Oldalunk cookie-kat hasznal. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra
a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
További információk
Fontos! November 25-26-27-én Zsolti szabadságon lesz. A rendeléseket leadhatod itt a webáruházban, viszont kiszállítás csak nov. 27 után lesz. Az emailekre Zsolti válaszol, de hívásokat 12-13 óra és 17-20 óra között tud csak fogadni. Szíves megértésedet elõre is köszönjük.
Autóhifi - Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
Autórádió bekötése házilag, a gyári autórádió kiszerelése, autórádió ISO csatlakozó bekötése, az autórádió hangszóróinak a bekötése lépésrõl lépésre, képekkel videókkal.
Ha van egy régi, vagy gyári autórádiód, akkor azt elsõ körben ki kell szedned.
Ha nincs rádió, csak a hûlt helye, akkor kattints ide: AUTÓRÁDIÓ BEKÖTÉSE
A gyári autórádió kiszerelése
A gyári rádiók sokféle trükkös módszerrel lehetnek beszerelve, ha éppen nincsenek egybeépítve a középkonzollal, akkor egy speciális autórádió kiszedõ villával, vagy kulccsal ki tudod õket húzni a helyükrõl.
A fenti autórádió kiszedõ készlet sokféleségébõl látszik, hogy nagyon nem egységesek a kiszedõ kulcsok, de a két leggyakoribb eset, hogy egy lapos horoggal, vagy egy dupla villával kell kiszedni a gyári autórádiót, íme két videó segítség gyanánt...
Volkswagen csoportba tartozó gyári autórádiók kiszedése:
Ford, Opel gyári autórádiók kiszedése:
AUTÓRÁDIÓ BEKÖTÉSE
Ha házilag akarod az autórádió bekötését elvégezni, akkor három különbözõ esettel találhatod magad szemben...
1. Autórádió bekötés, ha az autóban csak kábelek vannak
Ebben az esetben szükséged lesz egy ISO csatlakozóra, amelyet többnyire beletettek az új autórádiód csomagolásába, ha nem, akkor itt meg is tudod rendelni tõlünk: ISO csatlakozók
A képen azt a szabványos ISO csatlakozót látod, amelyet az összes nem gyári és rengeteg gyári rádióhoz csatlakoztathatsz.
Autórádió ISO csatlakozó bekötése
A következõ képen az autórádiód hátulját látod. Színekkel jelöltem, hogy az ISO csatlakozóban lévõ kábeleknek hova kell befutniuk.
A C. csatlakozóval nem kell foglalkoznod, az az erõsítõ kimeneti, CD-tár és kormánykerék csatlakozókat mutatja, de sok autórádió típuson ezek nem is itt vannak.
Itt láthatod, hogy a különbözõ színû kábeleket mire kell kötni, ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor olvass tovább bátran, mert lépésrõl lépésre leírom, hogyan megy az autórádió bekötése házilag.
A:ISO táp csatlakozó bekötés
4. (Sárga) Állandó pozitív
Ezen a kábelen folyamatosan +12V-ot kell kapnia a rádiónak, mert ennek segítségével õrzi meg az eltárolt rádióállomásokat és beállításokat.
5. (Kék) Antenna kapcsoló szál
Ezen a vezetéken +12V jelenik meg, amikor bekapcsold az autórádiót. Ez kapcsolja be az elektromos antennát és az autóhifi erõsítõt.
6. (Narancs) Világítás
Itt kikapcsolt világítás esetén testet, bekapcsolt világításnál +12V-ot kap a rádió és ettõl függõen kapcsolja ki és be a rádió a gombok világítását, vagy halványítja le a kijelzõt.
7. (Piros) Gyújtás +12V
A kulcs elfordításakor itt +12V-ot kap a rádió és bekapcsol, amint nem kap +12V-ot kikapcsol.
8. (Fekete) Test
B:ISO hangszóró csatlakozó bekötés
1. (Lila) Jobb hátsó +
2. (Lila/fekete) Jobb hátsó -
3. (Szürke) Jobb elsõ +
4. (Szürke/fekete) Jobb elsõ -
5. (Fehér) Bal elsõ +
6. (Fehér/fekete) Bal elsõ -
7. (Zöld) Bal hátsó +
8. (Zöld/fekete) Bal hátsó -
AUTÓRÁDIÓ BEKÖTÉSE
Melyik kábelt hova kössem?
