Autóhifi - Autóhifi és a fülsértõ hangzás legfõbb oka
Autóhifi és a fülsértõ hangzás legfõbb okaMiért élvezhetetlen sok autóhifi hangja? Miért nem hallgatod nagy hangerõvel a sok hangszórós méregdrága gyári, vagy utólagos autóhifi rendszeredet? Miért nem szeretsz hangosan zenét hallgatni? |
Gondolnád, hogy a frissen vásárolt autórádiód hangminõségbeli tudásának kevesebb, mint a felét használod ki?
Ez, így elsõre lehet, hogy kissé furán hangzik, de sajnos így van!
Szeretnéd, ha az autóhifire költött pénznek nem csak a felét kellene élvezned?
Szeretnél Te is meglepõdni azon, hogy mit lehet kihozni az autóhifi rendszered hangjából?
Szeretnéd, ha az autóhifi rendszered, az árához képest nem csak elfogadhatóan, hanem meglepõen jól szólna?
Csak 10 percedbe kerül...
A következõ egyszerû írásokból gyorsan és könnyedén átláthatod azt a folyamatot, ami a menetközbeni alapzajból, észrevétlen háttérzenébõl, zeneélvezetet és élménnyel teli utazást vagy dugóban araszolást varázsol, mindezt anélkül, hogy egy forintot is feleslegesen kidobnál!
Néhány dolog amivel érdemes tisztában lenned...
Az autóhifi felesleges, vagy gyenge elemei élvezhetetlenné teszik a zenét...
Nincs egy hifi láncnak sem olyan eleme, ami ne rontana a hangminõségen, nincs olyan hangszóró sem, ami nem vesz el a jelforrás hangjából!
Érdekesen hangzik, de így igaz!
Miért? Az élõ zenének tökéletes hangminõsége van, ez viszont romlik már a hangfelvétel készítés során is. Nem mindegy milyen mikrofont, milyen kábelt használnak, nem is beszélve az ehhez szükséges elektronikákról, éppen ezért a boltokban kapható lemezek között is nagy hangminõségbeli különbségek vannak. Azok az emberek akik komoly hifi (high-end) berendezéssel rendelkeznek, gyakran csak bizonyos lemezkiadók felvételeit veszik meg.
Tehát a lemezen lévõ anyag sem "101"-es, ezen tovább ront (nem javít!!!!) az audio lánc minden további eleme, a CD futómû, a DAC (Digital Analog Converter), az RCA kábelek, az erõsítõ, a hangfalkábelek, a hangfalak és a rendszer sok egyéb eleme is!
Ezért van az, hogy az igazán komoly, High-End szobai rendszerek egyszerûek, kevés egységbõl állnak össze, de azok értéke akár milliós nagyságrendet is képviselhet, éppen azért mert kevés "kütyüt" iktatnak be a jel útjába (még véletlenül sem használnak ekvalizert, DSP-t, a Loudness, a Bass és a Treble, áramkörökrõl nem is beszélve) mert az ezeken áthaladó jelet mindenképp veszteség fogja érni.
Egy trombita nagyon hangosan szól, mégsem fülsértõ, egy elektromos gitár, még egy egyszerû gitárerõsítõvel is hatalmas hangerõvel tud szólni, hangja mégis kellemes és élvezhetõ, mindenféle kiabálástól mentes...
Érdekes, hogy minél olcsóbb autóhifi, vagy szobai hifi rendszeren hallgatod ezek hangját annál inkább fülsértõ az eredmény (ez a piacos magnó és a heavy metal tipikus esete) .
Mit jelent az, hogy fülsértõ? Veled is elõfordult már, hogy azt érezted, úgy szól egy rendszer, hogy a füled be kellett dugni, mert a hang leginkább arra a csikorgó zajra emlékeztetett, amit anno az iskolában halhattál, akkor amikor rajzolás közben az ember körme a táblához ért.
Miért is hallgatod most a 30, vagy akár 130ezres autórádiód hangjának jó esetben csak a felét?
1. Elrontod az autórádió által produkált jó minõségû jelet, azaz gyári hangszórókat használsz...
2. Elrontod az autórádió által produkált jó minõségû jelet, azaz nem gondosan kiválasztott és megfelelõ minõségû utólag beszerelt hangszórókat használsz...
Miért okoz óriási javulást a gyári autóhifi hangszórók kicserélése?
Rengeteg autóhifit állítottunk már össze és heti gyakorisággal látok csodálkozást, vagy meglepetést a szkeptikusok arcán, akiknek miután (elsõ lépésként) kicseréltük a gyári autóhifi hangszórókat az autójukban, leesik, hogy mi is volt az, amin idáig zenét hallgattak...
így gyakran hangzik el a következõ mondat: "nem gondoltam volna, hogy ez az autóhifi így is szólhat"
Nincs tökéletes autóhifi hangszóró, a több milliós értékû high-end szobai hangfalak is azért szólnak olyan jól, mert keveset rontanak az autóhifi erõsítõbõl érkezõ hangból.
És Te ulraalacsony költségvetésû gyári "autóhifi" hangszórókon akarsz élvezhetõen zenét hallgatni?
Akinek régi Suzuki Swift-je van az tökéletesen értheti mirõl is beszélek, a 4db 10cm-es hangszórót szinte büntetés hallgatni.
Tévhit, hogy jól szól a gyári autóhifi rendszered...
Nem csodálkozom ha viszont most néhány új autó tulajdonosa a fejét csóválja és csak mosolyog...
"Mit beszél ez? Én tökéletesen elégedett vagyok a gyári autóhifi rendszerrel"
pedig pontosan Õk azok a szkeptikusok akik tágra nyílt szemekkel fogadják a hangszórócserét követõ hangminõség javulást, majd elkezdenek zenét hallgatni az autóban.
