Oldalunk cookie-kat használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra
a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat.
Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
További információk
Kedves Látogatóm! A megnövekedett számú rendelések miatt, azok teljesítési ideje várhatóan 3-4 munkanap is lehet. Szíves megértésedet elõre is köszönjük.
Autóhifi - Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése
Autórádió bekötése házilag, a gyári autórádió kiszerelése, autórádió ISO csatlakozó bekötése, az autórádió hangszóróinak a bekötése lépésről lépésre, képekkel videókkal.
Ha van egy régi, vagy gyári autórádiód, akkor azt első körben ki kell szedned.
Ha nincs rádió, csak a hűlt helye, akkor kattints ide: AUTÓRÁDIÓ BEKÖTÉSE
A gyári autórádió kiszerelése
A gyári rádiók sokféle trükkös módszerrel lehetnek beszerelve, ha éppen nincsenek egybeépítve a középkonzollal, akkor egy speciális autórádió kiszedő villával, vagy kulccsal ki tudod őket húzni a helyükről.
A fenti autórádió kiszedő készlet sokféleségéből látszik, hogy nagyon nem egységesek a kiszedő kulcsok, de a két leggyakoribb eset, hogy egy lapos horoggal, vagy egy dupla villával kell kiszedni a gyári autórádiót, íme két videó segítség gyanánt...
Volkswagen csoportba tartozó gyári autórádiók kiszedése:
Ford, Opel gyári autórádiók kiszedése:
AUTÓRÁDIÓ BEKÖTÉSE
Ha házilag akarod az autórádió bekötését elvégezni, akkor három különböző esettel találhatod magad szemben...
1. Autórádió bekötés, ha az autóban csak kábelek vannak
Ebben az esetben szükséged lesz egy ISO csatlakozóra, amelyet többnyire beletettek az új autórádiód csomagolásába, ha nem, akkor itt meg is tudod rendelni tőlünk: ISO csatlakozók
A képen azt a szabványos ISO csatlakozót látod, amelyet az összes nem gyári és rengeteg gyári rádióhoz csatlakoztathatsz.
Autórádió ISO csatlakozó bekötése
A következő képen az autórádiód hátulját látod. Színekkel jelöltem, hogy az ISO csatlakozóban lévő kábeleknek hova kell befutniuk.
A C. csatlakozóval nem kell foglalkoznod, az az erősítő kimeneti, CD-tár és kormánykerék csatlakozókat mutatja, de sok autórádió típuson ezek nem is itt vannak.
Itt láthatod, hogy a különböző színű kábeleket mire kell kötni, ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor olvass tovább bátran, mert lépésről lépésre leírom, hogyan megy az autórádió bekötése házilag.
A:ISO táp csatlakozó bekötés
4. (Sárga) Állandó pozitív
Ezen a kábelen folyamatosan +12V-ot kell kapnia a rádiónak, mert ennek segítségével őrzi meg az eltárolt rádióállomásokat és beállításokat.
5. (Kék) Antenna kapcsoló szál
Ezen a vezetéken +12V jelenik meg, amikor bekapcsold az autórádiót. Ez kapcsolja be az elektromos antennát és az autóhifi erősítőt.
6. (Narancs) Világítás
Itt kikapcsolt világítás esetén testet, bekapcsolt világításnál +12V-ot kap a rádió és ettől függően kapcsolja ki és be a rádió a gombok világítását, vagy halványítja le a kijelzőt.
7. (Piros) Gyújtás +12V
A kulcs elfordításakor itt +12V-ot kap a rádió és bekapcsol, amint nem kap +12V-ot kikapcsol.
8. (Fekete) Test
B:ISO hangszóró csatlakozó bekötés
1. (Lila) Jobb hátsó +
2. (Lila/fekete) Jobb hátsó -
3. (Szürke) Jobb első +
4. (Szürke/fekete) Jobb első -
5. (Fehér) Bal első +
6. (Fehér/fekete) Bal első -
7. (Zöld) Bal hátsó +
8. (Zöld/fekete) Bal hátsó -
AUTÓRÁDIÓ BEKÖTÉSE
Melyik kábelt hova kössem?
Ne kókizz és ne hörcsögölj!
Az igénytelen módon végzett autórádió beszerelés veszélyes!!! A kábeleket forrasztani kell és nem összetekergetni, majd hebehurgya módon összeszigetelőszalagozni.
