Fontos!
Semmiképpen sem ajánljuk, hogy az elsõ autóhifi bekötést magad végezd el. Egy rossz bekötés nem csak azonnal tönkreteheti az autóhifidet, de rosszabb esetben porig is éghet az egész autód.
Nagyon fontos, hogy nem elég bekötni, hanem tapasztalt jó hallású autóhifisnek kell beállítania a rendszeredet, különben hiába vásárolsz drága és jó minõségû autóhifit, az rossz beállításokkal hallgathatatlanul fog szólni.
Ennyi, csak szóltam elõre, hogy még most sincs késõ bejelentkezned egy beszerelésre a 70 - 450 644 0 telefonon. :)
Autóhifi beszerelés és bekötési rajz
Íme az autóhifi bekötési rajz, amit kerestél.
Ez egy bonyolultabb autóhifi beszerelési rajza, de látszik rajta, a 4 csatornás erõsítõ bekötése, a 2 csatornás erõsítõ bekötése, a kondenzátor bekötése és a mélyláda bekötése is.
Ha valami nem jön le egyértelmûen a rajzból, akkor bátran olvass tovább, mert ez a bekötési rajz itt-ott, azért magyarázatra szorul és léteznek speciális esetek is, amikor az autóhifi beszerelése során ettõl el kell térned.
Kattints a képre a nagyításhoz...

Nagyításhoz kattints a képre
Autóhifi beszereléshez a következõ szerelési anyagokra lehet szükséged:
Ezeket a kütyüket meg is tudod rendelni a fenti linkekre kattintva.
Mi kellhet még az autóhifi beszereléshez?
Speciális autórádió keretek, csatlakozók, hangszóró beépítõ keretek is kellhetnek az autódhoz.
Ezt úgy tudod a legegyszerûbben leellenõrizni, hogy beírod az autód típusát az oldal tetején lévõ keresõbe és nyomsz egy entert.
A rendszer ki fogja neked dobni az összes speckós cuccot, keretet, illesztõt és csatlakozót, ami az autódhoz kellhet az autóhifi beszerelés folyamán.
Ha nem tudod pontosan mire lehet még szükséged, akkor hívd Zsoltit a 70 - 450 644 0 számon és õ majd segíteni fog neked, hogy ne maradjon ki semmi az autóhifi bekötéshez.
Milyen kábel kell az autó erõsítõ bekötéséhez?
Amire mindenképpen szükséged lesz:
Kábel szett: Ebben a legtöbbször benne van az összes olyan szerelési anyag, amire egy erõsítõ bekötésénél szükséged lehet. Kábel szettek itt
2 csatornás, vagy monoblokk erõsítõ bekötéséhez a következõket szokta tartalmazni a kábel szett:

Nagyításhoz kattints a képre
-
5 méter piros pozitív tápkábel
-
1 méter fekete negatív tápkábel
-
Autóhifi biztosíték és biztosítékház
-
Gyûrûs kábelszem, 1 fekete a testhez való csatlakozáshoz, 1 piros az akkumulátorhoz való csatlakozáshoz
-
1db 5 méteres 2 csatornás RCA kábel, a rádió és az erõsítõ összekötéséhez, amely tartalmazza az erõsítõ bekapcsoló szálat is, ha nem, akkor ezt is mellékelik a csomagban.
Hangszóró kábeleket csak ritkán tartalmaznak a kábel szettek, ezért ebben az esetben szükséged lesz még 1-2 méter mélynyomó hangszóró kábelre is.
4 csatornás erõsítõ bekötéséhez a következõket szokta tartalmazni a kábel szett:

Nagyításhoz kattints a képre
-
5 méter piros pozitív tápkábel
-
1 méter fekete negatív tápkábel
-
Autóhifi biztosíték és biztosítékház
-
Gyûrûs kábelszem, 1 fekete a testhez való csatlakozáshoz, 1 piros az akkumulátorhoz való csatlakozáshoz
-
2db 5 méteres 2 csatornás RCA kábel a rádió és az erõsítõ összekötéséhez, amely tartalmazza az erõsítõ bekapcsoló szálat is, ha nem, akkor ezt is mellékelik a csomagban.