Ha úgy érzed, jó a gyári rendszered, akkor ügyfeleink miért cserélik le egy utólag beépítettre?
Néhány új autó gyári autóhifi rendszere átlagon felülinek mondható, általában azért, mert nem szól úgy mint egy SOKOL rádió, hanem már van hallható mély (dübögés) is...
Ez viszont nem a hangszórók vagy a gyári rádió jó minõségének tudható be, hanem ezeknek az autóknak a megszokotthoz képest, jobb akusztikai adottságaik vannak!
Ahhoz, hogy élvezhetõvé tedd a zenehallgatást, ez a dübögés kevés lesz, sõt sokan nem is erre vágynak...
Akinek a dübögés hiányzik az majd vesz magának mélynyomót, az ha kell dübög, vagy megfelelõ mélysugárzó választás esetén szép mélyekkel dobja fel a rendszer hangját.
Hogyan nem kellene szólnia a gyári autóhifinek?
Csinálj meg egy egyszerû tesztet...
1. Ülj be az autódba és tekerd fel a hangerõt kb. háromnegyedig...
2. Tedd fel magadnak a következõ kérdést: Ez most élvezhetõ?
Ugye hogy ordít, hangosnak és fülsértõnek érzed és semmiképpen sem mondható élvezhetõnek?
Háromnegyed, vagy akár fél hangerõn is fülsértõen szólnak a gyári autóhifi rendszerek.
"De én nem szeretek hangosan zenét hallgatni!"
Szerinted ki akarná egy kicsit is hangosabbra venni az autórádiót, ha az már közepes hangerõn is fülsértõen szól.
Egyszerûen azért nem hallgatod magasabb hangerõn a gyári autóhifi rendszered hangját, mert az fülsértõen szól. Nincs zeneélvezet és nincs nagy hangerõ, nincs koncertélmény az autódban.
Te is élvezed a hangos koncerteket, sõt jobban élvezed, mint a gyári autóhifin a zenehallgatást, de eszedbe sem jut feltekerni az autódban a hangerõt, mert egyszerûen nem akarod magad kínozni.
Nincs ilyen gondjuk azoknak, akik egy normális és nem egy szuperalacsony költségvetésû rendszert hallgatnak.
A gyári autóhifi megoldások alapvetõ problémája...
Az autógyáraknak nem éri meg egy alapszintû utólag beszerelt autóhifi rendszer minõségi szintjét megközelítõ hangszórókészletet vagy autórádiót beépíteni.
A gyári autóhifi beépítések nem a normális zenehallgatást próbálják meg kiszolgálni, hanem vagy csak beraknak valamit, ami szól valahogy, vagy már nagyon ideális esetben ügyelnek arra is, hogy az esetleg ne legyen annyira fülsértõ, kis jóindulattal, hallgatható legyen, ezek a gyári rendszerek viszont már súlyos százezrekbe kerülnek.
Persze Te ezt nem vetted észre, amikor elsõre beültél az autódba, hiszen nincs összehasonlítási alapod, nem tudhatod hogyan is szólhatna másképpen az az autó, kivétel ha egy ismerõsödnek ugyanolyan autója van és jól választott bele utólagosan beépített autóhifi hangszórókat.
Jó példa erre: Egy barátom esete aki egy átlagos, nem túl drága, viszont gondosan összeválogatott és kellõ szakértelemmel kivitelezett rendszert hallgatott új Passatjában.
Autóeladás elõtt, kiszerelte a hifit és visszarakta a gyári rendszert, hiszen úgy sem fizeti meg az autó következõ tulaja. Az eddig használt 5 hangszóró helyett visszakerült a gyári 8 hangszórós autóhifinek nevezett csoda és a szintén gyári sokszázezres LCD kijelzõs, navigációs fejegység.
Tudta, hogy a gyári autóhifi rendszertõl nem kell sokat elvárni ezért nem is számított a korábbi színvonalra, nem is foglalkozott azzal, hogy igazán mit is hallgat. Kis idõ elteltével úgy érezte, hogy valahogy nem az igazi a "hangzás", hangosított a mély és magas szabályzókon, "így már nem is olyan rossz" mondta és még kb 10 percig hallgatta, majd megint a hangszínszabályzókat kezdte el piszkálni, majd néhány perc múlva inkább kikapcsolta a hozzávetõleg 500e Ft értékû gyári rendszert, mert büntetés volt hallgatni az utólagosan beszerelt korábbi autóhifi rendszeréhez képest.
Autóhifi az autógyártók szemszögébõl...
Igaza van az autógyártóknak, felesleges egy drága elõállítási költségû, hallgatható autóhifi rendszert adni az autóhoz, ha a felhasználók többnyire csak híreket hallgatnak, nem rajonganak a zenehallgatásért, vagy még ennek is örülnek, mert egyszerûen az otthoni "minihifi" ennél is rosszabbul szól.
A gyári autóhifi rendszerek nem arra születtek, hogy élménnyé varázsolják az utazást, vagy akár a dugóban araszolást, hanem mint kipipálandó extra, eladják az autót, hiszen autóvásárláskor sokan hasra esnek a 8, vagy 12 hangszórós gyári autóhifi hallatán...
Végül is szól az a 8-12db hangszóró, de neked fogalmad sincs arról, hogy milyen lehetõségek rejlenek az autódban addig míg ki nem cseréled õket.
Nem kell 8-12 hangszóró egy koncert élményt produkáló autóhifihez, pontosan elég 5 db is.
A gyári autóhifi rendszerek óriási elõnye...
Miután kivetted az autódból és kitetted a garázs polcára, jól jön majd autóeladás elõtt, hiszen senki nem fogja megfizetni az utólag megvásárolt autóhifi rendszeredet, viszont autóeladáshoz ismét hibátlan megoldást fog nyújtani a gyári autóhifinek nevezett cucc!
