sugárzókat mindenfelé, de csak nem akar jobb lenni, mint ahogy a képeken van. Emelem a magasakat, emelkedik a színpad, csak szétesik, magas vissza, hangerő följebb és a színpad is rendben van meg együtt van a zene is. Mondjuk, lehet, h én is a térdemmel hallok vagy leválik a zene a hangszórókról
Kiemelők is és a kárpit is lesz bitumenezve, csak idő és pénz kérdése
Budapest Hozzászólások: 16 Reg.: 2013.05.08. 3 követő
neked má csak a lelkednek fáj, hogy lent van az a magassugárzó. Igazából tudod, hogy ott van a legjobb helyen, csak még buziskodsz rajta... ;P
Szokjál hozzá a gondolathoz, hogy aki nem ért hozzá, annak úgysem tűnik fel, aki meg "ért" hozzá, az vagy hajlandó meghallgatni elfogulatlanul és fogja tudni értékelni, vagy nem, de Neked lemondom, semmivel sem lesz se jobb, se rosszabb, ha két emberrel többet, vagy kevesebbet kápráztatsz el...
Én most két ifjú titánnak is megmutattam a rendszerem. De nem különösebben hoz lázba, ha nem hallgatnak rám, vagy a fülükre, esetleg nekik ez a megoldás nem is tetszik...
szóval fejezd abba, és kezdj el azon gondolkodni, hogy ott a közepek tetején hogyan tudnád szépen, esztétikusan elhelyezni...
Budapest Hozzászólások: 14 Reg.: 2013.09.29. 8 követő
Én az ajtóba semmi mást nem is üzemeltetnék, csak magasat vagy közepet! sokan meg pakolják bele a mélyeket aztán szakad le az ajtó! Végül is az autóhangosításban egy szabály van az ember füle felé verődjenek a hangok, akárki rakhat akármilyen sokszázvattos vagy ezer forintos szart mindenfelé ha az akusztika nem megfelelő....
Szerintem jó a munkád de a purhab, hát nem tudom furaválasztás. Nem rezeg nem hallatszik bele? Elég merev egy rezgő hangzzóró számára?
Besenyőtelek Hozzászólások: 10 Reg.: 2012.11.16. 3 követő
Szia Lucas!
Őszintén: a púrhab, igen jó rezgés elnyelő anyag, a másik, h igen könnyű e mellett!
Egyáltalán nem hallatszik semmi belőle, annyit lesz még, h ha kész a térplasztika, akkor kap némi STP-t a kiemelő belseje is, de lényegében, nem vibrál, mondjuk arra figyelni kell, h a száradást meg kell várni, mert lyukak keletkezhetnek a PU habban, amin átszól, v átszuszog a hangszóró, egyébként, meg tökéletes! Főleg a hangja azóta, mióta sikerült megoldani a dőlést a fent felvázolt módon!
Örülök, ha tetszik a munkám, volt is benne munkaóra rendesen főleg mikor az ember csak gondolkozik mint állat
Budapest Hozzászólások: 16 Reg.: 2013.05.08. 3 követő
Lucas, van egy rossz hírem.
Az autóban az akusztika nem megfelelő.
Sosem volt az, és sha nem is lesz. Maximum a körülményekhez képest lesz jó. Ezen sok aprósággal, trükkel lehet segíteni, de a végeredmény (ésszerű pénzmenniységet figyelembe véve) soha nem lesz tökéletes.
Ami a purhabot illeti. Talán még szerencsésebb választás, mint ha csak fából csinálná, mert a purhabnak nincs meg az a "pengése", döngése, ami a műgyantából készült kiemelőkereteknek, pontosabban ami esetleg van, azt ez a hangelnyelő anyag csillapítja.
Megfelelő vastagságban használva pedig egy nagy, tompa hangú doboz, vagy egy doboz, saját hang nélkül. És közben gond nélkül faragható, alakítható.
4 db, 10 cm hangszóró Suzuki Jimnyhez kérnék árajánlatot, telefonos beszélgetésünk alapján.
KonkolyKöszönömAutohifi City 19:13: Szia!
Ha bárki tud segíteni akkor ők.
www.automap.hu
Ők voltak a hivatalos importőrök, és szervíz.
Üdv.Üdv! Érdeklődni szeretnék. Az autómban vagy egy Parrot Mki9200 kihangosító szett, az autó Dániából származik, így a kihangosító menüje is Dán nyelvű, illetve dánul beszél. Létezik erre megoldás magyarosítani, vagy legalább angol nyelvűre tenni a szoftvert. Válaszotokat előre is köszönöm. Üdv: ZsoltiSzia!
1 din-es "kínai" fejegységet kaptam. A menüje szerint kezeli a kormánytávvezérlőt. Vettem autóspecifikus adapter és egy multi lead csatlakozót. A multi lead-ből kijövő vezetékeket pontosan hova kell kötni? Key1, key2,... ilyen vezetékek jönnek ki.
Dacia duster az autó.
Köszönöm előrre is a választ.
BalázsSzia !
Zsolt vagyok,múlt héten vásároltam egy Volkswagen Sharan 2011-es
autót,Egerből jött a kocsi ott még a rádió fogta az adókat Debrecen mellett lakom és itt nem talál semmi állomást. Reset már volt,de semmi!
A típusa: Nav Gear DSR-N 70SEV
Üdv.:ZsoltAutohifi City 08:29: Szia!
Igen, szerelünk.
A munkadíj 15000Ft.
Üdv.Üdv, érdeklödöm, hogy szereltek-e be és ha igen, mennyiért JBL BassPro Hub mélynyomót. Köszönettel: BélaSzia!
Egy 1999-es Alfa Romeo 916 Spider még gyári hangszóróit szeretném kicserélni.
Elöl az ajtóban ovális hangszórók vannak, hátul középen egy nagyobb kerek. A fejegység egy Alpine CDE-192R, ezt nem szeretném cserélni. A cél, hogy szépen szóljon, nem a feltűnés...
Kérlek segíts nem eltévedni!
Üdv: SzilárdAutohifi City 08:19: Szia!
Igazából ebben az árkategóriában annyi a különbség, hogy nem 1DIN-es és a kijelző mérete nagyobb.
Ebben a kategóriában sokszor jobban megéri egy 1 DIN választása.
Üdv.