Hangszóró kábeleket csak ritkán tartalmaznak a kábel szettek, ezért ebben az esetben szükséged lesz még 1-2 méter mélynyomó hangszóró kábelre és kétszer 5 méter hangszóró kábelre az elsõ hangszóró szett bekötéséhez is.
Amennyiben az erõsítõdnek nem bedugós, hanem csavaros tápcsatlakozója van, mint a fenti erõsítõnek, akkor villás csatlakozókra is szükséged lesz, a legtöbb kábelszett ezt is tartalmazza.
A képen látható még az a kis gumigyûrû is, amelyet a tûzfalon fúrt lyukba kell illesztened, hogy a lemez ne vágja el, ne dörzsölje ki az erõsítõ pozitív tápkábelét.
Ha nem kábelszettet vásárolsz, akkor ezeket külön külön kell megrendelned.
Érdemes külön külön rendelni, ha jó minõségben akarod hallgatni az autóhifi rendszeredet. Érdemes drágább hangszóró és RCA kábeleket vásárolni, mert ezek olyan szinten szólnak bele a rendszered hangjába, mint egy erõsítõ, vagy egy hangszóró.
Milyen vastag kábelekre lesz szükséged?
Tápkábel vastagsága: Most bele lehetne bonyolódni mindenféle hosszúsággal kábel ellenállással kapcsolatos képletekbe, de az a legegyszerûbb, a következõk szerint választasz tápkábelt.
Feltételezem, hogy 5 méterre lesz szükséged, ez a legtöbb autóba bõven elég.
Nézd meg az erõsítõdben lévõ biztosítékokat és válaszd meg e szerint a kábel vastagságot. Ha több biztosíték van benne, akkor a biztosítékok összegével számolj.
40 Amperig elég a 10-es tápkábel vastagság.
80 Amperig elég a 20-as tápkábel vastagság.
Ezek felett ettõl vastagabb tápkábelt érdemes használnod, vagy ha több erõsítõd van, mint a fenti beszerelési rajzon, akkor érdemesebb tápelosztó blokkok használata helyett mindkét erõsítõnek külön-külön tápkábelt behúzni.
Hangszóró kábel vastagsága: Itt tulajdonképpen nem a vastagság számít, hanem a kábel hangja, mert igenis a kábel hallhatóan beleszól az autóhifi rendszered hangjába. Aki komolyabban foglalkozik az autóhifivel, az ugyanúgy teszteli és meghallgatja a hangszóró kábelek hangját, mintha az egy erõsítõ, vagy hangszóró lenne. Bármennyire is furcsa a kábelek hangja között valóban hallható különbség van.
Ha nem érdekel a kábel hangja, akkor valamilyen 2,5mm-es hangszóró kábelt érdemes venned, lehetõleg ne válassz túl gagyit.
Mélyládához válassz 2,5 és 4 mm közötti kábelt.
Autóhifi beszerelés lépésrõl lépésre
1. Vedd le a pozitív akkusarut az akksidról.
2. Bontsd meg mindkét oldalon a küszöböt és nézd meg, hogy melyik oldalon futnak az autód gyári kábelei.
Az erõsítõ bekötéséhez szükséges tápkábeleket ott érdemes vezetni, ahol az autód gyári tápkábelei is futnak.
A hangszóró és RCA kábeleket az autónak azon az oldalán érdemes vezetned, ahol nem futnak gyári kábelek, mert ezek képesek összeszedni a "generátor zaj"-nak becézett sípolást, amely az õrületbe fog kergetni.