A minõségi autóhifi rendszer pedig már épülhet is bele a következõ autódba, csak egyszer kell megfizetni, viszont jó pár autócserét meg fog érni egy jó minõségû okosan összeszedett rendszer!
Tedd örömtelivé autóhifivel a dugóban araszolást...
Óriási javulást érhetsz el a gyári hangszórók lecserélésével, csak egyszer kell pénzt kiadnod érte, de jó néhány autócserét túlél egy okosan kiválasztott autóhifi hangszóró szett.
Idegeskedés helyett élvezd inkább a kedvenc lemezed!
Mire érdemes kicserélni a gyári autóhifi hangszórókat?
Szakmabeliek szokták mondani, hogy...
"a gyári autóhifi hangszóróknál minden csak jobb lehet"
...ez majdnem igaz,
csak ne ess abba a hibába, mint sok autóhifi tulajdonos, akik rendszere már százezres nagyságrendet képvisel és abban a tévhitben élnek, hogy utólagosan beépített autóhifi rendszerük jól szól, holott az tapasztalt füllel hallgatva árához képest csak tudásának a felét vagy sok esetben 20-30%-át nyújtja!
Miért rontod el az autórádió által produkált jó minõségû jelet, ha nem gondosan kiválasztott és megfelelõ minõségû utólag beszerelt hangszórókat használsz?
Hiába érkezik nagyon jó minõségû jel az autós CD-bõl ha annak egy gyenge hangminõségû autóhifi hangszóró szetten kell megszólalnia!
Néhány utólag megvásárolt hangszóró szett is képes gyakran még rosszabb minõségben szólni, mint egy gyári hangszóró szett, kiváltképp igaz ez néhány csábítóan olcsó 10 ezer alatti autóhifi hangszóró szettre!
Ahhoz, hogy rendszered szépen, élvezhetõen és az átlagos rendszereket megszégyenítõen szóljon nem elég csak hangszórót cserélned...
Téves elképzelés az, hogy a jó hangzáshoz kell egy pár mélyközép az ajtóba és két kis magas sugárzó a mûszerfalra...
Ez kb. olyan mintha arra a kérdésre, hogy mi álmaid autója?
azt felelnéd, hogy autó...
Te sem autót akarsz, hanem van egy konkrét elképzelésed arról, hogy milyen márkát és ezen belül milyen típust szeretnél, ezeket pedig az az érzés határozza meg amire éppen vágysz, forma, kényelem, gyorsulás, stb...
Ha azt mondták neked, hogy jó autó a Ferrari, te akkor is megvennéd ha Neked pont terepjáróra van szükséged?
Hogyan NE vásárolj autóhifi hangszóró szettet...
Életed elsõ hangszóró szettjének vásárlásakor, tapasztalat híján nem hallgatod meg azokat a szetteket amelyek beleesnek a rászánt pénzügyi keretbe.
Ehelyett kiválasztáskor dönt a Watt mennyiség, az eladó szava, a kinézet, az ár, a márkanév és jó esetben egy meghallgatás a demófalban. Az elõbb felsorolt tényezõk egyike sem fog hozzásegíteni a rendszeredhez és zenei ízlésedhez leginkább passzoló autóhifi hangszóró szett kiválasztásához.
Meg kell hallgatnod a szetteket és hamar világossá válik számodra is, hogy milyen különbséget jelent néhány ezer forintnyi árdifferencia...
Jó tanács! Ha demófalban tesztelsz autóhifi hangszóró szetteket, akkor nem árt bekalkulálnod azt, hogy az autóban a mélyközép hangszóró a bokád környékén a magas sugárzó pedig közel a füledhez a mûszerfal tetején fog elhelyezkedni, ezáltal az a szett amelyik -ügyfeleink gyakran használják ezt a kifejezést- "tisztán szól" ( = erõteljes a magastartomány) az autóban kifejezetten idegesítõen fog szólni, mert a mélyközép hangszórókat a füledtõl távol a gyári helyekre rejtve halkabbnak fogod hallani és csak a magas sugárzók ordítása fog hallatszani.
Csak próbaképen hallgass meg egy magasabb kategóriájú hangszóró szettet is, biztos vagyok benne, hogy alaposan ki fog tisztulni a kép arról, hogy mi az igazi különbség autóhifi elsõszett és autóhifi elsõszett között, másrészt, ha egy igazi "nagyágyút" használsz a teszteléshez viszonyítási alapnak, nem fogsz belezavarodni az autóhifi tesztelésbe.
Mire figyelj autóhifi elsõszett kiválasztásakor?
Az autóhifi hangszóró szetteknél ugyanúgy, mint az erõsítõknél is a legutolsó szempont a Watt a rangsorolásnál.
A Watt semmit nem jelent, nem utal a teljesítményre, nem utal arra sem, hogy mekkorát fog szólni a hangszóró, de legfõbbképpen az autóhifi hangszóró hangjára nem utal.
Azt, hogy végül mekkora örömöt és milyen zenei élményt fog neked egy elsõ szett nyújtani, nem csak egy-két dolog határozza meg.
Kár azt állítani, hogy a papír membrános, titándómos, selyemdómos, vagy az alumíniumkosaras, vagy akár a nagy mágnesû hangszórók szólnak jól.
Ez körülbelül olyan, mintha azt állítaná valaki, hogy csak a spoileres, vagy csak a sportkipufogós autó a jó autó. Nyilván jó dolog a spoiler (aluöntvény kosár) és a sportkipufogó (nagy mágnes), de önmagában csak ezek megléte semmit nem ér, hiszen, ha ezek egy gyenge, romhalmaz autó (komplett szett) tartozékai, akkor inkább csak arra alkalmasak, hogy mosolyt csaljanak az emberek arcára.
