
Renault Twingo - Autóhifi beépítés referenciák
Az autó ismerős lehet azoknak, akiket kissé jobban foglalkoztat az autóhifi világa, mint az átlagos felhasználót.
Az idők azonban változnak, a fejlődés nem állhat meg, ezért a rendszerben radikális változások történtek, főleg a beépítésre került márkák tekintetében. Kezdjük az utastér bemutatásával, azon belül a front-end, ami a jelforrás, tehát azon, ami ebből kijön, már javítani nem lehet, ezért nagyon fontos a minősége. A fejegység szerepére a debreceni ACR csapat a JVC SH-9101-es EISA díjas berendezését választotta, elsősorban részlet gazdag, nagy
felbontású, levegős hangja, 4V-os kimenete miatt. Ezen kívül
olvassa az MP3 és WMA fájlokat is, de ez már csak hab
a tortán. Ezt követően a jel egy SOUNDSTREAM aktív hangváltóba érkezik ami feldarabolja a szélessávú jeleket magas, közép, mélyközép és mély hangsávokra. Erre azért van szükség mert a torzításmentes és kristálytiszta hang érdekében
minden hangtartományt külön erősítő hajt. Az első szett egy két utas, 13 centiméter átmérőjű EMPHASER szett, ami mivel aktív rendszerről lévén szó a saját hangváltója nélkül lett beépítve. A magassugárzók az A-oszlop tövében helyezkednek el és egy furcsa formájú tartót alkottak számára, ami lehetővé tette a legideálisabb elhelyezést.
Mivel az autóban nincsen térhang processzor a hangszórók megfelelő szögbe állításával kellett megoldani az élethű térképzést (mint később kiderült, elég sikeresen). Az EMPHASER középsugárzók szintén fent, a műszerfal két sarkában, szögbe döntve, saját kis kamrába zárva működnek. A hangszóró többek között könnyű, karbon membránnal, butil gumi peremmel és hatalmas mágnessel rendelkezik, amit igazán nem lehetett könnyű bevarázsolni a jelenlegi helyére. Az elhelyezésnek sok előnye van, azonban a megvalósítás általában komoly akadályokba ütközik. Jelen esetben is teljesen egyedi műszerfalat igényelt, amit az ülések kárpitozásával megegyező plüssel borítottak.
Az ilyen megoldásokkal az a baj, hogy nehéz meghagyni olyan jelentéktelen apróságokat, mint pl. a levegő keringtető rendszer nyílásai. Az ötletesség azonban meglepő dolgokra képes: a Twingo, a debreceni üzlet logóját használta fel erre a célra. A műszerfal közepén, hangszóróselyemmel borítva biztosítja a szabad légáramlást.
A tervezéskor több dolgot figyelembe vettek: a rendszernek meg kellett felelnie holmi vájtfülű igényeinek, és arra is alkalmas kellett, hogy legyen, hogy némi fülkárosítást demonstráljon. Ezen okból a teljesen kiszigetelt ajtóban (bitumenlap és kúpos szivacs!), egyedi MDF-ből készített ajtópanelben, 20cm-es NEO sorozatú EMPHASER mélynyomó gondoskodik arról, hogy az első szett önállóan is megállja a helyét, méghozzá hiányérzet nélkül. A mélyhangok pedig biztosan nem fognak késni a középhez képest!
A magassugárzókat és a közepeket egy négycsatornás EMPHASER EA470-es szólaltatja meg. A 20cm-eseket egy ugyanilyen elektronika két csatornája hajtja. A három utas szett minden sugárzója külön végfokot kapott.
A csomagtartó sem maradhatott ki az átépítésből, kinézete sokak számára megtévesztő, a mélysugárzók például nem a megszokott módon, hanem egymással szemben fordított fázisban lettek beszerelve, így sokan azt gondolják, hogy az alsó sor csak tükökép. A zárt láda, amibe kerültek, nagyrészt 1cm-es hajlított plexiből készült, így tökéletesen látható a belseje (inkább a szem, mint a fényképezőgép számára- a szerk.), a három erősítő, no meg a díszítésre szánt tükrök. A harmonikus integritást némi üvegszállal oldották meg, ami az autó színére lett fényezve.
A végfokok közül az egyiknek mindkét csatorna párja hidalva van, megnövekedett teljesítménnyel hajt a háromból két szubot, a másik elektronika két csatornával az ajtóban levőket (20cm), másik kettő hídban a maradékot táplálja. Az elektronikák alatt két darab Exide akkumulátor biztosítja a rendszer megfelelő tápellátását.
Meghallgatásakor nagyképűen a „vájtfülű” kategóriába soroltam magam, ezért csak az első szettet használtuk, előtte azonban meggyőződhettem az erejéről is. Az történt, hogy a fotózás helyszínén pár nyálcsorgató úriember kívánta lobogtattatni a füleit, s ennek az autó építője boldogan eleget tett. Miután kitombolhatták magukat a szubok, sor kerülhetett némi csendesebb mókázásra. Az első benyomásom az volt, hogy az alkotónak határozott elképzelése volt arról, mit is vár a rendszerétől. A hangra nagyjából ráillik az, ami a fejegység kiválasztásakor olyan fontos volt, tehát a levegősség és a részletgazdagság. Nagyon gyors a rendszer, de egyáltalán nem fárasztó, kellőképp dinamikus. A tér megnyílik mélységében is, a terem- akusztikát kiemelkedően reprodukálja. Mindenesetre már így is nagyon kellemes és ahogy a múltbeli eredmények mutatják, a végén nem lesz kompromisszum.
Nézz szét nálunk...
Válassz autóhifi cuccainkból és vedd kölcsön autóhifi szerelőnk 27 év autóhifis tapasztalatát, ne lőj mellé, hívd Zsoltit és tudd meg hogyan lesz élvezetes hangzás az autódban anélkül, hogy százezreket költenél rá...
Hozzászólások Renault Twingo - Autóhifi beépítés referenciák cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.