Minden esetben forrassz, használj a kötés szigeteléséhez zsugorcsövet, vagy jó minőségű szigetelőszalagot, mert ha lehullik a szigetelés, vagy szétcsúszik az összetekergetett vezeték, akkor nem csak az autórádiód mehet tönkre, hanem az egész autó is leéghet.
A műszerfalból kilógó kábelek káosza első ránézésre ijesztő lehet, de nem kell megijedned. A kábelköteg kifésüléséhez és a káosz megszüntetéséhez egy egyszerű próbalámpát is használhatsz.
A csipeszes végét valahova az autó tiszta fém részéhez kell csatlakoztatnod, míg a másik hegyes végével a rádió helyéről kilógó kábelek végét kell megérintened.
Sárga vezeték bekötése
4. (Sárga) Állandó pozitív
Ezen a kábelen folyamatosan +12V-ot kell kapnia a rádiónak, mert ennek segítségével őrzi meg az eltárolt rádióállomásokat és beállításokat.
A próbalámpát testre kötöd.
A próbalámpa segítségével meg kell találnod az egyetlen kábelt az autóban, amelyen gyújtás nélkül, az indítókulcs kihúzott állapotában is +12 Volt van, ergo világít a próbalámpa.
Erre a vezetékre kell ráforrasztanod az ISO csatlakozó sárga vezetékét, használj zsugorcsövet, vagy gondosan szigeteld a forrasztást, mert ez a kábel folyamatosan áram alatt van.
Piros vezeték bekötése
7. (Piros) Gyújtás +12V
A kulcs elfordításakor itt +12V-ot kap a rádió és bekapcsol, amint nem kap +12V-ot kikapcsol.
Most keress egy olyan vezetéket a próbalámpával, amelyen akkor jelenik meg +12Volt, amikor ráadod az autóra a gyújtást. Sok autóban ez nem gyújtás függő, van a egy állás a gyújtás előtt is, bizonyos típusoknál ez az állás ad áramot a kábelre és addig rajta is tartja, míg a kulcsot ki nem húzod a gyújtáskapcsolóból.
Ha megtaláltad, akkor forraszd erre a kábelre az ISO csatlakozó piros kábelét.
Fekete vezeték bekötése
8. (Fekete) Test
Az előbb felfedezett, sárga kábelre kötött állandó pozitív vezetékre csípteted a keresőlámpa csipeszét, majd megkeresed a kötegben azt a kábelt, amelyen test van, mondanom sem kell, ilyenkor világítani fog a próbalámpa.
Nem kötöd rá a fekete kábelt, mert a gyári kábelkötegben 2 kábelen is lesz negatív. Ez a másik kábel, a rádió világítását bekapcsoló vezeték, amely a helyzetjelzők bekapcsolásakor negatív helyett +12Voltot fog kiadni.
Ezért ha megtaláltad a negatívot adó kábelt, akkor kapcsold be a világítást az autón és ha ezután is világítani fog a keresőlámpa izzója, akkor biztos lehetsz benne, hogy a rendes test kábelt találtad meg, így rá is forraszthatod az ISO csatlakozó fekete kábelét a vezetékre.
Narancssárga vezeték bekötése
6. (Narancs) Világítás
Itt kikapcsolt világítás esetén testet, bekapcsolt világításnál +12V-ot kap a rádió és ettől függően kapcsolja ki és be a rádió a gombok világítását, vagy halványítja le a kijelzőt.
Ez lesz a második kábel, amelyen negatívot mérhetsz kikapcsolt világítás mellett. Ha a világítást ráadod, akkor +12Voltot találsz rajta a próbalámpával.
Ha így működik, akkor ezt is ráforraszthatod a helyére.
Kék vezeték bekötése
5. (Kék) Antenna kapcsoló szál
Ezen a vezetéken +12V jelenik meg, amikor bekapcsold az autórádiót. Ez kapcsolja be az elektromos antennát és az autóhifi erősítőt.
Erre a kábelre kötöd az autóhifi erősítőd REM, vagy Remote vezetékét, ez többnyire az RCA kábelek közepén futó szál.
Ezzel kész is az autórádió ISO tápcsatlakozó bekötése, következhet a hangszóró csatlakozó...