Mûszaki paraméterek, Wattok, frekvencia átvitel: sajnos ezek sem adnak megfelelõ információt arról, hogy mit is várhatsz attól az autóhifi hangszórótól, amelyet egy "frekvencia átvitel: 15 - 22000Hz" felirat miatt vennél meg.
Miért?
Mert ezt körülbelül az autóhifi elsõ szettek 98 százaléka tudja és kizárt az, hogy az egyforma paraméterek ellenére, mindegyik egyformán, de legalább hasonlóan szóljon.
Egy autóhifi hangszórónál rengeteg dolog van, ami befolyásolja az erejét és a hangját, ezzel együtt azt az élményt, amit tõle kaphatsz.
Érdemes tehát kerülni a Watt és frekvenciamenet alapján vásárlást, a hangszórómembrán anyagának firtatását, a kosár fricskázgatását, a mágnesek méregetését.
Egy jó autóhifi elsõ szettnek illeszkednie kell...
a zenei ízlésedhez, nem mindegy milyen zenét hallgatsz, a különbözõ zenei stílusok más és más hangkarakterû hangszóró szetteket követelnek meg.
az autód sajátosságaihoz és akusztikai adottságaihoz, egyes autótípusokban ugyanaz az autóhifi hangszóró szett kiválóan, míg más autókban hallgathatatlanul szólnak, nem is beszélve a gyári helyek méretbeli különbségeirõl.
már meglévõ vagy jövõbeni terveidben szereplõ autóhifi rendszeredhez, nem mindegy mi fogja hajtani azt az elsõ szettet, autórádió, egy olcsóbb, vagy egy drágább erõsítõ, fog illeszkedni a hangja a mélyládádhoz???
Összefoglalva:
A fülsértõ hang a gyári autóhifi, vagy az utólagosan beszerelt autóhifi esetén is legtöbbször a rosszul megválasztott autóhifi hangszóró szettre vezethetõ vissza.
A hagszóró szett sokkalta nagyobb mértékben képes lerontani az autóhifi hangját mint bármelyik másik autóhifi komponens (erõsítõ, autórádió, kábelek), ezért ezt kell a legnagyobb gonddal kiválasztanod.
Amennyiben lennének kérdéseid a témával kapcsolatban, kérdezd Zsoltit bátran a 70 - 450 644 0 számon.
| Címkék: suzuki swift hangszóró, suzuki swift gyári hangszóró méret, suzuki swift gyári hangszóró, suzuki swift elso hangszóró méret, autóhifi bolt dunakeszi, AUTOHIFI tipp, high end autóhifi, autóhifi, hangszóró szett, elsõ szett |
Autóhifi kérdéseidre az
autóhifi szaki válaszol...
Ha nem kaptál választ a kérdéseidre, akkor három dolgot lenne érdemes csinálnod.
1. A legjobb, ha ilyenkor felhívod Zsoltit, gyorsan kikéred
a véleményét és tanácsait az autóhifiddel kapcsoltban
a 70 - 450 644 0 telefonszámon .
2. Rengeteg autóhifi okosság és autóhifi tipp van a
tudástárunkban, amelyet ide kattintva át is
böngészhetsz.
3. Felteheted az autóhifis kérdésedet itt lent
hozzászólás formájában is, igyekszünk gyorsan
megválaszolni.
Tetszik ez az autóhifi tipp?
Ha sokaknak tetszik, még több ilyen autóhifi segédletet fogok írni, így elõre is köszönöm a lájkot és a +1-et!
Kérdezz az autóhifirõl... Autóhifi és a fülsértõ hangzás legfõbb oka
Hangszóró méret | Tisztelt autóhifi!
Nemrég vásároltam egy Daewoo Lanost, a csomagtartóban lévõ gyári hangszóró helyre szeretnék egy háromutas hangszórót.Kérdésem az lenne,honnan tudom hogy mekkora hangszóró kell oda,mert a csavartávolságot lemértem ami hosszra 12cm szélre pedíg 10cm.
Kérném tanácsukat, mi alapján tudhatom meg mekkora átmérõjû hagszóró kell a gyári helyre.
Segítségüket elõre is köszönöm.
Tisztelettel:Attila | Attila - 2011-12-28 17:13:10 Válasz erre a hozzászólásra
|
Accent |  | |  | | Smicy
     Dorog Hozzszlsok: 1 Reg.: 2012.09.04. 1 követõ
| |  | |  |
Tisztelt Autóhifi!
Érdeklõdnék ,hogy Ön szerint milyen az általam összeállított szett : JVC KD-G322 fejegység, 4 db. Sony XS F1735 hangszoróból áll. Nekem mégis úgy tûmik, hogy nagyon "sután" szól. Nincs dinamika. Tehát a magas és a mély hangok valahol eltünnek. Szeretném kikérni a véleményét ,hogy min kellene változtatnom ,hogy tökéletes legyen a hangzás.
Válaszát elõre is köszönöm!
Tisztelettel  micy | Smicy - 2012-09-04 10:39:56 Válasz erre a hozzászólásra
|
Accent autóhifi |  | |  | | Autohifi City Admin
     Debrecen Hozzszlsok: 8271 Reg.: 2008.01.01. 6713 követõ
| |  | |  |
A sony koax hangszóróktól nem kell komoly minõséget elvárni, jó márka de a hangszóróit senkinek sem ajánlgatjuk.
Azért nincsenek magasaid, mert nem koax hangszórót kellett volna elõre tenned, hanem elsõ szettet, aminek a magassugárzóját fel lehet tenni a mûszerfalra.
Ha lent van a magas a lábtérben, akkor mélyen el van rejtve a magassugárzó a rács mögé, át kell verekednie magát a hangnak a rácson és még akkor is csak boka magasságban lesz élvezhetõ a hang, lényeg, hogy ahol hallgatod a beépítés miatt már nem sok magasat fogsz hallani a magasakból.