Ne kókizz és ne hörcsögölj!
Az igénytelen módon végzett autórádió beszerelés veszélyes!!! A kábeleket forrasztani kell és nem összetekergetni, majd hebehurgya módon összeszigetelõszalagozni.
Minden esetben forrassz, használj a kötés szigeteléséhez zsugorcsövet, vagy jó minõségû szigetelõszalagot, mert ha lehullik a szigetelés, vagy szétcsúszik az összetekergetett vezeték, akkor nem csak az autórádiód mehet tönkre, hanem az egész autó is leéghet.
A mûszerfalból kilógó kábelek káosza elsõ ránézésre ijesztõ lehet, de nem kell megijedned. A kábelköteg kifésüléséhez és a káosz megszüntetéséhez egy egyszerû próbalámpát is használhatsz.
A csipeszes végét valahova az autó tiszta fém részéhez kell csatlakoztatnod, míg a másik hegyes végével a rádió helyérõl kilógó kábelek végét kell megérintened.
Sárga vezeték bekötése
4. (Sárga) Állandó pozitív
Ezen a kábelen folyamatosan +12V-ot kell kapnia a rádiónak, mert ennek segítségével õrzi meg az eltárolt rádióállomásokat és beállításokat.
A próbalámpát testre kötöd.
A próbalámpa segítségével meg kell találnod az egyetlen kábelt az autóban, amelyen gyújtás nélkül, az indítókulcs kihúzott állapotában is +12 Volt van, ergo világít a próbalámpa.
Erre a vezetékre kell ráforrasztanod az ISO csatlakozó sárga vezetékét, használj zsugorcsövet, vagy gondosan szigeteld a forrasztást, mert ez a kábel folyamatosan áram alatt van.
Piros vezeték bekötése
7. (Piros) Gyújtás +12V
A kulcs elfordításakor itt +12V-ot kap a rádió és bekapcsol, amint nem kap +12V-ot kikapcsol.
Most keress egy olyan vezetéket a próbalámpával, amelyen akkor jelenik meg +12Volt, amikor ráadod az autóra a gyújtást. Sok autóban ez nem gyújtás függõ, van a egy állás a gyújtás elõtt is, bizonyos típusoknál ez az állás ad áramot a kábelre és addig rajta is tartja, míg a kulcsot ki nem húzod a gyújtáskapcsolóból.
Ha megtaláltad, akkor forraszd erre a kábelre az ISO csatlakozó piros kábelét.
Fekete vezeték bekötése
8. (Fekete) Test
Az elõbb felfedezett, sárga kábelre kötött állandó pozitív vezetékre csípteted a keresõlámpa csipeszét, majd megkeresed a kötegben azt a kábelt, amelyen test van, mondanom sem kell, ilyenkor világítani fog a próbalámpa.
Nem kötöd rá a fekete kábelt, mert a gyári kábelkötegben 2 kábelen is lesz negatív. Ez a másik kábel, a rádió világítását bekapcsoló vezeték, amely a helyzetjelzõk bekapcsolásakor negatív helyett +12Voltot fog kiadni.
Ezért ha megtaláltad a negatívot adó kábelt, akkor kapcsold be a világítást az autón és ha ezután is világítani fog a keresõlámpa izzója, akkor biztos lehetsz benne, hogy a rendes test kábelt találtad meg, így rá is forraszthatod az ISO csatlakozó fekete kábelét a vezetékre.
Narancssárga vezeték bekötése
6. (Narancs) Világítás
Itt kikapcsolt világítás esetén testet, bekapcsolt világításnál +12V-ot kap a rádió és ettõl függõen kapcsolja ki és be a rádió a gombok világítását, vagy halványítja le a kijelzõt.
Ez lesz a második kábel, amelyen negatívot mérhetsz kikapcsolt világítás mellett. Ha a világítást ráadod, akkor +12Voltot találsz rajta a próbalámpával.
Ha így mûködik, akkor ezt is ráforraszthatod a helyére.
Kék vezeték bekötése
5. (Kék) Antenna kapcsoló szál
Ezen a vezetéken +12V jelenik meg, amikor bekapcsold az autórádiót. Ez kapcsolja be az elektromos antennát és az autóhifi erõsítõt.