Sok autóban futnak mindkét oldalon gyári kábelek, igyekezz ezeket a hangot szállító kábelekkel jól elkerülni, mert sípolni fog a rendszered, amikor beindítod a motort.
3. Keress egy lyukat a tûzfalon valahol az akkumulátor környékén, ahol át tudod majd vezetni az utastérbe a piros pozitív tápkábelt.
Nagyon ügyelj arra, hogy a tápkábel, olyan helyen legyen elvezetve, ahol semmilyen mozgó alkatrész nem tudja kidörzsölni, pláne elvágni nem.
Sokszor nem kell fúrni, mert a legtöbb autón vannak kihasználatlan lyukak a tûzfalon, amelyek az utastérbe vezetnek és csak egy gumi dugó takarja el õket.
Ha találsz ilyet, akkor használd, ha nem akkor jöhet a fúrógép.
Nagyon fontos, hogy akár fúrsz, akár a gyári lyukat használod a tápkábel bevezetésére, ne hagyd a lyukat úgy, hogy nem raksz bele egy védõ gumigyûrût, ami megakadályozza, hogy a lemez kidörzsölje a tápkábel szigetelését.
4. Keress biztonságos utat a tápkábelnek a mûszerfal alatt és húzd el a küszöbig, és onnan egészen hátra az erõsítõig.
A tápkábelt oldalt, a küszöb szõnyeg alatt vidd, használhatod a gyári kábelrögzítõket, vagy kábelcsatornát is. Mindvégig ügyelj arra, hogy sehol ne fusson, olyan helyen a kábel, ahol bármi megsértheti, vagy kidörzsölheti a szigetelését. Pl.: kormány, pedálok, éles lemezvégek.
5. Húzd be az RCA és hangszóró kábeleket az autó másik oldalán úgy, hogy ezek minél távolabb fussanak a tápkábelektõl.
Érdemes egy kicsit ráhagyni a rádiónál és az ajtóknál, hogy ne akkor derüljön ki hogy nem ér el a kábel a rádióig, amikor már az egész autóhifi rendszer kábelezése be van szerelve.
Komolyabb kábeleknél számít a jel iránya is ezért a kábeleket mindig úgy húzd be, hogy a jel abban az irányban fusson rajtuk, amelyik irányban a feliratot olvasod. Pl.: az RCA kábeled márkája Monster Cable, akkor az m betû felõl legyen az autórádió, az e betû felõl az erõsítõ. Hangszóró kábel esetén az m betû felõl lesz az erõsítõ, az e betû felõl a hangszóró.
6. Kösd be az elsõ szettet.
Ha a magas sugárzó helye az ajtóban van és Te szeretnéd ajtóban elhelyezni a magas sugárzót, akkor az elsõ szett hangváltóját az elsõ ajtóban kell elhelyezned.
Ha a magas sugárzó a mûszerfalban, vagy az A oszlopban van, akkor a hangváltó a mûszerfal alatt lesz elhelyezve.
A magas sugárzó (csipogó) ideális helye az a oszlop alsó negyede, itt szól a legjobban, egymás felé fordítva. Nem jó ha ezek a hangszórók a füled irányába vannak fordítva, mert leordítják a fejedet. Ha nincs gyári hely, akkor a magasak beállítását követõen kell csak rögzítened a hangszórókat.
Itt érdemes megemlíteni az ajtók szigetelését is. Errõl van egy komplett anyag a tudásbázisban, azt érdemes elolvasnod.
A gyári helyre szánt elsõ szettekhez gyakran lehet szükség hangszóró beépítõ keretre, ezt nálunk meg tudod rendelni, a leggyakoribb típusokhoz való kiemelõ, vagy beépítõ kereteket folyamatosan raktáron tartjuk. Ezekre azért lehet szükség, mert a speciális formájú, vagy felfogatású gyári hangszóró helyére nem csavarozható be csak úgy könnyedén a szabványos hangszóró, vagy azért, mert a gyári lapos hangszórótól mélyebb az általad vásárolt új szett és beleérne az ablaküvegbe.