A szetteknek pont ez a lényege, hogy a magasat a mûszerfalra helyezve nem vész el a hang legnagyobb része.
Mélyek azért nincsenek, mert alapvetõen az a hangszóró nem az erõ csúcsa, kicsi rajta a mágnes és gondolom a tekercselése sem arra készült, hogy jól megtolja a membránt.
Az autó hangszóró helyei sem idálisak a jó mélyekhez, az ajtó annyira jó hangfalnak, mint egy lemez postaláda, ilyenkor érdemes bitumenlappal masszívabbá tenni ezt a zörgõ lemezdobozt, hogy jobban hasonlítson egy fa hangfalra. Ez rengeteget dob a mélyek erején és a minõségén. [katt] Nem kell olyan profi minõségben megcsinálni pár darab bitumenlap (autófesték boltban is kapható  sokat fog javítani a mélyeken.
Akkor is elõfordulhat, hogy nincs mély, ha a hangszórókat fordított polarítással kötötte be valami kókimester. Ilyenkor az ellenirányban, egymás ellen dolgozó hangszórók kioltják egymás mélyeit, érdemes tehát a bekötést is leellenõrízni, hogy a pozitív a pozítívra és a negatív a negatívra került e mindenhol.
| Papp Zsolt - 2012-09-04 13:20:24 Válasz erre a hozzászólásra
|
Accent autóhifi |  | |  | | Smicy
     Dorog Hozzszlsok: 1 Reg.: 2012.09.04. 1 követõ
| |  | |  |
Köszönöm a gyors választ!
Ön melyik hangszóró szettet ajánlja elõre illetve hátra?
A fejegység elfogadható(JVC), vagy azt is jobb lenne cserélni?
A hanszóró polarítása elvileg jó, de átnézetem. A bitumenes megoldást hétvégén kipróbálom  .
Üdv: Smicy | Schmidt István - 2012-09-04 19:29:54 Válasz erre a hozzászólásra
|
Accent hangszóró |  | |  | | Autohifi City Admin
     Debrecen Hozzszlsok: 8271 Reg.: 2008.01.01. 6713 követõ
| |  | |  |
Tudnom kellene mekkora az anyagi keret maximum, amit a hangszórókra szánsz, mert biztos, hogy én kapásból a 60 és 80 ezer felettieket ajánlanám.....  nem a kapzsiság, hanem a hangja miatt 
A JVC-t nem cserélném le a helyedben, mert nagyon jó hangjuk van erõsítõ nélkül.
A bitumenlapozást kipróbáltad? Jobb lett? | Papp Zsolt - 2012-09-11 14:04:17 Válasz erre a hozzászólásra
|
Audi A4 '96 | Tisztelt Autohifi City!
Érdeklõdni szeretnék, hogy az audi a4-ben milyen átmérõjû magas hangsugárzók vannak az elsõ ajtókban a kilincsnél.
Továbbá azt szeretném kérdezni Önöktõl hogy a Mac Audio Mobile Street hangfal szett vagy a Pro flat szettet válasszam, esetleg önnek lenne egy jó ajánlata ebbe az autóba? És milyen fejegységet ajánl ön? Mert nem rég vettem és az összes hangszórót leakarom cserélni benne.
Válaszait elõrre is köszönöm!
Üdvözlettel Zsolti | ExZsolti - 2012-11-09 14:12:02 Válasz erre a hozzászólásra
|
Audi A4 '96 |  | |  | | Autohifi City Admin
     Debrecen Hozzszlsok: 8271 Reg.: 2008.01.01. 6713 követõ
| |  | |  |
Szia!
Megmondom az õszintét, hogy még sohasem mértem le de eddig még bármilyen szettet szereltem A4-be mindig befért a magas.
Hangszóróból én a pro flat-et raknám bele. Beépítõ keretre is szükséged lesz hozzá:
Rádióból bármelyik normális márkát választhatod. Én JVC-t vennék.
Ha fontos a jó ár és a minõség én ezt választanám:
Remélem tudtam segíteni.
Üdv. | Papp Zsolt - 2012-11-11 07:17:15 Válasz erre a hozzászólásra
|
Hallgatható zene Polskiba | Tisztelt Autohifi City!
Szeretném segítségüket, tanácsukat kérni az autóm "megzenésítéséhez".
Az alany egy '84-es Kispolszki. Nincsenek komoly audiofil elvárásaim vele szemben, csak annyit szeretnék elérni, hogy ne fahangon szóljon a zene, és hogy a 'nyitott tolótetõ + fojtás nélküli kipufogó' páros háttérzaját még élvezhetõ hangminõségben tudja felülmúlni. És mindezt, ha lehet, szem elõl a lehetõ legjobban elrejtve (pl. vékony kárpit mögött, vagy a kalaptartón az EÜ-ládába téve, stb).
Nem tudom, van-e tapasztalatuk ilyen autóval. Az ajtókban csak bokamagasságban van rendes hely, illetve található egy kb. 11 cm átmérõjû, 4 cm mélységû üreg majdnem az ajtó felsõ vonalában. Magassugárzóknak csak az A-oszlop és a tetõlemez találkozásánál találni helyet. A kalaptartó fém szerkezeti elem, bele nem, legfeljebb rá lehet erõsíteni valamit.
Rezégcsillapítás nem sok van az autóban, az ajtókban például egyáltalán nincs, de ha kell vagy segít, még tehetek. Ki lett azonban bélelve hõ- és hangszigetelõ polifoammal az egész belsõ felület a kárpitok alatt, nem tudom, ez számít-e valamit.
A zene, amit hallgatni szeretnék a rendszeren, fõleg blues, rock, enyhébb metál, tehát kb. Bill kapitánytól Alice Cooperig.
A fentiek ismeretében tudnak-e javasolni néhány olyan összeállítást, amelyek tartalmazzák a célok eléréséhez szükséges hangszórókat (illetve, ha kell hozzá, akkor erõsítõt), szerelvények és fejegység nélkül, kb. 35-45 ezer forintos összegben gondolkodva?