Autórádió hangszóró ISO csatlakozó bekötése
Ehhez a művelethez már nem a próbalámpára, hanem egy jó kondiban lévő ceruzaelemre lesz szükséged.
Kezdd azzal, hogy a kábeldzsungelt valahogy kifésülöd és megpróbálod egymás mellé csoportosítani, azt a 4 pár kábelt, amely valószínűleg a hangszórók kábele lehet.
Ezeket minden autóban más színnel jelölik, sokszor a pozitív, vagy a negatív kábelt jelölik csíkkal, úgyhogy ne keress ilyen jellegű segítséget a kábeleken.
Annyi néha segíthet, hogy bizonyos autóknál egymás mellett futnak, vagy össze vannak csavarva az adott hangszórókhoz vezető kábelek úgy mint a következő képen.
Segítség lehet még, hogy az utólag behúzott hangszóró vezetékek színkiosztása gyakran megegyezik az ISO csatlakozó színkiosztásával, de ki tudja hogyan lett bekötve a kábel másik vége, úgyhogy még ne kösd rá ezekre sem az ISO csatlakozót.
Ha nincsenek egymáshoz illesztve, vagy összetekerve, akkor szépen megblankolod a kábeleket és jöhet a ceruzaelem.
Az elem egyik végét érintsd hozzá az megblankolt kábelek egyikéhez, majd a másik végét egyenként a maradék 7 kábelhez. Ha valamelyik hangszóró érintésre recsegni kezd, akkor máris megtudtad, hogy melyik az adott hangszóróvezeték párja és azt is, hogy első, hátsó, jobb vagy baloldali hangszóróé az adott vezetékpár.
Egy dolgot nem tudsz még, hogy a hangszórópárból melyik a pozitív és melyik a negatív vezeték.
Autórádió bekötés esetén nagyon nem mindegy a hangszórók polaritása, mert a fordítva bekötött hangszórók kioltják egymás mélyhangjait így borzalmasan fog szólni a rendszered.
Keresd meg a helyes hangszóró polaritást
Kérd meg egy ismerősödet, hogy figyelje, vagy ha van rá lehetőség érintse meg a az adott hangszóró membránját.
Te elől az autórádiónál érintsd hozzá az elemet a hangszóró vezetékéhez és amennyiben a hangszóró membránja a mágnestől kifelé mozdul, akkor jó a polaritás, tehát az elem + sarka lesz a hangszóró pozitív vezetéke.
Jó polaritás esetén a membrán kifelé mozdul
Ha az elem hozzáérintésekor a hangszóró membránja nem kifelé, hanem befelé, azaz a mágnes irányába mozdul el, akkor az elem negatív sarka van éppen azon a vezetéken, ahova az autórádió pozitív hangszóró kimenetét kell majd bekötnöd.
Ezzel a módszerrel meg tudod találni az összes hangszóró vezetéket és azt is meg tudod állapítani, melyek ezek közül a pozitív és negatív szálak.
1. (Lila) Jobb hátsó +
2. (Lila/fekete) Jobb hátsó -
3. (Szürke) Jobb első +
4. (Szürke/fekete) Jobb első -
5. (Fehér) Bal első +
6. (Fehér/fekete) Bal első -
7. (Zöld) Bal hátsó +
8. (Zöld/fekete) Bal hátsó -
Nem maradt más dolgod, minthogy ezeket rákösd az ISO csatlakozóra a fenti táblázat szerint.
Próbáld ki,
hogy jól végezted-e az autórádió bekötést
Csatlakoztasd be a rádió hátuljába az ISO csatlakozót.
Elvileg kulcs nélkül nem kellene tudnod bekapcsolni, bár bizonyos rádiótípusok esetében, az ISO csatlakozó mellett lévő biztosítékot egy hellyel arrébb lehet tenni és ilyenkor a rádió kulcs nélkül is működik.
Csatlakoztasd az antennát.
Ha nem illeszkedik az autórádiódhoz, akkor egy filléres antenna átalakítóval könnyen orvosolható lesz a helyzet, amelyet nálunk is be tudsz szerezni.
Ellenőrizd le hogy a gyújtáskulcs ki és bekapcsolja-e a rádiót.