Az ajtóban gyakran van már bevezetve hangszóró kábel, érdemes ezt használni, mert az ajtó átvezetõ csatlakozón sokszor lehetetlen átvinni még egy kábelt.
Semmiképpen se vidd át a hangszóró kábelt egy ajtón kifúrt lyukon és ne vidd a kábelt úgy, hogy azt el tudja nyírni, vagy koptatni a záródó ajtó.
Ha nincs semmilyen lehetõség és fúrni kell, akkor használj ajtóátvezetõ gumit.
A lényeg, ha kinyitod az ajtót akkor ne lehessen látni a hangszóró kábel átvezetést, nem csak azért, mert moslék trehány és igénytelen megoldás, hanem azért, mert a lógó kábelt kidörzsölheti a karosszéria, és ez rövidre zárhatja az erõsítõdet.
Tehát, ha a közép és magas hangszóród az ajtóban van akkor az erõsítõ felõl érkezõ új hangszóró kábelt elviszed a lábtérig és rákötöd a gyári, az ajtó átvezetõ felé tartó hangszóró kábelre nagyon ügyelve arra, hogy helyes legyen a polarítás. Ahol az ajtóban az átvezetõtõl megérkezik a kábel az belefut a hangváltó +IN- csatlakozóiba.
A hangváltó +MID- csatlakozóit kötöd a közép hangszórók + - csatlakozóira, a +HI- csatlakozókat pedig a magas sugárzó + - csatlakozóira. Ha nincs rajta jelzés, akkor legtöbbször a piros, vagy a csíkkal jelült a +.
Amennyiben a középsugárzód az ajtóban, a magas sugárzód a mûszerfalon, vagy az A oszlopon van, akkor az erõsítõd felõl érkezõ hangszóró kábelt, a mûszerfal alatt elhelyezett hangváltó +IN- csatlakozóira kell kötnöd.
A hangváltó +MID- csatlakozóiba kell bekötnöd a gyári hangszóró vezetékek ajtóátvezetõ felé tartó részét, a +HI- csatlakozókat pedig a magas sugárzó + - csatlakozóira kötöd.
FONTOS!
Elsõ szett bekötés esetén, mindvégig ügyelj a helyes polaritásra különben rosszul fog szólni az autóhifid
Siralmas, amikor még a magukat szakértõnek titulált emberek sem tudják rendesen bekötni a hangszórókat és a nagy áruházban az autóhifi eladó úgy demózza az elsõ szettet, hogy fordítva van bekötve!!!
A legvégén úgy tudod leellenõrizni a helyes bekötést, hogy egy ceruzaelemet a polaritásnak megfelelõen hozzáérintesz a hangszóró szett csomagtartóban végzõdõ felére, ha a hozzáérintéskor a közép membránja kifelé mozdul, akkor jól végezted a dolgod. Ha nem, akkor valahol elbaltáztad :)
A hangváltóban, szokott lenni egy kapcsoló, vagy egy átrakható összekötõ (jumper), amellyel be lehet állítani a magas sugárzó hangerejét. Ezt mindig érdemes a leghalkabbra álltani, mert a legtöbb esetben ordítani szoktak a hangszóró szettek magasai. Miért? Mert a középhangszóró a fültõl távol alul a lábtérben kevésbé hallhatóan szól.
7. Kösd be az autórádió felõli részen az RCA kábeleket.
Az RCA csatlakozókat R (Right=Jobb) L (Left=Bal) dugd be az autórádió Front Line out (Elsõ vonal kimenet) és Rear Line out (Hátsó vonal kimenet) RCA csatlakozóiba.