Segítségüket elõre is köszönve:
László Gábor | László Gábor - 2012-11-29 23:46:37 Válasz erre a hozzászólásra
|
Opel Astra G-be fejegység mellé hangszóró szett | Kedves Zsolti!
Gyári rendszert szeretnék cserélni említett autómban.
Ha jól tudom elõre 16, hátulra 13 cm-es hangszórók mennek (ritkán utaznak hátul, érdemes egyáltalán?).
Eddig sikerült egy JVC KD-SD631 fejegységet vennem, ehhez szeretnék hangszórószettet (30-50 között), és kábelt.
(Késõbb erõsítõ is tervben lesz.)
Mit ajánlasz?
Köszönettel:
Csaba | Tóth Csaba - 2013-01-10 13:10:05 Válasz erre a hozzászólásra
|
Opel Astra G-be fejegység mellé hangszóró szett |  | |  | | Autohifi City Admin
     Debrecen Hozzszlsok: 8271 Reg.: 2008.01.01. 6713 követõ
| |  | |  |
Szia!
Ha a késõbbiekben komplet rendszert szeretnél építeni akkor amit rászánnál a hátsó hangszóróra inkább egy mégjobb elsõszett megvételére szánd.
Én a következõ típusokat ajánlanám:
Hangszórókábelbõl pedig ezeket használnám:
Üdv. | Papp Zsolt - 2013-01-10 18:41:05 Válasz erre a hozzászólásra
|
BMW e46 compact | Tisztelt Zsolt,
BMW-e46 compactomba szeretnék elsõkörben hangszórókat cserélni az ajtókban,esetleg hátul is.Fontos,hogy maradjon a gyári fejegység.Az ajtókban gyárilag 16cm-es mélyközép hangszórók vannak ezeket szeretném kidobni mert szörnyû ahogy szólnak és persze egyúttal a magas hangot sugárzókat is.A kérdésem az hogy milyen márkájuak legyenek a hangszórók és kell-e erõsítõt is vennem?(késõbb szeretnék egy kisebb mélyládát is)Köszi Vladi. | Vladi - 2013-02-22 13:58:29 Válasz erre a hozzászólásra
|
BMW e46 compact | Köszi a gyors választ!Ezekkel a hangszorokkal az a baj hogy nem jo a compactba  A compactba 4 füles a fogat.Én ezekkel szemezek HertzDSK 130.1 ez csak 13 cm-es es tuti h belefer a foglalatba.Ezekrol mi a véleményed?Ehhez milyen erõsítõ passzolna? | Vladi - 2013-02-22 15:47:56 Válasz erre a hozzászólásra
|
BMW e46 compact | És olyat lehet csinálni, hogy a fejre erõsítõ nélkül a DSK- 130-at kapcsolom, és erõsítõre pedig csak mélyládát? | Vladi - 2013-02-22 16:12:44 Válasz erre a hozzászólásra
|
Passat elsõ szett | Szia,
Passat kombiba (2004) szeretnék beépíttetni a gyári helyett egy szép hangú (tisztán szóló  elsõ rendszert.
A gyári Gamma egységet meghagynám, leginkább rádiót hallgatok, ritkán lemezt, arra meg tökéletes.... Nem? 
Az eredeti helyeket használva, átalakítás nélkül mi a legtöbb amit ki lehet hozni belõle?
Ajtószigetelés? Erõsítõ? Mit ajánlasz?
Köszönöm
Gábor | Gergely Gábor - 2013-05-25 10:24:54 Válasz erre a hozzászólásra
|
Passat elsõ szett | Szia,
A fejegységet nem szeretném kicserélni, mert szép is, jó is, kéken világít,  növeli a hangerõt a sebesség emelkedésével, meg úgy általában a gyári cuccok híve vagyok.
Ha azt mondod, hogy fejegység csere nélkül nem lehet szebb hangzást elérni, Neked elhiszem, csak gondoltam hátha jobb élményt is ki lehet hozni más hangszórókkal, mint a mostaniak. Esetleg hangszóró+ erõsítõ? Meg vmi pendrive olvasó?
Nem vagyok jártas a témában, ezért kérdezek ennyit.
Üdv
Gábor | Gergely Gábor - 2013-05-26 19:21:26 Válasz erre a hozzászólásra
|
Jumper | Üdv.
Citroen jumperbe szeretnék elsõ szettet, erõsitõ hajtaná, és egy Alpine 9882 fejegység van a kocsiba. Mit ajánlanál?
Köszi
| Horony Gábor - 2013-07-08 22:09:12 Válasz erre a hozzászólásra
|
Jumper |  | |  | | Autohifi City Admin
     Debrecen Hozzszlsok: 8271 Reg.: 2008.01.01. 6713 követõ
| |  | |  |
Szia!
Attól függ milyen árkategóriában gondolkozol.
Én árkategóriától függõen ezeket raknám bele:
1-es kategória:
2-es kategória:
3-as kategória:
Én ezeket raknám bele az autódba attól függõen, hogy mi az az árkategória amiben gondolkozol.
Üdv.
| Papp Zsolt - 2013-07-09 19:50:00 Válasz erre a hozzászólásra
|
Ford puma | Üdv.
Nemrég vásárolt Ford Pumámban szeretnék jobb hangzást jelenleg blank gyári cucc van mindenhol. Elöl az ajtóba mekkora hangszoro fér el? 10v13 cm? jelenleg rendelkezem az elözö kocsibol egy pár [katt]
vel. Ha netán 13 as méret fér el benne érdemes lenne akkorát tenni bele igaz?  Hátul valami fura méret van ha jól tudom 5x7 talán? oda muszály azt a méretet használni vagy bele tudom tenni kerettel a szintén meglévö
JBL CS-6 ot?
a kalaptartót nem szeretném vágni továbbá ládát sem szeretnék.
ez a konfiguráció mennyire életképes vagy ha nem akkor mit javasolsz a gyári helyekre?
elöre is köszönöm válaszod | Lukácsi Zoltán - 2013-07-24 00:55:29 Válasz erre a hozzászólásra
|
Mazda 323 | Szia Zsolti!