Erre a kábelre kötöd az autóhifi erõsítõd REM, vagy Remote vezetékét, ez többnyire az RCA kábelek közepén futó szál.
Ezzel kész is az autórádió ISO tápcsatlakozó bekötése, következhet a hangszóró csatlakozó...
Autórádió hangszóró ISO csatlakozó bekötése
Ehhez a mûvelethez már nem a próbalámpára, hanem egy jó kondiban lévõ ceruzaelemre lesz szükséged.
Kezdd azzal, hogy a kábeldzsungelt valahogy kifésülöd és megpróbálod egymás mellé csoportosítani, azt a 4 pár kábelt, amely valószínûleg a hangszórók kábele lehet.
Ezeket minden autóban más színnel jelölik, sokszor a pozitív, vagy a negatív kábelt jelölik csíkkal, úgyhogy ne keress ilyen jellegû segítséget a kábeleken.
Annyi néha segíthet, hogy bizonyos autóknál egymás mellett futnak, vagy össze vannak csavarva az adott hangszórókhoz vezetõ kábelek úgy mint a következõ képen.
Segítség lehet még, hogy az utólag behúzott hangszóró vezetékek színkiosztása gyakran megegyezik az ISO csatlakozó színkiosztásával, de ki tudja hogyan lett bekötve a kábel másik vége, úgyhogy még ne kösd rá ezekre sem az ISO csatlakozót.
Ha nincsenek egymáshoz illesztve, vagy összetekerve, akkor szépen megblankolod a kábeleket és jöhet a ceruzaelem.
Az elem egyik végét érintsd hozzá az megblankolt kábelek egyikéhez, majd a másik végét egyenként a maradék 7 kábelhez. Ha valamelyik hangszóró érintésre recsegni kezd, akkor máris megtudtad, hogy melyik az adott hangszóróvezeték párja és azt is, hogy elsõ, hátsó, jobb vagy baloldali hangszóróé az adott vezetékpár.
Egy dolgot nem tudsz még, hogy a hangszórópárból melyik a pozitív és melyik a negatív vezeték.
Autórádió bekötés esetén nagyon nem mindegy a hangszórók polaritása, mert a fordítva bekötött hangszórók kioltják egymás mélyhangjait így borzalmasan fog szólni a rendszered.
Keresd meg a helyes hangszóró polaritást
Kérd meg egy ismerõsödet, hogy figyelje, vagy ha van rá lehetõség érintse meg a az adott hangszóró membránját.
Te elõl az autórádiónál érintsd hozzá az elemet a hangszóró vezetékéhez és amennyiben a hangszóró membránja a mágnestõl kifelé mozdul, akkor jó a polaritás, tehát az elem + sarka lesz a hangszóró pozitív vezetéke.
Jó polaritás esetén a membrán kifelé mozdul
Ha az elem hozzáérintésekor a hangszóró membránja nem kifelé, hanem befelé, azaz a mágnes irányába mozdul el, akkor az elem negatív sarka van éppen azon a vezetéken, ahova az autórádió pozitív hangszóró kimenetét kell majd bekötnöd.
Ezzel a módszerrel meg tudod találni az összes hangszóró vezetéket és azt is meg tudod állapítani, melyek ezek közül a pozitív és negatív szálak.
1. (Lila) Jobb hátsó +
2. (Lila/fekete) Jobb hátsó -
3. (Szürke) Jobb elsõ +
4. (Szürke/fekete) Jobb elsõ -
5. (Fehér) Bal elsõ +
6. (Fehér/fekete) Bal elsõ -
7. (Zöld) Bal hátsó +
8. (Zöld/fekete) Bal hátsó -
Nem maradt más dolgod, minthogy ezeket rákösd az ISO csatlakozóra a fenti táblázat szerint.
Próbáld ki,
hogy jól végezted-e az autórádió bekötést
Csatlakoztasd be a rádió hátuljába az ISO csatlakozót.
Elvileg kulcs nélkül nem kellene tudnod bekapcsolni, bár bizonyos rádiótípusok esetében, az ISO csatlakozó mellett lévõ biztosítékot egy hellyel arrébb lehet tenni és ilyenkor a rádió kulcs nélkül is mûködik.
Csatlakoztasd az antennát.