Tárolj le a memóriába néhány állomást, majd vedd ki a kulcsot az autóból, várj egy percet, majd ellenőrizd le, hogy az autórádió bekapcsolása után megjegyezte-e a beállításokat.
Elfelejti a rádió a beállításokat?
Ha igen, akkor előfordulhat, hogy a sárga és piros kábelt meg kell cserélned az ISO csatlakozóban, vagy a rádió hátulján a biztosítékot át kell tenned a másik foglalatba.
Próbáld ki hogy helyesen működik-e a Balance és a Fader.
Ha olyan jelenséget tapasztalsz, hogy egy oldalra Balance-olva, vagy Fader-elve van mély, középső állásban pedig eltűnnek a mély hangok, akkor fordított polaritással van bekötve valamelyik hangszóród.
Az autórádió beszerelés utolsó lépése
Ha minden rendesen működik, megjegyzi a rádió a beállításokat és nem oltják ki a fordítva bekötött hangszórók egymás mélyhangjait, akkor vedd ki a rádiót.
Tekerd be bandázsszalaggal az egész összefogott kábelköteget, hogy csak egy vastagabb köteg érkezzen a rádióhoz.
Told be a rádiókeretet, majd a füleket kihajtva rögzítsd a műszerfalhoz.
Csatlakoztasd újra a rádiót. Told be finoman, ügyelve arra, hogy a fém részek nehogy elnyírják a kábelek szigetelést.
Addig kel tolnod a rádiót, míg a kereten lévő oldalsó rögzítő fülek be nem kattannak a rádió oldalába.
Ha kattan mindkét oldalon, akkor a rádiót már csak a hozzá kapott kiszedővel tudod majd kivenni.
Kész is!
2. Autórádió bekötés, ha az autóban speciális csatlakozó van
Semmi pánik!
Nem kell levágnod a gyári csatlakozót, mert léteznek autóspecifikus átalakító csatlakozók, amelyek a gyári csatidat szabványos ISO csatlakozóra fordítják.
Megrendeled, elküldjük postai levélként, összecsatlakoztatod és kész is.
Fontos! A gyári csatlakozót ne vágd le az autóról, mert eladáskor így vissza tudod tenni a gyári autórádiót, hiszen az új vevő nem fog felárat fizetni az utólagos rádiódért, ráadásul ezt a rádiót a következő autódban is használhatod.
A gyári autórádió kiszerelésének, az új autórádió fém keretének rögzítésének menetét fentebb görgetve megtalálod.
3. Autórádió bekötés, ha az autódban szabványos ISO csatlakozó van, de a rádiód hátulján más a csatlakozás
Ez a helyzet akkor szokott előállni, ha használt autórádiót vásárolsz és az előző tulaj az autójában felejtette az autórádió csatlakozóját.
Sok esetben a szabványos ISO csatlakozó nem az autórádió hátuljába van építve, hanem van egy köztes kábelköteg, melynek az autó felőli vége ISO, a rádió felőli vége speciális Pioneer, Kenwood, JVC, Sony, Clarion, stb. csatlakozó.
Ilyenkor, ha nem tudod már elkérni a régi tulajtól a csatlakozót, akkor rendelned kell egy rádióspecifikus csatlakozót, amelyeket itt találsz meg: Autórádió csatlakozók
Megrendeled, elküldjük postai levélként, összecsatlakoztatod és kész is.
A gyári autórádió kiszerelésének, az új autórádió fém keretének rögzítésének menetét fentebb görgetve megtalálod.
Üdv!
Adott egy Mercédesz Vito a gyári rádió ki lett cserélve egy
JVC KD-X352BT-re ISO csatlakozott összedugtam (átalakító volt a rádióhoz) gyújtás nélkül bekapcsolt, ami az én bajom az az, hogy ha rá adom a gyújtást kikapcsol és nem is lehet vissza kapcsolni, ha leveszem a gyújtást kis idő múlva újra kapcsolható. Ami még furcsa, ha kinyitom az ajtót, kikapcsol. Kicsit vicces lett a működése. Mi lehet az oka? Köszönöm!
Tisztelt Uram, azért írok mert érdeklődnék, hogy nekem van egy Renault Laguna 2 2006-os kormányvezérlös, az lenne a kérdésem,hogy az iso csatlakozoban nekem mind a 8 csatiban van kábel, az lehetséges, hogy az A1-3 közül valamelyik a kormányvezérlés vezetéke lenne? Válaszát előre is köszönöm.