A Jézuska meglepett egy Sony CDX-GT470UM fejegységgel. Hátul van egy Magnet Rock 800 erõsítõ mélyládával. Elõl tönkrement az elsõ szett aminek a cseréjében szeretnék segítséget kérni. Stílusilag nagyon összetett a zenemm. Rocktól elektronikus zenéig minden. . A keretem kb 15000 lenne erre a dologra.
Segítséged elõre is köszönöm!
Üdvözlettel Misi | Misi - 2013-12-26 11:56:31 Válasz erre a hozzászólásra
|
Mazda 323 | Szia!
Egy 99'-es mazda 323 sedánról lenne szó. Amiben az elsõ szettet kéne cserélni (az egyik hangszóró halála miatt). Hátul egy Magnet rock 800-as erõsítõ és egy mélyláda van.
Ami meghalt szett, egy mac protect 2.16 volt, de a mostani keret olyan 15000 lenne erre. A fejegység egy sony. Cdx gt470um.
Segítséged elõre is köszönöm.
Üdvözlettel Misi | Misi - 2014-01-05 18:02:12 Válasz erre a hozzászólásra
|
Érdeklõdésképpen! | Szia! Érdeklõdésképpen kérdezném,hogy van egy honda civicem 95 ös évjárat és a gyári 10 cm-es hangszórókat kicseréltem kiemelõ kerettel 16 cm re... a szett neve kicker ks6502. azt szeretném kérdezni,hogy a bitumenlapot hová kell ragasztanom, milyen mennyiségût, és hogy maga ez a szett szépen szól e, vannak e szép mélyei? a fejegységem egy alpine 9883 as... válaszodat elõre is köszönöm  | Zsolt - 2013-08-30 05:56:21 Válasz erre a hozzászólásra
|
Bang&Olufsen | Szia Zsolti!
Minnél többet olvasok az írásdból, annál inkább fogalmam sincs, hogy mit tegyek, vegyek és mit is csináljak. Leginkább attól, hogy akarva-akaratlanul is emelném a minõseget. Jó az amiket írsz. Így tudom mire is kell figyelni.
Volt egy tervem, de már fogalmam sincs, hogy valami is lesz belõle hangzásilag, vagy csapnivaló lesz az egész. Ez utóbbit inkább a gyári hangrenszerekre tett minõségi kifogásaidra értem. Ugyanis szereztem németországból (már nem emlékszem mit mondtak hogy BMW vagy Mercibõl van) Bang&Olufsen gyári szettet. Állítólag nagyon komolyak az eladó (odaadó  szerint, mert pénzt nem adtam érte, csak megvettem egy autót és kialkudtam a szemét hogy azt is adja oda. A kérdésem az lenne, hogy van értelme megpróbálni vagy felejtem el? Valamint azt is meg szeretném kérdezni, hogy Crunch PX2800 (2*30A) erõsítõhöz milyen tápkábelt, RCA-t és milyen hangszórókábelt ajánlanál. Két 25-ös Ground Zerot GZTW 10 mk2-t szeretnék vele meghajtani. Szeretném még bõviteni egy 4 csatornás erõsítõvel és ha szerinted röptessem meg a szerzett hangszóróimat akkor természetesen azt is szeretnék olyan közép-alsó kategóriában.
Lancia Kappába lenne.
Köszi az ötleteket és a segítséget!
Üdv: Gábor
| Kasztner Gábor - 2013-09-02 21:05:10 Válasz erre a hozzászólásra
|
Bang&Olufsen |  | |  | | Autohifi City Admin
     Debrecen Hozzszlsok: 8271 Reg.: 2008.01.01. 6713 követõ
| |  | |  |
Szia!
A Bang&Olufsen nagyon jó cucc.
Már csak az a kérdés, hogy be megy e a Lancia Kappába.
Az álltalad leírt erõsítõhöz én ezeket a kábeleket használnám:
Én azt mondanám, hogy egy próbát megér.
Üdv.
| Autohifi City - 2013-09-05 19:50:48 Válasz erre a hozzászólásra
|
cd | hello.
az miért van hogy cd-n jobb a hangzás mint pendrive on vagy sd kártyán?
| zsolt - 2014-01-24 14:21:12 Válasz erre a hozzászólásra
|
cd | mp3 as cd mp3 as sd és mp3 as pendrive és a cd n szól a legszebben.
peiying py6334 fejegység.
| zsolt - 2014-01-26 13:19:14 Válasz erre a hozzászólásra
|
W124 zene | Sziasztok!
Van egy szép gyári állapotú 124-es mercim, sajna a zene sokol rádió minõségû, terveznék valami féle átalakítást, de úgy hogy az autó gyári jellege megmaradjon. Annyi a gond hogy nagyon picik a hangszóró helyek. Van valami tapasztalatotok ilyen autónál? | Péter - 2014-03-16 18:40:56 Válasz erre a hozzászólásra
|
Kérdés |  | |  | | Autohifi City Admin
     Debrecen Hozzszlsok: 8271 Reg.: 2008.01.01. 6713 követõ
| |  | |  |
Szia!
Én hátra nem raknék hangszórót. Amit a hátsóra szánnál inkább told bele egy még jobb elsõ szettbe.
A kérdésem az lenne, hogy milyen erõsítõt szeretnél, két vagy négycsatornást?
A másik, hogy az elsõ szettre és az erõsítõre milyen összeget szánsz.