Ha nem illeszkedik az autórádiódhoz, akkor egy filléres antenna átalakítóval könnyen orvosolható lesz a helyzet, amelyet nálunk is be tudsz szerezni.
Ellenõrizd le hogy a gyújtáskulcs ki és bekapcsolja-e a rádiót.
Tárolj le a memóriába néhány állomást, majd vedd ki a kulcsot az autóból, várj egy percet, majd ellenõrizd le, hogy az autórádió bekapcsolása után megjegyezte-e a beállításokat.
Elfelejti a rádió a beállításokat?
Ha igen, akkor elõfordulhat, hogy a sárga és piros kábelt meg kell cserélned az ISO csatlakozóban, vagy a rádió hátulján a biztosítékot át kell tenned a másik foglalatba.
Próbáld ki hogy helyesen mûködik-e a Balance és a Fader.
Ha olyan jelenséget tapasztalsz, hogy egy oldalra Balance-olva, vagy Fader-elve van mély, középsõ állásban pedig eltûnnek a mély hangok, akkor fordított polaritással van bekötve valamelyik hangszóród.
Az autórádió beszerelés utolsó lépése
Ha minden rendesen mûködik, megjegyzi a rádió a beállításokat és nem oltják ki a fordítva bekötött hangszórók egymás mélyhangjait, akkor vedd ki a rádiót.
Tekerd be bandázsszalaggal az egész összefogott kábelköteget, hogy csak egy vastagabb köteg érkezzen a rádióhoz.
Told be a rádiókeretet, majd a füleket kihajtva rögzítsd a mûszerfalhoz.
Csatlakoztasd újra a rádiót. Told be finoman, ügyelve arra, hogy a fém részek nehogy elnyírják a kábelek szigetelést.
Addig kel tolnod a rádiót, míg a kereten lévõ oldalsó rögzítõ fülek be nem kattannak a rádió oldalába.
Ha kattan mindkét oldalon, akkor a rádiót már csak a hozzá kapott kiszedõvel tudod majd kivenni.
Kész is!
2. Autórádió bekötés, ha az autóban speciális csatlakozó van
Semmi pánik!
Nem kell levágnod a gyári csatlakozót, mert léteznek autóspecifikus átalakító csatlakozók, amelyek a gyári csatidat szabványos ISO csatlakozóra fordítják.
Megrendeled, elküldjük postai levélként, összecsatlakoztatod és kész is.
Fontos! A gyári csatlakozót ne vágd le az autóról, mert eladáskor így vissza tudod tenni a gyári autórádiót, hiszen az új vevõ nem fog felárat fizetni az utólagos rádiódért, ráadásul ezt a rádiót a következõ autódban is használhatod.
A gyári autórádió kiszerelésének, az új autórádió fém keretének rögzítésének menetét fentebb görgetve megtalálod.
3. Autórádió bekötés, ha az autódban szabványos ISO csatlakozó van, de a rádiód hátulján más a csatlakozás
Ez a helyzet akkor szokott elõállni, ha használt autórádiót vásárolsz és az elõzõ tulaj az autójában felejtette az autórádió csatlakozóját.
Sok esetben a szabványos ISO csatlakozó nem az autórádió hátuljába van építve, hanem van egy köztes kábelköteg, melynek az autó felõli vége ISO, a rádió felõli vége speciális Pioneer, Kenwood, JVC, Sony, Clarion, stb. csatlakozó.
Ilyenkor, ha nem tudod már elkérni a régi tulajtól a csatlakozót, akkor rendelned kell egy rádióspecifikus csatlakozót, amelyeket itt találsz meg: Autórádió csatlakozók
Megrendeled, elküldjük postai levélként, összecsatlakoztatod és kész is.
A gyári autórádió kiszerelésének, az új autórádió fém keretének rögzítésének menetét fentebb görgetve megtalálod.
Üdv!
Adott egy Mercédesz Vito a gyári rádió ki lett cserélve egy
JVC KD-X352BT-re ISO csatlakozott összedugtam (átalakító volt a rádióhoz) gyújtás nélkül bekapcsolt, ami az én bajom az az, hogy ha rá adom a gyújtást kikapcsol és nem is lehet vissza kapcsolni, ha leveszem a gyújtást kis idõ múlva újra kapcsolható. Ami még furcsa, ha kinyitom az ajtót, kikapcsol. Kicsit vicces lett a mûködése. Mi lehet az oka? Köszönöm!