Ha az autórádiódon egy Rear Line out (Hátsó vonal kimenet) csatlakozó van, akkor abba egy 2 csatornás erõsítõt tudsz bedugni. Amennyiben négy csatornás erõsítõd van, akkor szükséged lesz egy pár RCA Y elosztó kábelre az erõsítõ felõli oldalon, amely elosztja a jelet az erõsítõd elsõ és hátsó bemenetére. Ez esetben a Fader szabályzóval nem fogod tudni a mélyláda hangerejét állítani az elsõ szett hangerejéhez képest.
Ha a rádiódon van Rear és Front line out, akkor arra egy 4 csatornás erõsítõt köthetsz. Ebben az esetben a Fader elõre tolásával halkíthatod a mélyládád hangerejét az elsõ szetthez képest.
Ha az autórádiódon van Front, Rear és Subwoofer line out, akkor a cikk legelsõ rajzán lévõ bekötést is megcsinálhatod. Itt az autórádión a SUB level menüpont alatt tudod beállítani zenehallgatás közben a mélynyomód hangerejét, a Fader-rel pedig állíthatod, hogy a hátsó, vagy az elsõ hangszórók szóljanak hangosabban.
Ha egy olyan erõsítõt használsz, amelyekkel csak a mélyládát hajtod, akkor a Subwoofer out csatlakozót használd, ha ilyen nincs, akkor a Rear out-ot.
Ha 4 csatornás erõsítõd van, akkor az elõ két csatornát a Front-ra, a hátsó két csatornát, amely legtöbbször a mélyládát hajtja a Subwoofer out-ra kell kötni, ha ez nincs akkor a Rear out-ra. Ebben az esetben a fader elõre tolásával halkítod a láda hangját. Ha van Subwoofer out-od, akkor a SUB level nenüponttal.
Bonyolultabb leírni, mint megcsinálni :)
Miért kell ezzel foglalkozni?
Azért mert egyes felvételeken halkabb másokon pedig hangosabb a mély tartomány, ezért attól függõen, hogy milyen zenei stílust, vagy milyen felvételt hallgatsz, tudnod kell állítani a mély hangerején.
Miért nem használhatod ezek helyett az autórádió BASS és TREBLE szabályzóját a LOUDNESS-t, vagy az EQ-t?
Egyrészt azért nem, mert ez a cselekedet istenkáromlásnak számít autóhifis berkekben, másrészt azért, mert egy 4 csatornás erõsítõ a mélyládára mély hangot, az elsõ szettre csak közép magas hangot enged, ha a hangszínszabályzót használod, akkor azt a tartományt, amit a jobb hang és teljesítmény érdekében az erõsítõ megpróbál levágni a hangszóróidról, te a hangszínszabályzóval visszapakolod a hangszóróidra, ezzel rontva a teljesítményt és a hangminõséget.
8. Kösd be az autórádió felõl a bekapcsoló szálat
Ez egy kis vékony kábel, amely legtöbbször az RCA kábel két csatornája között szokott futni, ha nincs ilyen benne, akkor egy külön kis kábelt kell elvezetned az erõsítõig bekapcsoló szál gyanánt.
Mire való?
Ezt a kis kábelt az autórádió elektromos antenna bekapcsoló kimenetére kell kötni, amely a szabványos iso csatlakozóban kék színnel van jelölve.
Ebben a kábelben nincs áram, amint viszont bekapcsold az autórádiót kimegy rá egy +12 volt és ez kapcsolja ki és be az erõsítõt. Ezt majd az erõsítõd REM, vagy Remote csatlakozójába kell bekötni.
Ezzel a rádió kész is. Dugd vissza a helyére és hagyj annyi hosszt az RCA és a bekacsoló kábelen, hogy a kábelek rögzítése után is ki lehessen húzni a helyérõl az autórádiót.
9. A negatív tápkábel bekötése
Keress a karosszérián egy olyan helyet ahova le tudod csavarozni a fémhez a negatív kábel végére forrasztott, vagy préselt kábelszemet.