Üdv. | Autohifi City - 2014-06-20 07:12:45 Válasz erre a hozzászólásra
|
Alap rendszer | Hello! Egy 2000-es SEAT Ibizába szeretnék jobb hangzást biztosítani, de a gyári fejegységhez nem akarok nyúlni, mivel nem DIN-es. Elöl 16 cm-es hangszórók vannak, illetve tükröknél 2 magas. Elsõ szettet olyan 20-25 ezer forint értékben szeretnék (mi a véleményed a Hertz DSK 165-rõl), illetve hátra a kalaptartóba szeretnék még 30 ezer körül ovál hangszórókat. Fõleg hip-hop, house zenéket hallgatok, fontos a mély hangzás nekem.
Vagy igazából bármilyen tanácsot szívesen meghallgatok, a lényeg, hogy én 40-50 ezer forintot szánok erre a célra. | Máté - 2014-08-31 17:16:24 Válasz erre a hozzászólásra
|
Alap rendszer |  | |  | | Autohifi City Admin
     Debrecen Hozzszlsok: 8271 Reg.: 2008.01.01. 6713 követõ
| |  | |  |
Szia!
Hát igen. A te autód a csodálatos info centerrel van ellátva.
Ezt nem lehet cserélni, de van egy áthidaló megoldás. A fejegységet mindenképpen érdemes lecserélni. A gyári fej maradhat, és a kormány alatt lévõ rekeszbe pont elfér egy mechanika nélküli fejegység. Már csináltam egy jó párat.
Elsõ szettbõl én ezt ajánlanám:
Oválból pedig ezt:
beépítõ keretbõl pedig elõre erre van szükséged:
Garantáltan nem fogsz csalódni benne.
Üdv. | Autohifi City - 2014-08-31 18:42:59 Válasz erre a hozzászólásra
|
útinfó funkció kikapcsolása | Tiszteletem!
Annyi lenne a kérdésem, hogy a zenehalgatás közbeni autómata útinfó jelentést hogy tudom kikapcsolni?
Jvc KD-R852BT
Válaszod elõre is köszönöm! | Tibi - 2014-10-29 09:13:50 Válasz erre a hozzászólásra
|
útinfó funkció kikapcsolása | Tiszteletem!
Még mindig nem sikerült kikapcsolni a utinfó jelentés funkciót mert a fenti FUNKZION MENÜPONT nem található de az angol megfelelõje sem..... mivel nekem csak német nyelvü használati útmutató van a rádió meg angolra vagy oroszra lehet állítani! Esetleg valami más ötlet ez ügyben? | Tibi - 2014-10-31 21:52:25 Válasz erre a hozzászólásra
|
útinfó funkció kikapcsolása | Szia! Szeretnék érdeklõdni hogy találtál e valami módot az útinfó kikapcsolására? Egy Opel Zafira gyári rádióval szintén ez a gondom! | Tibi - 2014-11-06 09:49:03 Válasz erre a hozzászólásra
|
Jani | Szia olyan kérdésem lenne hogy adott egy 1992-es Mazda 323 bg (bukólámpás) az elsõ ajtóba mekkora hangszóró fér be én úgy tudom hogy 16 cm a beépítési mélység pedig 50 mm max mien szettet ajánlanál a keretem 20 ezer ft egyenlõre egy m.n.c fejegység lenne hozzá Válaszodat elõre is köszönöm. | Jani - 2015-11-22 00:34:29 Válasz erre a hozzászólásra
|
|  | |  | | Toncsi47
     Bogács Hozzszlsok: 1 Reg.: 2016.04.16. 1 követõ
| |  | |  |
Sziasztok!
Egy érdekes kérdéssel fordulnék hozzátok. A régi autómban (Opel Corsa B) volr egy alap Pioneer fejegység, meg egy Blaupunkt szett (elsó ajtókban mélyközép+magas, kalaptartóban 2 ovál), ami szerintem borzalmasan szólt. Kikötöttem az oválokat és próbaképp a helyére beraktam a csomagtartóba egy Canton pluc c 30cm-es zárt mélynyomót és hozzá canton combi 300-as szatelliteket ráraktam a kalaptartóra. Hülyeségnek tûnik, de nagyon megtetszett a hangzása, így sokáig ez maradt, nagyon szerettük. De új autót vettem (Mazda 323F), és a szatellitek nem férnek fel a kapaltartóra, (max fektetve, de kb. semmit nem látok tõlük hátra). Most valami régi kenwood kazettás magnó van, meg 4 hangszóró az ajtóban.
Új szett vásárlához kérném tanácsotokat. Mechanika nélküli fejegységet szeretnék és 2.1, vagy 4.1-es hangszórórendszert. Mindenképp az olcsóbb kategóriából, de a kívánalom az lenne, hogy visszafogott hangzású, selymes magassal rendelkezõ szettet és egy zárt mélyládát. Merre induljak, miket nézegessek? | Dulifuli - 2016-04-16 22:08:16 Válasz erre a hozzászólásra
|
Mazda 323F autohifi |  | |  | | Autohifi City Admin
     Debrecen Hozzszlsok: 8271 Reg.: 2008.01.01. 6713 követõ
| |  | |  |
Szia!
Én szettbõl mindenképpen ezek valamelyikét raknám be:
Erõsítõbõl ezeket:
Mélyládából pedig ezt a két zártat ajánlanám hozzá:
Üdv. | Autohifi City - 2016-04-17 09:33:49 Válasz erre a hozzászólásra
|
Autóhifi és a fülsértõ hangzás legfõbb oka, elsõ szett, hangszóró szett, autóhifi, high end autóhifi, AUTOHIFI tipp, autóhifi bolt dunakeszi, suzuki swift elso hangszóró méret, suzuki swift gyári hangszóró, suzuki swift gyári hangszóró méret, suzuki swift hangszóró |