Tisztelt Uram, azért írok mert érdeklõdnék, hogy nekem van egy Renault Laguna 2 2006-os kormányvezérlös, az lenne a kérdésem,hogy az iso csatlakozoban nekem mind a 8 csatiban van kábel, az lehetséges, hogy az A1-3 közül valamelyik a kormányvezérlés vezetéke lenne? Válaszát elõre is köszönöm.
Szia . Az autómbol a rádiót kilopták , találtam egy másikat amelynek a kábeleit nem tudom hogyan kössem össze hiszen külömböznek a színek és amit a rádióhoz kaptam abban 3 piros van , 2 fekete ,2 narancs , 2 kék , 1 világos zöld , 1 sötét zöld , 2 fehér , 2 lila , 1 szürke . Ez csak az egyik csatlakozó ! A második kis csatlakozón van 1 sárga , 1 fekete , 1 zöld és 1 barna . Tud segíteni ?
Tiszteletem. Ha egy Blapunkt bt 170 cd-es rádiót,fixre kötök.(ne csak gyújtáson legyen bekacspcsolva). Nem lesz gondja? Illetve,most a bal elsõ,hátsó,hangszóró eggyütt szól. Úgyan így a jobb o-,is. A flat állításnál eltünik a hang. A négy hangszóró,két végfokra lenne kötve? Köszönöm.
Szia!
Szeretnék segítséget kérni tõled,hogy mi okozhat az autó hangszóróiban leállítás és a kulcs kivétele után sípoló,pattogó
hangokat ami kb. 10-15mp-ig tart és azután megszünik. A sípoló hangot folyamatosan lehet hallani ha a gyújtás rajta van,vagy jár a
motor és közlekedek az autóval. Ez egy Bmw 116i 2009-es évj.,
gyári rádió van benne. Kb. 6 hónappal ezelõtt vettem és csak itthon
figyeltem fel erre a jelenségre + hogy hiányoznak a két elsõ ajtókból
felülrõl a kis hangszórók (magas). Hálás lennék ha tudnál segíteni,
hogy mi lehet a hiba vagy hol keressem. Üdv. Péter
Szia lenne egy Audi A3 8p-m 2008 as évjárat az lenne a problémám hogy vettem bele androidos navit de csak az elsõ 4 hangszóró megy, így tudom hogy hátul valamelyik szállnak adni kell pozitívat ami a gyári mélyládába megy az hajtja a hátsó hangszórókat is. Az lenne a kérdésem hogy melyiknek kellene adni?
Szia lenne egy Audi A3 8p-m 2008 as évjárat az lenne a problémám hogy vettem bele androidos navit de csak az elsõ 4 hangszóró megy, így tudom hogy hátul valamelyik szállnak adni kell pozitívat ami a gyári mélyládába megy az hajtja a hátsó hangszórókat is. Az lenne a kérdésem hogy melyiknek kellene adni?
Szia lenne egy Audi A3 8p-m 2008 as évjárat az lenne a problémám hogy vettem bele androidos navit de csak az elsõ 4 hangszóró megy, így tudom hogy hátul valamelyik szállnak adni kell pozitívat ami a gyári mélyládába megy az hajtja a hátsó hangszórókat is. Az lenne a kérdésem hogy melyiknek kellene adni?
Üdv, nemrég kicseréltem a gyári fejegységet egy JVC KD-X362BT-ra gyárilag szerelt ISO átalakító kábellel. A fejegység nagyon szuperül muzsikál, azonban kulcs nélkül nem kapcsolható be. Tudom, hogy ez normális, de tudok ez ellen valamit komolyabb mókolás nélkül?
Üdv, nemrég kicseréltem a gyári fejegységet az Focus MK1-esemben egy JVC KD-X362BT-re, gyárilag szerelt ISO csatlakozó átalakítóval. Minden szuper, kivéve, hogy a kulcs nélkül a rádió nem kapcsolható be. Tudom, hogy ez normális, de tudok esetleg tenni ellene valmit komolyabb mókolás nélkül?
Sziasztok!
Elõször is nagyon jó az oldalatok, sok minden tényleg hasznos.Köszönöm.