Vastag lemezû részt keress, ahol van egy jó nagy fém csavar.
Csavard ki a csavart és csiszolópapírral csiszold fémig azon a ponton a kasztnit, ahova a kábelszemet fogod csavarozni. Nagyon fontos, hogy kiválóan érintkezzen a fém a fémmel.
Ha nem találsz ilyen gyári csavart, akkor bizony bele kell fúrnod egy jó vastag lemezcsavart az autód kasztnijába egy olyan helyen, ahol vastag a lemez, nem korrodál el a csavar, nem jön ki a csavar másik vége az autó alján, vagy oldalán és ide kell rögzítened a negatív tápkábelt, persze úgy, hogy az elérjen az erõsítõig, vagy a kondenzátorig.
10. Autóhifi kondenzátor bekötése
A legelsõ bekötési ábra ebben sántít egy kicsit, ugyanis a kondit úgy kell bekötni, hogy az autóhifi kondenzátor minél közelebb helyezkedjen el az erõsítõhöz.
Tulajdonképpen a piros és fekete tápkábeleknek az erõsítõ mellett elhelyezett kondenzátorba kell befutniuk és innen, a kondi csatlakozójáról kell továbbmenniük két kábelszem segítségével a legrövidebb úton keresztül az erõsítõbe.

Nagyításhoz kattints a képre
Tehát bejön a piros tápkábel a kondi + sarkára és innen megy is tovább az erõsítõ + bemenetébe.
Bejön a fekete tápkábel a kondi - sarkára és innen megy is tovább az erõsítõ - bemenetébe.
Persze mindezt úgy, hogy az egész szerelés alatt le van véve az akkusaru.
11. Az autóhifi erõsítõ táp bekötése
Ha nincs kondi, akkor a kasztniról érkezõ negatív és a motortérbõl érkezõ pozitív becsatlakozik a 12V + és a GND - csatlakozókba.
Nincs semmi bonyolultság piros a pozitívba és fekete a negatívba. Ez általában a két legnagyobb csatlakozó az erõsítõn, így elég nehéz eltéveszteni.
Természetesen mindezt úgy, hogy végig le van véve az akkusaru.

Nagyításhoz kattints a képre
12. Az erõsítõ bekapcsoló szál bekötése
Az autórádió felõl érkezõ bekapcsoló szálat kösd a RMT, vagy REM, vagy Remote csatlakozóba. Ez többnyire a táp csatlakozók mellett helyezkedik el, egy ezektõl kisebb csatlakozó, a fenti képen is jól látszik RMT a felirata.
13. Erõsítõ RCA kábelek és hangszóró kábelek bekötése
4 csatornás erõsítõ használata esetén a legjellemzõbb eset, hogy az elsõ 2 csatorna hajtja az elsõ szetteket, a hátsó 2 csatorna hídba kötve hajtja a mélynyomót.
2 csatornás, vagy mono erõsítõket többnyire a mélynyomó hajtására szokás használni, itt csak be kell dugni az RCA kábeleket és 2 csatornás erõsítõ esetén hídba kötve csatlakoztatni kell a mélyládát.

Nagyításhoz kattints a képre
A képen lévõ 4 csatornás erõsítõn egyértelmûek a feliratok, FRONT: ide kötöd az elsõ hangaszóró szetteket, jelölve van rajta a jobb és bal oldal valamint a + és - hangszóró kábel helye.
REAR: Ide csatlakoztathatod a hátsó hangszórókat, vagy a mélyládát.
MÉLYLÁDA BEKÖTÉSE:
A mélyládát híd üzemmódban kell az erõsítõre kötni. A képen a REAR csatlakozó alatt látszik a BRIDGE MODE felirat valamint a jelölés, hogy a mélyláda két kábelét ebben az esetben melyik csatlakozóba kell csavarozni.
Tehát a mélynyomódat ebben az esetben a REAR azaz hátsó csatorna bal oldali + és jobb oldali - csatlakozójába kell bedugnod.