Szia . Az autómbol a rádiót kilopták , találtam egy másikat amelynek a kábeleit nem tudom hogyan kössem össze hiszen külömböznek a színek és amit a rádióhoz kaptam abban 3 piros van , 2 fekete ,2 narancs , 2 kék , 1 világos zöld , 1 sötét zöld , 2 fehér , 2 lila , 1 szürke . Ez csak az egyik csatlakozó ! A második kis csatlakozón van 1 sárga , 1 fekete , 1 zöld és 1 barna . Tud segíteni ?
Tiszteletem. Ha egy Blapunkt bt 170 cd-es rádiót,fixre kötök.(ne csak gyújtáson legyen bekacspcsolva). Nem lesz gondja? Illetve,most a bal első,hátsó,hangszóró eggyütt szól. Úgyan így a jobb o-,is. A flat állításnál eltünik a hang. A négy hangszóró,két végfokra lenne kötve? Köszönöm.
Szia!
Szeretnék segítséget kérni tőled,hogy mi okozhat az autó hangszóróiban leállítás és a kulcs kivétele után sípoló,pattogó
hangokat ami kb. 10-15mp-ig tart és azután megszünik. A sípoló hangot folyamatosan lehet hallani ha a gyújtás rajta van,vagy jár a
motor és közlekedek az autóval. Ez egy Bmw 116i 2009-es évj.,
gyári rádió van benne. Kb. 6 hónappal ezelőtt vettem és csak itthon
figyeltem fel erre a jelenségre + hogy hiányoznak a két első ajtókból
felülről a kis hangszórók (magas). Hálás lennék ha tudnál segíteni,
hogy mi lehet a hiba vagy hol keressem. Üdv. Péter
Szia lenne egy Audi A3 8p-m 2008 as évjárat az lenne a problémám hogy vettem bele androidos navit de csak az első 4 hangszóró megy, így tudom hogy hátul valamelyik szállnak adni kell pozitívat ami a gyári mélyládába megy az hajtja a hátsó hangszórókat is. Az lenne a kérdésem hogy melyiknek kellene adni?
Szia lenne egy Audi A3 8p-m 2008 as évjárat az lenne a problémám hogy vettem bele androidos navit de csak az első 4 hangszóró megy, így tudom hogy hátul valamelyik szállnak adni kell pozitívat ami a gyári mélyládába megy az hajtja a hátsó hangszórókat is. Az lenne a kérdésem hogy melyiknek kellene adni?
Szia lenne egy Audi A3 8p-m 2008 as évjárat az lenne a problémám hogy vettem bele androidos navit de csak az első 4 hangszóró megy, így tudom hogy hátul valamelyik szállnak adni kell pozitívat ami a gyári mélyládába megy az hajtja a hátsó hangszórókat is. Az lenne a kérdésem hogy melyiknek kellene adni?
Üdv, nemrég kicseréltem a gyári fejegységet egy JVC KD-X362BT-ra gyárilag szerelt ISO átalakító kábellel. A fejegység nagyon szuperül muzsikál, azonban kulcs nélkül nem kapcsolható be. Tudom, hogy ez normális, de tudok ez ellen valamit komolyabb mókolás nélkül?
Üdv, nemrég kicseréltem a gyári fejegységet az Focus MK1-esemben egy JVC KD-X362BT-re, gyárilag szerelt ISO csatlakozó átalakítóval. Minden szuper, kivéve, hogy a kulcs nélkül a rádió nem kapcsolható be. Tudom, hogy ez normális, de tudok esetleg tenni ellene valmit komolyabb mókolás nélkül?
Sziasztok!
Először is nagyon jó az oldalatok, sok minden tényleg hasznos.Köszönöm.
A probléma a következő:
Honda Accord 2000 évjáratúban Bose rendszer van de a rádió nem gyári( nemrég vásároltam az autót) ezért a mélynyomó és a magas hangszórók nem szólnak csak az ajtóban lévők, szeretném szóra bírni 1 csatlakozóval ezeket ha megoldható.
Köszönöm
juhász Mihály
Szabványos ISO csatikkal könnyen be lehetett kötni, minden funkció tökéletesen működik rajta, kivéve a rádiót. A régi rádióval fogta az alap adókat. Mi lehet a gond? Mert az antenna ezek szerint működik.