A probléma a következõ:
Honda Accord 2000 évjáratúban Bose rendszer van de a rádió nem gyári( nemrég vásároltam az autót) ezért a mélynyomó és a magas hangszórók nem szólnak csak az ajtóban lévõk, szeretném szóra bírni 1 csatlakozóval ezeket ha megoldható.
Köszönöm
juhász Mihály
Szabványos ISO csatikkal könnyen be lehetett kötni, minden funkció tökéletesen mûködik rajta, kivéve a rádiót. A régi rádióval fogta az alap adókat. Mi lehet a gond? Mert az antenna ezek szerint mûködik.
Szép napot! Golf 6 szeretnek hatsó ajtóba hangszórót, sajnos gyárilag nincs benne. És a fejegységet is szeretném lecserélni, valami navisra. Nem akarok hi tech hangzást, csak élvezhetõ legyen, elõl, és hátul is a zene.
Esetleg valami szettet tudnál ajánlani.
Elõre is köszönöm, Zoli
Szia!
Hátra 16-os hangszóró fér el.
Ez a beépítõ keret kell hozzá:
[katt]
Hangszóró szettbõl én minimum ezt raknám bele:
[katt]
Fejegységbõl a navisok nagyon drágák.
Én inkább egy AndroidAutó, AppleCarPlay fejegységet ajánlanék:
[katt][katt]
A beépítéshez ezek kellenek:
[katt][katt]
Üdv.
Üdv.
Olyan problémám van hogy a multimédiá ami az autóba van néha magától lehalkít.
Androidos multimédia próbáltam gyári beállítások csinálni frissítést stb de nem hozott eredményt.
A hangszint szabályzó ugyan azon áll de mégis hallkabb és ha adok rahangot elkezd recsegni. Bekapcsolâskor pár másodpercig normálisan szól és után szépen leveszi a hangot.
A hiba nem mindig áll fent de egyre gyakoribb.
Mikor nem hallkít lejebb akkor szól szépen tisztán.
Köszönöm a választ elõre is.
Üdv.
Az autóba a multimédia olyan hibát csinál hogy mikor bekapcsolom pár másodperc után magától lehalkít.
A hangszint szabályzó ugyan az marad de mégis hallkabb.
Ha adok rá hangot akkor elkezd recsegni.
Nem mindig van ez a hiba de egyre gyakoribb.
Mikor nem hallkít le szépen tisztán szól.
Androidos multimédia, csináltam szoftver frissítést gyári beállítást de nem javított rajta.
Köszönöm a választ elõre is.
Üdv. Abban kérném a segitséged, hogy van egy 2003 as 6 os mazdám és a gyári hifit kicseréltem egy androidos kínai multimédiás csodára, demár itt korabban olvastam hogy másnak is volt ezzel problémája. Szoval a lényeg hogy nem müxik a középkonzol világitásom és az infokijelzõm, mivelhogy a regi egységen kereszül kapja az áramot. Kerdésem lenne hogy hogyan tudnám ezt megoldani hogy ujra életre keljen? Köszi
Corsa C Blaupunkt CD30 rádió helyére szerelnék egy JVC KD-X372BT fejegységet. Megvásároltam a csatlakozót és nem stimmel a gyári cimke szerinti adatokkal: A sárga kábel a Tel Mute csatlakozásba megy és van egy sárga-narancs csíkos extra vezeték benne, ami a Power +12V lenne. A fenti Autórádió ISO csatlakozó bekötési leírásban ilyen nem szerepel. így nem merem bekötni a drága új eszközt. Segítséget kérek! Köszönöm
Szia! Opel Astra H-ba vettem egy 2 dines andoridos autórádiót. Minden mûködik, kivéve a kormányról vezérlést. A rádió csatiján van olyan vezeték hogy key1 key2, a fejegység kis könyve is azt írja hogy a kormányvezérlés kábeli, de azt nem hogy hova, vagy mire kell kötni!
Abba kérném a segítséget hogy hova kell kötni a Key 1, Key 2 kábelt?
A 2 dines fejegységgel adtak minden átalakítót, CANbus vezérlõt.
Itt egy link a fejegységrõl: [katt]
Elõre is köszönöm a választ!
Üdvözlettel: András
Jó napot!