Híd üzemmódban 2 csatornából csinálsz egy sokkalta nagyobb teljesítményû mono csatornát.
Ha több mélysugárzód van, akkor sem úgy kötöd be hagy egyik mély a jobb másik a bal csatornára, hanem mindkét mélysugárzó pozitívja az erõsítõ bal oldaldal pozitívjába és mindkét mélysugárzó negatívja a jobb csatorna negatívjába kerül.
Számolnod kell azzal, hogy ilyenkor a 2db mélynyomó 2Ohm terhelést ad az erõsítõnek, ebben az esetben 1Ohm stabil erõsítõt kell használnod, amely híd üzemmódban 2Ohm stabil.
MÉLYLÁDA BEKÖTÉSE, hogy ne hátulról dübögjön:
A leggyakoribb autóhifi probléma, hogy a mélyláda idegesítõen hátulról dübög és folyamatosan duruzsol.
Amennyiben ezt el akarod kerülni, fordítva kell bekötnöd a mélyládát, tehát az erõsítõ bekötésénél, a láda pozitívját az erõsítõ negatívjába, a láda negatívját pedig az erõsítõ pozitívjába dugod.
Ne aggódj nem fog tönkremenni semmi, ez a profiknál bevett eljárás. De itt egy cikk a témáról: Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?

Nagyításhoz kattints a képre
4 csatornás erõsítõ esetén az autórádió FRONT RCA kimeneteit értelemszerûen az erõsítõ FRONT RCA bemenetébe a REAR-t a REAR-ba kell bedugni úgy, hogy nem cseréled fel a jobb és bal oldalt sem.
14. Az akkumulátor és a biztosíték bekötése
Miután ott járunk, hogy az egész rendszer össze van kötve, hangszórók erõsítõk a helyükön, itt az ideje tápellátás alá helyezni a rendszert.
Az erõsítõ hangerõszabályzóit (LEVEL a fenti ábrán) állítsd a minimumra, mielõtt bármit is csinálnál.
A legtöbb kábel szettben a gyûrûs csatlakozó már eleve a tápkábelre van forrasztva, vagy préselve.

Nagyításhoz kattints a képre
Ha nincs a kábelszem felszerelve, akkor nem elég a kábelszemet kókány módon fogóval a kábelre szorítani, hanem a kábelt és a kábelre húzott kábelszemet addig kell forrasztópákával melegíteni, míg a forrasztóón teljesen át nem itatja az egész csatlakozást, tehát nem elég csak itt-ott odapöccinteni.
Amint ezzel megvagy, a tûzfal felõl érkezõ kábel végére felszereled a biztosítékházat és az akkumulátorhoz menõ kábelt...
FONTOS! Még nem kötöd rá az akksira!
Fogsz egy kis teljesítményû izzót, vagy egy ellenállást, amelyet a kondenzátorhoz kaptál, majd az izzón, vagy az ellenálláson keresztül összeérinted az akksi pozitív sarkát és a kábelszemet.
Ha ezt nem így csinálod akkor egy óriásit fog szikrázni a kábelszem és az akkusaru.
Vársz egy fel percet, míg a kondi, és az erõsítõ az ellenálláson keresztül feltöltõdik, majd szépen rácsavarozod a kábelszemet az akkusarura, úgy ahogy a következõ képen látod.

Nagyításhoz kattints a képre
Ezen a képen látszik is a tûzfalban lévõ gumi dugó, amely megakadályozza, hogy a lemez a tápkábelt elvágja vagy kidörzsölje.
Ezek után következik folytatásként kattinthatóan az AUTÓHIFI ERÕSÍTÕ BEÁLLÍTÁSA
Ha segített ez a cikk, akkor nagyon megköszönném, ha az oldalunk linkjét megosztanád a Facebook, vagy a Google+ üzenõfalán.
|