Szép napot! Golf 6 szeretnek hatsó ajtóba hangszórót, sajnos gyárilag nincs benne. És a fejegységet is szeretném lecserélni, valami navisra. Nem akarok hi tech hangzást, csak élvezhető legyen, elől, és hátul is a zene.
Esetleg valami szettet tudnál ajánlani.
Előre is köszönöm, Zoli
Debrecen Hozzászólások: 8186 Reg.: 2008.01.01. 6643 követő
Szia!
Hátra 16-os hangszóró fér el.
Ez a beépítő keret kell hozzá:
[katt]
Hangszóró szettből én minimum ezt raknám bele:
[katt]
Fejegységből a navisok nagyon drágák.
Én inkább egy AndroidAutó, AppleCarPlay fejegységet ajánlanék:
[katt][katt]
A beépítéshez ezek kellenek:
[katt][katt]
Üdv.
Autórádió bekötése és ISO csatlakozó bekötése, autórádió bekotése, ford iso csatlakozó, fiat punto 1 autórádio iso csatlakozo egyforma?, rd3 autórádió csatlakozó, skoda iso csatlakozó átalakító, iso csatlakozó bekötése autóhifi, sal wb 2000 autórádió bekötése, alfa 159 autorádió bekötés, autórádió bekötési rajz, autórádió bekötése rajz
Közösség
Segíthetek neked?
Zsolti vagyok az Autohifi-City szerelője, hívj most és minden kérdésedre
választ adok...
+3670 450 644 0
5 perc alatt rengeteg okosságot tudsz kiszedni belőlem, amelyek
segítségével garantáltan nem lesz, olyan autóhifid, amely nem Neked
való és borzalmasan szól...
4 db, 10 cm hangszóró Suzuki Jimnyhez kérnék árajánlatot, telefonos beszélgetésünk alapján.
KonkolyKöszönömAutohifi City 19:13: Szia!
Ha bárki tud segíteni akkor ők.
www.automap.hu
Ők voltak a hivatalos importőrök, és szervíz.
Üdv.Üdv! Érdeklődni szeretnék. Az autómban vagy egy Parrot Mki9200 kihangosító szett, az autó Dániából származik, így a kihangosító menüje is Dán nyelvű, illetve dánul beszél. Létezik erre megoldás magyarosítani, vagy legalább angol nyelvűre tenni a szoftvert. Válaszotokat előre is köszönöm. Üdv: ZsoltiSzia!
1 din-es "kínai" fejegységet kaptam. A menüje szerint kezeli a kormánytávvezérlőt. Vettem autóspecifikus adapter és egy multi lead csatlakozót. A multi lead-ből kijövő vezetékeket pontosan hova kell kötni? Key1, key2,... ilyen vezetékek jönnek ki.
Dacia duster az autó.
Köszönöm előrre is a választ.
BalázsSzia !
Zsolt vagyok,múlt héten vásároltam egy Volkswagen Sharan 2011-es
autót,Egerből jött a kocsi ott még a rádió fogta az adókat Debrecen mellett lakom és itt nem talál semmi állomást. Reset már volt,de semmi!
A típusa: Nav Gear DSR-N 70SEV
Üdv.:ZsoltAutohifi City 08:29: Szia!
Igen, szerelünk.
A munkadíj 15000Ft.
Üdv.Üdv, érdeklödöm, hogy szereltek-e be és ha igen, mennyiért JBL BassPro Hub mélynyomót. Köszönettel: BélaSzia!
Egy 1999-es Alfa Romeo 916 Spider még gyári hangszóróit szeretném kicserélni.
Elöl az ajtóban ovális hangszórók vannak, hátul középen egy nagyobb kerek. A fejegység egy Alpine CDE-192R, ezt nem szeretném cserélni. A cél, hogy szépen szóljon, nem a feltűnés...
Kérlek segíts nem eltévedni!
Üdv: SzilárdAutohifi City 08:19: Szia!
Igazából ebben az árkategóriában annyi a különbség, hogy nem 1DIN-es és a kijelző mérete nagyobb.
Ebben a kategóriában sokszor jobban megéri egy 1 DIN választása.
Üdv.