Az lenne a kérdésem ,hogy vettem egy 2din-es fejegységet(KINAI)
-Semmi baj nem volt vele míg egyszer azt nem csinálta hogy bekapcsolt álapotában elnémult,majd kikapcsolás után ujból szolt de volt hogy nem.
Ha hátul kihuztam a hangszoró csatlakozot félig szolt ha teljesen vissza toltam nem szolt de volt hogy utánna teljesen bedugva is szólt.
Sok ilyen huza vona után ezt meguntam.
-Vettem egy ugyanilyen magnót csak ez már gps-es de a hiba ugyanúgy fenn áll.
Elösszór az elüzzó magnóra gyanakottam hogy au a rossz de ez a másik magnó is ugyanezt a jelenséget produkálja.
Persze a csatlakozók nem lettek cserélve csak a magnó.
Úgy gondolom hogy két magnónak nem lehet ugyan az a baja kivéve hogy nem is egy helyr?l van véve,
Ha esetleg tud segíteni annak nagyon örülnék.
El?re is köszönöm szépen.
Jó napot!
Szeretnék segítséget kérni a következ? problémához.
-Vettem egy 2dines fejegységet(KINAI)
semmi baj nem volt vele míg nem egyszercsak bekapcsolt állapotban elnémult.
bekapcsolás után volt hogy szólt de volt hogy nem.
hátul félig kihúztam a hanszorók csatiját szolt de vissza dugva teljesen volt hogy szólt volt hogy nerm.
Ezt a játékot megelégedve vettem egy másik fejegységet az is 2din(KINAI), az már gps-es de a hiba ugyanúgy fennáll .
habár a vezeték köteg nerm lett cserélve csak a magnó.
Nem gondolnám hogy mindkét magnónak ugyanaz a baja lenne hisz nem is egy helyr?l lett véve,
El?re is köszönöm a segítségét.
További szép napot.
Üdvözletem, segítséget szeretnék kérni.
Van egy Mazda Xedos 6 1992-es autóm, amibe az el?z? tulajdonos modern (Panasonic), 1 DIN-es fejegységet rakatott. Sajnos a gyári csatlakozók levágása és ISO csatlakozók beforrasztása mellett.
Szeretném lecserélni a fejegységet 2001-es 2DIN-es Mazda (nem BOSE) fejegységre.
Az ISO csatlakozók és a fejegység 21-pines adaptere megvan. Viszont így csak az LCD lap világít, a gombok világítása fényszóró bekapcsolására nem.
Átnézve a kábel bekötéseket, az ISO nancssárga vezetéke nincs bekötve. Ha bekötöm, akkor a fényszórók bekapcsolásakor gyönyör?en világítanak a rádió gombjai, viszont az LCD panel kialszik. Tudnának bekötési tanáccsal segíteni? Vagy milyen adapter vegyek?
Szia!
Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy 7"2 dines fejegységet, az oldalatok segítségével be is kötöttem a Seat Alteamba. Sajnos az autó kábeleinek gyári színe eltér?, de életre kelt. A problémám az volna hogy ha kíhúzom a kulcsot m?ködik minden szépen szól, de ha gyújtást adok be sem kapcsol.
Cseréltem a piros és a sárga kábelt de semmi. Mi lehet a probléma?
Szia!
Seat altea ba az oldalatok segítségével izo csatlakozóval beszereltem egy 2 dines fejegységet. A kulcs kihúzása után remekül m?ködik, gyújtás alatt semmi. A kocsiban a gyári madzagok színe nem stimmel. Sajnos a piros, sárga megcserélésével sem tudtam gyújtás alatt életet lehelni. Mi lehet a gond?
Válaszodat el?re is köszönöm!
Szia Zsolti!
Van egy 99 f astrám amelyben van egy Panasonic cq-rdp003n magnó melyet lecserélném egy Bluetooth-os magnóra amin sima a bemenet.. Találok átalakítót de csak panasonic-ra nekem pont a fordítottja kellene. Létezik ilyen és ha igen akkor neked van?
El?re is köszi a választ.
Üdv! Csikai Csaba
Szia az lehet gond ha én az er?sít? remote számlát nem az antenna hanem a kapcsolt 12 voltra kötöm(piros) az antenna (kék) állandóan bekapcsolva marad míg a kapcsolt 12v(piros)
Rendesen ki be kapcsol az er?sít?. Úgy gondolom hogy nem lehet gond mivel ez kapcsolja a fejegységet is. Csak egy kis meger?sítés kéne. ??
Köszönöm
Hellò,
Egy 2021es Cupra Formentorom van,nem talalok szakembert akiben megbiznek,hogy rongalas nelkul bekosse.Vasmegyei vagyok itt sajnos nincs igazan erre szakosodva senki.Megvan a sony xplod melyladam ket csatornas xplode erositom illetve Renegade jelszintalakitom,szuper bekoto kabelvsomagom is.Nincs tapasztalatod ez ugyben?Mar azon is gondolkodtam fel is adom a projektet es eladom a fent emlitett dolgokat.Golf 7esem volt avval dgyszerubb volt a helyzet kesztyutartoban konnyen hozzaferheto volt a fejrgyseg szerettem ahogy szolt,abbol matadt ram.
Hellò,
Egy 2021es Cupra Formentorom van,nem talalok szakembert akiben megbiznek,hogy rongalas nelkul bekosse.Vasmegyei vagyok itt sajnos nincs igazan erre szakosodva senki.Megvan a sony xplod melyladam ket csatornas xplode erositom illetve Renegade jelszintalakitom,szuper bekoto kabelvsomagom is.Nincs tapasztalatod ez ugyben?Mar azon is gondolkodtam fel is adom a projektet es eladom a fent emlitett dolgokat.Golf 7esem volt avval dgyszerubb volt a helyzet kesztyutartoban konnyen hozzaferheto volt a fejrgyseg szerettem ahogy szolt,abbol matadt ram.
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése, autórádió bekotése, ford iso csatlakozó, fiat punto 1 autórádio iso csatlakozo egyforma?, rd3 autórádió csatlakozó, skoda iso csatlakozó átalakító, iso csatlakozó bekötése autóhifi, sal wb 2000 autórádió bekötése, alfa 159 autorádió bekötés, autórádió bekötési rajz, autórádió bekötése rajz
Közösség
Segíthetek neked?
Zsolti vagyok az Autohifi-City szerelõje, hívj most és minden kérdésedre
választ adok...
+3670 450 644 0
5 perc alatt rengeteg okosságot tudsz kiszedni belõlem, amelyek
segítségével garantáltan nem lesz, olyan autóhifid, amely nem Neked
való és borzalmasan szól...
szia olyan 13cm-es hangszórót keresek ami nem kis fülekkel kell felfogatni hanem a peremben van benne a felfogatásAutohifi City 12:09: Szia!
Ez kell hozzá: [katt]
Üdv.Üdvözletem,
Pioneer MVH-S620BT-hez keresek kormánytávvezérlõhöz kábelt.
Ford Focus MK2 facelift 2009 évjáratú autóba szeretném beépíteni.
Melyik típus lenne jó nekem?
Köszönettel:
IstvánZsKH,()(()'").ZsKHAutohifi City 20:27: Szia!
Megoldható.
Hétfõn hívj fel.
06704506440
Üdv.gyzolee69 01:00: Szia. Vásároltam nálatok egy Hertz K 165 16 cm-es elsõszettet ([katt]) 2 éve, ilyen szetthez szeretnék csak magassugárzókat venni. Megoldható? Elõre is köszi a választ! Üdv ZoltánAutohifi City 17:37: SZia!
Csörgess meg holnap.
06704506440
Üdv.Szia! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzád hogy van egy e46 típusú autóm, benne egy JBL GT5-1204BR mélyláda, melyet egy Toxic-1000 erõsítõ hajt meg, a gond hogy egyáltalán nem szól. Viszont ha az erõsítõn összehidalom egy kábel segítségével a Pozitívat és Remet akkor megszólal a láda de mintha épp ki szeretne szakadni olyan hangon. Mi lehet a gond? Válaszodat elõre is nagyon szépen köszönöm! Autohifi City 17:25: Szia!
Én ezt az erõsítõt raknám hozzá: [katt]
Üdv.
SQL: select * from `9_felhasznalok` where `valid` = 1 and `nick` not like '[trlt felhasznl]' and `bannolt` = 0 order by `datum` desc limit 5 Illegal mix of collations (utf8mb3_hungarian_ci,IMPLICIT) and (utf8mb4_general_ci,COERCIBLE) for operation 'like'